Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Microsoft-Outlook automatisch laten openen bij opstart pc, Hoe ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Microsoft-Outlook automatisch laten openen bij opstart pc, Hoe ?

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Sluit anders uw outlook eens af ... en start in het Windows configuratiescherm het volgende eens op : "e-mail" => Dan hebt ge zoveel menus niet te doorlopen voor je de juiste schermkes hebt.
    Klik daar op Gegevensbestanden en zeg bij dewelke er staat "bezorgingslocatie ..."

Lukt het Theo?
    Yep.
    Staat bij "outlook.pst" en niet bij "theo.pst"
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
      Yep.
      Staat bij "outlook.pst" en niet bij "theo.pst"
      OK, dan moet dit even veranderd worden door in het vorig schermke terug te kiezen om een account te weizigen en daar bezorging van nieuwe mail op het andere te zetten ...

Je ziet misschien twee keer hetzelfde maar doet er niet toe, selecteer gewoon de andere en controlleer nadien hier nog eens of het veranderd is ... ge hebt maar twee mogelijkheden hé ...

Als ge aan de pc zit kunt ge dat allemaal doen op uw eigen manier, als je een ander dit laat doen moet ge schermkes kiezen die je kunt vinden en wat de mensen snappen ... als chattend (in forum dan) is het niet zo simpel natuurlijk. Normaal is het maar 2 minuten werk als ik het zelf kon doen omdat ik ook weet wat ik wil doen. Een ander iets laten doen is moeilijk vooral dat je classic view hebt en de andere en alles er zo al anders uit ziet. Het zal wel lukken.

Als je de juiste selecteerd krijg je normaal een bericht dat bij de volgende start van outlook de aanpassing zal gebeuren aan de bezorgingsmap. Indien zo, dan doe je dit maar.
      P.S. Als dit lukt zal je "tijdelijk" nog 2 keer alles zien tot je die outlook.pst ook verwijderd hebt.

Misschien heb ik je een paar stappen meer laten doen dan nodig door terug de backup van je pst te laten gebruiken maar anders was het niet mogelijk om te weten wat je allemaal al had gedaan met je bestanden. Als je dat zelf doet is dat simpel maar ik moet voortgaan op vermoedens dat ...
      Er zijn nog simpeldere manieren ook om dit te doen maar ik heb de schermpjes gekozen die je al eens gezien had.

Aha ... nu pas kan ik je screenshot zien van een paar posts geleden ... trage server precies waar die staat.
      Last edited by VerSeg; 6 oktober 2007, 01:36.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

Comment

OK, dan moet dit even veranderd worden door in het vorig schermke terug te kiezen om een account te weizigen en daar bezorging van nieuwe mail op het andere te zetten ...

Je ziet misschien twee keer hetzelfde maar doet er niet toe, selecteer gewoon de andere en controlleer nadien hier nog eens of het veranderd is ... ge hebt maar twee mogelijkheden hé ...

Als ge aan de pc zit kunt ge dat allemaal doen op uw eigen manier, als je een ander dit laat doen moet ge schermkes kiezen die je kunt vinden en wat de mensen snappen ... als chattend (in forum dan) is het niet zo simpel natuurlijk. Normaal is het maar 2 minuten werk als ik het zelf kon doen omdat ik ook weet wat ik wil doen. Een ander iets laten doen is moeilijk vooral dat je classic view hebt en de andere en alles er zo al anders uit ziet. Het zal wel lukken.

Als je de juiste selecteerd krijg je normaal een bericht dat bij de volgende start van outlook de aanpassing zal gebeuren aan de bezorgingsmap. Indien zo, dan doe je dit maar.
        P.S. Als dit lukt zal je "tijdelijk" nog 2 keer alles zien tot je die outlook.pst ook verwijderd hebt.

Misschien heb ik je een paar stappen meer laten doen dan nodig door terug de backup van je pst te laten gebruiken maar anders was het niet mogelijk om te weten wat je allemaal al had gedaan met je bestanden. Als je dat zelf doet is dat simpel maar ik moet voortgaan op vermoedens dat ...
        Er zijn nog simpeldere manieren ook om dit te doen maar ik heb de schermpjes gekozen die je al eens gezien had.
        Ik kan er niet aan om dat te wijzigen....
        Als ik in e-mail accounts zit om te wijzigen kan ik niks doen om die theo.pst
        te laten gebruiken als "bezorging".
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

Comment

Ik kan er niet aan om dat te wijzigen....
          Als ik in e-mail accounts zit om te wijzigen kan ik niks doen om die theo.pst
          te laten gebruiken als "bezorging".
          Wat zie je daar dan wel Theo? je moet toch 2 lijntjes zien als je op dat pijltje klikt?
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

Wat zie je daar dan wel Theo? je moet toch 2 lijntjes zien?
            Yep...

Outlook Gegevensbestanden

Persoonlijke mappen: c:\users\theo\appdata.....\outlook.pst

Persoonlijke mappen: c:\users\theo\documets\theo.pst

sorry hahaa, welke pijltje jong..?..
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

Comment

Yep...

Outlook Gegevensbestanden

Persoonlijke mappen: c:\users\theo\appdata.....\outlook.pst

Persoonlijke mappen: c:\users\theo\documets\theo.pst

sorry hahaa, welke pijltje jong..?..
              OK, dat is goed maar nu moet je terug naar het scherm "E-mailaccounts en adressenlijst configureren"
              In configuratiescherm op "e-mail" klikken en dan de bovenste knop. "E-mailaccounts"
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

OK, dat is goed maar nu moet je terug naar het scherm "E-mailaccounts en adressenlijst configureren"
                In configuratiescherm op "e-mail" klikken en dan de bovenste knop. "E-mailaccounts"
                "E-mailaccounts en adressenlijst instellen"

ok
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

Comment

"E-mailaccounts en adressenlijst instellen"

ok
                  Bestaande account wijzigen => volgende => dan terug op dat pijltje klikken naast "nieuwe e-mail bezorgen op volgende locatie" ... daar het andere kiezen dan dat nu aktief staat.
                  Als daar 2 keer hetzelfde zou staan kies je gewoon het andere dan hetgeen standaard aangeduid is.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

Comment

Bestaande account wijzigen => volgende => dan terug op dat pijltje klikken naast "nieuwe e-mail bezorgen op volgende locatie" ... daar het andere kiezen dan dat nu aktief staat.
                    Als daar 2 keer hetzelfde zou staan kies je gewoon het andere dan hetgeen standaard aangeduid is.
                    Daar staat: nieuwe e-mail bezorgen op volgende locatie
                    > persoonlijke mappen
                    > persoonlijke mappen

Deux keer hetzelfde
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

Comment

Daar staat: nieuwe e-mail bezorgen op volgende locatie
                      > persoonlijke mappen
                      > persoonlijke mappen

Deux keer hetzelfde
                      Klopt ... maar 1 staat met een achtergrondkleur als je op die pijl geklikt hebt (blauw bij mij) en het andere met een witte achtergrond. De witte kies je.

Dat de naam 2 keer hetzelfde is komt doordat je telkens de standaardnaam voor de folder gebruikt hebt ... maar het zijn wel degelijk 2 verschillende ... eentje van uw outlook.pst en eentje van uw theo.pst
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

Comment

Klopt ... maar 1 staat met een achtergrondkleur als je op die pijl geklikt hebt (blauw bij mij) en het andere met een witte achtergrond. De witte kies je.
                        ok zal dat doen

Ander gekozen > bezorging staat nu op theo.pst
                        En tot nu toe heb ik alles nog dubbel.
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

Comment

ok zal dat doen
                          Als je dit doet en je klikt op toepassen zou je een bericht moeten krijgen dat je outlook moet herstarten om de aanpassingen te laten doorvoeren.
                          Doordat het 2 keer dezelfde naam is blijft het een beetje gokken welke de juiste is ... gelukkig zijn er geen 36.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

Comment

ok zal dat doen

Ander gekozen > bezorging staat nu op theo.pst
                            En tot nu toe heb ik alles nog dubbel.
                            OK da's goed en nog steeds normaal ...

Nu ga je in Outlook naar "Bestand" => "Gegevensbestandsbeheer" en daar verwijder je outlook.pst

En zeg me niet dat je dan alles nog dubbel hebt.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

Comment

OK da's goed en nog steeds normaal ...

Nu ga je in Outlook naar "Bestand" => "Gegevensbestandsbeheer" en daar verwijder je outlook.pst
                              Had ik het niet gedacht

PS CS2 gaat intussen ook weer...
                              Heb intussen mijn ftp moeten installeren en terug herstarten
                              om die ene tekening aan jou te tonen he > langezame server? > telenet dus.
                              FTP> Voyager > oud ding > driiat niet goed in Vista.

Intussen is outlook.pst weg en nu???
                              Jeeeeeeuuuuuuhhh, hahaha > alles in orde!
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

Comment

Jeeeeeeuuuuuuhhh, hahaha > alles in orde!
                                Zie je nu dat het ook onder Vista kan werken.
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

Comment

Working...