Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Oneerlijke handelswijze

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Oneerlijke handelswijze

Oorspronkelijk geplaatst door Black Bull Bekijk bericht
    En nu ff ontopic reactie over het geval tassen

Ik vind dat als dit op een fatsoenlijke manier duidelijk gemaakt wordt (dat de prijs van het artikel verkeerd is) dit door de koper moet worden verstaan, maar ook hierweer (niet bedoeld of dit specifiek geval maar meer algemeen) zijn er altijd kopers die dit niet verstaan en direct een hoop kabaal moeten maken dat ze het aan de laagste prijs moeten hebben etc.
    Als het nu zo zou zijn dat zoveel % van hun aangeboden artikelen een lagere prijs zou hebben als normaal dan zou ik zeggen maak kabaal, maar niet als dit maar met 1 of 2 artikelen het geval is, want dan denk ik dat men logischerwijs mag zeggen dat dit een menselijke fout is.

Ik ben het volkomen oneens met jou ( lijkt wel of je zelf handelaar bent ) ... het is de klant die bepaald aan de hand van het artikel en de bijhorende prijs of hij het artikel aankoopt of niet ... wanneer je dan je zinnen vastzet op een bepaald produkt en aan de kassa blijkt het artikel dan plots het dubbele te kosten dan geprijsd, dan is dit inderdaad balen ... Persoonlijk zou ik voor een hoop kabaal zorgen !

Zou je nog hetzelfde lullen indien je bv in een brochure een bepaalde prijs ziet staan en dat je na 2 uur en 100km verder in de winkel aankomt waar ze je dan vertellen dat het een foutje is ?

.

Comment

Sorry maar ge moet toch is tegoei lezen wat ik schrijf, ik vind dat ze (en van mijn part nog vandaag) het wettelijk moeten goedkeuren dat de koper de kosten (2,5%) moet betalen.
      Ge hebt nog altijd zelf de keus om met visa te betalen of niet. Staat duidelijk vermeld. Ik vind dit niet meer vragen als de uiteindelijke prijs. ....
      Amaai mijn neusgaten wat is dat voor larie dat u hier uitkraamt!
      Mvg Tim

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
        Amaai mijn neusgaten wat is dat voor larie dat u hier uitkraamt!
        Is gene larie, maar gewoon mijn mening.
        Ik heb daar geen probleem mee als ik dan die 2.5% zou moeten betalen als ik met visa wens te betalen.

Comment

Sorry maar ge moet toch is tegoei lezen wat ik schrijf, ik vind dat ze (en van mijn part nog vandaag) het wettelijk moeten goedkeuren dat de koper de kosten (2,5%) moet betalen.
          Ge hebt nog altijd zelf de keus om met visa te betalen of niet. Staat duidelijk vermeld. Ik vind dit niet meer vragen als de uiteindelijke prijs. Waarom hoor ik niemand klagen over het feit dat als ge op zoveel plaatsen een betaling minder als 12.50 euro doet met bancontact er 12 cent bijgeteld wordt. Misschien omdat het maar 12 cent is en die 2.5% iets meer is als 12 cent.
          Dus de prijs met 2,5% verhogen en bij met betaling bancontact/cash 2.5% korting geven is volgens u wel goed en dit duidelijk vermelden.
          Hetzelfde met paypal, dit kost de verkoper 4%, sorry maar dan vind ik de verkoper dat mag doorrekenen als de koper met paypal wilt betalen. Maar neen de verkoper moet dit maar weer eens betalen. Sorry maar ik vind dit niet normaal. Als ge bv de Amerikanen bekijkt in het geval paypal, die zullen bijna allemaal zelf voorstellen om de 4% extra te betalen omdat dit nog altijd veel goedkoper is als het via wiretransfer te betalen. En dit terwijl het wettelijk (regels van paypal) ook verboden is om die 4% door te rekenen.

Als er 12cent extra gerekend word dan kan ik daar idd nog mee leven ... de verrichting gaat tenslote over de telefoonlijn en hier zullen ook wel kosten mee verbonden zijn, maar een percentage van de prijs aanrekenen is volgens mij diefstal. Op 2500euro is dit al snel 62.5euro ( voor veel mensen een hoop centjes om zomaar cadeau te doen ) ... en ik denk niet dat een verichting van bv 500euro meer kost om te verwerken dan een verichting van 20euro.

.

Comment

Ik blijf bij mijn mening dat zij een extra dienst (VISA) willen aanbieden zonder dat het hen iets kost. Zij ondergaan een contract met VISA, zij zetten de terminal, zij bieden deze betaalwijze aan maar de klant moet er volledig voor opdraaien. De voordelen die ze erbij hebben worden echter niet aangehaald.
            Aangekondigd of niet, commerciëel gezien is het naar de klant toe een opdoffer.

Maar niet iedereen moet er dezelfde mening over hebben natuurlijk en dit is deze van Konijnenberg (nu hier gepost op vriendelijk verzoek) :

Geachte heer/ mevrouw,

Normaal reageren wij als firma nooit op berichten welke in diverse forums verschijnen. Echter is dit de 2e en laatste keer. Ik wil graag het misverstand over de 2% provisiekosten toelichten en uit de wereld helpen. Dan kan deze discussie voor eens en altijd gesloten worden.

Aangezien wij met minimale marges werken is het voor ons onhaalbaar om zelf de 2% provisiekosten over CreditCards voor eigen rekening te nemen.

Wij bieden de klant twee opties waaraan geen meerkosten zijn verbonden. De klant bij ons met contanten betalen of met BankContact, hier berekenen wij geen kosten over. Alleen bij Creditkaart transacties. Wij verplichten de klant dus niet om met Creditkaart te betalen en laten de keuze dus aan de klant over. Indien deze geen 2% meer wil betalen is dit de keus van de klant. Hij kan dan zelf bepalen om met contanten of bankcontact te betalen, of in het uiterste geval of te zien van aankoop.

Het is ook absoluut niet zo dat wij de 2% over Creditkaart transacties in eigen zak steken. Dit zijn provisiekosten welke wij op onze beurt volledig moeten afstaan aan de Creditkaartmaatschappij(en).

Daarnaast leven wij ook niet boven de wet. Wij hebben wel degelijk onderzocht of dit wettelijk toegestaan is. Het antwoord is hierop, "ja". Het apparaat welke wij in de winkel hebben staan voor Creditkaarttransacties staat in verbinding met een Nederlandse bank. Wij hebben op dit apparaat een contract afgesloten met een Nederlandse Creditkaartmaatschappij. Zij gaan akkoord met de 2% provisie toeslag op transacties. Dit staat dus helemaal los van BCC, aangezien wij hier geen contract mee hebben. Tevens strookt dit niet met de regelgeving van de Belgische Economische inspectie. Zij gaan ook akkoord mits wij dit hebben vermeld op de website en het duidelijk hebben aangegeven in de winkel, dit is beide het geval.

Vertrouwende erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,
            Ricardo van den Burg/ Bedrijfsleider
            Foto Konijnenberg bvba
            Einde discussie.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dwarrel Bekijk bericht
              Ik ben het volkomen oneens met jou ( lijkt wel of je zelf handelaar bent ) ... het is de klant die bepaald aan de hand van het artikel en de bijhorende prijs of hij het artikel aankoopt of niet ... wanneer je dan je zinnen vastzet op een bepaald produkt en aan de kassa blijkt het artikel dan plots het dubbele te kosten dan geprijsd, dan is dit inderdaad balen ... Persoonlijk zou ik voor een hoop kabaal zorgen !

Zou je nog hetzelfde lullen indien je bv in een brochure een bepaalde prijs ziet staan en dat je na 2 uur en 100km verder in de winkel aankomt waar ze je dan vertellen dat het een foutje is ?

.
              Ben geen handelaar, wel mijn vader, maar doet niet veel terzake want dit is mijn mening.
              En dat gij kabaal zou maken is uw mening. Aangezien ik soms ook fouten maak, begrijp ik dat andere mensen dat ook kunnen.

Het zou idd balen zijn, maar zoals gezegd missen is nu eenmaal menselijk. En indien zou blijken dat het merendeel van de artikelen (in brochure of winkel, internet) een verkeerde prijs heeft zou ik ook kabaal maken, maar zoals gezegd indien dit voor 1 of 2 artikelen op de stock voorraad aanbod of wat dan ook is, en al die rest is juist geprijsd, dan maak ik geen kabaal nee en ik zou idd nog hetzelfde praten. (en niet lullen).

Comment

Is gene larie, maar gewoon mijn mening.
                Ik heb daar geen probleem mee als ik dan die 2.5% zou moeten betalen als ik met visa wens te betalen.
                Tot het moment dat je 1000 euro op zak hebt en wordt overvallen.
                Mvg Tim

Comment

Het zou idd balen zijn, maar zoals gezegd missen is nu eenmaal menselijk.
                  Ook dit kan je in twee richtingen zien.
                  Missen is menselijk maar waarom dan in het nadeel van de klant als de (menselijke) fout bij de verkoper ligt?
                  Het is trouwens wettelijk geregeld.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

Comment

Als er 12cent extra gerekend word dan kan ik daar idd nog mee leven ... de verrichting gaat tenslote over de telefoonlijn en hier zullen ook wel kosten mee verbonden zijn, maar een percentage van de prijs aanrekenen is volgens mij diefstal. Op 2500euro is dit al snel 62.5euro ( voor veel mensen een hoop centjes om zomaar cadeau te doen ) ... en ik denk niet dat een verichting van bv 500euro meer kost om te verwerken dan een verichting van 20euro.

.
                    Dat bedoel ik dus, die 12 cent is geen probleem omdat dit maar 12 cent is.

Ge wordt toch niet verplicht om met visa te betalen, en wie doet ge die 62.5 euro cadeau. Niet de verkoper, want die moet dat betalen aan BCC.
                    Is het misschien beter dat elke winkelier zijn prijzen met 2.5% gaat verhogen, om die kosten in te dekken. (Wat misschien al gebeurt is bij alle verkopers die visa accepteren.)
                    En dan maar naderhand klagen dat de prijzen weeral duurder worden.
                    Ik zal het nog eens zeggen, de prijs bij een bepaalde handelaar was zelfs met de 2.5% goedkoper als al de andere winkels die ik kende (incl. de andere online winkels die hier dikwijls aangehaald worden. Dit voor het totaalpakket dat ik gekocht heb, objectieven, tassen, geheugen. Totaal voor +-2500 euro.)
                    Ik vind het geen diefstal als er dan 2.5% aangerekend wordt als met visa betaald wordt. Die 2.5% moeten de verkoper betalen aan BCC.
                    Last edited by Black Bull; 21 september 2007, 17:41.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                      Ook dit kan je in twee richtingen zien.
                      Missen is menselijk maar waarom dan in het nadeel van de klant als de (menselijke) fout bij de verkoper ligt?
                      Het is trouwens wettelijk geregeld.
                      Maar waarom moet alles altijd in het nadeel van de verkoper zijn.

Comment

Tot het moment dat je 1000 euro op zak hebt en wordt overvallen.
                        Ik kan nog altijd met bancontact betalen (zoals eerder aangehaald tot 2500 euro.)
                        Dus vanaf nu nooit meer met de auto rijden want die kan gecarjackt worden.
                        Nooit meer buiten komen met uw fotoapparatuur want daar kunt ge ook voor overvallen worden.
                        etc

Comment

Dat bedoel ik dus, die 12 cent is geen probleem omdat dit maar 12 cent is.

Ge wordt toch niet verplicht om met visa te betalen, en wie doet ge die 62.5 euro cadeau. Niet de verkoper, want die moet dat betalen aan BCC.
                          Is het misschien beter dat elke winkelier zijn prijzen met 2.5% gaat verhogen, om die kosten in te dekken. (Wat misschien al gebeurt is bij alle verkopers die visa accepteren.)
                          En dan maar naderhand klagen dat de prijzen weeral duurder worden.
                          Ik zal het nog eens zeggen, de prijs bij een bepaalde handelaar was zelfs met de 2.5% goedkoper als al de andere winkels die ik kende (incl. de andere online winkels die hier dikwijls aangehaald worden. Dit voor het totaalpakket dat ik gekocht heb, objectieven, tassen, geheugen. Totaal voor +-2500 euro.)
                          Ik vind het geen diefstal als er dan 2.5% aangerekend wordt als met visa betaald wordt. Die 2.5% moeten de verkoper betalen aan BCC.

Wie ze in de zak steekt is mij minder belangrijk ... wat voor mij belangrijk is, is dat ik uiteindelijk 62.5 euro meer kwijt ben dan nodig !!! Ik ken zaken waar ze visa aanvaarden ZONDER meerprijs en die qua prijs best kunnen concureren met F.K.

Ik las ondermeer : Het apparaat welke wij in de winkel hebben staan voor Creditkaarttransacties staat in verbinding met een Nederlandse bank. Wij hebben op dit apparaat een contract afgesloten met een Nederlandse Creditkaartmaatschappij. Zij gaan akkoord met de 2% provisie toeslag op transacties. Dit staat dus helemaal los van BCC, aangezien wij hier geen contract mee hebben.

Omdat F.K. een contract heeft afgesloten met een Nederlandse maatschappij word hier in Belgie een meerprijs gevraagd aan de klanten die met visa willen betalen. Zijn er in Belgie dan geen instanties die deze transacties kunnen doen

.
                          Last edited by dwarrel; 21 september 2007, 18:06.

Comment

Dus vanaf nu nooit meer met de auto rijden want die kan gecarjackt worden.
                            Nooit meer buiten komen met uw fotoapparatuur want daar kunt ge ook voor overvallen worden.
                            etc
                            Je hebt ergens wel een punt...

Wat ik eigenlijk bedoel is dat wanneer ik moet kiezen tussen met 1000euro op zak lopen en met een VISA betalen, dat ik dan kies voor het laatste.
                            Voor mij is er verder geen probleem.

Als ik een grote/dure aankoop moet doen betaal ik met VISA. Is die mogelijkheid er niet dan doe ik die aankoop elders. Ook wanneer er 2,5% wordt bijgerekend.
                            Zo is het reisbureau om de hoek ons als klant kwijt omdat ze geen VISA aanvaarden.

Nu ja, Konijn doet blijkbaar anders dan andere, want bij mijn locale fotoboer zijn de prijzen voor bepaalde zaken (als je eens met de mens klapt) heus niet duurder dan bij Konijn én zonder extra kosten voor het gebruik van VISA.
                            Maar ja, hij zal ook geen contracten hebben met een Nederlandse bank.
                            Mvg Tim

Comment

Je hebt ergens wel een punt...

Wat ik eigenlijk bedoel is dat wanneer ik moet kiezen tussen met 1000euro op zak lopen en met een VISA betalen, dat ik dan kies voor het laatste.
                              Voor mij is er verder geen probleem.
                              Dit is dus voor uw gemak. Waarom moet de verkoper dan opdraaien voor die kosten.
                              Als ik een grote/dure aankoop moet doen betaal ik met VISA. Is die mogelijkheid er niet dan doe ik die aankoop elders. Ook wanneer er 2,5% wordt bijgerekend.
                              Als ik grote/dure aankoop moet doen, bankcheque, overschrijving. Visa is heus niet de enigste mogelijkheid. Met visa is gemakkelijker voor de klant, dus weeral waarom moet de verkoper opdraaien voor die kosten.
                              Zo is het reisbureau om de hoek ons als klant kwijt omdat ze geen VISA aanvaarden.
                              Voor kleine handelaars is het soms gewoon niet mogelijk om visa te accepteren om dit te kostelijk is voor hun.

Nu ja, Konijn doet blijkbaar anders dan andere, want bij mijn locale fotoboer zijn de prijzen voor bepaalde zaken (als je eens met de mens klapt) heus niet duurder dan bij Konijn én zonder extra kosten voor het gebruik van VISA.
                              Maar ja, hij zal ook geen contracten hebben met een Nederlandse bank.
                              Als je eens met de mens klapt is er iets aan de prijs te doen, vind ik meer diefstal. Want dit is de mensen die bv de online winkels niet kennen en gewoon bij de lokale fotoboeren prijsaanvragen doen bedotten, want die moeten meer betalen als degene die de online prijzen kennen.
                              ............

Comment

Wie ze in de zak steekt is mij minder belangrijk ... wat voor mij belangrijk is, is dat ik uiteindelijk 62.5 euro meer kwijt ben dan nodig !!!
                                .
                                Ja, maar nog eens u wordt toch niet verplicht om met visa te betalen. Dus u heeft zelf de keuze of u de 62.50 eur extra kwijt bent of niet.

Comment

Working...
                                X