Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

laptop gezocht enkel voor muziek

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: laptop gezocht enkel voor muziek

Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
    Dat ik er een paar vergeten ben kan best, de info op de apple site is enorm beperkt. Er staat op de pagina helemaal niks over de wireless bvb. De webcam moet je ook maar raden dat die er is. (en vermits ik helemaal geen webcamgebruiker ben denk ik daar ook niet automatisch aan) Enfin, om even het geval wat recht te trekken, want je neemt even snel nogal dingen aan.

- elke core 2 is 64bit. Ik dacht dat OSX ook nog niet volledig 64bit is?
    - dat toetsenbord...nu ja
    - scrollfunctie van het touchpad? Bedoel je daarmee dat als je aan de zijkant/onderkant wrijft dat je scrollt? Indien ja, standaard op de dell
    - waar je die 24" en 30" vandaan haalt weet ik niet, maar de welk scherm je kan aansturen hangt enkel af van de resolutie en videogeheugen, niet hoe groot een scherm is
    - dvd: dell is steeds dubbellayer staat gewoon in de eigenschappen
    - wireless: de dell is 802.11a/b/g. Je kan een 802.11n bijvoegen, maar dat is nog geen standaard dus ben je niet zeker dat het gaat werken als het ooit zo ver is. Daar hebben er zich al aan verbrand.
    - het is niet omdat er een 80W/h batterij inzit dat dat het verbruik is!
    - inderdaad geen GbE, vind ik zelf ook spijtig.
    - firewire heb je geen soft voor nodig Als je daar een schijf of zo aanhangt werkt die gewoon. Geen 800 inderdaad maar ik ben ook nog nooit zo'n toestellen tegengekomen.
    - audio heb ik eerlijk gezegd niet naar gekeken. Ook heel weinig info op beide sites
    - geen ingebouwde camera omdat dat ook nergens vermeld stond bij de mac heb ik er niet naar gekeken.

Ze maken het ook niet gemakkelijk om te vergelijken door nergens een volledige lijst te geven van wat er nu inzit.

Is er een macbook met numerisch klavier? Heb ik ook nergens gezien.

En nu stop ik ermee want hier komt anders geen eide aan.
    Bedankt om te antwoorden. Maar de originele vergelijking is met een verouderd model dat op punt staat vervangen te worden. De nieuwe modellen hebben optioneel een ingebouwde camera en al die snufjes waar je bij Mac niet te kiezen hebt. Voor iedereen zal de een of de ander wel een voordeel meer hebben dat in zijn/haar kraam past. 't Is zo nutteloos om daar nog langer op in te gaan allemaal. Er zal altijd wel iemand zich verontwaardigd voelen omdat een ander een argument meer in de ring gooit, of dat terecht is of niet.

Ik ben supercontent van mijn Dell, mijn volgende wordt een Dell, en ik typ dit vanop m'n vriendin haar iBook, waar ze ook altijd van content is geweest.

Moest de vergelijking zijn tussen Apple en Packard Bell, tot daar toe. Dan is de keuze gemakkelijk.

Dave
    pixelpusher

Comment

Ben ook tevreden van mijn Dell (Vostro). Enig minpuntje is het scherm, dat had egaler verlicht kunnen worden. Maar voor wat ik hem gebruik is dat niet echt een probleem. Moet er nog eens een 2de schijf insteken. Ben enkel nog op zoek naar een audio interface die me aanstaat. Had graag een ADAT ingang gehad maar die zijn schaars (heb er eentje gevonden op usb, die op firewire hebben allemaal teveel zaken die ik niet nodig heb). En het uitbreidingslot is PCIe, daar zijn bijna geen kaarten voor.

Comment

Nu ja, dat je niet kan lezen wat op de Dell site vermeld staat is niet mijn probleem, ik heb wel degelijk de ganse vergelijking gekeken op de Dell en Apple site. Ik denk zelf dat je hier en daar dingen niet wil lezen.
        Het touchpad is niet enkel op en af zo ergens rechts of links van het touchpad een zone. Het is wel degelijk op het ganse touchpad in beide richtingen (horizontaal en vertikaal door het gebruik van 2 vingers.)
        Als je de camera niet gezien hebt heb je zelf de basis niet gelezen. Alle portables van apple zijn ermee uitgerust.
        De geluidstoestanden zijn duidelijk vermeld bij beiden.
        Elke core 2 is 64bit is inderdaad zo, maar de rest moet ook volgen en ik vermeld het enkel dat je gewoon geen 64 bits vista kan kopen bij dell. MAC inderdaad nog enkele weken niet volledig 64 bits.
        Zoals je zegt is de grote van het scherm afhankelijk van het video geheugen en resolutie. en elk scherm heeft zijn resolutie dus dit is wel degelijk gecombineerd en staat ook heel duidelijk vermeld in beide omschrijvingen op hun site.
        Hoe ze het flikken voor hun firewire weet ik niet, ik kan enkel vertrouwen op de info die zij zelf bij geven. Nog extra vermelden dat je geen toestellen zonder powervoorziening kan aansluiten daar het maar een 4 pins firewire poort is.
        Dat jij nog geen 800 gezien hebt wil niet zeggen dat het niet belangrijk is. voor videomontage en backups ed is het wel heel intressant.
        De Double layer dvd staat NERGENS vermeld bij Dell, ik neem aan dat ze dat niet vergeten zijn.
        Het numeriek klaver is gewoon gebruik maken van de functietoets.
        De andere functies zwijg je zedig over nochthans is ook de sudden dead een belangrijk gegeven voor portables, de afstandsbediening bij presenaties,...
        En tja, het is mijn zoveelste portable van mac en ben nog steeds heel tevereden over het mooi egaal verlichte scherm, ook voor fotobewerking wat er hier op de site soms van onzin over verteld wordt.

Andermaal blijkt er hier een erg selectieve vergelijking gemaakt te zijn.
        Als je iets beweerd, zorg dan ook dat het gestaafd is en kom niet met argumenten van ik heb het niet gelezen ofzo. vergelijkngen hebben pas zin als ze degelijk gedaan worden.

@ Grovebird, om de zoveel maanden komen er nieuwe modellen dus dat argument is ook niet echt steekhoudend. De Macpro zal ook wel snel opgewardeerd worden. kijk naar de levenscyclus en je kan zien dat het maar een kwestie van enkele maanden of zelf weken is.

Amen.

Comment

Working...
        X