Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Ken je onze belgiumdigital.comFacebook groep al? Dé plaats voor foto's, feedback en aankondigingen!
bedankt voor je reactie T@v, bedoel eigenlijk heeft iemand ervaring met een camper huren en waar.
heb er nl meerdere gevonden op het net, maar ja dat zijn er zoveel!!
grt,bouk.
bedankt voor je reactie T@v, bedoel eigenlijk heeft iemand ervaring met een camper huren en waar.
heb er nl meerdere gevonden op het net, maar ja dat zijn er zoveel!!
grt,bouk.
Ervaring heb ik, evenwel met eigen camper, niet met verhuur.
grt, T@v
Adressen kan ik u niet direct geven, maar deze zomer hebben wij ook een camper gehuurd. Dit was wel aan een kennis van mijn ouders.
Wij hadden ook enkele verhuurcentra gedaan en daar zitten veel addertjes onder het gras:
Aantal toegelaten kilometers: sommige bedrijven rekenen hoge tarieven voor extra kilometers. Tijdstip verhuur: Probeer indien mogelijk een extra dag mee te pikken, want de camper moet ook nog worden geladen en op het einde geledigd. Eventuele schade aan de camper (voor en na uw verhuur) Controleer zeker goed de camper voor verhuur en laat alles op papier zetten. (je kan ook foto's nemen van de camper op de parking waar je hem wil huren. Ouderdom van de camper Het is de bedoeling dat u op reis gaat, niet staat te wachten op pechverhelping. Verzekering Controleer goed de verzekering en eventueel bijstand, want in het buitenland is dat niet altijd van zelfsprekend. Aantal personen in grote camper wij hadden een camper van 7 personen maar ik mocht maar 3 mensen meenemen. Dit met een B rijbewijs.
Dit zijn zeker de punten waar je moet op letten want daar zaten van verhuur tot verhuur enorme verschillen op.
Laat u zeker niet vangen door sommige "goedkope" verhuur bedrijven want finaal gezien betaal je aan het einde van de rit het dubbel.
Het enige wat ik je nog kan meegeven is eens je met een camper op reis bent geweest zal je dit zeker nog doen.
Iets vragen wat je niet weet, is je even schamen. Iets niet vragen, zodat je het antwoord nooit weet, is je voor altijd schamen.
De domste mensen zijn de mensen die denken dat ze alles weten.
bedankt voor het advies leyton, mijn ervaring met een camper huren gaat ongeveer zo,n 30 jaar terug en er is veel veranderd in die tijd.
maar al mijn vakanties met wat voor vervoer dan ook, gaan allemaal via de ANWB, kredietbrief/verzekering/boeking enz.
meerdere particulieren verhuurders bekenen, maar toch maar via een gerenommeerd bedrijf hoor, je weet nooit wat je mee krijgt van zo,n particulier en wat als je pech krijgt met een camper die niet van je zelf is in buitenland.
heb nog effe de tijd, tis voor juni volgend jaar hoor.
grt,bouk.
bedankt voor het advies leyton, mijn ervaring met een camper huren gaat ongeveer zo,n 30 jaar terug en er is veel veranderd in die tijd.
maar al mijn vakanties met wat voor vervoer dan ook, gaan allemaal via de ANWB, kredietbrief/verzekering/boeking enz.
meerdere particulieren verhuurders bekenen, maar toch maar via een gerenommeerd bedrijf hoor, je weet nooit wat je mee krijgt van zo,n particulier en wat als je pech krijgt met een camper die niet van je zelf is in buitenland.
heb nog effe de tijd, tis voor juni volgend jaar hoor.
grt,bouk.
Ik lees dat jou ervaring verder gaat dan de mijne, wij hebben nog maar 1x met een camper weggeweest.
Wij hebben nu wel het geluk dat mijn ouders 3 weken geleden zelf een nieuwe mobilhome hebben gekocht,
Dus wat betreft kilometers, verzekering, schade en dergelijke zitten we nu wel veilig + en zeker niet onbelangrijk.....we moeten geen huurgeld betalen.
Iets vragen wat je niet weet, is je even schamen. Iets niet vragen, zodat je het antwoord nooit weet, is je voor altijd schamen.
De domste mensen zijn de mensen die denken dat ze alles weten.
Heb 3 jaar geleden een camper gehuurd tijdens de paasvakantie (dus nog niet eens in het hoogseizoen) om Normandië en Bretagne te verkennen.
Achteraf bekeken heeft dat zoveel gekost aan huurgeld en verbruik dat ik beter met mijn eigen auto had gereden en iedere nacht in een viersterren-hotel was blijven slapen.
Eentje kopen als je niet meer moet werken of 3 maanden verlof hebt (onderwijssector) zit er interressanter uit dan huren.
Wij hebben in augustus hier gehuurd http://www.dicar.be/nl/nl_motorhomes.htm Zij verhuren enkel nieuwe campers. Die campers waren zalig Mc Louis 463. Wij hebben eerst op internet verschillende slaap plaatsten gevonden. Die vind je hier .http://www.campersite.be/ Volgend jaar reserveren wij er zeker eentje terug.
Heb 3 jaar geleden een camper gehuurd tijdens de paasvakantie (dus nog niet eens in het hoogseizoen) om Normandië en Bretagne te verkennen.
Achteraf bekeken heeft dat zoveel gekost aan huurgeld en verbruik dat ik beter met mijn eigen auto had gereden en iedere nacht in een viersterren-hotel was blijven slapen.
Eentje kopen als je niet meer moet werken of 3 maanden verlof hebt (onderwijssector) zit er interressanter uit dan huren.
dat mag je dan eens voor mij voorrekenen hoor.
grt,bouk.
dat mag je dan eens voor mij voorrekenen hoor.
grt,bouk.
Het goedkoopste wat je hier kan vinden is een Ford Transit of Citroënbusje dat spartaans is ingericht voor 2 personen. Laagseizoen 600€/week, hoogseizoen 800€/week. Een camper voor 4-6 personen met degelijk comfort betaal je hier 800€ per week en ruim 1000€ in het hoogseizoen.
Voor 2 weken dus 1600 tot 2000€. Tel daarbij nog je staangeld op de camping, het dieselverbruik, de tolwegen en je eten. Voor dat bedrag kan je 2 weken in sjieke hotels verblijven.
Het kan natuurlijk ook goedkoper : Camper lenen van familie of de buren in ruil voor een doos goedkope sangria, camper installeren vlakbij een strand aan de Costa Brava en stiekem water halen en een douche gaan nemen in een nabije camping. Alle dagen 2 keer lekkere spaghetti eten en water van de kraan drinken. Die manier van vakantie nemen hoeft voor mij niet. Dan blijf ik liever thuis.
Het goedkoopste wat je hier kan vinden is een Ford Transit of Citroënbusje dat spartaans is ingericht voor 2 personen. Laagseizoen 600€/week, hoogseizoen 800€/week. Een camper voor 4-6 personen met degelijk comfort betaal je hier 800€ per week en ruim 1000€ in het hoogseizoen.
Voor 2 weken dus 1600 tot 2000€. Tel daarbij nog je staangeld op de camping, het dieselverbruik, de tolwegen en je eten. Voor dat bedrag kan je 2 weken in sjieke hotels verblijven.
Het kan natuurlijk ook goedkoper : Camper lenen van familie of de buren in ruil voor een doos goedkope sangria, camper installeren vlakbij een strand aan de Costa Brava en stiekem water halen en een douche gaan nemen in een nabije camping. Alle dagen 2 keer lekkere spaghetti eten en water van de kraan drinken. Die manier van vakantie nemen hoeft voor mij niet. Dan blijf ik liever thuis.
Een camper word niet gebruikt om op een camping te staan, daar is een caravan beter geschikt voor. Je kan beter alternatieve routes nemen, ze kosten niets en je ziet meer. Er zijn oficieele staanplaatsen voor campers waar je water kan nemen, je chemis toilet ledingen en er zijn er zelfs waar je electriciteit kan nemen. Een halfuurtje zoekwerk op deze site www.campersite.be en je vind alle staanplaatsen. wij hebben op 2 weken tijd slechts 1x betaald op een bewaakte staanplaats in de Camargeu (7 eur voor 24h). Een camper gebruik je best ook niet om op 1 plaats te staan, daarvoor kan je best op hotel aan de costa's. wij hebben in totaal in 2 weken tijd op 9 verschillende plaatsen gestaan en het was heerlijk in de Provence!
Ben het helemaal met Ronny eens:
In een camper heb je je eigen keuken, je eigen toilet, je eigen douche, je eigen water- en electriciteitsvoorziening.
Wij hebben al jaren een camper (tweedehands gekocht) en trekken daar vaak mee op uit voor een lang weekend of weekje (ik moet gewoon nog 40 uur per week werken)
en staan dan bijna nooit op campings. In Belgie, Duitsland en Frankrijk mag je overal vrij staan met een camper.
Tijdens vier weken rondtrekken door Frankrijk overnachten wij op dorpspleintjes etc. Soms een camping, om een wasje te doen of uitgebreid douchen.
Bouk:
Succes!
ANALOOG: Minolta XG9, Minolta 500si super, Pentax X50 met allemaal veel glaswerk
Ook: DIGITAAL: Canon 20D
Comment