Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Oneerlijke handelswijze

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Oneerlijke handelswijze

Er is wel verschil tussen betalen om iets thuis te laten leveren en een dienst zoals een bankkaart waar de bank reeds verdient op de verrichtingen die je maakt. En waarschijnlijk nog meer met interesten van wie te laat betaalt of in schijven betaalt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
      Er is wel verschil tussen betalen om iets thuis te laten leveren en een dienst zoals een bankkaart waar de bank reeds verdient op de verrichtingen die je maakt. En waarschijnlijk nog meer met interesten van wie te laat betaalt of in schijven betaalt.
      Natuurlijk zijn er verschillen, maar de hoofdzaak is hetzelfde: je betaalt voor een service, en je bent niet verplicht die te nemen. Je kiest er voor of niet. Al de rest is zever.

Dave
      pixelpusher

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tom314 Bekijk bericht
        zeker met visa, waar je al eens voor betaalt "om de kaart te hebben"
        Betalen voor een Visa kaart ? Nergens voor nodig, bij mij al 15 jaar lang 0 euro/jaar (hetzelfde voor de kaart van mijn vrouw)
        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
          Nee, ik vind dat niet vreemd, maar als ik morgen bv. een auto ga kopen, dan moet ik eerst naar mijn bank een.......... bankcheque...... gaan vragen.

Dan is een cheque wel nog nodig want Visa: limiet te laag, Bancontact: limiet te laag.

Ik kan nog perfect persoonlijke cheques vragen aan mijn bank (en krijgen) voor betaling van zo'n grote uitgaven, alleen niemand aanvaardt ze nog.

En denk je dat de banken die lage limieten hanteren om u en mij te beschermen tegen onverantwoorde uitgaven ? Laat me niet lachen.
          ik zie bij ons in de garage toch geen bankcheques passeren hoor....
          Nikon D80/Nikkor 50mm/Sigma 10-20mm/Nikkor 18-200VR/ Nikon SB900
          http://kodefoto.webs.com/
          http://flandriens.webs.com/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
            Ik laat mijn boodschappen brengen, door Colruyt. Nu durven die pipo's daar geld voor aanrekenen! 't Is een schande. Ik betaal tenslotte toch al voor die producten? Echt veel keus heb ik ni, me ons kindjes en al heb ik den tijd ni om op zaterdag braafkes in mijn autoke naar de winkel te rijden. Een schande, een schande, zeg ik!
            dit bedoel je toch als grap hé

anders wil ik korting bij Colruyt omdat ik wel naar de winkel rij en ze voor mij dus geen bestelwagen moeten kopen en chauffeur moeten betalen
            Nikon D80/Nikkor 50mm/Sigma 10-20mm/Nikkor 18-200VR/ Nikon SB900
            http://kodefoto.webs.com/
            http://flandriens.webs.com/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koen70 Bekijk bericht
              ik zie bij ons in de garage toch geen bankcheques passeren hoor....
              Ha, hoe betaal ik dan bij u een nieuwe auto ? Vooraf overschrijven misschien ?

Comment

Ha, hoe betaal ik dan bij u een nieuwe auto ? Vooraf overschrijven misschien ?
                'k heb de mijne toch meegekregen, met de vraag om het geld over te schrijven (moesten zijn ook geen geld of cheques in huis hebben). Zullen nog wel andere garages zijn die het zo doen. Heb trouwens mijn mac ook zo meegekregen, die verkoper besefte ook, dat ik geen 2500 euro uit de muur kon halen
                To make your dreams come true, wake up

Comment

Reactie van studio 73/foto rubens op mijn opmerking betreffende 2% extra op visa betaling :

Oorspronkelijk geplaatst door fotorubens/studio73
                  Beste,

Ik wilde u even informeren over de transactiekost die wij aanrekenen voor de betalingen die met kredietkaart gebeuren, ik vrees dat u foutief geïnformeerd bent bij BCC, zij zijn uiteindelijk ook geen juridische instelling, maar een commerciële. Ik heb mij laten informeren door de economische inspectie zelf, aangezien onze concurrentie dit ook vermeld had op hun website, omdat ik eerst zelf ook dacht dat dit niet wettelijk was, maar dat bleek wel te mogen onder volgende voorwaarden:

1) Je moet het duidelijk afficheren in de winkel zelf en vermelden op de website.

2) Je moet het nog eens vertellen indien de klanten aanstalten maken om met een kredietkaart te betalen.

Met vriendelijke groeten,

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koen70 Bekijk bericht
                    dit bedoel je toch als grap hé

anders wil ik korting bij Colruyt omdat ik wel naar de winkel rij en ze voor mij dus geen bestelwagen moeten kopen en chauffeur moeten betalen
                    Ja, het was een beetje grappig bedoeld om het absurde van de discussie rond de kosten aan te kaarten.

Ik betaal met plezier voor die levering. Het is spijtig dat dit systeem niet populairder is zodat men in heel het land zo kan werken. Zeker gezinnen met kinderen hebben in 't weekend te weinig tijd om het huishouden te regelen. Die service is in dat opzicht een godsgeschenk.

Dave
                    pixelpusher

Comment

Als iemand de moeite doet, om eender welke firma, die een sur-plus rekent om met visa (of eender welke creditkaart) te betalen, te rapporteren bij Atos-BCC, dan zal die firma op het matje geroepen worden, en zelfs zijn mogelijkheid tot het aanvaarden van credit-cards zien geschrapt worden door Atos-BCC...

De handelaar is zelf vragende partij om credit cards te accepteren, en zal dan ook logischer wijze de kosten moeten dragen, en die dus NIET door rekenen aan zijn klanten! Dit staat nu eenmaal in de overeenkomst die ze sluiten met Atos-BCC... hoe het met andere creditcard acquirers zit, daar heb ik geen idee van...
                      *** Canon EOS *** Canon Powershot ***
                      visit : http://www.emmab.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door breugie Bekijk bericht
                        Als iemand de moeite doet, om eender welke firma, die een sur-plus rekent om met visa (of eender welke creditkaart) te betalen, te rapporteren bij Atos-BCC, dan zal die firma op het matje geroepen worden, en zelfs zijn mogelijkheid tot het aanvaarden van credit-cards zien geschrapt worden door Atos-BCC...

De handelaar is zelf vragende partij om credit cards te accepteren, en zal dan ook logischer wijze de kosten moeten dragen, en die dus NIET door rekenen aan zijn klanten! Dit staat nu eenmaal in de overeenkomst die ze sluiten met Atos-BCC... hoe het met andere creditcard acquirers zit, daar heb ik geen idee van...
                        Waarom rekenen sommige winkels een bedrag aan om met Visa te betalen ? Om hun prijzen lager te houden natuurlijk.
                        Bij alle anderen zit die kost forfaitair in hun prijs verrekend. Of wat dacht je.

Maar de koper ziet toch o zo graag de laagste prijs....

Comment

Waarom rekenen sommige winkels een bedrag aan om met Visa te betalen ? Om hun prijzen lager te houden natuurlijk.
                          Bij alle anderen zit die kost forfaitair in hun prijs verrekend. Of wat dacht je.

Maar de koper ziet toch o zo graag de laagste prijs....
                          Daar gaat het hem niet om... je mag GEEN extra kosten reken voor je betaling met een CreditCard. Je mag WEL je prijzen vrij bepalen (en dus die provisie er in rekenen)...
                          *** Canon EOS *** Canon Powershot ***
                          visit : http://www.emmab.be/

Comment

Tja, we verzuipen hier in de regeltjes, die dan nauwelijks op naleving gecontroleerd worden.

Comment

ik vind al dat gezaag en gezeur hierover eigenlijk wel triestig.
                              ik snap niet dat je een auto met visa betaald.
                              trouwens de winkeliers laten je toch zelf kiezen of je met visa betaald of niet. ze verplichten u niks. dikwijls is de gewone bankkaart gratis.
                              en anders ge je gewoon visa afhalen.
                              trouwens is visa toch een soort lening??

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lumize Bekijk bericht
                                ik vind al dat gezaag en gezeur hierover eigenlijk wel triestig.
                                ik snap niet dat je een auto met visa betaald.
                                trouwens de winkeliers laten je toch zelf kiezen of je met visa betaald of niet. ze verplichten u niks. dikwijls is de gewone bankkaart gratis.
                                en anders ge je gewoon visa afhalen.
                                trouwens is visa toch een soort lening??

pixelpusher

Comment

Working...
                                X