Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Oneerlijke handelswijze

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Oneerlijke handelswijze

Heerlijk, deze topic, vooral omdat de betreffende partij hier mee leest, en ook stelling neemt.

Wat leren we hieruit?

- Dat Konijnenberg wel wil Visa aanbieden, maar via een achterdeurtje toch de rekening presenteerd. Misschien wettelijk, maar deontologisch zo fout als het maar kan. Tegenover Belgen natuurlijk. Die zijn het niet gewend om voor Visa extra kosten te betalen. Uithangen in de zaak Konijn, zodat de klanten weten hoe de vork aan de steel zit. Mij stoort het mateloos. En ik ben niet alleen als ik deze topic lees.
    - Dat Konijnenberg personeel in dienst heeft, die niet voldoende opgeleid is. Plus dat ze hun er nog achter verschuilen ook. Mooi is dat. Ik weet toen ik vroeger in een winkel werkte, waren er een aantal ongeschreven wetten: de klant is altijd koning. De klant heeft altijd gelijk, ook al is hij fout. (Konijnenberg, had je nu die aangegeven prijs aangerekend, dan had je zelfs dit hele verhaal niet gehad) Je kan ook nog steeds een compensatie doen naar de koper, het is niet omdat die de winkel uit is, dat er geen mogelijkheden meer zijn.

Nu heb ik persoonlijk met Konijnenberg nog wel een paar fratsen meegemaakt, (initieel, was hun webiste zo gemaakt, als je inlogde op .be site, kreeg je toch de nl prijzen te zien. Het btw verschil maakte dat je een andere prijs aangerekend kreeg, als je niet goed op het vlaggetje geklikt had. Onafgezien of je op de .be of .nl site zat.
    Naar daar gereden voor een objectief dat beschikbaar stond op de site, eens aangekomen was het er niet. Ik had het niet gereserveerd. Verkoper zei me dat ik niet op de site moest letten, niet up to date. Thuisgekomen, stond nog steeds in voorraad op de site. Doe het goed of doe het niet.

Nee, voor mij zijn dit voldoende argumenten om bij de lokale fotohandelaar een goede prijs te vragen, (mag zelfs 2.5% boven Konijnenberg zijn), en de spullen daar te kopen. Die mensen kunnen tegenwoordig goed mee met de prijzen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
      Naar daar gereden voor een objectief dat beschikbaar stond op de site, eens aangekomen was het er niet. Ik had het niet gereserveerd. Verkoper zei me dat ik niet op de site moest letten, niet up to date. Thuisgekomen, stond nog steeds in voorraad op de site. Doe het goed of doe het niet.
      Heb ik ook al een paar keer meegemaakt. Je kijkt eerst op de site of het voorradig is, omdat het toch wel iets meer dan 5 min. rijden is. Dat is zo, vertrekt naar Turnhout, en als je daar aankomt is het niet voorradig, en zal het nog eventjes duren voor het terug in stock is. Enkele dagen later nog eens checken op de site, terug hetzelfde. Dan wel zo slim geweest van eerst eventjes te bellen, maar de vriendelijkheid aan telefoon heeft mij doen beslissen om in de buurt te gaan om het te kopen.
      canon Eos 400D; canon efs 18-55 f3.5-5.6; Sigma dc18-200 f3.5-6.3
      mijn fotosite

Comment

Alle goeie ervaringen van iedereen met K'nijn te spijt heb ik er toch een slechte ervaring mee (nog buiten het feit dat ze voor de mensen van rond het Gentse in het hol pluto zitten )

Een tijdje geleden wou ik een AF-S 70-200 f2.8 VR huren voor een weekend. De persoon aan de telefoon beweert dat ik de lens slechts twee dagen moet betalen als ik ze vrijdagavond na 17u kom halen, en maandag voor 14u terugbreng. Als ik de lens ging halen stond er 3 dagen op de verhuurbon. Ik maakte de verkoper attent, en hij doorstreepte prompt die 3 dagen, en schreef 2 dagen.

Ik bracht de lens de maandag terug, niet alleen werd me eerst terug 3 dagen voorgeschoteld, dan werd er nog een bedrag van 25,42 euro per dag aangerekend ipv de op de site vermeldde 20,34 euro. Ik verontwaardigd , had gelukkig een printout van de site mee, en de verkoper kijkt het zelf op de site na. Er stond inderdaad 20,34 euro. Sorry meneer, maar dat is een fout, de BTW in Belgie is hoger (2% verschil in BTW verklaart een 25% verschil in prijs ), maar goed ik moet het u laten aan die prijs.

Uiteindelijk heeft men wel de twee dagen gehanteerd zoals overeengekomen, en zoals vermeld ook de prijs van de site, maar nadien heeft men de prijs verhoogd van de lens, en dan enkel in Belgie.

Voor het borgbedrag werd de Visa boek-en-annuleer methode wordt niet toegepast (sommige firma's passen dit toe om te zorgen dat die grote borgbedragen niet moeten opgehoest worden, maar dat men toch ingedekt is bij geval van beschadiging).
        Dat was ook wel handig geweest, maar goed via Bancontact ging ook.

Als je je dus afvraagt waarom een Nikon 70-200 in Belgie in verhuur meer kost dan in Nederland, dan is hierboven dus de reden :-)

En te zeggen dat dit perfect te vermijden is door een lijnrecht beleid te trekken, en dit dan ook op DE SITE kenbaar te maken... Dus hopelijk leest iemand van Konijn dit, zorgt men hiervoor, zodat er geen nodeloze discussies moeten ontstaan...
        Last edited by spacemanbow; 5 oktober 2007, 18:16. Reden: Bancontact ging wel

Comment

Persoonlijk vind ik het spijtig dat men kosten aanrekent voor het gebruik van een kredietkaart. Je weet het echter wel op voorhand en zoals zo dikwijls al vermeld: je maakt zelf de keuze om al dan niet met kredietkaart te betalen, je wordt er niet toe verplicht .
          Ik betaal gewoon cash om de kosten te voorkomen (mijn Bancontact kaart heeft een limiet van 500€). Een bijkomend voordeel is dat ik minder snel geneigd ben ondoordachte aankopen te doen die mijn budget te zwaar zouden belasten. Kijk maar eens om je heen hoeveel mensen in financiële problemen komen door impulsieve kredietkaart aankopen.
          Over Foto Konijnenberg Turnhout zelf: een prima winkel met enorme keus en vriendelijke verkopers. Ooit heb ik zelf een klein probleempje gehad (een boekje te weinig geleverd), maar na wat heen en weer gemail is alles perfect opgelost . Zoals steeds is praten en vooral relativeren beter dan iemand dadelijk aan de schandpaal te willen nagelen.

D.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DanielG Bekijk bericht
            je maakt zelf de keuze om al dan niet met kredietkaart te betalen, je wordt er niet toe verplicht .
            Ik betaal gewoon cash om de kosten te voorkomen (mijn Bancontact kaart heeft een limiet van 500€).
            Je wordt er eigenlijk wel toe verplicht maar allé ... wel niet door de winkel.

Ik kan bijvoorbeeld NOOIT in de bank geraken voor sluiting en op zaterdag is mijn bank gesloten.

Als ik nu eens op stap ga en ik zie in een winkel iets liggen in promo "Promo van de dag" en ik wil dit kopen, laat ons zeggen een camera + lens ... waarde 3800€ ... wat moet ik dan?

Betalen met Bancontact gaat niet, limiet is te laag.
            Geld afhalen aan een automaat gaat ook niet want limiet is te laag.
            Naar de bank geld gaan halen kan niet want de bank is gesloten.
            Overschrijven gaat niet want ik sta nu in de winkel.
            Wil ik cash betalen, dan kan ik pas binnen 11 dagen terug gaan want ik kan maar 500€ per dag van de rekening halen en maximum 2000 per week.
            Buiten een dag verlof nemen om geld af te halen in het kantoor of geld overschrijven en later afhalen kan ik niet veel doen. Zeer handig als een winkel op meer dan 100 km afstand ligt.
            Wil ik de dag zelf mijn goederen, dan kan ik niet anders dan met VISA betalen.
            En neen, ik loop niet voortdurend met 5000€ rond voor het geval dat ik eens iets wil kopen.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
              Je zou juist blij moeten zijn met winkeliers die het apart vermelden, dan heb je zelf nog de keuze of je het ervoor over hebt met Visa te betalen of niet.
              Maar dan moet men over die winkel niet gaan rondbazuinen dat hij de goedkoopste is ... bij anderen is de prijs alles in en bij hem moet je bijbetalen om dezelfde service te hebben.
              Bij anderen waar de kosten ingerekend zijn ligt de prijs soms iets hoger, dat klopt maar als je daar zegt dat je cash betaalt dan kan je 9/10 ook een korting krijgen die soms veel hoger ligt dan die 2,5%.

Ik heb ondertussen (zonder handelaar te vernoemen) ook al 4 keer VISA Nederland gecontacteerd met de vraag wat ze vinden van het antwoord van BCC dat er geen kosten mogen aangerekend worden. Ik heb de vraag gesteld of dit in Nederland anders is. Ik krijg er geen antwoord op.

Daarom ... het is niet alleen belangrijk te kopen in een winkel waar je vertrouwen in hebt, het is even belangrijk dat zij in u vertrouwen hebben.
              Dan heb je deze problemen niet, je betaalt wat je kan of wil, gaat naar huis met je materiaal en schrijft de rest gewoon over op hun rekening. Da's pas service en klantvriendelijkheid.
              Last edited by VerSeg; 6 oktober 2007, 14:59.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                Je wordt er eigenlijk wel toe verplicht maar allé ... wel niet door de winkel.

Ik kan bijvoorbeeld NOOIT in de bank geraken voor sluiting en op zaterdag is mijn bank gesloten.

Als ik nu eens op stap ga en ik zie in een winkel iets liggen in promo "Promo van de dag" en ik wil dit kopen, laat ons zeggen een camera + lens ... waarde 3800€ ... wat moet ik dan?

Betalen met Bancontact gaat niet, limiet is te laag.
                Geld afhalen aan een automaat gaat ook niet want limiet is te laag.
                Naar de bank geld gaan halen kan niet want de bank is gesloten.
                Overschrijven gaat niet want ik sta nu in de winkel.
                Wil ik cash betalen, dan kan ik pas binnen 11 dagen terug gaan want ik kan maar 500€ per dag van de rekening halen en maximum 2000 per week.
                Buiten een dag verlof nemen om geld af te halen in het kantoor of geld overschrijven en later afhalen kan ik niet veel doen. Zeer handig als een winkel op meer dan 100 km afstand ligt.
                Wil ik de dag zelf mijn goederen, dan kan ik niet anders dan met VISA betalen.
                En neen, ik loop niet voortdurend met 5000€ rond voor het geval dat ik eens iets wil kopen.
                Vroeger schreven we dan gewoon een cheque.....

Want wel opletten dat je niet tegen je VISA limiet aanloopt of je kan het weer vergeten.

Het betalingsverkeer (voor wat grotere bedragen) is er niet echt op voruit gegaan vind ik, met al die stomme limieten.
                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                  Vroeger schreven we dan gewoon een cheque.....

Want wel opletten dat je niet tegen je VISA limiet aanloopt of je kan het weer vergeten.

Het betalingsverkeer (voor wat grotere bedragen) is er niet echt op voruit gegaan vind ik, met al die stomme limieten.
                  Misschien maar goed dat er limieten zijn. Er zijn voldoende mensen die zich diep in de schulden steken door geld uit te geven dat ze niet hebben.
                  Mvg Tim

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
                    Als het geen uitzondering was, zouden we er hier niet over hoeven te discussieren, he.
                    Een beetje naive instelling. Ga er maar van uit dat een winkelier al zijn kosten in z'n prijzen verrekend - verlichting, verwarming, pandhuur, administratie, personeel, bancaire kosten, beveiliging enz. Zou hij dat niet doen zou er weinig te eten zijn. Je zou juist blij moeten zijn met winkeliers die het apart vermelden, dan heb je zelf nog de keuze of je het ervoor over hebt met Visa te betalen of niet.
                    Als winkelier vind ik dit erg straf uigedrukt hoor in mijn branche krijgen we de richtprijs van de groothandelaar die ik trouw volg ,onze onkosten verreken we via de belastingen ,ik dacht dat ieder normaal mens toch beseft dat de gouden tijd daar voorbij is . Ik aanvaard al 12 jaar bancontact en heb NOOOOOOOIT één cent doorgerekend aan de klant ,ik weet dat er wanpraktijken gebeuren (zelf meermaals meegemaakt) maar niet alle handelaars zijn bedriegers hoor . Galamus.

Ps Wie zin heeft mag een maandje de onzekerheid van de stiel komen uitproberen ,tenzij jullie allemaal voor het goede doel werken ,pro deo voor niks ?
                    Last edited by Galamus; 8 oktober 2007, 13:45. Reden: PS

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Galamus Bekijk bericht
                      Als winkelier vind ik dit erg straf uigedrukt hoor in mijn branche krijgen we de richtprijs van de groothandelaar die ik trouw volg ,onze onkosten verreken we via de belastingen ,ik dacht dat ieder normaal mens toch beseft dat de gouden tijd daar voorbij is . Ik aanvaard al 12 jaar bancontact en heb NOOOOOOOIT één cent doorgerekend aan de klant ,ik weet dat er wanpraktijken gebeuren (zelf meermaals meegemaakt) maar niet alle handelaars zijn bedriegers hoor .
                      Sorry hoor, maar ik denk dat je m'n bericht niet goed begrepen hebt. Nergens beweer ik dat handelaars bedriegers zijn. Sterker: ik zeg juist dat het logisch is dat kosten worden doorberekend in de prijzen. Dat jij je kosten kunt verlagen door wat via de belasting te verrekenen is mooi maar maakt voor het principe niet uit. Elke normale winkelier zal de overblijvende kosten + geld voor eigen onderhoud + eventuele winst moeten halen uit de produkten die hij verkoopt.

Comment

Ik gooi ook niet met modder naar iemand ;maar deze discussie begon met ,een firma doet dit ,en nu is iedere zelfstandige een prooi ,als ik al mijn onkosten (geschenkpapier ,lintjes ,etiketjes ,kassarollen etc )naar de klant moest doorrekenen dan heb ik geen tijd meer voor mijn hobby
                        @leonidas ,sorry maar de reacties zijn hier soms zo door elkaar gehaald dat iets juist begrijpen een hondejob is .Elke normale weknemer probeert toch ook zoveel mogelijk over te houden op het eind van de maand of niet mss ? mij maakt het niet veel uit maar niemand wordt graag over een kam geschoren denk ik .En als het voor de zoveelste keer bij het verkeerde eind heb dan spijt me dat!Groetjes G.

Comment

als ik al mijn onkosten (geschenkpapier ,lintjes ,etiketjes ,kassarollen etc )naar de klant moest doorrekenen
                          Ben wel benieuwd wie dat dan wel betaalt.

Comment

Simpel toch ,zolang ik winst maak de fiscus ......iemand koopt iets in solden......................... IK maar dat heet klantenservice en vind ik héééééééééééél normaal ,en wie betaald het werkmateriaal van een bediende,arbeider ,minister of de paus ?wij allemaal BELASTINGSBETALERS;heel normaal toch ,enfin nu kennen jullie mij gedacht toch G.

Comment

Simpel toch ,zolang ik winst maak de fiscus ......iemand koopt iets in solden......................... IK maar dat heet klantenservice en vind ik héééééééééééél normaal ,en wie betaald het werkmateriaal van een bediende,arbeider ,minister of de paus ?wij allemaal BELASTINGSBETALERS;heel normaal toch ,enfin nu kennen jullie mij gedacht toch G.
                              Een willekeurige mus in m'n tuin kan ik beter volgen dan een gala-mus...

Comment

Mss te veel liceur pralines gegeten ?Eerlijk waar just joking ;Galamus (met hoofdletter) is en heilig man ( geen vergelijking met mezelf mogelijk ) ,maar is voor mij de mooiste gorge (de Galamus,zuid frankrijk die ik ooit zag) vandaar mijn nickname en de jouweGroetjes G.

Comment

Working...
                                X