Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Oneerlijke handelswijze

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Oneerlijke handelswijze

Niet alleen konijn rekent 2% extra bij betaling met visa kaart, maar ook Foto Rubens te Wilrijk doet dat. Maandag bestelde ik er een 5D met grip en 17-40 en ben er gisteren om geweest. De limiet van mijn bancontact was te laag... dus visa... . "Ja meneer, geen probleem maar er wordt wel 2% extra in rekening gebracht." In mijn geval kwam dat daar toch een aanzienlijk bedrag, dat ik liever aan iets anders uitgeef. Nu had ik hier wel al een en over gelezen in dit topic maar zin om de discussie aan te gaan had ik niet. Gelukkig was er vlakbij een bankkantoor waar ik de centjes cash van mijn rekening heb kunnen halen. Had dat niet het geval geweest had ik dus een dik probleem.

Is er nu al enigszins duidelijkheid daaromtrend? Dat konijn er mee weg komt via via via toestanden, jammer, maar foto rubens is toch een belgische firma, niet?

Verder ben ik vol lof over foto rubens. Snelle service, vriendelijke mensen en ze nemen de tijd voor het toestel eens volledig in elkaar te steken, je kan het meteen ook testen etc... maar jammer van die 2%.

Comment

Ook bij Art & Craft rekent men 2% aan.

Dave
      pixelpusher

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door yowan-kenobi Bekijk bericht
        Niet alleen konijn rekent 2% extra bij betaling met visa kaart, maar ook Foto Rubens te Wilrijk doet dat.
        Is er nu al enigszins duidelijkheid daaromtrend? Dat konijn er mee weg komt via via via toestanden, jammer, maar foto rubens is toch een belgische firma, niet?

.
        Het moet echt niet die richting uitgaan!!! dankzij Konijn beginnen anderen dit ook te doen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
          Het moet echt niet die richting uitgaan!!! dankzij Konijn beginnen anderen dit ook te doen?
          Yup. Konijn is de schuld van alles.

Het jachtseizoen is begonnen zeker?
          pixelpusher

Comment

In post # 112 schreef ik:

Vroeger schreven we dan gewoon een cheque.....

En een Eurocheque aanvaardde iedereen bij mijn weten zonder kosten.

Maar de banken moesten zonodig van dat systeem vanaf (dat ze zelf in het leven hadden geroepen).
            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Ja eurocheques dat was nog makkelijk als je dan iets groot wou aankopen moest je'r gelijk 10 of zo uitschrijven want het maximum wat men aanvaardde was 7000BEF per cheque.

Indertijd had men in de Makro zelfs een printer waar je de bedragen op de cheques liet zetten zodat je minder schrijfwerk had.

En dan moest je je eurocheque kaart tonen, en je pas, en vingerafdrukken laten zetten en een DNA staal.

bleh.

Geef mij maar electronisch betalen.

Dave
              pixelpusher

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                Maar de banken moesten zonodig van dat systeem vanaf (dat ze zelf in het leven hadden geroepen).
                Ja, en dat vind jij vreemd? Volgens mij is IBM ook gestopt met het verkopen van typemachines.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
                  Ja, en dat vind jij vreemd? Volgens mij is IBM ook gestopt met het verkopen van typemachines.
                  Nee, ik vind dat niet vreemd, maar als ik morgen bv. een auto ga kopen, dan moet ik eerst naar mijn bank een.......... bankcheque...... gaan vragen.

Dan is een cheque wel nog nodig want Visa: limiet te laag, Bancontact: limiet te laag.

Ik kan nog perfect persoonlijke cheques vragen aan mijn bank (en krijgen) voor betaling van zo'n grote uitgaven, alleen niemand aanvaardt ze nog.

En denk je dat de banken die lage limieten hanteren om u en mij te beschermen tegen onverantwoorde uitgaven ? Laat me niet lachen.
                  Last edited by nete; 19 oktober 2007, 22:29.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht

Geef mij maar electronisch betalen.

Dave

Mij ook hoor, maar dan met limieten die je toelaten iets deftig te kopen zonder dat irriterend gepiep van "limiet overschreden".

Comment

Mij ook hoor, maar dan met limieten die je toelaten iets deftig te kopen zonder dat irriterend gepiep van "limiet overschreden".
                      Is het niet mogelijk om die limieten te laten aanpassen door je bank?
                      Ik zou dat eens moeten nakijken.
                      Mvg Tim

Comment

Nee, ik vind dat niet vreemd, maar als ik morgen bv. een auto ga kopen, dan moet ik eerst naar mijn bank een.......... bankcheque...... gaan vragen.

Dan is een cheque wel nog nodig want Visa: limiet te laag, Bancontact: limiet te laag.
                        Je kunt door de garage een rekening op laten sturen maar als je vertrouwensrelatie met de autohandelaar nog niet zodanig is dan kun je het geld ook gewoon via je computer overboeken op de dag dat je het zelf wil. Bankcheque, ik wist echt niet dat dat nog bestond.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
                          Je kunt door de garage een rekening op laten sturen maar als je vertrouwensrelatie met de autohandelaar nog niet zodanig is dan kun je het geld ook gewoon via je computer overboeken op de dag dat je het zelf wil. Bankcheque, ik wist echt niet dat dat nog bestond.
                          Of je hebt zoals ik een wagen besteld (paar jaar geleden) met een vermoedelijke korte leveringstijd.
                          Enkele dagen daarna : Goed nieuws mijnheer, uw wagen is vroeger binnen gekomen en ge moogt hem komen halen ... vergeet uw geld niet (al lachend).
                          OK ... Het is donderdagavond en de bank is dicht, BC is te gelimiteerd, Visa ook, cach geld heb ik niet (toch zoveel niet), geld afhalen gaat niet wegens gelimiteerd. OK, ik kom dan morgen, spring even binnen in de bank ...
                          Ah ja, bank alleen open tijdens mijn werkuren, dan maar een halve dag verlof nemen. Vrijdagnamiddag naar de bank ... kan ik bedrag x a.u.b.? Neen mijnheer, zo'n bedrag moet u minstens 24 uur vooraf aanvragen. OK, geef mij dan maar een bankcheque. Dat gaat niet mijnheer, die moet ge 2 dagen vooraf aanvragen want de hoofdzetel moet die certifieren en dus handtekenen. OK, dan schrijf ik dit wel even over via het bankautomaat in de gang. Dat zal moeilijk gaan mijnheer, zoveel kan u in één keer zelf niet overschrijven. Grrrr ...
                          OK, kan u dan het nodige doen om dat geld over te schrijven? Ja maar het is al bijna 16u en dat zal niet meer vandaag uitgevoerd worden.
                          En morgen zijn we dicht hé, het is zaterdag, dan is het zondag en ook dicht en vergeet niet dat het dinsdag 1 november is en dat het dus maandag een banksluitingsdag is. Uw betaling zal dus volgende woensdag pas uitgevoerd worden.
                          Ah ... ik moet dus een week wachten om mijn auto te gaan halen omdat ik niet aan mijn geld kan? Sorry, ik kan daar niks aan doen.
                          Dan maar naar de garage gebeld om te vragen of ik het mocht overschrijven ... ja, op rekening nummer xyz maar vergeet niet voor 18u00 uw auto te komen halen hé want we sluiten voor een lang WE.
                          Dan maar naar de garage, auto bekeken, papieren in orde gebracht, sleutel gekregen, faktuur voorgeschoteld gekregen. En dan de verlossende woorden "U ging dit overschrijven zekers? Dat zal wel in orde komen, prettige avond nog en veel plezier."
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                            En dan de verlossende woorden "U ging dit overschrijven zekers? Dat zal wel in orde komen, prettige avond nog en veel plezier."
                            Ja, is niet leuk om te moeten wachten op je auto als-ie al klaar staat en dan is het goed als je garage je vertrouwt. Maar je kunt ook voor 23:00 's avonds een electronische overschrijving doen opdat het de volgende ochten al op de rekening van de begunstigde staat, althans ik kan dat bij mijn bank wel.

Comment

het blijft onnozel om bij te betalen om te mogen betalen.
                              zeker met visa, waar je al eens voor betaalt "om de kaart te hebben"

mensen die het normaal vinden om 50euro op 2000euro bij te betalen, mogen altijd bellen, ik leen het hun wel hoor..
                              ToM.___ //Fuji s602.
                              www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
                              It goes to 11 you know? 1 louder.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tom314 Bekijk bericht
                                het blijft onnozel om bij te betalen om te mogen betalen.
                                zeker met visa, waar je al eens voor betaalt "om de kaart te hebben"

mensen die het normaal vinden om 50euro op 2000euro bij te betalen, mogen altijd bellen, ik leen het hun wel hoor..

Ik laat mijn boodschappen brengen, door Colruyt. Nu durven die pipo's daar geld voor aanrekenen! 't Is een schande. Ik betaal tenslotte toch al voor die producten? Echt veel keus heb ik ni, me ons kindjes en al heb ik den tijd ni om op zaterdag braafkes in mijn autoke naar de winkel te rijden. Een schande, een schande, zeg ik!

pixelpusher

Comment

Working...
                                X