Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

vista business of toch nog windows xp pro?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: vista business of toch nog windows xp pro?

Oorspronkelijk geplaatst door -ƒƒ- Bekijk bericht
    De eerste was met het gezellig oude Windows 97.
    Uiteindelijk vorige zomer overgestapt naar een MacBook, die wel snel is, waar ik gerust vanalles en nog wat kan downloaden, grafisch beter oogt dan het lelijke Windows, gebruiksvriendelijker is, zo goed als nooit vastloopt.
    Van Linux weet ik alleen dat dat in Zuid-Amerika veel gebruikt wordt en het nogal oud is (denk ik).
    Voor mij in ieder geval nooit meer Windows.
    Windows 97 heeft nooit bestaan, Macs lopen evenveel vast als Pc's als je er de juiste kluns achter zet, en je kennis over Linux is ronduit racistisch te noemen. (Zuid-Amerika, hoe kom je er op)
    Nog iets ? En dat allemaal in een discussie over Vista tegenover XP, op een fotoforum waar Nikon en Canon elkaar in de armen vallen.
    Ons vader zegt altijd, Ons Heer moet zijn getal hebben, waarbij hij bedoelde dat er vanalles moet/mag rondlopen op deze wereld.

PS: La Linea is dan weer de enige DVD-reeks die ik doelbewust gekocht heb. Uw avatarke is OK.
    Last edited by Compumax; 13 oktober 2007, 17:30. Reden: La Linea ! ! !

Comment

Als ik dan die kluns ben die een pc kan laten vastlopen, vraag ik mij toch af waarom dat met mijn Mac nog niet gebeurd is...
      Screenshots van Linux als deze bekijkend heeft het precies wat weg van Windows, maar het systeem zal wellicht totaal anders zijn, en aangezien ik er niet mee vertrouwd ben en niemand ken die het gebruikt, waarom zou ik het dan doen?
      Ook eigenaardig dat ge op Google alleen informatie vindt over overstappen van Windows naar Mac, en niet omgekeerd.... Ik ken ook alleen mensen die die overstap gemaakt hebben, et pas au sens inverse...

Waarom dat afgrijzen voor Mac (en niet alleen van u) nodig is weet ik niet. Toen ik de mijne ging halen kwamen er een vader en (volwassen) zoon langs, pa zei: "Het is het niet waard."
      Het is het juist maar al te goed waard!

Dus leg mij toch eens uit: wat is 'incorrect gebruik'?

Comment

Ben een windows-adept van het eerste uur, sorry ben zelfs nog begonnen onder MS-DOS...

Ben 34j, heb mijn eerste computer gekregen op mijn 12de.
        Eerst C-128, dan de Atari ST en Falcon, tot ik wel moest overstappen voor school naar PC met dos & windows.

Tot op heden heb ik nog geen noemenswaardige problemen gekend met diverse versies (Millenium heb'k nooit willen gebruiken)

Nu werk'k met een 4core systeem (intel), met veel toeters en bellen, met Vista Business. Moet mijn eerste probleem nog tegenkomen.

Om uw verontwaardiging met een vraag te beantwoorden ('t is niet netjes maar bon): waarom zou ik de overstap maken naar Mac als ik al al die jaren kan doen met een windows-pc wat'k moet doen?

Vroeger hadden we die discussie ook: Atari of Comodore Amiga. Dan was het Atari of Mac. Dan Atari of mac of dos/windows pc. En voor elk van de systemen had je fervente aanhangers, die verontwaardigd waren dat jij niet met dat van hen werkte...En met de aanhangers uiteraard de fervente tegenstanders.

Mijn vader vroeg me een kleine 3 weken terug, toen ik bijna een mac had besteld: waarom stap je over, wat kan je niet doen wat je met mac wel kan? Voor mij was het enige argument: om eens iets nieuws te proberen. "Blijf dan maar bij wat je gewoon bent."
        Wat zou ik missen als ik er zelf niet was?

Comment

Mjah buiten design, snelheid en gebruiksgemak zijn het ook maar kleine dingetjes: Garageband, waarmee je zelf muziek kan maken, daarvoor moet je bij een pc een programma aanschaffen/downloaden; Adium: daarmee kan je meerdere gesprekken van msn, icq, aim, yahoo... in één kader hebben ipv een kader per gesprek, waardoor je knoppenbalk onderaan vol komt te zitten (ook al worden die per messenger gegroepeerd).
          Voor mij, die graag foto's maak en bewerk, en heel soms muziek maakt, is het dus gewoon handiger werken.
          Als gij een pc hebt die wél nooit problemen heeft moogt ge heel gelukkig zijn en kunt ge inderdaad even goed daar blijven.

Comment

Daar zegt u het: kleine zaken die voor u net dat tikkeltje méér hadden. Voor een ander, zoals mij: te weinig van tel om een overstap te maken. Al blijf ik nog altijd zwaar gecharmeerd door het design van Apple. Werk zelfs met een apple toetsenbord, ja het laatste nieuwe, werkt o zo heerlijk, alleen moet je de multimedia-toetsen zelf toewijzen

Misschien heb ik al al die jaren geluk, of kies ik altijd voor onderdelen van goede kwaliteit waarmee ik dan zelf een goede configuratie bouw. Heb ik de nodige kennis van diverse hard- en software om tot een stabiel systeem te komen... Wie zal het zeggen? Waarmee ik ABSOLUUT niet uw kennis van harde- en zachte waren in twijfel wil trekken.

Ik heb lang getwijfeld of en wanneer ik naar Vista zou overstappen, en heb voorlopig gekozen voor dual-boot met XP Pro en Vista Business, om zeker te zijn dat de programma's die ik nodig heb, effectief werken. Tot op heden nog geen enkel programma dat ik niet kan draaien. Wel een update moeten halen ofzo, maar ze werken. 95% van de tijd werk ik onder Vista, enkel als ik eens een game wil spelen durf ik nog naar XP gaan, omdat ik voor bepaalde games wel betere framerates haal.

Een apple heeft dan wel het voordeel: stekker erin, power-on en je bent vertrokken. Op een Windows-pc kan je al eens vloeken en ketteren, maar da's voor mij deel van de hobby: uitzoeken wat er schort en er een oplossing voor vinden.

Comment

Mijn Finse kotmaat was ook gefascineerd dat ik 4 uur 40 minuten op batterij kan werken en dan pas 2 uur moet opladen, bij hem is dat eerste ook 2 uur geloof ik.

Comment

Als ik dan die kluns ben die een pc kan laten vastlopen
                De zaken niet omdraaien hé, ik beweer dat er klunsen zijn die Macs kunnen doen vastlopen.
                En dat ik iets tegen Macs zou hebben staat er ook al niet.
                Wat je op Google aan resultyate vind zal groetendeels aan de manier van vraagstelle liggen.
                Dus leg mij toch eens uit: wat is 'incorrect gebruik'?
                Een forum gebruiken om de woorden van iemand anders te verdraaien tiens.

Comment

Mijn Finse kotmaat was ook gefascineerd dat ik 4 uur 40 minuten op batterij kan werken en dan pas 2 uur moet opladen, bij hem is dat eerste ook 2 uur geloof ik.
                  Dat zal dan ondermeer van het aantal cellen in die batterij afhangen, zelfs bij verschillende vibrators gaan de batterijen niet altijd even lang mee.

Comment

... Van Linux weet ik alleen dat dat in Zuid-Amerika veel gebruikt wordt en het nogal oud is (denk ik).
                    Voor mij in ieder geval nooit meer Windows.
                    Grappige kennis van Linux heb jij. 't is daarom dat de Franse overheid besloten heeft om Linux als officieel OS te gaan gebruiken zeker? Ik zal Linux niet aanraden aan Jan en alleman, maar voor mij werkt het wel 1000x beter dan Mac of PC. En het is nog eens gratis ook.
                    PS. Ik wou dat ik het kon

Comment

• Re: vista business of toch nog windows xp pro?

Voor de linux geinteresseerden : Le noveau mandriva est arrivé

'k heb de (betalende) powerpack net op mijn portable geinstalleerd, en ziet er goed uit
                      To make your dreams come true, wake up

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door eentonig Bekijk bericht
                        Grappige kennis van Linux heb jij. 't is daarom dat de Franse overheid besloten heeft om Linux als officieel OS te gaan gebruiken zeker? Ik zal Linux niet aanraden aan Jan en alleman, maar voor mij werkt het wel 1000x beter dan Mac of PC. En het is nog eens gratis ook.
                        De Belgische Overheid (ambtenaren enz.) gebruikt ook Linux en openbron software.....
                        Gebruiken is een groot woord: het staat op hun pc's maar gebruiken???

Nu donderdag komt er weer een verse versie Ubuntu uit
                        Ken Ubuntu pas goed of beter sinds juni 2006.
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Compumax Bekijk bericht
                          zelfs bij verschillende vibrators gaan de batterijen niet altijd even lang mee.
                          en dat weet jij hoe...?
                          5DmkIII en wat glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
                            en dat weet jij hoe...?
                            Uit Zuid-Amerikaanse bron.

Comment

ik downloadde de laatste versie van AVG-virusscan, om als eerste toepassing al meteen een virusscanner te installeren.
                              gevolg: crash en startte niet meer op.

is dat een systeem ?

en dan zwijg ik nog over de rest van de oncompatibilibeit.. ja, bij elk pakket een waarschuwing geven dat er mogelijk iets kan foutgaan, dat kan ik ook. zorgen dat er niks kan foutgaan, is iets anders (en zoals het zou moeten).

ik heb 7 jaren met win 2000 pro gewerkt, nooit ofte nooit ook maar één crash of andere idiote OS-fouten. tegelijk ook nog twee jaar XP, wel eens een crashke oid, maar zeer weinig. en dan dit monster! Bij mij moet een OS werken, en voor de rest moet het niet in de weg zitten, is dat teveel gevraagd misschien ?
                              ToM.___ //Fuji s602.
                              www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
                              It goes to 11 you know? 1 louder.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tom314 Bekijk bericht
                                ik downloadde de laatste versie van AVG-virusscan, om als eerste toepassing al meteen een virusscanner te installeren.
                                gevolg: crash en startte niet meer op.

is dat een systeem ?

en dan zwijg ik nog over de rest van de oncompatibilibeit.. ja, bij elk pakket een waarschuwing geven dat er mogelijk iets kan foutgaan, dat kan ik ook. zorgen dat er niks kan foutgaan, is iets anders (en zoals het zou moeten).

ik heb 7 jaren met win 2000 pro gewerkt, nooit ofte nooit ook maar één crash of andere idiote OS-fouten. tegelijk ook nog twee jaar XP, wel eens een crashke oid, maar zeer weinig. en dan dit monster! Bij mij moet een OS werken, en voor de rest moet het niet in de weg zitten, is dat teveel gevraagd misschien ?
                                En mijn allereerste download na installeren van vista was ook de recentste AVG en works like a charm... Waar ligt het dan aan?

Comment

Working...
                                X