Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoeveel sparen jullie gemiddeld per maand?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Hoeveel sparen jullie gemiddeld per maand?

Hey juppekes

Oorspronkelijk geplaatst door Jdude Bekijk bericht
    Ik vrees dat je de dag van vandaag niet ver meer zal geraken met een hypotheeklening van een kleine 1100 euro/maand ...
    Dit is inderdaad het bedrag dat sommige mensen moeten betalen elke maand 25 jaar lang

En na een jaar of twee staan die woningen weer te koop omdat ze het niet kunnen afbetalen

Ik heb mijn huis nog gekocht in de goeie tijd en betaal maar €359/maand
    Bootjes

Comment

Wel, als je me niet gelooft, kijk dan maar eens naar de woningprijzen en hoeveel je dan moet betalen...

Even een voorbeeldje;

Een huis van 200.000 euro (is zeker niet veel meer voor een huis dat een beetje in orde is)

Met een startkapitaal van 35.000 euro moet je dan nog een lening aangaan van ongeveer 185.000 euro (registratiekosten moeten ook betaald worden = 10.000 euro mits klein beschrijf)

wel voor een lening van ong 185.000 euro zit je boven de 1150 euro de maand met een looptijd van 20 jaar aan een percentage van 4,5 vast.
      Olympus OM-D EM-5 + wat glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mriya Bekijk bericht
        Hey juppekes

Dit is inderdaad het bedrag dat sommige mensen moeten betalen elke maand 25 jaar lang

En na een jaar of twee staan die woningen weer te koop omdat ze het niet kunnen afbetalen

Ik heb mijn huis nog gekocht in de goeie tijd en betaal maar €359/maand

Het is zo dat banken (niet allemaal uiteraard) tegenwoordig leningen aannemen die boven 1/3 van het inkomen van de leningnemers komen. Zolang ze maar onder de waarde van het huis lenen (op die manier hebben ze zeker hun geld als de mensen het niet meer kunnen betalen). En deze mensen komen dan soms ook grondig in de problemen.
        Olympus OM-D EM-5 + wat glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door momentopname Bekijk bericht
          dan heb je of een heel royale lifestyle of een slechtbetaalde job ... bij ons gaat er makkelijk 1000 tot 1500 per maand aan de kant, .. en toch lukken we er ook nog in om twee kids naar behoren op te voeden en ons huis af te betalen .. (hier ook leeftijden tussen 35 en 40, alletwee bedienden)

Het eerste, als ge het echt moet weten. Hier komt ongeveer 4500€ de maand binnen (net), plus een firmawagen.

Ik snap die belgische spaarzucht niet. Ik heb gaten in mijn handen, en ik ben er nog fier op ook. Bovendien spenderen wij enorm veel aan goede voeding. Je kan niet geloven wat dat kost dezer dagen.

In je laatste vest zitten geen zakken.

Maar ge moet mijn rekening hier niet maken hee zeg.

Iedereen doet daarin toch zijn eigen goesting?

Comment

nee, je rekening maak ik niet .. en was de bedoeling ook niet .. ik heb me wat ongenuanceerd uitgedrukt.. sorry

maar je hebt dus een royale leefstijl, en je kan nog wat sparen .. goed voor u!
            vermoedelijk heb je op de koop toe een goede groepsverzekering zodat uwen ouden dag ook nog verzekerd is. En zonder erfgenamen heb je niets nodig om na te laten

Ik heb mogelijks op te jonge leeftijd gezien hoe mensen met royale levensstijl een tegenslag hadden en daardoor letterlijk aan de grond kwamen doordat ze (bijna) niets aan de kant hadden.

waar ik met mijn te ongenuanceerde uitlating wel naartoe wilde .. als mensen elkaar vergelijken, vergelijken ze niet het totaalplaatje. De ene buur heeft een dikke mercedes voor de deur, een andere buur gaat elk jaar meerdere keren per jaar op vakantie naar dure exotische bestemmingen, een andere buur heeft een fantastisch huis .. en weer een andere buur kan sparen dat het niet op kan .. en een andere heeft niet veel af te betalen aan zijn huis .. en veel mensen raken dan gefrustreerd als ze niet

EN dikke mercedes
            EN exotisch vakanties
            EN fantastisch huis
            EN veel sparen
            EN weinig afbetalen
            EN...

't probleem emt een forum met een dergelijke spontane reactie is dat er door je hoofd een gedacht komt, je met dat gedacht een reactie neerpoot, en pas veel te laat terug reageert terwijl de discutie wat ontspoorde .. en ja .. in dez "mea culpa" Ik had dit kunnen voorzien,en meer tijd kunnen uittrekken voor een betere eerste reactie in deze discutie

Comment

Working...
            X