Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nogmaals Vista

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nogmaals Vista

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
    Spanik,

Mijn 1ste installatie van Vista was voor mij ook een avontuur
    Nu draai ik mijn 5de "zuivere" installatie.
    (moederbord ASUS P5W DH DeLuxe)
    Tussen de 1ste en de 5de installatie liggen ongeveer 8 maanden.

Voor die 1ste installatie heb ik me plat geïnformeerd en dit ook omwille van
    dit "moeilijk" moederbord.
    Wauw, acht maanden en vijf installaties......
    Normaal zou alles véél eenvoudiger moet zijn dacht ik zo.

Ik heb nog weinig ervaring met Vista, en als ik dit hier allemaal lees ga ik, denk ik, maar best wachten op SP1. (anders zou ik Verseg teveel moeten lastig vallen ).

Wat mij bijzonder irriteert is: waarom moeten bijvoorbeeld Boot.ini, NTLDR, nu absoluut een andere naam krijgen, en waarom moet het nu absoluut "documents" zijn ipv "mijn documenten" bij elke gebruiker. Ik heb nogal wat PC ervaring met XP, en zoek me ongeveer onnozel op die onhebbelijkheden die , volgens mij, geen enkele zin hebben. (terwijl er dan toch nog ontoegankelijke "mijn documenten" directories aangemaakt worden).
    Verseg zal ongetwijfeld gelijk hebben als hij zegt dat de kernel en het geheugenbeheer fel verbeterd zijn, alleen het gebruiksgemak is er precies eerder op achteruit gegaan.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
      Wauw, acht maanden en vijf installaties......
      Normaal zou alles véél eenvoudiger moet zijn dacht ik zo.

Ik heb nog weinig ervaring met Vista, en als ik dit hier allemaal lees ga ik, denk ik, maar best wachten op SP1. (anders zou ik Verseg teveel moeten lastig vallen ).

Wat mij bijzonder irriteert is: waarom moeten bijvoorbeeld Boot.ini, NTLDR, nu absoluut een andere naam krijgen, en waarom moet het nu absoluut "documents" zijn ipv "mijn documenten" bij elke gebruiker. Ik heb nogal wat PC ervaring met XP, en zoek me ongeveer onnozel op die onhebbelijkheden die , volgens mij, geen enkele zin hebben. (terwijl er dan toch nog ontoegankelijke "mijn documenten" directories aangemaakt worden).
      Verseg zal ongetwijfeld gelijk hebben als hij zegt dat de kernel en het geheugenbeheer fel verbeterd zijn, alleen het gebruiksgemak is er precies eerder op achteruit gegaan.
      Waarom moesten autoexec.bat en config.sys eigenlijk uit de gratie vallen sinds Windows 95 ? Misschien omdat ze niet meer gebruikt worden ?
      Nu en dan wordt er toch iets veranderd hé...
      De interface van Office 2007 is veel ingrijpender veranderd dan van Windows XP naar Vista, en toch hoor je daar bijna niemand over. Ik wil mijn valmenu'kes terug, en mijn 5 mogelijkheden om hetzelfde te doen...
      Volgens mij hebben ze die Office enkel zo aangepast om Openoffice een hak te zetten. Die gasten hun Office-copie was bijna af, bijna...
      Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
        Waarom moesten autoexec.bat en config.sys eigenlijk uit de gratie vallen sinds Windows 95 ? Misschien omdat ze niet meer gebruikt worden ?
        Nu en dan wordt er toch iets veranderd hé...
        De interface van Office 2007 is veel ingrijpender veranderd dan van Windows XP naar Vista, en toch hoor je daar bijna niemand over. Ik wil mijn valmenu'kes terug, en mijn 5 mogelijkheden om hetzelfde te doen...
        Volgens mij hebben ze die Office enkel zo aangepast om Openoffice een hak te zetten. Die gasten hun Office-copie was bijna af, bijna...
        Kan met dien OpenOffice niks aanvangen polleke.
        (er is pas een nieuwe versie uit)
        Altijd hetzelfde: de database-module.
        De rest gaat prima maar daar zijn zoveel andere alternatieven voor.
        IBM geeft nu ook gratis software: geen database-module.

Het is met dit alles altijd hetzelfde: BIJNA....

Die nieuwe Office 2007 is me veel te veel.
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
          alleen het gebruiksgemak is er precies eerder op achteruit gegaan.
          Het is gewoon even wennen maar anderzijds is het voor een leek simpelder geworden.
          Ze hebben veel aangepast opdat je minder snel ongewild iets zou aanpassen dat niet moet.

Een voorbeeld ... neem voorbeeld.txt en verander de naam naar example ... onder XP lukte het heel veel mensen om het bestand example te bekomen zonder extensie ... onder vista wordt de extensie standaard niet mee geselecteerd als je kiest om de naam aan te passen, enkel alles voor de .txt wordt nog aangepast. Gedaan met niet meer weten wat er juist stond of het per ongeluk wissen van de extensie.
          Dat is nu maar één onnozel voorbeeld uit de zovelen maar dat het gebruik toch versimpeld en versneld t.o.v. XP.

Wat mij bijzonder irriteert is: waarom moeten bijvoorbeeld Boot.ini, NTLDR, nu absoluut een andere naam krijgen
          Een gewone gebruiker heeft daar normaal toch geen enkele last van?
          Het valt mij meer op dat de vroegere MSN Messenger nu Live Messenger noemt. Daar heb ik al veel meer mensen voor weten bellen omdat hun MSN plots verdwenen is.

en waarom moet het nu absoluut "documents" zijn ipv "mijn documenten" bij elke gebruiker.
          Speciaal voor u nete ... ik zie hier gewoon documenten staan. Of waar bedoel jij?
          Last edited by VerSeg; 8 oktober 2007, 01:05.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            Het is gewoon even wennen maar anderzijds is het voor een leek simpelder geworden.
            Ze hebben veel aangepast opdat je minder snel ongewild iets zou aanpassen dat niet moet.

Een voorbeeld ... neem voorbeeld.txt en verander de naam naar example ... onder XP lukte het heel veel mensen om het bestand example te bekomen zonder extensie ... onder vista wordt de extensie standaard niet mee geselecteerd als je kiest om de naam aan te passen, enkel alles voor de .txt wordt nog aangepast. Gedaan met niet meer weten wat er juist stond of het per ongeluk wissen van de extensie.
            Dat is nu maar één onnozel voorbeeld uit de zovelen maar dat het gebruik toch versimpeld en versneld t.o.v. XP.
            Ik geloof dat ik nog een Vista-fan wordt
            Vista heeft me straks erop gewezen dat de datum op mijn D70
            foutief zou zijn ingesteld... Vista had gelijk. (2008/10/7)
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

Comment

Ik geloof dat ik nog een Vista-fan wordt
              Vista heeft me straks erop gewezen dat de datum op mijn D70
              foutief zou zijn ingesteld... Vista had gelijk. (2008/10/7)
              Als Vista nu nog schoon fotokes kan pakken dan zou ik Vista meenemen bij de volgende shooting day.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

Als Vista nu nog schoon fotokes kan pakken dan zou ik Vista meenemen bij de volgende shooting day.
                Zal het proberen.
                Probleem: harde schijf die "down spint"....
                Hoe kan ik dat uitzetten.
                Ik heb iets gezien in het beheer van energie > 20 minuten enz.
                Maar ik wil dat uitzetten en waarom?
                Telkens hoor ik de schijf "aantrekken" en een tik en ook op dat moment
                worden alle programma's kort onderbroken, o.a. de multimedia-zaken bijv.
                (TV valt even uit, of een dvd)
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

Comment

Zal het proberen.
                  Probleem: harde schijf die "down spint"....
                  Hoe kan ik dat uitzetten.
                  Ik heb iets gezien in het beheer van energie > 20 minuten enz.
                  Maar ik wil dat uitzetten en waarom?
                  Telkens hoor ik de schijf "aantrekken" en een tik en ook op dat moment
                  worden alle programma's kort onderbroken, o.a. de multimedia-zaken bijv.
                  (TV valt even uit, of een dvd)
                  Configuratiescherm => Energiebeheer => Hoge prestaties (o.a.) => De schema-instellingen aanpassen (Hier kies ik meestal 10 minuten voor beeldscherm en nooit voor slaapstand) => Geavanceerde energie-instellingen wijzigen => Vaste schijf => Vaste schijf uitzetten na => Nooit
                  Last edited by VerSeg; 8 oktober 2007, 02:02.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

Comment

Configuratiescherm => Energiebeheer => Hoge prestaties (o.a.) => De schema-instellingen aanpassen (Hier kies ik meestal 10 minuten voor beeldscherm en nooit voor slaapstand) => Geavanceerde energie-instellingen wijzigen => Vaste schijf => Vaste schijf uitzetten na => Nooit
                    ok.... Ik had niet door gescrolled....tot ik die "nooit" vond.
                    Bedankt!
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

Comment

Vergeet het, gaat niks uitdoen, gaat gewoon tijdverspiling zijn. Linux moet je niet installeren om te proberen, en bewust/onbewust de vergelijking met windows te trekken waar je jaren ervaring op hebt.

Linux moet je installeren, de dag dat je een doel voor ogen hebt, waarvoor windows niet toerrijkend is, of toch moeilijker haalbaar is. Of het nu om een technisch issue gaat, of om een commercieel (dat linux u op die moment een pak goedkoper uitkomt) issue gaat. En dan met dat doel voor ogen uw linux configureren, en gebruiken. En dan achteraf, ga je linux leren waarderen, leren gebruiken.
                      Klopt als een bus. Heb ook een jaar of 2 dual boot gebruikt en je heb altijd ergens iets dat niet gaat zoals je wil. Toen XP eraankwam heb ik bewust ervoor gekozen om nog enkell linux op de pc te zetten. Heeft een maand of 3 geduurt eer ik alles naar mijn goesting had (van de programmas die je nodig hebt een exemplaar vinden dat je aanstaat en dat werkt zoals je wil). Nu zijn er zaken die ik echt mis als ik op windows werk.

Enkel voor 3D cad heb ik nog een probleem. Maar ik vermoed dat het eerder een probleem is om er eens enkele weken echt mee bezig te zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht

Enkel voor 3D cad heb ik nog een probleem. Maar ik vermoed dat het eerder een probleem is om er eens enkele weken echt mee bezig te zijn.
                        heb je deze webstek al gezien?

Christiaan
                        Fuji Digitaal fototoestel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door cvcaelen Bekijk bericht
                          heb je deze webstek al gezien?

Christiaan
                          cv,

Als ik met Linux alles kon doen zoals ik dit met 'Winddoos' kan,
                          dan zou ik geen moment twijfelen.
                          Het klinkt weeral afgezaagd maar het is nu eenmaal zo
                          De onhebbelijkheden die me Windows af en toe bezorgd neem ik er bij.
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

Comment

Kan met dien OpenOffice niks aanvangen polleke.
                            (er is pas een nieuwe versie uit)
                            Altijd hetzelfde: de database-module.
                            De rest gaat prima maar daar zijn zoveel andere alternatieven voor.
                            IBM geeft nu ook gratis software: geen database-module.

Het is met dit alles altijd hetzelfde: BIJNA....

Die nieuwe Office 2007 is me veel te veel.
                            Wat is er teveel aan Office 2007 ? : je gebruikt gewoon wat je nodig hebt. T'is natuurlijk wel niet gratis...
                            Er bestaan ook aparte database-programma's hé. Filemaker pro zou niet slecht zijn, niet dat ik het al gebruikt heb... Ik gebruik Office 2007 ;-).
                            Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                              Wat is er teveel aan Office 2007 ? : je gebruikt gewoon wat je nodig hebt. T'is natuurlijk wel niet gratis...
                              Er bestaan ook aparte database-programma's hé. Filemaker pro zou niet slecht zijn, niet dat ik het al gebruikt heb... Ik gebruik Office 2007 ;-).
                              Neen, daar is niks mis mee.
                              Maar met die 2003 krijg ik alles gedaan

2007 heb ik als proef. (je kent dat wel he)
                              Heb wat gesukkeld om een schakelmenu over te nemen, "te converteren"
                              of hoe je dat wilt heten.

En de optie > een rapport > om etiketten te maken blijft niet echt gemakkelijk
                              of gebruikersvriendelijk.

Filemaker Pro zal ik eens bekijken.
                              (impoteren van bestaande database, etiketten maken zonder bijkomend prog)

Bekeken
                              Liever niet dus... moet ik gaan klooien met OBDC en die toestanden
                              waar ik geen ervaring mee heb.
                              Gewoon importeren van een *.mdb gaat niet.
                              Last edited by theokus; 8 oktober 2007, 20:26.
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

Comment

Is het niet gemakkelijker om etiketten af te drukken vanuit word met de optie afdruk samenvoegen ? De gegevens haal je dan uit je database (je kan ook je outlook adresboek gebruiken).
                                Of dat nu access of een excel-tabel is speelt niet veel een rol...
                                Groeten,

Polleke

Comment

Working...
                                X