Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Oneerlijke handelswijze

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Oneerlijke handelswijze

Oorspronkelijk geplaatst door DES Bekijk bericht
    Ge moogt dat zo niet opnemen,

Voor die extra percenten die je kwijt bent, kan je iets extra aankopen, is je benzine betaald naar ginder, of noem maar op.
    Dus doet wel ter zake.
    En daar bij geld is geld, waarom zitten de meesten dan, rond te kijken naar de goedkopere prijs?.
    Maar het is al goed, ik zal zwijgen.
    Maar die extra % zijt ge alleen maar kwijt als ge met visa wilt betalen. Ik heb daar toestel, objectieven, tassen en geheugen gekocht en ik was geen extra % kwijt. (Heb dan ook niet met visa betaald.)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black Bull Bekijk bericht
      Maar die extra % zijt ge alleen maar kwijt als ge met visa wilt betalen. Ik heb daar toestel, objectieven, tassen en geheugen gekocht en ik was geen extra % kwijt. (Heb dan ook niet met visa betaald.)
      dat is juist het punt!
      er mag in Belgie geen extra aangerekend worden voor te betalen met visa!
      en zoals er een paar maal is aangehaald is visa in sommige gevallen vrij handing
      bv omdat je geld pas een paar weken later van je rekening gaat
      dikwijls kun je zo een paar weken sneller je lens of toestel kopen met in het achterhoofd dat bv je binnen twee weken je eindejaarspremie ofzo trekt

Comment

Waar ik mij eigenlijk vragen bij stel is het feit dat deze doorrekening van Visa-kosten op de Belgische website enkel duidelijk vermeld wordt bij de FAQ, niet bij de algemene voorwaarden. Ja ja, daar staat zo iets van
        en exclusief handlings-, verzend-, vervoer-, montage-, installatie-, implementatie-, conversie-, reis-, verblijfs- en andere bijkomende kostenen exclusief handlings-, verzend-, vervoer-, montage-, installatie-, implementatie-, conversie-, reis-, verblijfs- en andere bijkomende kosten
        wat het mogelijk maakt om van alles mee goed te praten, maar waarom het niet duidelijk vermelden indien het dan toch kosher is?

In ieder geval, zonder mij uit te spreken of ze al dan niet hun afspraken met Visa naleven of niet, is het tegen de gangbare praktijk van betalingen met kredietkaarten in België. Je moet al enorm kortzichtig zijn om niet te beseffen dat zo'n praktijk zich vroeger of later tegen je zal keren, scherpe prijzen of niet.

Ik betaal al zowat 25 jaar wereldwijd met kredietkaarten en eigenlijk was tot nu toe het doorrekenen van de commissie voorbehouden aan winkels in ontwikkelingslanden. Ik dacht dat Nederland zich daarboven waande, maar ik heb mij blijkbaar vergist, of toch ten minste in Visa Nederland.

Travel the world, take nothing but pictures, leave nothing but footprints.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gert1971 Bekijk bericht
          dat is juist het punt!
          Om de één of andere reden weigert Black Bull dit te begrijpen . In een eerdere post pleitte hij er zelfs voor dat het doorrekenen van de kosten de norm zou moeten zijn .

Comment

dat is juist het punt!
            Daar zit nu net het misverstand: Belgie heeft er niks mee te maken. Je mag geen extra kosten aanrekenen om met VISA te betalen als de winkelier aangesloten is bij Bank Card Company. Foto Konijnenberg heeft aangegeven daar niet bij aangesloten te zijn.

Oorspronkelijk geplaatst door Mr.D Bekijk bericht
            ..., maar waarom het niet duidelijk vermelden indien het dan toch kosher is?
            In de winkel kun je'r niet echt naast kijken.

Trouwens, ik weet nog een winkel in het Gentse waar je 2% kosten aangerekend krijgt als je met VISA betaald. En ik ga de naam niet verklappen omdat als ik daar volgende keer terugkom om iets te kopen ik nog altijd met VISA wil betalen! Blijkbaar is Konijn de pineut van de discussie hier.

Dave
            pixelpusher

Comment

je bent dus duidelijk een prof of een semi prof, vandaar waarschijnlijk, het verschil van mening, ik ben een amateur! letterlijk. maar dat wil je blijkbaar niet snappen, ik kan geen onkosten gaan aanrekenen bij de belasting, of ga je gratis fotos gaan trekken voor al die party,s? neen geloof er niks van, heb ook al dikwijls in de hangaar gewerkt, en zie daar ook de fotograaf onder tafel betaald worden.
              Verwissel je me niet met iemand anders? Foto's maken op party's en in hangars? Dat ben ik niet. Ik heb nog nunca nooit geld gekregen voor het maken van foto's.

Ik ben net zo'n amateur als velen hier, hoor - het kost geld, maar ik doe het dan ook niet om er geld mee te verdienen. Het is maar een hobby.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
                Daar zit nu net het misverstand: Belgie heeft er niks mee te maken. Je mag geen extra kosten aanrekenen om met VISA te betalen als de winkelier aangesloten is bij Bank Card Company. Foto Konijnenberg heeft aangegeven daar niet bij aangesloten te zijn.
                Hehe, eindelijk iemand die kan lezen hier.

Comment

dat is juist het punt!
                  en zoals er een paar maal is aangehaald is visa in sommige gevallen vrij handing
                  bv omdat je geld pas een paar weken later van je rekening gaat
                  dikwijls kun je zo een paar weken sneller je lens of toestel kopen met in het achterhoofd dat bv je binnen twee weken je eindejaarspremie ofzo trekt
                  Begin nu maar eens eerst met de post van Leonidas te lezen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mr.D Bekijk bericht
                    Om de één of andere reden weigert Black Bull dit te begrijpen . In een eerdere post pleitte hij er zelfs voor dat het doorrekenen van de kosten de norm zou moeten zijn .
                    Idem voor u, de post van Leonidas lezen. Blijkbaar mag het dus wel, daar zij geen contract hebben met BCC.

Comment

• Re: Oneerlijke handelswijze

Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
                      Verwissel je me niet met iemand anders? Foto's maken op party's en in hangars? Dat ben ik niet. Ik heb nog nunca nooit geld gekregen voor het maken van foto's.

Ik ben net zo'n amateur als velen hier, hoor - het kost geld, maar ik doe het dan ook niet om er geld mee te verdienen. Het is maar een hobby.
                      Je hebt gelijk, excuses

had het inderdaad op iemand anders, maar heb geen zin meer om er over te discuseren, mensen met veel geld, die gewoon zijn om met visa en dergelijke om te gaan hebben daar minder problemen mee, om ergens extra te gaan voor betalen.
                      (mijn gedacht)
                      excuus

Comment

Je hebt gelijk, excuses

had het inderdaad op iemand anders, maar heb geen zin meer om er over te discuseren, mensen met veel geld, die gewoon zijn om met visa en dergelijke om te gaan hebben daar minder problemen mee, om ergens extra te gaan voor betalen.
                        (mijn gedacht)
                        excuus
                        Excuses zijn niet nodig hoor, ik ben wel eens van erger beschuldigd.

Comment

Begin nu maar eens eerst met de post van Leonidas te lezen.
                          tja jij moet perse je gelijk blijkbaar halen
                          ik vind het totaal niet logisch dat ze de kosten door rekenen naar de klant toe
                          dit is bij mijn weten eerder uitzondering dan regel
                          als men overal achterpoortjes zit te zoeken om de onkosten naar de klant door te rekenen is men niet goed bezig naar mijn inzien
                          dat ze visa of bankcontact niet willen aanvaarden voor een bedrag kleiner dan €25 daar kan ik mee leven
                          met de rest niet

Comment

ik vind het totaal niet logisch dat ze de kosten door rekenen naar de klant toe dit is bij mijn weten eerder uitzondering dan regel
                            Als het geen uitzondering was, zouden we er hier niet over hoeven te discussieren, he.
                            als men overal achterpoortjes zit te zoeken om de onkosten naar de klant door te rekenen is men niet goed bezig naar mijn inzien
                            Een beetje naive instelling. Ga er maar van uit dat een winkelier al zijn kosten in z'n prijzen verrekend - verlichting, verwarming, pandhuur, administratie, personeel, bancaire kosten, beveiliging enz. Zou hij dat niet doen zou er weinig te eten zijn. Je zou juist blij moeten zijn met winkeliers die het apart vermelden, dan heb je zelf nog de keuze of je het ervoor over hebt met Visa te betalen of niet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
                              Een beetje naive instelling.
                              Twee typo's na mekaar, Leonidas? (kon het niet laten).

Comment

Idem voor u, de post van Leonidas lezen. Blijkbaar mag het dus wel, daar zij geen contract hebben met BCC.
                                Je vergist je. Het was een post van Verseg (#50) die ik over het hoofd had gezien. Enkel daarin werd de link gelegd tussen het in Nederland toegestane systeem en Konijn, en dan nog in een communicatie van de zaakvoerder. Die verklaart dat het allemaal OK & legaal is, het tegendeel zou nogal straf geweest zijn natuurlijk. Maar of dit ook zo is, wie zal/kan het zeggen? Zijn zulke regels/contracten zomaar toepasbaar over de landgrenzen?

Hoe dan ook, ook al mag dit dan gangbaar zijn in Nederland, het stuit de Belgische klant tegen de borst. Dus geen nood, mij ga je daar zeker niet tegenkomen, tenzij met een zak vol muntstukken om een dure body te betalen .

Comment

Working...
                                X