Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aldi PC aanbieding

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Aldi PC aanbieding

Volgens mij kan je met een upgrade van 30 EUR naar 1 Gb RAM nog wel een tijdje door.
    Een vraagje >>> waar haal ik dan een stick vandaan om mijn RAM geheugen naar 2Gb op te schroeven? En kan ik dat er zelf insteken + hoeveel kost mij dat dan eigenlijk? Ter info: voor de nieuwe Aldi PC dan......

Grtz R.
    Nikon D300 | Nikon D5000 | Tamron 28-75 | 50mm 1.8 | Lensbaby | WEBSITE | Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door easygirl Bekijk bericht
      Een vraagje >>> waar haal ik dan een stick vandaan om mijn RAM geheugen naar 2Gb op te schroeven? En kan ik dat er zelf insteken + hoeveel kost mij dat dan eigenlijk? Ter info: voor de nieuwe Aldi PC dan......

Grtz R.
      Meestal haal ik het aanwezige ramgeheugen er uit en neem dat mee naar de winkel, daar vraag je hetzelfde . . . ben je tenminste zeker dat je het correcte geheugen mee naar huis brengt
      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Eigenlijk is dit het grootste nadeel van die ALDI-PC's : je kan niet zelf bepalen wat erin moet zitten...

Hopelijk hangt er aan die kast zo geen stickertje van "warranty void if broken"...

Geheugen vind je in een willekeurige PC-winkel. Blijkbaar is het DDR2 SDram en als ze echt dual channel gebruiken zouden er nu 2 latjes van 512 MB moeten inzitten. De snelheid van de latjes die je nodig hebt is afhankelijk van het moederbord (maar dat staat wel niet tussen die specificaties).
        Als er nog 2 ruimtes vrij zijn (wat bij aldi-moederborden meestal NIET het geval is) kan je er 2 bijsteken van dezelfde grootte, maar ik vrees dat je 2 latjes van 1 GB zal moeten bijkopen.
        Als je geluk hebt neemt die winkel die verloren latjes over, ...
        1 GB moet ergens een 50€ kosten denk ik, afhankelijk van het merk en de snelheid van de latjes.
        Last edited by polleke_cgc; 2 september 2007, 19:43.
        Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Scientist Bekijk bericht
          Volgens mij kan je met een upgrade van 30 EUR naar 1 Gb RAM nog wel een tijdje door.
          Dacht net hetzelfde Scientist.

Ik draai hier alles zeer vlot onder XP met een AMD XP3200, 1 gig RAM, Geforce 6800. Photoshop CS3, Office 2007...

Binnenkort steek ik ook 1 gig erbij, en kan'k weer een eind voort. Vista heb'k nog niet vandoen, gamen doe'k op de XBox 360.
          Wat zou ik missen als ik er zelf niet was?

Comment

Voor zijn geld goed, maar het is een super-basis systeempje.

Typisch een PC configuratie waar drie dingen belang hadden bij Medion:

1)de prijs
            2)de prijs
            3)de prijs.

Wel een ommekeer bij die mannen, vroeger verkochten ze PC's van 1000 à 1500 euro, die dan navenant prestaties hadden.
            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Exxosje Bekijk bericht
              Dacht net hetzelfde Scientist.

Geforce 6800
              Met zo'n videokaart erin zou die PC al gevoelig meer kosten hoor.
              En moest het werkgeheugen niet dienen om het beeld te maken....
              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Bij 'compudoc' hebben ze mij gezegd dat RAM bijsteken (die trouwens voor 1GB 150 euro kost)geen zin heeft, omdat mijn processor niet sterk genoeg is?
                Zou dat dan bij die van de Aldi ook niet moeten zijn?

Grtz Rosita
                Nikon D300 | Nikon D5000 | Tamron 28-75 | 50mm 1.8 | Lensbaby | WEBSITE | Flickr

Comment

Bij 'compudoc' hebben ze mij gezegd dat RAM bijsteken (die trouwens voor 1GB 150 euro kost)geen zin heeft, omdat mijn processor niet sterk genoeg is?
                  Zou dat dan bij die van de Aldi ook niet moeten zijn?

Grtz Rosita
                  Burp... Eens van PC-winkel veranderen...
                  Windows heeft graag ram geheugen. XP draait echt vlot vanaf 1 GB, Vista vanaf 2. Je kan het met minder doen, maar dan hang het af van de software hoe vlot het nog lukt, en ook hoe je die software gebruikt.
                  Voor Photoshop, zeker als je 10, 8 MP foto's met 5 layers per foto draaiend wil houden, zal je er niet geraken met die 512 MB ;-).

Bij www.wallabie.com (en dat is zeker geen goedkope winkel) kost 1 GB DDR PC400 SDram 65 € (dat is normaal de soort die in je Bell moet passen). DDR2 is nu goedkoper, omdat dat nu het meest gebruikte ram-stickje is. Normaal kan je ook 1 latje van 512 MB bijsteken, dat is 36 €.
                  Waar die gasten daar 150 € van durven maken is me wel een raadsel.

Dat instabiel zijn van je systeem kan helaas aan vanalles liggen. Slecht geheugen is een mogelijke oorzaak, een voeding die te weinig vermogen levert ook. Maar er zijn er helaas nog. Persoonlijk zou ik eerst eens proberen om je PC werkend te krijgen. Met 1GB ram zou je normaal al een stuk sneller moeten kunnen werken.

Als je harddisk veel moet werken, terwijl je eigenlijk niets aan het laden bent, dan heb je normaal RAM geheugen tekort zitten. (Als windows geen ram genoeg heeft, dan "swapt" hij naar de harddisk, maar dat is natuurlijk enorm vertragend).
                  Groeten,

Polleke

Comment

Oei, als dat 150 EUR moet kosten en copudoc zet u niet in de zak dan wilt dat praktisch zeggen dat je nog met SDRAM zit, wat best mogelijk is met een socket A mobo.

Thuis heb ik net voor mijn ouders een nieuwe PC in elkaar gestoken omdat het mobo van de Compaq was doorgebrand, ook een socket A en met SDRAM
                    Als je nog met een SDRAM mobo zit, dan is een total upgrade wel aan te raden natuurlijk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Steco Bekijk bericht
                      Dat is dikke zever. na 2 en een half jaar hebben ze de aldi pc van een vriend van mij komen ophalen. Herstelt en binnen een week teruggezonden( nieuwe voeding geplaatst) in garantie.
                      Amai voor een voeding, daar zou ik toch geen week op wachten, dat is het probleem bij aldi pc's als er iets aan mankeert zijt ge die voor minstens een week kwijt. Een voeding is in 5 min geplaatst.
                      Vinny
                      Canon EOS 1000D, Canon 18-55 IS, Canon 55-200 II USM, Canon EF 50 mm 1.8 II

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                        Eigenlijk is dit het grootste nadeel van die ALDI-PC's : je kan niet zelf bepalen wat erin moet zitten...

Hopelijk hangt er aan die kast zo geen stickertje van "garanty void if broken"...

Geheugen vind je in een willekeurige PC-winkel. Blijkbaar is het DDR2 SDram en als ze echt dual channel gebruiken zouden er nu 2 latjes van 512 MB moeten inzitten. De snelheid van de latjes die je nodig hebt is afhankelijk van het moederbord (maar dat staat wel niet tussen die specificaties).
                        Als er nog 2 ruimtes vrij zijn (wat bij aldi-moederborden meestal NIET het geval is) kan je er 2 bijsteken van dezelfde grootte, maar ik vrees dat je 2 latjes van 1 GB zal moeten bijkopen.
                        Als je geluk hebt neemt die winkel die verloren latjes over, ...
                        1 GB moet ergens een 50€ kosten denk ik, afhankelijk van het merk en de snelheid van de latjes.
                        Dat stickertje "garanty void if broken"... is van geen tel, het is uwe pc en jij steekt daarbij wat jij wil dus onterecht als je geen garantie krijgt.
                        is zelfs aan te vechten wanneer ze moeilijk doen
                        Vinny
                        Canon EOS 1000D, Canon 18-55 IS, Canon 55-200 II USM, Canon EF 50 mm 1.8 II

Comment

Oei, als dat 150 EUR moet kosten en copudoc zet u niet in de zak dan wilt dat praktisch zeggen dat je nog met SDRAM zit, wat best mogelijk is met een socket A mobo.
                          Hoe kan ik dat dan zelf te weten komen of ik met een SDRAM zit?? enne Socket A mobo?????
                          Daar weet ik nu eens niets van se.....
                          Want 150 euro is inderdaad wel heel veel geld voor een stick!

Grtz

Dit is enige info van Packard Bell die ik staan heb >>>

Het moederbord in uw computer is het model Packard Bell Quasar. De belangrijkste eigenschappen zijn:

Geschikt voor een AMD PGA Athlon-processor in Socket-A (Socket 462) met een hostbus van 266, 333 en 400* MHz.
                          Ondersteunt maximaal 2 GB geheugen (met 2 modules van 1 GB).
                          Connectors voor 3 PCI-kaarten of 2 PCI-kaarten plus 1 CNR-kaart (Communications Network Riser).
                          Geïntegreerde schakelingen voor 3D-graphics (uitschakelbaar na uitbreiding met een afzonderlijke videokaart).

Moet ik dan gewoon 2 sticks van 1 GB insteken in 1 keer?
                          Last edited by easygirl; 2 september 2007, 21:54. Reden: toevoeging

Comment

Hoe kan ik dat dan zelf te weten komen of ik met een SDRAM zit?? enne Socket A mobo?????
                            Daar weet ik nu eens niets van se.....
                            http://www.gtopala.com/ the answer to all your questions
                            To make your dreams come true, wake up

Comment

Hier ook niets dan lof over de PC's van Aldi.
                              De PC van volgende woensdag is een 'terug naar school' model.
                              Normaliter mag de 'volledige' desktop van Aldi verwacht worden in november 2007 en nog een keer in april 2008.
                              De prijs van de 'volledige' versie ligt rond de 1.000 EUR en de computer heeft heel wat meer toeters en bellen dan het 'terug naar school' model.
                              Maar of je die toeters en bellen nodig hebt ???
                              Canon 50D gripped / 15-85 / 50 1.8 / 18-200 / 430 EX II / Manfrotto 055 ProB + 488 RC2
                              BD0993BE
                              Op rust gesteld maar nog werkend : Panasonic FZ50 / Raynox 250

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vinny Bekijk bericht
                                Amai voor een voeding, daar zou ik toch geen week op wachten, dat is het probleem bij aldi pc's als er iets aan mankeert zijt ge die voor minstens een week kwijt. Een voeding is in 5 min geplaatst.
                                Aldi, krefel, lidl, vandeborre, carrefour, mediamarkt... Allemaal idem . Een en al sh!t. leve de kleien pc boer . Als ge wat uitkijkt betaal je evenveel voor wat je nodig heb zonder aldi(e) fik fak die je niet gebruikt en heb je betere service en weet je tenminste wat er inzit !
                                Canon eos 30D met L glas + Kodak z8612IS
                                http://www.racenews.be

Comment

Working...
                                X