Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

gps toestellen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: gps toestellen

Oorspronkelijk geplaatst door The Fish Bekijk bericht
    Heb je er al eens bij stilgestaan waarom dat iedereen of toch bijna iedereen die een navigatiesysteem aankoop er achteraf, via de pc de software van TOM TOM GO opzet...voor mij doet de TT 710 het supergoed!..mvg!
    Want sommige mensen kopen een “GPS” voor grappige stemmen te kunne horen als ze naar de winkel gaan , en TomTom is daar de koploper in.
    Veel mensen kopen een navigatie toestel om er ook een te hebben, want echt nodig hebben ze deze niet, of het moet voor die 2 keer per jaar zijn dat ze is op een plek moeten zijn waar ze nog nooit zijn geweest.
    Oorspronkelijk geplaatst door CooMa Bekijk bericht
    Ik ben absoluut tevreden van de TMC in België op mijn MIO 520. In Nederland geven sommige zenders nu ondertussen ook al de snelheidscontroles door.
    Frankrijk daarentegen zou ik niet weten, want dat is een betaalde service...
    TMC werkt “ongeveer” goed, in het ene land al beter dan in het andere
    Ben al is 1.5 uur stil gestaan in Luxemburg-Frankrijk zonder dat “hij” iets gehoord had
    Ben al is rond gereden door werken op snelweg in België en Frankrijk, en er was niets te zien van op de parallelweg
    Ik heb al een paar keer de omleiding niet willen volgen in B en D, met een file van 45 min (B) en 2 uur (D) tot gevolg
    En ik heb al dikwels een file juist op tijd nog kunne vermijden door die TMC
    Heb er dus al ervaring mee gehad in B, NL, F (is gratis), D, CH ,
    Het grote voordeel is dat de TMC “info” bijna continu binnenkomt, voor RDS moet ge wachten tot de radio´s het uitgeven alle 30 minuten of zoiets, heb ge juist een bericht gemist dan heb ge pech
    Het is een extra hulpmiddel die afhankelijk is van de gegevens dat het bureau binnen krijgt
    Hier de link voor Vlaanderen:
    http://www.verkeerscentrum.be/verkeersinfo/startpagina
    Alleman zal zegen dat “zijne” GPS het beste is
    Ik heb al een paar ritten meegereden met een TomTom en een Pioneer, is een ritten simulatie met een Garmin gedaan, ik zelf heb een Mio C710, ze hebben allemaal hun voor en hun nadelen, dat moet iedereen voor zijn eigen uitmaken
    Wel is het besten van een toestel te kopen van een “bekende merk”, voor eventuele update & co zonder problemen te kunnen doen

Comment

Ik heb zelf ook nu de Mio 710 en een reuze appt aan en mooi prijsje
      Kijk da is allemaal gemaakt met nen Canon 50D - En wat glas er bij - Cactus trigger en Lowepro Flipside 400 Groetjes,John

Comment

Heeft er soms iemand een mening over de Michelin gps?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Loodgieterke Bekijk bericht
          Ik heb een Mio C710 en ben er super tevreden van er is alles op en aan wat je moet hebben in mijn opzicht zijn Mio en Tomtom de twee grote koplopers

Zelf rij ik met de vrachtwagen +/- 100.000km per jaar. Ik heb mij een Mio c320 aangeschaft.
          Over het toestel én de klantenservice ben ik dan ook totaal ONtevreden!
          Het is zo ver gekomen dat ik zonder nationale wegenkaart en m'n stratenplanboek van België, enkel alleen gewapend met m'n MIO niet wil/durf vertrekken.

M'n toestel staat ingesteld op 'vrachtwagen' en 'snelste weg'. 'Onverharde wegen' en 'U-bochten' staan uitgeschakeld. Het aantal wegen waarin hij mij wil sturen waar ik zelfs met een personenwagen niet in zou durven rijden zijn ontelbaar geworden. Ook het aantal U-bochten dat ik voorgeschoteld krijg zijn niet meer bij te houden. Bepaalde drukke wegen (o.a. één waar een distributiedepot van een grote supermarkt gelegen is en waar dagelijks massa's opleggers passeren) staan als 'onbereikbaar gebied' gemarkeerd waardoor de GPS je dan wel door villawijken probeert te sturen. Leuk hoor, met 19 ton onder je...

Ik moest eens van Beauraing naar de kust rijden. M'n Mio-vriend schotelde me 42 manoeuvers voor van vertrekpunt tot bestemming, mooi langs piepkleine baantjes door om x-aantal km verder de autosnelweg te nemen.
          Ik had op m'n wegenkaart gekeken en zag dat ik amper enkele km van de E411 was. Ik reed dus die richting uit terwijl m'n MIO-vriendje hopeloos herberekende en pogingen deed me te laten afslaan om toch maar zijn aanvankelijk uitgestippelde route te laten nemen. Ik was het zo beu dat ik een rotonde die ik net gepasseerd was uitschakelde. Pas toen gaf hij de juiste route aan via de E411. Van de vooropgestelde 42 manoeuvers bleven er nog amper minder dan 10 over.
          Viapunten kan je instellen, maar autosnelwegen, nationale wegen en stadsringen zitten niet in de lijst. Of moet ik als viapunt ergens een straat in een villawijk kiezen...?

Ik heb al contact genomen met de klantendienst. Ik kreeg toen antwoord op m'n mail met de instellingen die ik moest invoeren om het probleem te verhelpen. Je gelooft het niet: die instellingen stonden reeds zo.
          Toen ik hen dat antwoordde leek het aan de andere kant precies doodstil. Nooit werd m'n mail beantwoord. Als ik nu een mail probeer te sturen komt die zelfs niet meer door. Wat een na-verkoop-service!!

Mio...? Nee hoor, die raad ik aan niemand aan. Ik ben nu aan het kijken om een TomTom 710 te kopen. Daarvan heb ik van een collega een demonstratie gezien en ik kan U verzekeren: amai, dat is wat anders dan die Mio-brol! Snelwegen kunnen als viapunt genomen worden, rotondes kunnen manueel toegevoegd of verwijderd worden, eenrichtingsstraten kunnen geblokkeerd of gedeblokkeerd worden...enz

MIO

Succes met je aankoop!

Mvg,
          Frederic

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De Smet Bekijk bericht
            Zelf rij ik met de vrachtwagen +/- 100.000km per jaar. Ik heb mij een Mio c320 aangeschaft.
            .......................................
            .......................................
            MIO

Succes met je aankoop!

Mvg,
            Frederic
            Ik moet wel toegeven dat de Mio soms heel eigenzinnig kan doen
            Dat het toestel niet het ideaalste is voor een vrachtwagen, is denk ik wat gekend
            Aan de voorgeschotelde route, kan ge zelf wat bijsleutelen als ge niet bang ben van “IN” uw Mio wat rond te snuffelen, er zijn standaard 3 route parameters: snelste, kortste en economische, maar als ge op internet wat rondsnuffel, kan ge nog een 4de mogelijkheid vinden, de “eenvoudigste ” dat wat meer geschikt is voor een 19 tonner denk ik want dan stuurt hij u meer rond een stad ipv er door
            Deze en noch een paar andere aanpassing kan ge op deze site vinden:
            www.mioforum.be
            Deze is een echte goudmijn als ge graag aan een programma sleutelt, maar de meeste zijn nog heel goed doenbaar voor Jan, Bert & co, of wat meer mogelijkheden van het toestel wil verkennen
            Een industrie zone ligt altijd in een ontoegankelijke zone voor de Mio (alhoewel hij er uw wel doorstuurt als ge er moet zijn), zal hij er uw altijd rond gidsen
            Straten blokkeren en deblokkeren kan ook, via punten instellen ook, maar de TomTom zal daar in wat eenvoudiger in zijn denk ik, de Mio heeft een ander logica rond de menu’s, maar als ge ze te pakken heb dan valt het heel goed mee
            Ik kan uw Mio niet omtoveren in een TomTom (alhoewel het wel kan), maar met wat aanpassingswerk aan het toetstel zelf kan het wel nog meer dan behoorlijk meevallen
            Nog iets, ik werk niet voor Mio of verkoop ze niet, maar de design van het toestel vond ik wat beter dan die TV´s lijkende TomTom´s toen ik hem heb gekocht, en de mogelijkheid om een aankomst punt via geografische coördinaten in te geven (vliegtuigspotter) dat ik bij TomTom niet gevonden had bij het opzoek werk
            Ik heb de mijne (C710) wat aangepast en ben er

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bereboot Bekijk bericht
              Heeft er soms iemand een mening over de Michelin gps?
              Ikke

Heb in september dit jaar een X970-T gekocht met de kaarten van Europa erin (op e-bay gekocht voor 200€ waar hij in de winkels voor 430€ verkocht werd)
              Als ik er al een klacht over heb is het de aan-uit toets die wat ongelukkig staat,
              voor de rest doet dat ding waar het voor gemaakt is, en nog zeer goed ook.
              Zeer vlugge herberekening van de route
              Duidelijke stem (niet te kiezen welke)
              blue-tooth verbinding met GSM (= handsfree bellen, scheelt in boetes)
              melding bij snelheids-overschrijding (in te stellen naar gelang wegtype)
              flitspalen gratis te downloaden én up te daten
              groene en rode michelin-gids erbij

Iemand anders zal misschien andere eisen hebben, maar ik ben er best tevreden over

Christiaan
              Fuji Digitaal fototoestel

Comment

Verleden maand beschikte ik over een gelijkaardig budget, rond de 250 euro.
                Hiermee schafte ik mij een Garmin nuvi 250W aan.
                Gekocht op 08 december 07 en enkele dagen later voor de eerste keer uitgetest. Bleef eindeloos satellieten zoeken, onvoldoende geheugen, werkte niet.
                Op 13 december 07 terug naar de winkel, test ter plaatse en "Ja, mijnheer, hij werkt niet. U krijgt natuurlijk onmiddellijk een ander toestel."
                Aan de bediende gevraagd of hij dit eerst wou uittesten om te zien of die ontvangst had. Hij deed het, zelfs toen ik in de wagen stapte en naar huis reed. Bij de volgende poging binnen in huis gaf hij mij zelfs een simulatie van een gevraagde weg. Doch wanneer ik hem op 15 december 07 nodig had, vertikte hij het en vond gedurende 30 minuten geen satellieten. Resultaat bijna mijn afspraak gemist voor een opstapplaats (bus) naar Amsterdam!
                Dezelfde dag onderweg in de bus had hij ontvangst. In Amsterdam waar ik hem terug nodig had, noppes! Wanneer ik er te voet mee wandelde toonde hij mij wel de kaart (soms), doch gaf hij mij geen mondelinge richtlijnen. Hij berekende geen andere route, wanneer ik een andere straat in ging. Bij iemand binnen in huis had de GPS ineens wel ontvangst en spraak en terug op straat weer niets meer.
                Op 16 en 17 december nogmaals geprobeerd, doch het toestel zocht satellieten zonder iets te vinden.
                Op 19 december terug naar de winkel. Ja mijnheer, we gaan het toestel zelf nakijken, etc... Op 02 januari verwittigd dat hij klaar was. Op 03 januari aangeboden om 'mijn herstelling' af te halen! Herstelling, waar halen ze het uit! Een nieuw toestel, herstelling!!!
                Ja, we hebben geprobeerd om nieuwe software te installeren, doch dit heeft niet geholpen. Van Garmin krijgt u echter een nieuw toestel!
                Wat? Derde keer goede keer zeker? Niet akkoord! Ik heb 293,90 Euro uitgegeven incl. lader en beschermtas en ik heb geen enkel vertrouwen meer in dit toestel!
                De winkelier zegt echter bij hoog en bij laag dat nog 'niemand' problemen gehad heeft met dit model.
                Ofwel ben ik iemand en niet 'niemand' ofwel is dit brute pech.
                Toestel is na overleg in de winkel gebleven. Ze gaan het eerst zelf uittesten en dan zien we nog wel verder...
                Wordt vervolgd...

Last but not at least... koop geen Garmin Nuvi 250W - 3 x - - een sterrenkijker vindt waarschijnlijk nog beter satellieten.

Jacques
                BD0681BE -
                Life is like a camera. Just focus on what’s important, capture the good times, develop from the negatives, and if things don’t turn out – take another shot. - Unknown

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jumpingjacquesflash Bekijk bericht
                  ....................
                  vertikte hij het en vond gedurende 30 minuten geen satellieten.
                  ....................
                  Bij iemand binnen in huis had de GPS ineens wel ontvangst en spraak en terug op straat weer niets meer.
                  ....................
                  een sterrenkijker vindt waarschijnlijk nog beter satellieten.

Jacques
                  Ik ken de werking van uw toestel niet goed, maar in het algemeen hebben “GPS” toestellen niet graag dat ge al in beweging ben voor dat ze een goede fix vast hebben met de satellieten
                  Hij moet zijn eigen positie berekenen met behulp van de signalen van minimum 3 satellieten (liefs veel meer)
                  Als gij al in beweging ben, ja dan kloppen zijn berekeningen niet en moet hij elke keer terug opnieuw beginnen
                  Eenmaal dat hij een goede fix heeft kan het allemaal geen kwaad meer
                  Normaal ga dat redelijk snel (1 tot 3 minuten) op de plaats waar ge het toestel uitgezet heb, want dan is de positie nog het zelfde, zet ge hem op een ander plaats aan, dan kan dat effen langer duren, en in beweging in een stad zelf heel lang
                  Deze gegevens tellen wel voor SIRF III GPS ontvangers, voor andere microchips weet ik het niet, oudere modellen iets langer, de nieuwe iets sneller zeker (als ze al te koop zijn)

Comment

Hoi Jumpingjacquesflash

Ik heb je hele verhaal eens goed gelezen ,en het is waarschijnlijk de eerste keer dat je een gps in je handen hebt gehad van een goed merk ,en waarom zeg ik een goed merk ,omdat ik nu zelf al jaren met garmin werk ,heb hier ook nog tomtom en mio liggen hoor ,gewoon voor ze maar te hebben en het verschil te kennen.

1) Mijn eerste opmerking is dat je het toestel niet bij een echt erkende en goed opgeleide winkel hebt gekocht, zeg ook niet dat er nooit eens een slecht toestel zou komen uit de productie .

2) Als je het toestel thuis hebt uitgepakt en waarschijnlijk direct aangezet ,oke geen probleem ,heb je dan in de menu naar de instellingen van garmin gaan kijken of je GPS OP WAAS stond ??? zal waarschijnlijk niet zijn ,want alle gps van garmin komen uit het fabriek zonder die instelling .

3) heb je het gps op magnetisch noorden gezet of op het ware noorden??? zal dan ook niet zijn ,dat zijn al twee punten waarom jou gps geen satellieten vindt en geen route echt kan uit rekenen of her berekenen.

4)ben je zeker dat je een europese basemap hebt of een atlantische base map (amerika )of dat ze je toestel niet hebben overschreven de firmware ??

5) heb je een laatste nieuwe wagen ongeveer een 5 jaartal oud ?? zo ja dan heb je al van die speciale autoruiten waar je geen gps signaal door ontvangt ,moet je werken met een buitenantenne op je dak .

Ik heb ook al deze bovengaande stappen eerst moeten uitvoeren voor ik een fix kreeg van satellieten bij mijn garmin nieuw toen .

Dit is een korte samenvatting van hoe je moet te werk gaan met aankoop van een garmin toestel ,mijn toestel een garmin streetpilot 3(toestel is al vijf jaar oud en heeft me nog nooit in de steek gelaten ) ,maar de software is allemaal dezelfde bij garmin .

Met vriendelijke groeten en hopelijk je een beetje verder geholpen ,

Ardesign
                    Nikon D90 en Nikon D200 met flasch en natuurlijk paar lenskens en veel te zware rugzak .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ardesign Bekijk bericht
                      5) heb je een laatste nieuwe wagen ongeveer een 5 jaartal oud ?? zo ja dan heb je al van die speciale autoruiten waar je geen gps signaal door ontvangt ,moet je werken met een buitenantenne op je dak .
                      HUH?!?

Mijn wagen is 3 maanden oud en ik ontvang perfect gps-signalen.
                      Ik zou alle mensen met een nieuwe wagen die totaal geen probleem hebben met GPS-ontvangst niet te eten willen geven...
                      Het enige wat niet door de ruiten van m'n nieuwe wagen komt is wind en regen, maar als dat komt doordat m'n ruiten speciaal zijn betwijfel ik ten stelligste

Mvg,
                      Frederic

Comment

Warmtewerende voorruiten laten inderdaad geen GPS signalen door. Dergelijke voorruiten vind je heel vaak op monovolumes en zijn tegenwoordig meer en meer beschikbaar op sedan en coupé-versies.
                        Voor zover mij bekend heeft elke warmtewerende voorruit wel een uitsnede (of noem het een opening) waar geen coating in de voorruit is verwerkt en waar dus wel GPS signalen kunnen worden ontvangen.
                        Bij Citroën 807 van 2 jaar oud bijvoorbeeld zit deze uitsnijding achter de (binnen)achteruitkijkspiegel.
                        Plak ik m'n GPS met zuignap laag boven het dashboard, dan is er geen ontvangst.
                        Plak ik 'm naast de achteruitkijkspiegel (in het midden en bovenaan de voorruit dus), dan is er wel ontvangst.
                        Een externe antenne voor de GPS is natuurlijk ook een oplossing.
                        Canon 50D gripped / 15-85 / 50 1.8 / 18-200 / 430 EX II / Manfrotto 055 ProB + 488 RC2
                        BD0993BE
                        Op rust gesteld maar nog werkend : Panasonic FZ50 / Raynox 250

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Onkertje Bekijk bericht
                          Warmtewerende voorruiten laten inderdaad geen GPS signalen door.
                          Is dat hetzelfde als voorruitverwarming ?

Hebben de laatste nieuwe GPS modellen met Star III van SiRF hier ook zoveel last van ?

Persoonlijk heb ik een Ford Focus met voorruitverwarming en ben ik van plan een TomTom ONE Europe (v3) aan te kopen.
                          Canon 350D || batterijgrip || Sigma 18-50 mm f/2.8 EX DC || Canon EF-S 55-250 IS F4-5.6

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dd1975 Bekijk bericht
                            Is dat hetzelfde als voorruitverwarming ?

Hebben de laatste nieuwe GPS modellen met Star III van SiRF hier ook zoveel last van ?

Persoonlijk heb ik een Ford Focus met voorruitverwarming en ben ik van plan een TomTom ONE Europe (v3) aan te kopen.
                            Ja de nieuwe gps toestellen ondervinden hier ook last van ,en ook zeker tomtom ,mio ,sony ,garmin de laatste versie,eigelijk elk merk heeft hier last van de werende vooruiten .

M.v.g.

Ardesign
                            Nikon D90 en Nikon D200 met flasch en natuurlijk paar lenskens en veel te zware rugzak .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ardesign Bekijk bericht
                              Ja de nieuwe gps toestellen ondervinden hier ook last van ,en ook zeker tomtom ,mio ,sony ,garmin de laatste versie,eigelijk elk merk heeft hier last van de werende vooruiten .

M.v.g.

Ardesign
                              Toch even tegenspreken.
                              Warmtewerende voorruiten bevatten een metalen folie tussen binnen- en buitenglas. Deze folie laat geen GPS-signalen door.
                              Voorruitontdooiing is niets meer dan een metalen rooster tussen binnen- en buitenglas. Dit rooster laat wel GPS-signalen door.

Onze beide Fordjes hebben voorruitontdooiing en de GPS werkt prima.
                              Canon 50D gripped / 15-85 / 50 1.8 / 18-200 / 430 EX II / Manfrotto 055 ProB + 488 RC2
                              BD0993BE
                              Op rust gesteld maar nog werkend : Panasonic FZ50 / Raynox 250

Comment

Ik heb warmtewerende en verwarmde voorruit in m'n Focus.

TomTom en Garmin hebben geen enkel probleem (ik zet de mijne links van m'n stuur).
                                Wat zou ik missen als ik er zelf niet was?

Comment

Working...
                                X