Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Oneerlijke handelswijze

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Oneerlijke handelswijze

Oorspronkelijk geplaatst door Silent M. Bekijk bericht

Ik weet niet of je uiteindelijk met een tas vertrokken bent doch van mij hadden ze ze kunnen houden , en de rest van het aanwezige cliënteel zou het ook geweten hebben...
    tones in mechelen heeft me zo één keer laten opdraaien voor een kapotte laptop in garantie

spijtig, want pc's vernieuw je al snel na 6 maand
    al een hoop eurotjes dat ik nu bewust op een ander uitgeef
    foto als spiegel of als venster?

Comment

Darkness,

Het zijn en blijven Hollanders.
      Die kunnen jou zelfs drie keer korting geven en dan word je nog beduveld

Maar er zijn ook uitzonderingen.
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

Comment

Spreekt voor zich dat ik zonder tas vertrokken ben ... Ik ben gelukkig bij de concurentie binnen gestapt en daar ben ik op vriendelijke wijze geholpen ( uiteraard heb ik daar ook mijn verhaal gedaan ) ... perfecte uitleg gekregen over de verschillende soorten tassen en hun mogelijkheden. De tas die ik toen gekocht heb stond 99euro geprijsd

Leuk detail : Toen ik de tas wou betalen zei de verkoper lachend dat hij verkeerd geprijsd was en ik kreeg een korting van 19euro

Ik weet waar ik in't vervolg eerst ga kijken .... En ik weet ook waar ik NOOIT meer ga kijken
        Last edited by -Darkness-; 18 september 2007, 00:04.

Comment

Iemand maakte mij attent op art. 3.1 van de algemene voorwaarden van F Konijn dat zegt :

3.1 Vermeldingen van gegevens van welke aard ook in catalogi, brochures, offertes, prijslijsten, opdrachtbevestigingen of andere drukwerken, dan wel via het internet, via de website, elektronische post of andere methoden, geschieden zo nauwkeurig mogelijk, echter zij zijn niet bindend. Konijnenberg is dan ook niet aansprakelijk voor druk-, schrijf-, telfouten en onduidelijkheden, noch voor de gevolgen daarvan.

Verbeter me als ik fout ben, maar staat daar nu niet dat F. Konijn zoveel foute prijzen kan hanteren dan ze zelf willen en dat deze prijzen dan niet bindend zijn voor hen. Nou nou ... mooie boel daar bij F Konijn

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kruger Bekijk bericht
            Relax,

Missen is menselijk.
            nogal veel klachten gehoord over missingen en de handelswijze van deze nl in turnhout.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door -Darkness- Bekijk bericht
              Iemand maakte mij attent op art. 3.1 van de algemene voorwaarden van F Konijn dat zegt :

3.1 Vermeldingen van gegevens van welke aard ook in catalogi, brochures, offertes, prijslijsten, opdrachtbevestigingen of andere drukwerken, dan wel via het internet, via de website, elektronische post of andere methoden, geschieden zo nauwkeurig mogelijk, echter zij zijn niet bindend. Konijnenberg is dan ook niet aansprakelijk voor druk-, schrijf-, telfouten en onduidelijkheden, noch voor de gevolgen daarvan.

Verbeter me als ik fout ben, maar staat daar nu niet dat F. Konijn zoveel foute prijzen kan hanteren dan ze zelf willen en dat deze prijzen dan niet bindend zijn voor hen. Nou nou ... mooie boel daar bij F Konijn
              Vroeger stond er ook dat je maar 1 jaar waarborg kreeg niettegenstaande de wet 2 jaar voorziet voor consumenten. Dit legden ze ook naast zich neer tot ze een controle kregen en een PV werd opgesteld.
              De wet gaat altijd voor op eigen reglementen en ook in dit geval voorziet de wet dat verkocht moet worden aan de aangeduide prijs, dus wat zijn blabla ook allemaal laat blijken heeft geen belang.
              Het zijn inderdaad Hollanders (niets op tegen) die denken dat ze hier de wet niet moeten volgen.
              Voor mij is service niet alleen een goede dienst en goede prijzen maar ook een eerlijke handelspraktijk ... en dat laatste is meestal ver zoek.
              En het is niet van horen zeggen hé ... de inbreuken staan letterlijk op hun website te lezen onder de algemene voorwaarden.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

Dit laatste is correct.
                Eigen regeltjes kunnen nooit of te nimmer de wet op de handelspraktijken overrulen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door parakiet Bekijk bericht
                  tones in mechelen heeft me zo één keer laten opdraaien voor een kapotte laptop in garantie

spijtig, want pc's vernieuw je al snel na 6 maand
                  al een hoop eurotjes dat ik nu bewust op een ander uitgeef
                  Dat vind ik wel raar, ben daar al een paar keer binnengestapt met iets wat stuk is en altijd zonder probleem vervanging gekregen. Moet wel zeggen ik ga in heist, ben 1x in mechelen geweest en daar waren ze veel minder vriendelijk. Maar iets wat je in mechelen koopt kan je ook in heist gaan wisselen. Misschien een tip voor mensen die dit ook nog moesten meemaken met Tones mechelen.
                  Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                  http://www.stevevandegaer.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
                    Dat vind ik wel raar, ben daar al een paar keer binnengestapt met iets wat stuk is en altijd zonder probleem vervanging gekregen. Moet wel zeggen ik ga in heist, ben 1x in mechelen geweest en daar waren ze veel minder vriendelijk. Maar iets wat je in mechelen koopt kan je ook in heist gaan wisselen. Misschien een tip voor mensen die dit ook nog moesten meemaken met Tones mechelen.
                    ik zeg niet dat't daar slecht is
                    ik zeg niet dat iedereen dat daar voor heeft
                    ik zeg niet dat je daar moet wegblijven

"lapt" een handelaar me "iets" dan ga ik volgende keer gewoon op een ander. verkopers genoeg, goede prijzen ook
                    foto als spiegel of als venster?

Comment

Volgend privebericht heb ik vandaag ontvangen van foto Konijnenberg.

Geachte heer/mevrouw,

Ik zag zowel op www.eosdigitaal.nl en op www.belgiumdigital.com een topic staan welke door u is gestart, “oneerlijke handelswijze”

Het verhaal wat ik daar heb gelezen komt overeen met het geen wat ik van onze verkoper heb vernomen, welke u in de winkel heeft geholpen. Ik vind het spijtig om te lezen dat u uw onvrede op een openbaarforum van u afschrijft, als winkel kunnen wij ons niet verdedigen. Een verhaal gaat zo zijn eigen leven leiden en wordt uit zijn verband getrokken. Ik had liever gezien dat u de discussie met mij/ of de betreffende verkoper in de winkel was aangegaan, ik had u dan kunnen uitleggen hoe de fout heeft kunnen ontstaan en u een eventuele prijscompensatie kunnen aanbieden.

In België ben je verplicht om alle artikelen te prijzen, dit is ook wat wij trachten te doen. Alleen nu onze situatie. Alle tassen aan onze tassenwand, welke +- 40m2 verstrekt, zijn geprijsd. Aangezien het op vrijdag en zaterdag behoorlijk druk bij ons kan zijn gaan klanten zelf opzoek naar een geschikte tas. Men probeert en vergelijkt, maar hierdoor is de kans zeer groot dat de tas welke van het rek is gehaald niet meer op de oorspronkelijk plaats terug wordt gehangen. Klanten lopen met diverse tassen door de winkel om te proberen en vergeten deze op de juiste plek terug te hangen, geen enkel probleem. Wij zijn ervoor om de tassen weer op hun oorspronkelijke plek terug te hangen, alleen op drukke dagen is dit haast onmogelijk. We kunnen moeilijk als politieagent bij de tassenwand blijven staan. Alleen hierdoor komt het dus regelmatig voor dat een tas voorzien is van een verkeerde prijs. Alleen als men verder kijkt op het prijsetiket, naar de omschrijving van de prijssticker, dan zullen we tot de conclusie komen dat deze vaak niet overeenkomt met de tas welke daarbij hangt. Er zit dus een prijssticker op het rek geplakt welke voorzien is van de volgende informatie: prijs en artikelomschrijving, in de meeste gevallen kijken de klanten alleen naar de prijs en naar de tas welke daar hangt. Dus niet naar de omschrijving of deze overeenstemt met de desbetreffende tas. Wat ik van onze verkoper heb vernomen schijnt dit dus bij u ook het geval te zijn geweest. Echter een verdere discussie bleek niet mogelijk en u verliet aangeslagen de winkel.

De verkoper door wie u bent geholpen was slechts enkele dagen bij ons in dienst, hierdoor nog niet volledig op de hoogte van ons systeem. Hij kan u dus niet 100% voorzien van de juiste informatie, ik hoop niet dat u hem dit kwalijk neemt.

Wij zijn er dus echt niet op uit om de wet in België te overtreden, zoals wordt gesuggereerd op het forum. En zeker proberen wij de klant niet onterecht voor te lichten. Dit is ook onmogelijk omdat u als klant als onze actuele prijzen live kunt volgen via onze site. Wij controleren alle prijzen in de winkel voor de zekerheid in ons systeem (middels barcode) of de daarvoor bestemde terminals in de winkel (welke ook toegankelijk zijn voor de klant). Alleen door de drukte strookt de theorie (wetgeving) niet altijd met de praktijk, wij proberen zo transparant mogelijk te werken.

Ik hoop dat dit verhaal met meer begrip opwekt en u dit misschien ook kunt melden aan uw andere forumleden.

Met vriendelijke groet,

Ik vind het sportief dat ze toegeven dat mijn verhaal strookt met de waarheid ... en ook al ben ik niet akkoord met een aantal zaken die ze schrijven toch vind ik dat iedereen zijn versie van de feiten mag geven ... dus ook foto konijnenberg.

.
                      Last edited by -Darkness-; 19 september 2007, 10:08.

Comment

Mooi antwoord en indien de prijs enkel op het rek staat en niet op de tas zijn ze inderdaad niet verplicht de verkeerde lage prijs toe te kennen omdat een of andere pippo de tas herhangen heeft.
                        Stond de prijs op het etiket zelf dat aan de tas vasthangt, dan waren ze wel verplicht die prijs toe te kennen.
                        Op dat gebied is het dus geen enkele leugen wat ze daar vertellen ... waar de prijs op vermeld stond weet ik niet maar dat zal de TS wel beter weten.

Maar dit neemt nog niet weg dat hun doorgerekende VISA-kosten nog steeds fout zijn. Ik veronderstel dat dit echter niet door een "nieuwe verkoper met slechts enkele dagen dienst" genoteerd werd in de voorwaarden.
                        Last edited by VerSeg; 19 september 2007, 09:58.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

Comment

Hoe een artikel geprijsd is doet er eigenlijk niet toe .... je hebt vele mogelijkheden ( per item, op het rek, kaartje voor het artikel, op een hangbord erboven enz enz ) het is en blijft de verantwoordelijkheid van de handelaar ervoor te zorgen dat zijn items correct geprijsd zijn.

Eerlijkheidhalve moet ik zeggen dat ik ook ben afgegaan op de prijs die bij het artikel vermeld stond ... het is ook deze prijs die de verkoper tot 2 maal toe verwijderd heeft ( prijs op het rek bij de artikels )

Ik vraag me ook af ... indien de tassen op de verkeerde plek hingen ... waarom begin je dan onmiddellijk de prijzen te verwijderen ? Het lijkt me dan toch logisch om gewoon de tas ff op de juiste plek te hangen !

Ik kan me ook inbeelden dat tassen wel eens door klanten op de verkeerde plek worden terug gehangen, maar dan is het volgens mij nog steeds de taak van de handelaar ( wanneer hij kiest om te prijzen per rek ) om ervoor te zorgen dat de tassen op de juiste plek hangen ... beter had geweest dat de artikels per item geprijsd waren ... dan had deze ellende zich niet hoeven voor te doen.

Foto Konijnenberg heeft me inmiddels laten weten dat ze betreuren wat er gebeurd is en dat ze bezig zijn met een methode uit te werken om zulke toestanden in de toekomst te vermijden.

wat mij betreft ... einde discussie

Comment

Volgend privebericht heb ik vandaag ontvangen van foto Konijnenberg.

Geachte heer/mevrouw,

Ik zag zowel op www.eosdigitaal.nl en op www.belgiumdigital.com een topic staan welke door u is gestart, “oneerlijke handelswijze”

Het verhaal wat ik daar heb gelezen komt overeen met het geen wat ik van onze verkoper heb vernomen, welke u in de winkel heeft geholpen. Ik vind het spijtig om te lezen dat u uw onvrede op een openbaarforum van u afschrijft, als winkel kunnen wij ons niet verdedigen. Een verhaal gaat zo zijn eigen leven leiden en wordt uit zijn verband getrokken. Ik had liever gezien dat u de discussie met mij/ of de betreffende verkoper in de winkel was aangegaan, ik had u dan kunnen uitleggen hoe de fout heeft kunnen ontstaan en u een eventuele prijscompensatie kunnen aanbieden.

In België ben je verplicht om alle artikelen te prijzen, dit is ook wat wij trachten te doen. Alleen nu onze situatie. Alle tassen aan onze tassenwand, welke +- 40m2 verstrekt, zijn geprijsd. Aangezien het op vrijdag en zaterdag behoorlijk druk bij ons kan zijn gaan klanten zelf opzoek naar een geschikte tas. Men probeert en vergelijkt, maar hierdoor is de kans zeer groot dat de tas welke van het rek is gehaald niet meer op de oorspronkelijk plaats terug wordt gehangen. Klanten lopen met diverse tassen door de winkel om te proberen en vergeten deze op de juiste plek terug te hangen, geen enkel probleem. Wij zijn ervoor om de tassen weer op hun oorspronkelijke plek terug te hangen, alleen op drukke dagen is dit haast onmogelijk. We kunnen moeilijk als politieagent bij de tassenwand blijven staan. Alleen hierdoor komt het dus regelmatig voor dat een tas voorzien is van een verkeerde prijs. Alleen als men verder kijkt op het prijsetiket, naar de omschrijving van de prijssticker, dan zullen we tot de conclusie komen dat deze vaak niet overeenkomt met de tas welke daarbij hangt. Er zit dus een prijssticker op het rek geplakt welke voorzien is van de volgende informatie: prijs en artikelomschrijving, in de meeste gevallen kijken de klanten alleen naar de prijs en naar de tas welke daar hangt. Dus niet naar de omschrijving of deze overeenstemt met de desbetreffende tas. Wat ik van onze verkoper heb vernomen schijnt dit dus bij u ook het geval te zijn geweest. Echter een verdere discussie bleek niet mogelijk en u verliet aangeslagen de winkel.

De verkoper door wie u bent geholpen was slechts enkele dagen bij ons in dienst, hierdoor nog niet volledig op de hoogte van ons systeem. Hij kan u dus niet 100% voorzien van de juiste informatie, ik hoop niet dat u hem dit kwalijk neemt.

Wij zijn er dus echt niet op uit om de wet in België te overtreden, zoals wordt gesuggereerd op het forum. En zeker proberen wij de klant niet onterecht voor te lichten. Dit is ook onmogelijk omdat u als klant als onze actuele prijzen live kunt volgen via onze site. Wij controleren alle prijzen in de winkel voor de zekerheid in ons systeem (middels barcode) of de daarvoor bestemde terminals in de winkel (welke ook toegankelijk zijn voor de klant). Alleen door de drukte strookt de theorie (wetgeving) niet altijd met de praktijk, wij proberen zo transparant mogelijk te werken.

Ik hoop dat dit verhaal met meer begrip opwekt en u dit misschien ook kunt melden aan uw andere forumleden.

Met vriendelijke groet,

Ik vind het sportief dat ze toegeven dat mijn verhaal strookt met de waarheid ... en ook al ben ik niet akkoord met een aantal zaken die ze schrijven toch vind ik dat iedereen zijn versie van de feiten mag geven ... dus ook foto konijnenberg.

.
                            Een mooi vehaal, maar alweer als het kalf verdronken is !
                            Waarom mijn reactie, wel zal dat es uitleggen zie, ik bel naar de firma (in belgie)om een lens te bestellen, op voorwaarde dat ik deze wil kopen als men mij verzekert dat deze lens bij mij thuis toekomt voor ik op reis vertrek, daarvoor moet ik naar nederland bellen zegt men mij,ok ik dus naar den hollandsen winkel gebeld ,zelfde verhaal gedaan, en daar kreeg ik als antwoord dat als ik vandaag nog bestel dit géén enkel probleem is,ik dat dus gedaan,,, en nu mag je 1 kéér raden !! juist ben zonder l"ens op reis vertrokken en had aleen, mijn voorheen bij konijnenberg gekochte 28-75 mee, en heb dus geen vogels en dolfijnen moeten trekken in tunesie,, of ik kwaad ben ,neen hoor , ik ben heeeel kwaad ,, en moet je de fijnsten weten de lens is dezelfde dag als ik vertrokken ben, besteld aan mijn adres, in de namiddag !!
                            het was fijn bedankt en tot ziens!

Comment

Hoe een artikel geprijsd is doet er eigenlijk niet toe .... je hebt vele mogelijkheden ( per item, op het rek, kaartje voor het artikel, op een hangbord erboven enz enz ) het is en blijft de verantwoordelijkheid van de handelaar ervoor te zorgen dat zijn items correct geprijsd zijn.
                              Ik vraag me ook af ... indien de tassen op de verkeerde plek hingen ... waarom begin je dan onmiddellijk de prijzen te verwijderen ? Het lijkt me dan toch logisch om gewoon de tas ff op de juiste plek te hangen !
                              Het enige correcte antwoord is wat in de wet staat, ik heb het even opgezocht en dit is :

Art.2 .§1. De prijs van het product dat aan de consument te koop wordt aangeboden moet op het product zelf of op de verpakking ervan worden aangeduid.
                              De prijs van het product mag in de onmiddellijke nabijheid ervan worden aangeduid wanneer er geen onzekerheid kan bestaan omtrent het produkt waarop de prijs betrekking heeft.

Art. 3. Voor identieke producten die in een zelfde inrichting te koop worden aangeboden mogen geen verschillende prijzen worden aangeduid, zoniet is de door de consument te betalen prijs de laagst aangegeven prijs.
                              Dit artikel is niet van toepassing op produkten waarvan de verkoopprijs door de overheid opgelegd is.

Puur volgens de wet is Konijnenberg dus in fout en hadden ze toch de verlaagde prijs moeten geven.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht

Het zijn en blijven Hollanders.
                                Die kunnen jou zelfs drie keer korting geven en dan word je nog beduveld
                                Hé Theo, nu moet je voorzichtig worden hé.

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                                Maar er zijn ook uitzonderingen.
                                Dat maakt weer alles goed Theo.
                                Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
                                Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

Comment

Working...
                                X