Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Oneerlijke handelswijze

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Oneerlijke handelswijze

In België worden de kaarten beheerd door Bank Card Company. De kaarthouder met een Belgische Visa of MasterCard heeft een contract met Bank Card Company. Volgens Bank Card Company mag in België geen provisie aangerekend worden voor betalingen met een door hun uitgegeven Visa of MasterCard. Waar en met wie Konijnenberg een contract heeft is in deze materie van geen enkel belang, hij opereert op Belgisch grondgebied, en aanvaardt Belgische kaarten. Dan heeft hij zich te houden aan de regels en afspraken die gelden voor deze Belgische kaarten.
    Dat hij in Turnhout eventueel Nederlandse kaarthouders provisie aanrekent is echt ons probleem niet.

Comment

Ja jongens, al dat geleuter over het al dan niet mogen aanrekenen van 2% kosten aan de klant voor het gebruik van een VISA kaart heeft er voor gezorgd dat men bij Foto Konijnenberg gewoon geen VISA meer aanvaard, omdat ze discussies met de klant beu waren.

Dat heeft ervoor gezorgd dat ik in Juni m'n MkIII moest betalen met Bancontact, wat niet van een leien dakje gelopen is alhoewel ik op voorhand m'n uitgavenlimiet had laten verhogen.

Als je die 2% niet wil betalen, betaal dan met een andere kaart. Op die manier verpest je het niet voor de mensen die dankbaar gebruik maken van die kaart en geen probleem hebben met de eraan verbonden kosten.

Er wordt gesproken van diefstal en bedrog, maar uiteindelijk gaat het om een luttel bedrag en duidelijk aangegeven voorwaarden. En dat alles om het "grote eigen gelijk" te verdedigen.

Flauw hoor.

Dave
      pixelpusher

Comment

Deze discussie is gestart op 16 september...

Als ze in juni als reden het gezaag van de klanten aanhaalden, dan klagen de klanten al langer.

Niks te maken met dit topic dus.
        Wat zou ik missen als ik er zelf niet was?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Exxosje Bekijk bericht
          Deze discussie is gestart op 16 september...

Als ze in juni als reden het gezaag van de klanten aanhaalden, dan hebben ze al langer problemen hé.

Niks te maken met dit topic dus.
          Dat van die 2% op de VISA komt hier om de paar maanden eens terug ter sprake.
          pixelpusher

Comment

Heb je gelijk in.
            Wat zou ik missen als ik er zelf niet was?

Comment

Op de site kan je nog steeds via CC bestalen, maar wel slechts tot 1000€
              ---
              Pogingen om iets op de gevoelige plaat/sensor vast te leggen:
              http://picasaweb.google.com/arnout.swinnen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
                Er wordt gesproken van diefstal en bedrog, maar uiteindelijk gaat het om een luttel bedrag en duidelijk aangegeven voorwaarden.
                Luttel bedrag ... de meeste kaarten staan op 2500€ gelimiteerd en sommigen nog veel meer. Op 2500€ is die 2,5% wel al 62,50€ oftewel een goede 2521,24 oude BEF ... gewoon om te "mogen" betalen.
                Iemand met een limiet van 5000€ en die koopt een deftige body met lens, die is dan al meer dan 5000 BEF extra kwijt hé.

En dan maar juichen dat die body 2000 BEF goedkoper was dan elders.
                Last edited by VerSeg; 27 september 2007, 23:51.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fieldmarshall Bekijk bericht
                  Op de site kan je nog steeds via CC bestalen, maar wel slechts tot 1000€
                  In onze winkels:

- Pinnen (vaak is het betalingslimiet van uw pas 2500 euro, bij twijfel bel uw bank
                  - Contant (alleen in euro's)
                  - Met credit card. Visa en MasterCard (de 2,5% provisie die de maatschappijen ons rekenen voor uw betaling, rekenen wij naar u door.
                  - Maestro (buitenlandse pin) waarbij we ook 2.5% provisiekosten berekenen
                  - Tegoedbon en Cadeaubon mits door ons eigen bedrijf uitgegeven.
                  - In Turnhout kunt u zowel betalen met de Belgische bankkaart als met de Nederlandse kaart.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                    Luttel bedrag ... de meeste kaarten staan op 2500€ gelimiteerd en sommigen nog veel meer. Op 2500€ is die 2,5% wel al 62,50€ oftewel een goede 2521,24 oude BEF ... gewoon om te "mogen" betalen.
                    Iemand met een limiet van 5000€ en die koopt een deftige body met lens, die is dan al meer dan 5000 BEF extra kwijt hé.

En dan maar juichen dat die body 2000 BEF goedkoper was dan elders.
                    Nogmaals, dat is u eigen keuze. Staat u dat niet aan gaat ge op een ander. Is toch nie moeilijk.
                    En als toch de meeste kaarten op € 2500 gelimieteerd staan, betaal dan met een gewone bankkaart, de meeste gewone bankkaarten hebt ge ook ne limiet van € 2500 en indien nodig laat ge die limiet verhogen als ge weet dat ge een grote uitgave gaat doen. (Zoals GroovBird)
                    Alleen bij betaling met gewone bankkaart moet het geld wel op u rekening staan en met de visa niet, misschien dat dat het probleem is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black Bull Bekijk bericht
                      N
                      En als toch de meeste kaarten op € 2500 gelimieteerd staan, betaal dan met een gewone bankkaart, de meeste gewone bankkaarten hebt ge ook ne limiet van € 2500 en indien nodig laat ge die limiet verhogen als ge weet dat ge een grote uitgave gaat doen. (Zoals GroovBird)
                      Alleen bij betaling met gewone bankkaart moet het geld wel op u rekening staan en met de visa niet, misschien dat dat het probleem is.
                      Het probleem was, dat als je je dagelijkse uitgavenlimiet van je Bancontact kaart laat verhogen, je de betaling in verschillende keren moet doen.

Ik had netjes op voorhand gevraagd de limiet te verdubbelen, en ze hadden me bevestigd dat het in orde was. Op de moment van betaling zei dat apparaat dan "bedrag te hoog". Enkele malen geprobeerd, zonder vooruitgang. Daar sta je dan, met een MkIII op de toog die zielig aanstaart, smekend om mee naar huis te mogen.

Een telefoontje naar m'n bankkantoor - godallemachtig maar m'n bankdirecteur was er nog ('t was al 17u10 ofzo) - bracht soelaas: de daglimiet mag dan verhoogd zijn, de individuele transacties zijn nog beperkt tot € 2500. Dus ze moesten het bedrag in twee keer afrekenen.

Dat is dan na veel vijven en zessen ook gelukt (juffrouw achter den toog kon niet met een rekenmachine omgaan) en m'n bankdirecteur is al die tijd netjes aan de telefoon gebleven en ik was blij want ik mocht m'n doos mee naar huis nemen.

Nu, al die zever zou ik niet gehad hebben mocht ik met m'n VISA hebben betaald.

Dave
                      pixelpusher

Comment

Het probleem was, dat als je je dagelijkse uitgavenlimiet van je Bancontact kaart laat verhogen, je de betaling in verschillende keren moet doen.

Ik had netjes op voorhand gevraagd de limiet te verdubbelen, en ze hadden me bevestigd dat het in orde was. Op de moment van betaling zei dat apparaat dan "bedrag te hoog". Enkele malen geprobeerd, zonder vooruitgang. Daar sta je dan, met een MkIII op de toog die zielig aanstaart, smekend om mee naar huis te mogen.

Een telefoontje naar m'n bankkantoor - godallemachtig maar m'n bankdirecteur was er nog ('t was al 17u10 ofzo) - bracht soelaas: de daglimiet mag dan verhoogd zijn, de individuele transacties zijn nog beperkt tot € 2500. Dus ze moesten het bedrag in twee keer afrekenen.

Dat is dan na veel vijven en zessen ook gelukt (juffrouw achter den toog kon niet met een rekenmachine omgaan) en m'n bankdirecteur is al die tijd netjes aan de telefoon gebleven en ik was blij want ik mocht m'n doos mee naar huis nemen.

Nu, al die zever zou ik niet gehad hebben mocht ik met m'n VISA hebben betaald.

Dave
                        Ja juist, maar ge waart wel +-2000 fr extra aan uw been, en als ik dat hier zo wat volg , heb ik de indruk dat u dat precies niet kan schelen; maar mij wel hoor, sommige mensen moeten nog sparen voor ze iets kunnen kopen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DES Bekijk bericht
                          Ja juist, maar ge waart wel +-2000 fr extra aan uw been, en als ik dat hier zo wat volg , heb ik de indruk dat u dat precies niet kan schelen; maar mij wel hoor, sommige mensen moeten nog sparen voor ze iets kunnen kopen.
                          Ik zie dat hier de laatste tijd steeds meer: waarom moet er ineens weer naar BEF omgerekend worden? Lijkt het dan meer geld of zo? Hoeveel het ook is, het blijft tenslotte maar 1.5% of 2.5% van het totaalbedrag.

Ik lig zelf ook niet wakker van dat extra geld dat betaald moet worden. Als ik eenmaal iets in mijn hoofd heb moet ik het 'nu' hebben, ook al kost dat een trip naar Duitsland of zo. Dan kan ik moeilijk problemen hebben met die 1.5%. En als bonus ben je dan ook nog eens 180 dagen verzekerd tegen laten vallen en andere ellende.
                          Last edited by Leonidas; 28 september 2007, 09:01.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DES Bekijk bericht
                            Wilt ge nu zeggen dat ik ni moet sparen? Dat stoort mij toch een beetje en doet niets ter zake.
                            pixelpusher

Comment

Wilt ge nu zeggen dat ik ni moet sparen? Dat stoort mij toch een beetje en doet niets ter zake.
                              Ge moogt dat zo niet opnemen,

Voor die extra percenten die je kwijt bent, kan je iets extra aankopen, is je benzine betaald naar ginder, of noem maar op.
                              Dus doet wel ter zake.
                              En daar bij geld is geld, waarom zitten de meesten dan, rond te kijken naar de goedkopere prijs?.
                              Maar het is al goed, ik zal zwijgen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
                                Ik zie dat hier de laatste tijd steeds meer: waarom moet er ineens weer naar BEF omgerekend worden? Lijkt het dan meer geld of zo? Hoeveel het ook is, het blijft tenslotte maar 1.5% of 2.5% van het totaalbedrag.

Ik lig zelf ook niet wakker van dat extra geld dat betaald moet worden. Als ik eenmaal iets in mijn hoofd heb moet ik het 'nu' hebben, ook al kost dat een trip naar Duitsland of zo. Dan kan ik moeilijk problemen hebben met die 1.5%. En als bonus ben je dan ook nog eens 180 dagen verzekerd tegen laten vallen en andere ellende.
                                Leonidas,

je bent dus duidelijk een prof of een semi prof, vandaar waarschijnlijk, het verschil van mening, ik ben een amateur! letterlijk. maar dat wil je blijkbaar niet snappen, ik kan geen onkosten gaan aanrekenen bij de belasting, of ga je gratis fotos gaan trekken voor al die party,s? neen geloof er niks van, heb ook al dikwijls in de hangaar gewerkt, en zie daar ook de fotograaf onder tafel betaald worden.

Denk dat daar het verschil hem zit, jij krijgt geld om fotos te maken, en ik moet er voor betalen !

Comment

Working...
                                X