Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

laptop gezocht enkel voor muziek

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: laptop gezocht enkel voor muziek

Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
    Met Apple kan je het nog mooier maken; je koopt het Airport extreme base station voor draadloos surfen, draadloos printen én het streamen van muziek.
    Je plaatst zo'n Airport extreme in een stekker vlakbij je Hi-Fi en je verbind het met een cinch aan je versterker.
    Je moet uiteraard het Airport base station nog configureren voor verbinding met je laptop.
    Eenmaal klaar kan je al je muziek vanuit je ITunes draadloos streamen naar je Hifi-installatie. Ik gebruik het systeem al zo'n 2 jaar en wil niets anders meer.

En nog dit, om 80 GB aan muziek vol te krijgen zal je al heel wat fantasie moeten hebben, denk ik.
    is dit enkel beschikbaar voor apple.. wij hebben nog nooit met apple gewerkt en weet niet of dit compatibel is met huidig systeem.(modem en dergelijke )
    Iets vragen wat je niet weet, is je even schamen. Iets niet vragen, zodat je het antwoord nooit weet, is je voor altijd schamen.
    De domste mensen zijn de mensen die denken dat ze alles weten.

Comment

Ons budget is 2000 euro dit wil niet zeggen dat dit allemaal MOET opgesoepeerd worden.

Het is van zeer groot belang dat de kwaliteit van de muziek op de computer goed is ( via itunes) en dat deze op een simpele manier via de versterker kan overgebracht worden naar bestaande installatie.

Mijn pa heeft 18 jaar in de muziek gezeten en het is ook zijn leven, daarom willen we er zeker voor zorgen dat de kwaliteit van hoge norm is.
      Iets vragen wat je niet weet, is je even schamen. Iets niet vragen, zodat je het antwoord nooit weet, is je voor altijd schamen.

Comment

Ik weet wel dat de Apple/Mac fans zowat de hevigste fans zijn die er zijn, maar Windows is zo slecht niet

Wat wil hij juist doen met die muziek? Enkel afspelen of ook bewerken,mengen, opnemen?
        ---
        Pogingen om iets op de gevoelige plaat/sensor vast te leggen:
        http://picasaweb.google.com/arnout.swinnen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
          Die Macers moeten toch wel eens prijzen leren vergelijken. Omdat ik dat van iemand ook te horen kreeg dat Macs eigenlijk goedkoper zijn voor wat je krijgt heb ik de vergelijking eens gedaan. Een Macbook Pro 17" en dan bij Dell de topline 17" en dan bij beide de opties veranderd tot het hetzelfde was: zelfde scherm, zelfde cpu, zelfde geheugen, zelfde HD etc. Resultaat: Mac 25% duurder.
          En die PC'ers gaan toch wel eens mogen leren dat in die vergelijking de mac zoeizo de PC wegblaast. Apple heeft minder nodig om vlot te draaien. En een mac valt niet te vergelijken met een PC .
          HTTP://WWW.MUSICPHOTOS.BE
          Canon 1DMK2 / Canon 5D / 17-40 4 L / 24-70 2.8 L / 70-200 2.8 L / Canon 15mm Fisheye 2.8 / 580 EX / Lowepro PhotoTrekker AWII

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fieldmarshall Bekijk bericht
            Ik weet wel dat de Apple/Mac fans zowat de hevigste fans zijn die er zijn, maar Windows is zo slecht niet

Wat wil hij juist doen met die muziek? Enkel afspelen of ook bewerken,mengen, opnemen?

Enkel het afspelen is het belangrijkste, het mengen wordt gedaan via extern mengpaneel.

Comment

Als je een optische uitgang op je mengpaneel wil gebruiken, dan lijkt zo'n MacBook wel ideaal, maar je hebt dan ook maar 1 audio-uitgang. Dan is het eigenlijk dus maar een grote lompe iPod.

Ik neem aan dat je geen audio wil mengen, want dan ben je beter af met een externe audiobron die meerkanaals uitgangen heeft. Ik heb zo'n product (Hercules DJ Console) en met de bijgeleverde software kan je twee MP3s/WMAs en mengen. Maar ik denk niet of het daarvoor moet dienen.

Mijn ervaring met geluid op een laptop: meestal slechte ervaring. Ik gebruik steevast een USB-naar-audio plugje. Kost een appel en een ei, doet hetzelfde als m'n WaveIdea UASC-1 maar heeft geen optische in/uitgang.
              pixelpusher

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door leyton Bekijk bericht
                is dit enkel beschikbaar voor apple.. wij hebben nog nooit met apple gewerkt en weet niet of dit compatibel is met huidig systeem.(modem en dergelijke )

Het airport systeem werkt normaal gezien ook voor Windows PC.
                Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Enkel het afspelen is het belangrijkste, het mengen wordt gedaan via extern mengpaneel.
                  Ik ben helemaal niet meer mee.

- je wil iTunes gebruiken en dus gecomprimeerde muziek afspelen naar een versterker.
                  - verplaatsbaar zijn: wil je dan op verplaatsing de speakers van de pc gebruiken, op een andere versterker aansluiten of gewoon een hoofdtelefoon?
                  - je spreekt van een extern mengpaneel, maar dan ben je niets met een stereo aansluiting op een pc. Dan moet je naar multi-channel interfaces gaan en een extra box meeslepen (dus niet zo verplaatsbaar).
                  - je wil hoge kwaliteit maar gaat gecomprimeerde muziek afspelen over een interne soundcard, een beetje tegenstrijdig. En mixen met een mp3???
                  - een digitale uitgang veronderstelt dat je ook altijd een digital ingang hebt.

Kan je aub eens heel duidelijk het scenario uitleggen?
                  - enkel afspelen of ook opnemen?
                  - moet dat mengpaneel op de laptop aangesloten worden? zo ja, hoeveel in- en hoeveel uitgangen? Digitaal of analoog, spdif, adat, aes, balanced of unbalanced?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
                    Dan is het eigenlijk dus maar een grote lompe iPod.
                    Een Ipod heeft zo zijn verborgen kanten:

http://nl.youtube.com/watch?v=_JJZiZ...elated&search=
                    Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Ik ben helemaal niet meer mee.

- je wil iTunes gebruiken en dus gecomprimeerde muziek afspelen naar een versterker.
                      - verplaatsbaar zijn: wil je dan op verplaatsing de speakers van de pc gebruiken, op een andere versterker aansluiten of gewoon een hoofdtelefoon?
                      - je spreekt van een extern mengpaneel, maar dan ben je niets met een stereo aansluiting op een pc. Dan moet je naar multi-channel interfaces gaan en een extra box meeslepen (dus niet zo verplaatsbaar).
                      - je wil hoge kwaliteit maar gaat gecomprimeerde muziek afspelen over een interne soundcard, een beetje tegenstrijdig. En mixen met een mp3???
                      - een digitale uitgang veronderstelt dat je ook altijd een digital ingang hebt.

Kan je aub eens heel duidelijk het scenario uitleggen?
                      - enkel afspelen of ook opnemen?
                      - moet dat mengpaneel op de laptop aangesloten worden? zo ja, hoeveel in- en hoeveel uitgangen? Digitaal of analoog, spdif, adat, aes, balanced of unbalanced?

Het is dus de bedoeling om via itunes de muziek te comprimeren op mijn computer.
                      Daarna is het de bedoeling om dit eventueel aan te sluiten op een mengpaneel en versterker (extern) dat ik de muziek kan beluisteren door bestaande installatie.

Dit zou toch geen probleem mogen zijn want ik werk ook met dit systeem thuis ( wel een vaste computer ) via het programma bpm studio kan ik gemakkellijk mp3 mengen, mixen en afspelen en dit zonder kwaliteitsverlies.

Wat ik wel niet weet is wat ik exact nodig heb op de laptop om dezelfde aansluiting te kunnen maken of te bekomen.

( Trouwens er zijn toch veel dj die met een laptop werken waar hun archief op staat)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door leyton Bekijk bericht

( Trouwens er zijn toch veel dj die met een laptop werken waar hun archief op staat)
                        Ja, maar die werken met een extern audio-apparaat op USB of FireWire.

Dave
                        pixelpusher

Comment

Inderdaad, en mp3's mixen geeft zowiezo kwaliteitsverlies. Zeker omdat de kwaliteit al niet veel soeps is dikwijls.

Welke aansluitingen zijn er dan op dat mengpaneel waar je het wil op aansluiten? Als je enkel analoge ingangen hebt dan is de line out van elke portable OK. Een extern geval gaat slechts helpen als ook de voeding extern is. Maar dan ben je een hele hoop dozen aan het verslepen.

Eerlijk gezegd ik zou er mij allemaal niet veel zorgen in maken. Voor een mp3 af te spelen heb je geen supercomputer nodig. Let vooral op de nodig schijfruimte.

Trouwens, kan je dat mixen ook niet beter in de pc doen?

Comment

Inderdaad, en mp3's mixen geeft zowiezo kwaliteitsverlies. Zeker omdat de kwaliteit al niet veel soeps is dikwijls.

Welke aansluitingen zijn er dan op dat mengpaneel waar je het wil op aansluiten? Als je enkel analoge ingangen hebt dan is de line out van elke portable OK. Een extern geval gaat slechts helpen als ook de voeding extern is. Maar dan ben je een hele hoop dozen aan het verslepen.

Eerlijk gezegd ik zou er mij allemaal niet veel zorgen in maken. Voor een mp3 af te spelen heb je geen supercomputer nodig. Let vooral op de nodig schijfruimte.

Trouwens, kan je dat mixen ook niet beter in de pc doen?
                            De kwaliteit van MP3s mixen hangt af van de kwaliteit van de MP3s. De dingen die ik koop op Beatport zijn super. En de line-out van mijn laptop is niet goed genoeg, eerlijk gezegd ken ik geen laptop waar de line-out deftig van is.

Dave
                            pixelpusher

Comment

Nu ja, ik werk gewoonlijk met 24bit ongecomprimeerd. Ook geripte cd's staan in 16/44.1 op de schijf. Schijfruimte is zo goedkoop dat ik de moeite niet meer doe. En een RME om af te spelen...

Comment

Nu ja, ik werk gewoonlijk met 24bit ongecomprimeerd. Ook geripte cd's staan in 16/44.1 op de schijf. Schijfruimte is zo goedkoop dat ik de moeite niet meer doe. En een RME om af te spelen...

Dit is nu iets waar ik nog nooit van heb gehoord, laat staan iets ken...... als ik originele cd in mjn computer steek en die via itunes op mijn computer zet komt die toch automatisch in mp3 formaat of heb ik het mis.

IK heb op mijn computer momenteel ongeveer 8.000 nummers staan en deze kwaliteit is super..... en ik spreek hier niet over downloads van internet maar van de originele cd.

Comment

Working...
                                X