Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Oneerlijke handelswijze

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Oneerlijke handelswijze

Oorspronkelijk geplaatst door Black Bull Bekijk bericht
    Ja, maar nog eens u wordt toch niet verplicht om met visa te betalen. Dus u heeft zelf de keuze of u de 62.50 eur extra kwijt bent of niet.
    Klopt maar de praktijk is dikwijls anders. U gaat onverwacht naar de winkel of u koopt er meer dan voorzien. In dit geval is VISA de enige mogelijk mits al de rest gelimiteerd is op een te klein bedrag.
    Snel naar de bank op een zaterdag? Vergeet dit ook maar en later terugkeren met geld is dikwijls ver rijden voor velen onder ons.
    Meestal in het nadeel van de handelaar welke met VISA wel direkt zijn verkoop zou zien doorgaan.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dwarrel Bekijk bericht
      Wie ze in de zak steekt is mij minder belangrijk ... wat voor mij belangrijk is, is dat ik uiteindelijk 62.5 euro meer kwijt ben dan nodig !!! Ik ken zaken waar ze visa aanvaarden ZONDER meerprijs en die qua prijs best kunnen concureren met F.K.
      Dan ga je daar toch naar toe? Waar maak je je zo druk om?

Oorspronkelijk geplaatst door dwarrel Bekijk bericht
      Ik las ondermeer : Het apparaat welke wij in de winkel hebben staan voor Creditkaarttransacties staat in verbinding met een Nederlandse bank. Wij hebben op dit apparaat een contract afgesloten met een Nederlandse Creditkaartmaatschappij. Zij gaan akkoord met de 2% provisie toeslag op transacties. Dit staat dus helemaal los van BCC, aangezien wij hier geen contract mee hebben.

Omdat F.K. een contract heeft afgesloten met een Nederlandse maatschappij word hier in Belgie een meerprijs gevraagd aan de klanten die met visa willen betalen. Zijn er in Belgie dan geen instanties die deze transacties kunnen doen

.
      Ook vanwege je eerdere post geloof ik dat je het allemaal niet begrijpt. Het is niet omdat ze met een Nederlandse bank zaken doen dat er 2% toeslag wordt berekend. Die toeslag zou er ook zijn in geval van een Belgische instantie. Die 2% is gewoon de provisie die de creditkaartmaatschappij aan de winkelier in rekening brengt. Daar leven ze van (naast het bedrag dat de consument betaalt om die kaart te hebben). Dat geld wil de winkelier dan weer op de klant verhalen. En dat mag blijkbaar van die Nederlandse bank, maar niet van Visa Belgie. Dat verklaart dan misschien ook het verschil in antwoorden die Verseg en ik hebben gekregen over/van resp. de BE en NL Visa.

Nog even geduld hebben, ik krijg binnen 3 werkdagen antwoord.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
        Nog even geduld hebben, ik krijg binnen 3 werkdagen antwoord.
        Heb net voor de deadline inderdaad antwoord gekregen.
        Winkeliers en bedrijven betalen aan de creditcardmaatschappijen of aan de banken een bepaald bedrag voor het accepteren van creditcards. In sommige landen (waaronder Nederland) is het hen toegestaan om de kosten die zij maken (deels) door te berekenen aan de klant.

Het is voor International Card Services niet mogelijk om na te gaan welke prijsafspraken winkeliers en bedrijven met hun eigen banken of creditcardmaatschappij hebben gemaakt.
        In de meeste gevallen geven acceptanten van tevoren aan dat er bij betaling met een creditcard extra kosten in rekening gebracht worden. De Card-houder kan dan zelf bepalen of hij akkoord gaat of op andere wijze wenst te betalen.

Het kan ook voorkomen dat de acceptant de Card weigert. Meestal vinden zij in dat geval het bedrag dat moet worden afgerekend te laag en niet rendabel genoeg.

Met bovenstaande uitleg willen wij u meer inzicht geven over de berekening van extra kosten zodat u in de toekomst de beste keuze kunt maken.

Heeft u hier nog vragen over, neemt u dan gerust contact met ons op. Onze contactgegevens staan hieronder vermeld.
        Een heel verhaal, maar de essentie staat in de tweede zin: "In sommige landen (waaronder Nederland) is het hen toegestaan om de kosten die zij maken (deels) door te berekenen aan de klant." Dat verklaart het verschil tussen de antwoorden die VerSeg en ik hebben gekregen. Dit betekent dat zaken als kamera-express en Konijn de kosten mogen doorrekenen. Of dat laatste ook geldt voor Konijn in Belgie zal afhangen van het feit of ze werken met Visa NL of Visa BE.

Comment

In België mag een handelaar geen extra kosten aanrekenen voor betaling met een creditcard.

Dus in B is het simpel, ofwel betaalt de handelaar kosten aan Visa en kan hij op die manier betalingen ontvangen, ofwel niet.

Comment

Vraag is: mag hij dat wel/niet als hij met een nederlandse instelling werkt?
            Wat zou ik missen als ik er zelf niet was?

Comment

Ik weet dat Ryanair enkele jaren geleden ook extra kosten aanrekende voor betalen met CC. Misschien is dat ondertussen wel veranderd en moet je nu bijbetalen voor je bagage
              ---
              Pogingen om iets op de gevoelige plaat/sensor vast te leggen:
              http://picasaweb.google.com/arnout.swinnen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                In België mag een handelaar geen extra kosten aanrekenen voor betaling met een creditcard.

Dus in B is het simpel, ofwel betaalt de handelaar kosten aan Visa en kan hij op die manier betalingen ontvangen, ofwel niet.
                Lezen, he, goed lezen.
                Last edited by Leonidas; 26 september 2007, 17:51.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Exxosje Bekijk bericht
                  Vraag is: mag hij dat wel/niet als hij met een nederlandse instelling werkt?
                  Ja zeg, dan kan iedere Belgische handelaar via een Nederlandse instelling gaan werken.

Als een Duitser hier tegen 200km/h geflitst wordt kan hij ook niet vertellen dat hij in Belgie zo hard mag rijden omdat het in Duitsland wél mag.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                    Ja zeg, dan kan iedere Belgische handelaar via een Nederlandse instelling gaan werken.

Als een Duitser hier tegen 200km/h geflitst wordt kan hij ook niet vertellen dat hij in Belgie zo hard mag rijden omdat het in Duitsland wél mag.
                    Onzin, dat niet door mogen rekenen van de kosten is geen wettelijke bepaling maar een bepaling van Visa Belgie. Dus is het wel degelijk mogelijk om met een Nederlandse creditcardinstelling zaken te doen en dan de kosten in rekening te brengen. Zie #50 van VerSeg.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht

'k Verschiet er eerlijk gezegd van dat er nog niet meer op dit lumineuze idee gekomen zijn hoor notex...
                      Wat zou ik missen als ik er zelf niet was?

Comment

Onzin, dat niet door mogen rekenen van de kosten is geen wettelijke bepaling maar een bepaling van Visa Belgie.
                        Kleine correctie ... VISA International.
                        Dus is het wel degelijk mogelijk om met een Nederlandse creditcardinstelling zaken te doen en dan de kosten in rekening te brengen. Zie #50 van VerSeg.
                        Dat is wat de handelaar ervan zegt ... VISA zegt dat het niet mag. Wie heeft dan gelijk?
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                          Kleine correctie ... VISA International.
                          Kleine correctie: Visa International Belgie. Het antwoord dat ik eerder kreeg is namelijk ook van Visa International, maar dan van de Nederlandse. Zie #35.

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                          Dat is wat de handelaar ervan zegt ... VISA zegt dat het niet mag. Wie heeft dan gelijk?
                          Dat staat toch in wat ik hierboven heb geschreven? Het is toch simpel? In een aantal landen mag het van Visa, in andere landen weer niet. Als het bedrijf in Belgie een contract afsluit met Visa NL dan is er dus blijkbaar geen probleem.

Comment

Visa International Belgie[/U]. Het antwoord dat ik eerder kreeg is namelijk ook van Visa International, maar dan van de Nederlandse. Zie #35.
                            Het is toch simpel? In een aantal landen mag het van Visa, in andere landen weer niet. Als het bedrijf in Belgie een contract afsluit met Visa NL dan is er dus blijkbaar geen probleem.
                            Heeft u dat antwoord ook schriftelijk gekregen?
                            En simpel? Laat even de kant van de handelaar opzij en neem de kant van de klant.
                            Ik neem hier in België een VISA-kaart en VISA International garandeert mij dat ik nergens een meerprijs moet betalen indien ik met mijn VISA-kaart wil betalen, enfin dat beloven ze toch volgens folders en contracten en ook in hun correspondentie. En nu?
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

Comment

Jezus, ik geef het op. Alles wat je wilt weten staat hierboven al, dacht ik zo.

Comment

Jezus, ik geef het op. Alles wat je wilt weten staat hierboven al, dacht ik zo.
                                Het is niet om u tegen te spreken maar VISA spreekt u tegen. U zegt dat het in Nederland mag volgens Visa en als ik Visa contacteer (ook eens gebeld) dan zeggen ze dat de regel internationaal van toepassing is. Da's al.
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

Comment

Working...
                                X