Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

"de kleren van de fotograaf"

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: "de kleren van de fotograaf"

Voor concertfotografie: donker donker donker. Zwarte tshirt of polo, zwarte jeans (of donkerblauw) en donkere schoenen.

Dave
    pixelpusher

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
      Voor concertfotografie: donker donker donker. Zwarte tshirt of polo, zwarte jeans (of donkerblauw) en donkere schoenen.

Dave
      Is daar een reden voor, voor al dat 'donker, donker' ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gauloise Bekijk bericht
        Is daar een reden voor, voor al dat 'donker, donker' ?
        Ja, zeker als je in de frontstage of naast het podium staat: je mag de aandacht niet afleiden van de show.

Dave
        pixelpusher

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
          Ja, zeker als je in de frontstage of naast het podium staat: je mag de aandacht niet afleiden van de show.

Dave
          I see. Flitsen zal dus ook wel uit den boze zijn, behalve wellicht mits toestemming?

Comment

I see. Flitsen zal dus ook wel uit den boze zijn, behalve wellicht mits toestemming?
            neenee, nooit flitsen! Enfin toch niet voor een concert.

Dave
            pixelpusher

Comment

Het zou mij ook benieuwen of er onder jullie zelfs zijn die bepaalde winkels kunnen aanraden waar je goei fotografiekledij (als dat al bestaat natuurlijk) kunt vinden. Zonder daarom RECLAME te maken.

ciao, gauloise
              Amerikaanse stockwinkels, maakt niet uit dewelke, hebben bijna allemaal een gamma zeer geschikte kledij, "Lifeline" bv. Oerdegelijke truien, zomerbroeken met afritsbare pijpen, winterbroeken met fleece erin, vooral vééél zakken.
              Mouwloze vestjes, stevige stapschoenen.
              Voor het iets extremere werk heb ik goeie ervaringen met het materiaal van
              "La Maitre Chasseur", ook in de stockwinkels. Materiaal in wax voor in de winter, waterdichte overbroeken, voor in de zomer het lichtere werk.
              Zeer handig zijn bv "jagerspijpen", soort van broeken in heel licht materiaal maar zonder zitvlak en driekwart lengte, rollen zeer klein op en uitstekend in dichtbegroeid terrein of bij nat weer.
              In dichtbegroeid terrein in het nahaar is het belangreek geen wollen spullen te dragen, hangen in geen tijd vol met kleefbollen en het kost later uren om al die haakjes eruit te krijgen.
              Plastieken zakken meenemen daar houd ik niet van, meestal zijn die te lawaaierig. Plastieken regenkledij vermijd ik om dezelfde reden.
              En, ondanks de commentaren onlangs gehoord van een minister op TV, fluovestjes moet ik al helemaal niet

Een echtgenote die al vijfentwintig jaar gewoon is dat ge onder de modder thuiskomt helpt ook.
              fotosite

Comment

Toevallig. Lees net voorgaande post en moet lukken dat ik gisteren ook aan die Amerikaanse stockwinkels zat te denken...
                Moet ik dringend eens langs lopen om wat spullen te kopen...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door elsan Bekijk bericht
                  Plastieken zakken meenemen daar houd ik niet van, meestal zijn die te lawaaierig. Plastieken regenkledij vermijd ik om dezelfde reden.
                  Ik trek er meestal ook op uit zonder, maar dat lawaai moet je een beetje zien in functie van wat je wilt fotograferen denk ik. Een vlinder of libel zal minder snel opschrikken van wat geritsel dan bv een vogel of een konijn. Insecten houden zich in het algemeen dan stil zodat je ze niet zou opmerken. Al zijn er natuurlijk altijd uitzonderingen. En voor degenen die klagen over modder, bekijk deze link eens. Het gaat om de eerste foto. Ik vind hem trouwens een schitterende fotograaf. Dit even terzijde.

Jorgen
                  Canon 350D, sigma 105 mm macro, sigma 28-135 mm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jorgen_R Bekijk bericht
                    En voor degenen die klagen over modder, bekijk deze link eens. Het gaat om de eerste foto. Ik vind hem trouwens een schitterende fotograaf. Dit even terzijde.Jorgen
                    Jongens, hoe houdt die zijn camera proper?
                    Maar wel heel erg mooie foto's!

Comment

Jongens, hoe houdt die zijn camera proper?
                      Maar wel heel erg mooie foto's!
                      't Is een Nikon hé? Die kunnen daar tegen.
                      Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
                        't Is een Nikon hé? Die kunnen daar tegen.
                        Just, die van mij ook, maar toch ga'k er niet mee de modder in!

Comment

Working...
                        X