Re: Oneerlijke handelswijze
Heerlijk, deze topic, vooral omdat de betreffende partij hier mee leest, en ook stelling neemt.
Wat leren we hieruit?
- Dat Konijnenberg wel wil Visa aanbieden, maar via een achterdeurtje toch de rekening presenteerd. Misschien wettelijk, maar deontologisch zo fout als het maar kan. Tegenover Belgen natuurlijk. Die zijn het niet gewend om voor Visa extra kosten te betalen. Uithangen in de zaak Konijn, zodat de klanten weten hoe de vork aan de steel zit. Mij stoort het mateloos. En ik ben niet alleen als ik deze topic lees.
- Dat Konijnenberg personeel in dienst heeft, die niet voldoende opgeleid is. Plus dat ze hun er nog achter verschuilen ook. Mooi is dat. Ik weet toen ik vroeger in een winkel werkte, waren er een aantal ongeschreven wetten: de klant is altijd koning. De klant heeft altijd gelijk, ook al is hij fout. (Konijnenberg, had je nu die aangegeven prijs aangerekend, dan had je zelfs dit hele verhaal niet gehad) Je kan ook nog steeds een compensatie doen naar de koper, het is niet omdat die de winkel uit is, dat er geen mogelijkheden meer zijn.
Nu heb ik persoonlijk met Konijnenberg nog wel een paar fratsen meegemaakt, (initieel, was hun webiste zo gemaakt, als je inlogde op .be site, kreeg je toch de nl prijzen te zien. Het btw verschil maakte dat je een andere prijs aangerekend kreeg, als je niet goed op het vlaggetje geklikt had. Onafgezien of je op de .be of .nl site zat.
Naar daar gereden voor een objectief dat beschikbaar stond op de site, eens aangekomen was het er niet. Ik had het niet gereserveerd. Verkoper zei me dat ik niet op de site moest letten, niet up to date. Thuisgekomen, stond nog steeds in voorraad op de site. Doe het goed of doe het niet.
Nee, voor mij zijn dit voldoende argumenten om bij de lokale fotohandelaar een goede prijs te vragen, (mag zelfs 2.5% boven Konijnenberg zijn), en de spullen daar te kopen. Die mensen kunnen tegenwoordig goed mee met de prijzen.
Heerlijk, deze topic, vooral omdat de betreffende partij hier mee leest, en ook stelling neemt.
Wat leren we hieruit?
- Dat Konijnenberg wel wil Visa aanbieden, maar via een achterdeurtje toch de rekening presenteerd. Misschien wettelijk, maar deontologisch zo fout als het maar kan. Tegenover Belgen natuurlijk. Die zijn het niet gewend om voor Visa extra kosten te betalen. Uithangen in de zaak Konijn, zodat de klanten weten hoe de vork aan de steel zit. Mij stoort het mateloos. En ik ben niet alleen als ik deze topic lees.
- Dat Konijnenberg personeel in dienst heeft, die niet voldoende opgeleid is. Plus dat ze hun er nog achter verschuilen ook. Mooi is dat. Ik weet toen ik vroeger in een winkel werkte, waren er een aantal ongeschreven wetten: de klant is altijd koning. De klant heeft altijd gelijk, ook al is hij fout. (Konijnenberg, had je nu die aangegeven prijs aangerekend, dan had je zelfs dit hele verhaal niet gehad) Je kan ook nog steeds een compensatie doen naar de koper, het is niet omdat die de winkel uit is, dat er geen mogelijkheden meer zijn.
Nu heb ik persoonlijk met Konijnenberg nog wel een paar fratsen meegemaakt, (initieel, was hun webiste zo gemaakt, als je inlogde op .be site, kreeg je toch de nl prijzen te zien. Het btw verschil maakte dat je een andere prijs aangerekend kreeg, als je niet goed op het vlaggetje geklikt had. Onafgezien of je op de .be of .nl site zat.
Naar daar gereden voor een objectief dat beschikbaar stond op de site, eens aangekomen was het er niet. Ik had het niet gereserveerd. Verkoper zei me dat ik niet op de site moest letten, niet up to date. Thuisgekomen, stond nog steeds in voorraad op de site. Doe het goed of doe het niet.
Nee, voor mij zijn dit voldoende argumenten om bij de lokale fotohandelaar een goede prijs te vragen, (mag zelfs 2.5% boven Konijnenberg zijn), en de spullen daar te kopen. Die mensen kunnen tegenwoordig goed mee met de prijzen.
Comment