Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nogmaals Vista

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nogmaals Vista

heb je deze webstek al gezien?

http://cad4linux.nl/cms/news.php
    Die niet, maar ik gebruik deze als referentie: http://www.tech-edv.co.at/lunix/CADlinks.html Er is keuze genoeg, maar voor zoiets moet je echt eens een tijdje mee werken en kijken hoe het zit met conversie. Tijd is een groter probleem op dit moment. Bedankt voor de link, ik ga daar eens lezen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
      Is het niet gemakkelijker om etiketten af te drukken vanuit word met de optie afdruk samenvoegen ? De gegevens haal je dan uit je database (je kan ook je outlook adresboek gebruiken).
      Of dat nu access of een excel-tabel is speelt niet veel een rol...
      Voor brieven gaat dat uitstekend > één adres per brief.
      Maar om alle adressen op één blad te krijgen?
      Stel 600 adressen op etiketpapier.
      Bijkomend probleempje: er zijn verschillende merken van etiketpapier
      en ik heb al dikwijls van merk moeten veranderen
      Dat betekent dus alles opnieuw ingeven van maten ed.
      (Hema, Zweckform, Easy Computing enz. enz.)
      Gewoonlijk neem ik de ganse voorraad mee. (Carrefour bijv.)
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

Comment

In Word zit een hele serie soorten etikettenbladen meegeleverd. Je kan die inderdaad ook zelf aanmaken. Het handigste is natuurlijk met slechts 1 type te werken ;-).

Verschillende etiketten op 1 blad printen is geen probleem. Ik heb hier wel enkel Office 2007 staan, dus ik kan de uitleg enkel zo geven.

Je klikt dus op verzendlijsten en afdruk samenvoegen starten. En je kiest etiketten. Dan kies je het type etiket. Dan adressenlijst kiezen, waar je de "database" selecteert. Je kan dan ook filteren welke adressen je wilt gebruiken ui die database.

Het komt er dan op neer dat je het 1e etiket juist invult met de "veldnamen". Zijn het Outlook adressen, dan heb je eigenlijk voldoende met het veld "adresblok", anders moet je dus de hele serie veldnamen gebruiken (dus <<naam>>, <<voornaam>>, enz. ...).

als die eerste goed is, dan klik je bovenaan op "etiketten bijwerken". De veldnamen van het eerste etiket worden dan gekopieerd over de overige etiketten. Er staat wel 1 bijkomende veldnaam voor (namelijk <<volgende record>>, vanaf het 2e etiket.).
        Als je dan op "voorbeeld van het resultaat" klikt, dan krijg je een preview van de etiketten die afgedrukt zullen worden. Effectief samenvoegen doe je dan door op "voltooien en samenvoegen" en "afzonderlijke documenten bewerken" te klikken. Je krijgt dan een nieuwe word file met alle etiketten.

Persoonlijk vind ik het gemakkelijker dan in versie 2003 (ondanks deze lange uitleg)...
        Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
          In Word zit een hele serie soorten etikettenbladen meegeleverd. Je kan die inderdaad ook zelf aanmaken. Het handigste is natuurlijk met slechts 1 type te werken ;-).

Verschillende etiketten op 1 blad printen is geen probleem. Ik heb hier wel enkel Office 2007 staan, dus ik kan de uitleg enkel zo geven.

Je klikt dus op verzendlijsten en afdruk samenvoegen starten. En je kiest etiketten. Dan kies je het type etiket. Dan adressenlijst kiezen, waar je de "database" selecteert. Je kan dan ook filteren welke adressen je wilt gebruiken ui die database.

Het komt er dan op neer dat je het 1e etiket juist invult met de "veldnamen". Zijn het Outlook adressen, dan heb je eigenlijk voldoende met het veld "adresblok", anders moet je dus de hele serie veldnamen gebruiken (dus <<naam>>, <<voornaam>>, enz. ...).

als die eerste goed is, dan klik je bovenaan op "etiketten bijwerken". De veldnamen van het eerste etiket worden dan gekopieerd over de overige etiketten. Er staat wel 1 bijkomende veldnaam voor (namelijk <<volgende record>>, vanaf het 2e etiket.).
          Als je dan op "voorbeeld van het resultaat" klikt, dan krijg je een preview van de etiketten die afgedrukt zullen worden. Effectief samenvoegen doe je dan door op "voltooien en samenvoegen" en "afzonderlijke documenten bewerken" te klikken. Je krijgt dan een nieuwe word file met alle etiketten.

Persoonlijk vind ik het gemakkelijker dan in versie 2003 (ondanks deze lange uitleg)...
          Merçie Polleke, ik begin het mij weer te herinneren.
          Hoe kan ik zo vergeetachtig worden...'t wordt elk jaar erger en erger
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht

Speciaal voor u nete ... ik zie hier gewoon documenten staan. Of waar bedoel jij?
            Ik bedoel dat ik echt het nut niet inzie om "Mijn documenten" dat al jaaaaren bestaat nu ineens om te toveren naar "Documenten".

Ok, behalve als men de gebruiker dan op het verkeerde been zet en ook nog (ontoegankelijke) "Mijn documenten" directories aanmaakt.

Maar je zal gelijk hebben: voor de computerleek een verbetering, maar als je iets dieper gaat is het nogal stevig zoeken geblazen en stel je soms de vraag: waarom moest dit of dat nu wijzigen ?
            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
              Ik bedoel dat ik echt het nut niet inzie om "Mijn documenten" dat al jaaaaren bestaat nu ineens om te toveren naar "Documenten".
              Bah ... is toch simpelder als je een path moet typen voor een of andere reden. Ook het lezen van een volledig path is nu korter en overzichtelijker.
              En zo moeilijk is dat nu toch ook niet.
              Tien jaar lang stond er HOT rechts naast de verwarmingsknop in de auto ... nu staat er alleen een rood bolleke, en toch snapt iedereen dit.

Maar je zal gelijk hebben: voor de computerleek een verbetering, maar als je iets dieper gaat is het nogal stevig zoeken geblazen en stel je soms de vraag: waarom moest dit of dat nu wijzigen ?
              Het is gewoon even wennen maar het is er niet moeilijker op geworden ... en niet alleen voor een leek. Misschien wel even aanpassen maar het went zo snel.

Vroeger was het inderdaad "Mijn documenten" ... ja, op uw PC zullen het wel uw documenten zijn zekers ... zo'n beetje een domme benaming was het vroeger.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                Spanik,

Mijn 1ste installatie van Vista was voor mij ook een avontuur
                Nu draai ik mijn 5de "zuivere" installatie.
                (moederbord ASUS P5W DH DeLuxe)
                Tussen de 1ste en de 5de installatie liggen ongeveer 8 maanden.

Voor die 1ste installatie heb ik me plat geïnformeerd en dit ook omwille van
                dit "moeilijk" moederbord.

En hoe meer ik me informeerde hoe moeilijker alles werd
                Drivers verzamelen, de volgorde van hun installatie enz. enz.

En wat heb ik nu gedaan, bij die 5de installatie?
                Niks dus
                Gewoon Vista zijn gang laten gaan, meer niet.
                Het duurt een klein uurtje inclusief updates en Vista staat op schijf.
                En alle beschikbare functies van Vista werken...

Ik heb wel 2 blauwe schermen gehad
                Eentje midden tijdens de installatie (hoe en waarom, geen idee)
                En eentje toen ik met de nvidia driver aan 't spelen was.
                Die driver is niet de nieuwste 163.69...maar de driver die Vista heeft.
                In apparaatbeheer is alles in orde.

De enige drivers die ik zelf gehaald heb en geïnstalleerd:
                - Pinnacle > TV-kaartje > werkt nu met WMC
                - Audigy 2Z > geluid.
                Voor de eerste keer heb ik nu zuiver (TV) stereogeluid...
                In XP lukte me dat niet.

Heb intussen ook een pc-backup gemaakt (image) en die was klaar
                binnen de 10 minuten (21 giga).
                21 GIGA???
                Staat er zoveel soft op, of zijn de herstelpunten niet gewist?
                Ook eens vergeten bij een vista pc, daarna wel gedaan op het zelfde systeem... Direct 6 GIGA!!!!!! gespaard.

Blauwe schermen tijdens de installatie, zeker dat er geen fout in de hardware zit?
                Happy to be a MACcie
                Visit http://www.kurtwarlop.com for more

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kurrywurry Bekijk bericht
                  21 GIGA???
                  Staat er zoveel soft op, of zijn de herstelpunten niet gewist?
                  Ook eens vergeten bij een vista pc, daarna wel gedaan op het zelfde systeem... Direct 6 GIGA!!!!!! gespaard.

Blauwe schermen tijdens de installatie, zeker dat er geen fout in de hardware zit?
                  Ja 21 giga... zei me Vista toen ik aan die backup begon.
                  (iets van: bestand niet groter dan 21 giga).
                  Dat is toch geen ramp he
                  Uiteraard staan er ook een paar toepassingen bij in die backup, omdat ik
                  geen zin heb om die nog eens te installeren.
                  Alhoewel dat ook eigenlijk geen ramp is
                  Wat ik goed vind is dat die backup klaar was binnen de 10 minuten.
                  (via FireWire naar een externe schijf > Maxtor 200giga)
                  Dat van die herstelpunten kan ik idd. eens aanpassen om opslag te besparen.

Fouten in de hardware?
                  Op dezelfde hardware draait ook XP Pro.
                  (besturing staat op een aparte schijf, dus als ik wil wisselen moet ik 2 kabels hersteken > stroomkabel en ide-kabel, meer niet).
                  De installatie van XP verliep vlekkeloos dus...

Het is maar een persoonlijke suggestie aan mijzelf
                  Het zou misschien goed zijn om het geheugen in het bios op 2.0 volt
                  te zetten (kan zelfs tot 2.3 gaan) om datafouten te voorkomen.
                  Geheugen > corsair 2 x 1 giga. (800MHz > PC6400)
                  En de vMCH op 1,55 volt i.p.v. 1,5 V.

Toch vraag ik me af waarom bij de 1ste vista-installatie niet alle functies
                  werkten: geen dvd's afspelen, probleempjes met het WMC enz.
                  Het gaat wel over een periode van januari tot nu.
                  Maar dat mag geen reden zijn omdat Vista vanaf het prille begin dit zou ondersteunen.
                  Momenteel heb ik méér aan de multimedia bij Vista dan bij XP
                  Het kan verkeren he.
                  (betere ontvangst in stereo).
                  Dit moet aan Vista liggen en de juiste drivers voor de hardware.

Zoals ik reeds zei was het een hele procedure om XP Pro te installeren
                  op mijn nieuwe hardware> verzamelen van drivers plus volgorde van installatie.
                  Ik kan je dat toesturen als je wilt > 2 bladzijden.

Bij Vista heb ik me daar niks van aangetrokken
                  Heb geen problemen ondervonden (wonder boven wonder?)

Het is wel zo dat je NA 5 installaties ervaring opdoet.
                  Het vinden van de juiste drivers is er een onderdeel van.
                  Bijv. Pinnacle i40.
                  Die draait op drivers van de i100.
                  En volgens Pinnacle is dit correct.
                  Als je dat de 1ste keer ziet dan frons je toch minstens jouw wenkbrouwen niet? (twijfels dus).
                  De Intel INF drivers voor de chipset i975?
                  Die van JMicron, Marvell Yukon enz. enz.
                  Trouwens ik doe dat niet elke dag, geen enkele gewone gebruiker doet
                  dit elke dag
                  En als er iets fout zit dan zit er bij mij ook iets niet goed dus: opnieuw.
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

Comment

Gisteren nog een goeie met Vista en drivers meegemaakt. Mijn broer koopt een laptop met vista op en wil dat ik een en ander installeer. Voorlopig "even" de USB adsl modem eraan voor op internet te kunnen. Dus eerst op de oude pc de nieuwe drivers gedownload. Die waren er met de waarschuwing: eerst de driver installeren, dan als erom gevraagd wordt de usb kabel inpluggen. Ik was al blij dat voor dat ding Vista drivers bestonden.

Zo gedaan, de installatie applicatie vraagt om de kabel in te pluggen. Doen dit dan ook en direct een hoop windows op het scherm. Eentje blijft staan met de melding dat een modem type X, model Y gevonden is, maar dat de identificatie niet gelezen kan worden. Euh...maar hij is volledig herkend???

Enfin ondertussen staat die driver-installatie-applicatie nog open. Die geeft nog steeds aan dat de kabel niet ingestoken is en dat er geen verbinding is. Nog maar eens een andere poort geprobeerd: zelfde resultaat.

Dan maar eens heropgestart: geen verandering, vista vindt de modem met alles erop en eraan maar kan de identificatie niet lezen, de applicatie (waar je de verbindingsstaus etc kan zien) zegt dat er geen modem is.

Hardware-dinges in de configuratie opgedaan en daar staat die modem tussen met een geel driehoekje. Hardware staat als "correct werkend" maar het stuurprogramma ontbreekt. Even zelf naar de goeie directory gewezen dan staat hij als "correct werkend". Maar toch kan Vista de identificatie niet lezen en de applicatie zelf ziet niet dat de kabel insteekt.

Dan maar gewoon een netwerkverbinding aangemaakt en hop...we zitten op het internet. Dus: alles werkt maar toch geven zowel Vista als de applicatie aan dat er iets mis is? Liever dat dan omgekeerd weliswaar maar het voelt toch maar slordig. Volgend weekend vervangen door een modem/router met ethernet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                      Gisteren nog een goeie met Vista en drivers meegemaakt. Mijn broer koopt een laptop met vista op en wil dat ik een en ander installeer. Voorlopig "even" de USB adsl modem eraan voor op internet te kunnen. Dus eerst op de oude pc de nieuwe drivers gedownload. Die waren er met de waarschuwing: eerst de driver installeren, dan als erom gevraagd wordt de usb kabel inpluggen. Ik was al blij dat voor dat ding Vista drivers bestonden.

Zo gedaan, de installatie applicatie vraagt om de kabel in te pluggen. Doen dit dan ook en direct een hoop windows op het scherm. Eentje blijft staan met de melding dat een modem type X, model Y gevonden is, maar dat de identificatie niet gelezen kan worden. Euh...maar hij is volledig herkend???

Enfin ondertussen staat die driver-installatie-applicatie nog open. Die geeft nog steeds aan dat de kabel niet ingestoken is en dat er geen verbinding is. Nog maar eens een andere poort geprobeerd: zelfde resultaat.

Dan maar eens heropgestart: geen verandering, vista vindt de modem met alles erop en eraan maar kan de identificatie niet lezen, de applicatie (waar je de verbindingsstaus etc kan zien) zegt dat er geen modem is.

Hardware-dinges in de configuratie opgedaan en daar staat die modem tussen met een geel driehoekje. Hardware staat als "correct werkend" maar het stuurprogramma ontbreekt. Even zelf naar de goeie directory gewezen dan staat hij als "correct werkend". Maar toch kan Vista de identificatie niet lezen en de applicatie zelf ziet niet dat de kabel insteekt.

Dan maar gewoon een netwerkverbinding aangemaakt en hop...we zitten op het internet. Dus: alles werkt maar toch geven zowel Vista als de applicatie aan dat er iets mis is? Liever dat dan omgekeerd weliswaar maar het voelt toch maar slordig. Volgend weekend vervangen door een modem/router met ethernet.
                      Ik wil geen roet in het Vista-eten gooien maar ik heb vandaag nog ergens
                      gelezen dat er mogelijk probleempjes zijn tussen Vista en USB...

Neem nu dit.
                      Ik heb een Chieftec case met 2 front-usb-poorten.
                      Die poorten zijn correct verbonden met het moederbord P5W DH Deluxe...
                      (meegeleverde kabel van Asus)
                      In een poort zit de adapter(?) van mijn Logitech Laser muis.
                      In de 2de poort een USB-stick (1 giga, Sandisk)

Als ik de pc opstart dan wil de pc met Vista niet opstarten.
                      Ik zou dan een "boot-dinges" moeten vervangen of zoiets.
                      Trek ik dan die stick uit de poort dan kan ik Vista starten.
                      Hoe komt dat?

Als Vista draait en steek de stick in een UBS poort (die in het front)
                      dan kan ik de stick niet lezen....

Als ik nu eerst de adapter van de muis uittrek en de stick als eerste
                      insteek dan wordt die stick wel gelezen...
                      En daarna kan de adapter terug en kan ik de muis gebruiken.
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

Comment

Ja maar theo hier post je verschillende problemen de niks met elkander te maken hoeven hebben

Dat van dat booten, hoe heb je die stick ooit geformateerd, staat uw vista op een primary partition of op een extended ?

Met usb sticks maak ik onder xp ook vreemde fenomenen mee. Op mijn portable (een bepaalde usb stick, niet allemaal). Start ik xp op, en ik steek er mijn usb stick in, ziet hij die niet staan. Start ik op die zelfde portable linux, wordt die usb stick zonder problemen gezien ????? (en neen, het ligt niet aan mijn drive letters, dat die usb stick toevallig een drive letter zou krijgen van een bestaande drive, daarvoor ken ik genoeg van windows ). Ik vermoed gewoon dat het een probleem is met stroom, dat ik onder xp zoveel power niet op mijn usb poorten krijg als onder linux, en dat daardoor die usb stick (4 gig) niet werkt ???? Maja meet dat eens uit, en ik kan er compleet naast zitten. Die zelfde usb stick geeft op geen enkele vaste pc problemen. Een andere usb stick, van ander merk geeft op diezelfde portable onder windows ook geen problemen (ook 4 gig)... om maar een vb te geven.
                        To make your dreams come true, wake up

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
                          Ja maar theo hier post je verschillende problemen de niks met elkander te maken hoeven hebben
                          Neen jdm.
                          Ik ondervind die nu met Vista....
                          Ik versta goed wat je wil zeggen.

Die USB-stick heb ik nooit geformateerd.
                          Waarom zou ik. Die was gereed voor gebruik bij aankoop dus.

Het is ook soms van: wat is er dan nog wat ik niet weet

Ik heb die stick wel af en toe gebruikt als ReadyBoost.

Verder ondervind ik wel dat de 4 USB-poorten die op het moederbord
                          zitten nooit problemen geven.
                          Last edited by theokus; 10 oktober 2007, 00:19.
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

Comment

Dat van die bootdevice met een usb stick heb ik op W2K ook ooit gehad. Eens kijken in de bios of usb niet als eerste staat om te booten. Niet alle usb sticks zijn gelijk trouwens. Heb er zo eentje die er niet tegen kan om uitgetrokken te worden zonder eerst "safe removal" te doen in sommige pc's. Die wordt dan gleoien heet als je hem terug in een ander slot steekt. Een 2de van hetzelfde type/merk (tegelijk gekocht) doet dat niet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                              Dat van die bootdevice met een usb stick heb ik op W2K ook ooit gehad. Eens kijken in de bios of usb niet als eerste staat om te booten. Niet alle usb sticks zijn gelijk trouwens. Heb er zo eentje die er niet tegen kan om uitgetrokken te worden zonder eerst "safe removal" te doen in sommige pc's. Die wordt dan gleoien heet als je hem terug in een ander slot steekt. Een 2de van hetzelfde type/merk (tegelijk gekocht) doet dat niet.
                              Eigenaardige toestanden
                              In het bios staat een cdrom als 1ste bootdevice.
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                                Eigenaardige toestanden
                                In het bios staat een cdrom als 1ste bootdevice.
                                Misschien een tip ...
                                In een BIOS hier heb ik volgende mogelijkheid : "Check for bootable USB devices".
                                Als deze aanstaat probeert de PC eerst een hele tijd van een USB kaartlezer te lezen alvorens opgestart wordt ... veel tijdverlies. Dit heeft niets met het OS te maken.
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

Comment

Working...
                                X