Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoeveel sparen jullie gemiddeld per maand?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Hoeveel sparen jullie gemiddeld per maand?

Bedankt TooT, eindelijk eens een nuttig antwoord.

Op de rest reageer ik nog niet meer...

Jammer...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Moi-online Bekijk bericht
      Jammer...
      Ja, wie stelt dan ook zulke vraag op een openbaar fotoforum ?
      Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
      Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

Comment

Ik spaar ongeveer 100 postzegels in de maand maar dat telt niet mee zeker?

mir
        De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TooT Bekijk bericht
          wij sparen 500€ per maand, en zijn tss 35 en 40, no kids.
          dan heb je of een heel royale lifestyle of een slechtbetaalde job ... bij ons gaat er makkelijk 1000 tot 1500 per maand aan de kant, .. en toch lukken we er ook nog in om twee kids naar behoren op te voeden en ons huis af te betalen .. (hier ook leeftijden tussen 35 en 40, alletwee bedienden)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door momentopname Bekijk bericht
            dan heb je of een heel royale lifestyle of een slechtbetaalde job ... bij ons gaat er makkelijk 1000 tot 1500 per maand aan de kant, .. en toch lukken we er ook nog in om twee kids naar behoren op te voeden en ons huis af te betalen .. (hier ook leeftijden tussen 35 en 40, alletwee bedienden)

Wat is een slechtbetaalde job?
            Als jij 1500 euro per maand opzij kan zetten = toch al 1 maandloon van goed betaalde job.Dan denk ik dat uw loon toch boven het gemiddelde zit hoor.Ik zie je dan met 1500 euro geen maand te leven en ook nog een huis af te betalen.

mir
            De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door momentopname Bekijk bericht
              voilà, daarom zijn nu veel mensen niet geneigd om zo'n vragen te beantwoorden. omwille van de commentaar erop.....

Travel the world, take nothing but pictures, leave nothing but footprints.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mr.D Bekijk bericht
                voilà, daarom zijn nu veel mensen niet geneigd om zo'n vragen te beantwoorden. omwille van de commentaar erop.....
                Juist, en bovendien is sparen ook zo'n vaag woord. Is sparen het voor twee jaar opzij zetten van geld voor een nieuwe auto, reis, spiegelreflex, enzovoort? Of gaat het daarentegen om geld dat je echt pas op je oude dag wil aanspreken?
                http://www.jvermeulen.be

Comment

een koppel dertigers met 3 kinderen, zoals wij, met een gewone job (er komt zo'n 3.000 € binnen) kunnen zo goed als niets sparen.

Waarom ?

[*]redelijke afbetaling op de woning (zoals zo velen)[*]2 auto's nodig : 2 keer verzekering ,2 keer taksen, 2 keer benzine[*]altijd wel eens een zware faktuur : bijv. mazoutverwarming, een raam vervangen, boiler kapot, ...[*]altijd wel eens een ambetante faktuur zoals hospitalisatieverzekering, of de brandverzekering, ...[*]na 15 jaar huwelijk moet je wel eens vervangen : de tv, de video, zelfs een auto met 200.000 km (tuurlijk met een kleine lening, zoals iedereen, ....of niet ?)[*]enkele bijna-luxe-fakturen : telenet 60 €/maand, electriciteit, ...[*]met 3 kindjes : steeds een communiefeestje, doopselfeestje, ... en de familie wil natuurlijk het beste van ons...

Natuurlijk moet een reis van 1 weekje Frankrijk niet (rap 1500 € alles erop en eraan) moet een maandelijks etentje met kinderen niet , ...
                  Maar we leven maar 1 keer...
                  Een jaar sparen voor een Olympus E500 van 899€, pure luxe, je kan dat ook aan de kant zetten...

Sparen zit er niet in dus. En het is bij velen zo. Vakantiegeld, eindejaarspremie, belastingsgeld kan dan weer eens dienen voor kleren. Tuurlijk kan je niet altijd naar de JBC gaan, of toch ?

Voila, een eerlijk antwoord (wat zijn hier toch preutse mensen zeg op dit forum ?!)

En met de Olympus e510, de komende Elements 6.0, een lichtsterke lens op het oog, zal sparen voor onze oude dag zijn, en dan nog..

Greetz

R
                  Nikon D7000/16-85mm / 70-300mm / 50 mm f1.8 / 85 mm f1.8 / Tamron 70-200 f2.8 / SB600

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Reginald Dwight Bekijk bericht
                    een koppel dertigers met 3 kinderen, zoals wij, met een gewone job (er komt zo'n 3.000 € binnen) kunnen zo goed als niets sparen.
                    Waarom ?
                    [*]redelijke afbetaling op de woning (zoals zo velen)

R
                    Een eigen woning verwerven is de beste manier om te sparen. Proficiat

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
                      Dan denk ik dat uw loon toch boven het gemiddelde zit hoor.Ik zie je dan met 1500 euro geen maand te leven en ook nog een huis af te betalen.

mir
                      met minder dan 2000 komen wij meeste maanden toe om te leven, de rest sparen we, en ja, hier 2 kids en een huis af te betalen .. maar tegen mijn pensioen zal ik 't gespaarde kunnen gebruiken .. tegen dan zal ik ook meer tijd hebben om 't op te doen. Ik wil dan niet minder verdienen en meer tijd hebben om het op te doen .. dus nu leven wij zuinig (we hebben toch geen tijd om 't op te doen)

Comment

Sparen is relatief...

Ik ben 29 en verdien (zonder op te scheppen) heel goed mijn boterham.
                        Toch spaar ik praktisch niets. Alles vertrekt naar de bank, om mijn lening op praktijk en huis af te betalen.
                        En wat rest is voor de fiscus...
                        Heb een lening op 4 jaar, eentje op 7 jaar, en het huis op 25 jaar.
                        Dus lening afbetalen is voor mij, gelijk aan sparen. Ooit vind ik mijn kapitaal wel terug...
                        Canon 5DMkII + Canon 30D(te koop) + efs 10-22(te koop) + ef 17-40L + ef 50 f1.8 II + ef 85mm 1.2L MII + tamron 28-75/2.8 xr di + ef 70-200L 2.8 + sigma ef-500 dg super(te koop) + 1.4 II canon converter + canon 580 II

Comment

Dat is inderdaad iets dat veel mensen vergeten. Een woning/praktijk afbetalen is ook sparen. Het is geen wegesmeten geld, integendeel.
                          Mvg Tim

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Moi-online Bekijk bericht

Jammer...
                            Nuttig? Dacht je wat te kunnen aanvangen met die enkele (al dan niet oprechte) ontboezemingen? Die hebben hooguit anekdotische waarde.
                            Ik durf toch vermoeden dat je al van het vak statistiek gehoord hebt, en dat je weet dat er zoiets bestaat als methodiek van wetenschappelijk onderzoek...

Comment

Heeft dit iets te maken met die Maffia kraakt Belgisch internetbankieren ????? OM TE ZIEN BIJ WIE ZE HET GELD MOESTEN GAAN HALEN ???????
                              Kijk da is allemaal gemaakt met nen Canon 50D - En wat glas er bij - Cactus trigger en Lowepro Flipside 400 Groetjes,John

Comment

Investeren in fotomateriaal is toch ook sparen voor later ?

Mooie momenten op foto vastleggen voor jezelf, anderen en het nageslacht.
                                Sparen moet niet altijd leiden tot een financiële meerwaarde... sommige dingen zijn niet in geld uit te drukken.

Comment

Working...
                                X