Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Laagste prijs garanties iemand ervaring mee

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Laagste prijs garanties iemand ervaring mee

Stel, 'k zou momenteel een gsm willen kopen (nokia 6110 navigator prijs bij krefel media markt en van den borre : 469 euro. Prijs bij een winkel hier in aalst (panatech ) 399 euro . Die laaste is een fysieke winkel waar je gewoon binnen en buiten kan lopen ("probleem" is, deze is nog tot de 29e in verlof, en dan nog ook de zekerheid niet dat hij daar in voorraad is , dat het nog 2 dagen kan kosten als ze hem hier moeten bestellen, ok ja 't is onozel op die week 'k weet het, en 'k gun misschien beter die kleine zelfstandige iets dan die grote ketens maja).

Mijn vraag is, zou ik het me riskeren om bij krefel of vdb om die gsm te gaan, en dan een beroep op hun laagste prijs garantie te doen ?
    Of zitten daar teveel adertjes onder het gras (zoals bij krefel, dat je alleen maar een aankoop bon terug krijgt, en geen geld (dit staat bij vdb niet vermeld) ) Iemand goei / slechte ervaringen op dit gebied ?
    To make your dreams come true, wake up

Re: Laagste prijs garanties iemand ervaring mee

Enkele maanden geleden wou ik 'n toetsenbord kopen, maar mijn vaste en zeer goedkope winkel (Forcom) had hem niet in stock (moest 'n 3-tal dagen wachten).
    Dezelfde dag bij V.D.Borre zie ik 't zelfde bord staan, maar €5 duurder.
    Ik wijs de verkoper op het prijsverschil en hun goedkoopste prijs garantie.
    Hij checkt eerst de website van forcom, belt hen zelfs op, een geeft me nadien het toetsenbord mee aan de Forcomprijs...

Ik ben van oordeel dat je je niet moet laten afschepen met een kortingsbon als je reeds bij de aankoop kan staven dat het produkt elders goedkoper is.
    Grtz, Tigra-Boy
    ~Nikon D90+D50~SB-600~Tokina 12-24~Tamron 17-35~Tamron 28-75~Tamron 90 macro~Nikkor 70-300VR~Sigma 50-500~Manfrotto 055XPROB+322RC2~Slingshot300AW~Nova200AW~

Comment

het is afhankelijk van winkel tot winkel bij vandenborre..
      of ze het onmiddelijk afhouden van het bedrag of via bons.
      op zelfde dag voor zelfde product naar ander filiaal geweest en daar deden ze het onmiddellijk .. dus is ook afhankelijk van verkoper !
      Nikon D7000 - Nikon 17-55 f2.8 - Nikon 35mm 1.8 - Sigma 50mm 1.4 - Sigma 70-200 f2.8 OS - SB-600 (2x) - SB-900

Comment

Bij VDB in Aalst een beroep gedaan op hun laagste-prijs-garantie bij de aankoop van mijn fototoestel. Omdat de prijs van de andere winkel meteen bij aankoop werd vemeld, heeft de verkoper van VDB hun prijs meteen aangepast en kregen we het fototoestel mee aan 1 eurocent onder de laagste prijs die we gezien hadden.
        Achteraf heb ik het toestel bij Konijn nóg goedkoper gezien, dit gemeld via de website van VDB en enkele dagen later zat er een aankoopbon in de bus.
        Goede ervaringen met die service van VDB, dus

Let wel op: de winkel die de lagere prijs heeft, moet binnen een straal van 20 km van een VDB-winkel gelegen zijn. Maar Aalst is dus geen enkel probleem.
        Een groentje met een Canon 400D + glas & een Canon PS S3 IS ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door K_immy Bekijk bericht

Let wel op: de winkel die de lagere prijs heeft, moet binnen een straal van 20 km van een VDB-winkel gelegen zijn. Maar Aalst is dus geen enkel probleem.
          VDB Aalst op minder dan 20km van Konijn Turnhout?
          Ik durf daar twijfels over hebben, maar als je het gedaan krijgt, no problemo...
          Grtz, Tigra-Boy
          ~Nikon D90+D50~SB-600~Tokina 12-24~Tamron 17-35~Tamron 28-75~Tamron 90 macro~Nikkor 70-300VR~Sigma 50-500~Manfrotto 055XPROB+322RC2~Slingshot300AW~Nova200AW~

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tigra-boy Bekijk bericht
            VDB Aalst op minder dan 20km van Konijn Turnhout?
            Ik durf daar twijfels over hebben, maar als je het gedaan krijgt, no problemo...
            ze moeten enkel een winkel hebben in 20km rond de winkel waar je de prijs lager gevonden heb.. indien het konijn is, moet er 20km rond turnhout vandenborre zijn..
            Nikon D7000 - Nikon 17-55 f2.8 - Nikon 35mm 1.8 - Sigma 50mm 1.4 - Sigma 70-200 f2.8 OS - SB-600 (2x) - SB-900

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stroedel Bekijk bericht
              ze moeten enkel een winkel hebben in 20km rond de winkel waar je de prijs lager gevonden heb.. indien het konijn is, moet er 20km rond turnhout vandenborre zijn..
              en dit is ook zo !
              Ik kocht mijn toestel bij VDB aan konijneprijs, ik had op voorhand afdruk gemaakt van de belgische konijneprijs en op de site van vdb gezien dat ze ook een winkel hadden in Turnhout.
              De winkelbediende ging even naar achteren om te bellen en was meteen ok ! (prijsverschil van 70.00€ tov. de aangeduide prijs op website vdb)

Ook kreeg ik de melding dat ik binnen de 14 dagen nog eens terug mocht indien nog ergens goedkoper, hier heb ik geen gebruik van gemaakt, prijs was slechts een paar euro gezakt maar toestel stond niet meer op voorraad bij konijn dus daar kon VDB eventueel moeilijk over doen en ik vond het de moeite niet om daarvoor nog eens speciaal naar VDB te rijden.
              Van waar het komt (en naar waar het zal gaan) is nog niet geweten

Comment

Zaterdag niet meer tot bij vdb aalst geraakt. Op die 2 dagen gaat het nu ook niet meer aankomen 't zal dus woensdag of donderdag panatech worden.

Maar toch interessant om te weten dat jullie positieve ervaringen hebben met die "goedkoopste politiek " kan in de toekomst nog van pas komen thnx

Comment

Bij VDB al een hoop miserie gekend hierdoor en NOOIT een aanpassing van hun prijs gekend.

Voorwaarden is dat het geheel hetzelfde is (toestel en service) dan bij hen en anders zijn ze niet verplicht het aan te passen.

Mogelijke excuses dat ik zelf al gekregen heb :
                  1. Dat is hetzelfde toestelleke maar wij verkopen de groene, zij de blauwe.
                  2. Wij kunnen binnen een straal van x-km leveren, zij niet, dus andere voorwaarden.
                  3. Wij bieden een mogelijkheid tot garantieuitbreiding, zij niet, dus andere voorwaarden.
                  4. Die andere zijn een gemeente hiernaast gevestigd, dus u zou een langere afstand moeten doen om het te kopen, dus niet dezelfde omstandigheden.
                  5. Wij hebben keuze uit een veel groter assortiment en dus andere omstandigheden.
                  6. Even gebeld naar de andere winkel, daar niet op voorraad en hier wel, dus geen vergelijkbare service.

Telkens een reden om niets te krijgen.
                  Dikke zever dus ... VDB in Korbeek-Lo

Maar het probleem is voor mij opgelost ... "alles" is elders veel goedkoper te vinden dan bij VDB zonder discussie of bonnekesgedoe ... dus wat zou ik er mij nog druk in maken.
                  Last edited by VerSeg; 28 augustus 2007, 13:55.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

Comment

Wel, daarstraks eens in Aalst binnen gesprongen.... Moest er toch langs.

Ik binnen, hoe zit dat hier met jullie laagste prijs garantie, 'k moet eigenlijk een 6110 hebben, maar hier 5 km verder kost hij maar 399 ipv van 469 zoals hij bij jullie getekend staat.
                    Verkoper kijkt direct op zijn pc, ja meneer ik kan hem u voor die prijs ook laten , maar u gaat wel een bewijsje moeten hebben, dat hij bij die andere winkel maar die prijs staat !
                    Bewijsje ? Ja ofwel een printscreen van de website, of een foto van de etalage waar hij in staat, of een folder
                    - En jullie kunnen niet naar die website en een print screen maken ? Neen meneer, we hebben geen internet .
                    - Mijn portable met vodaphone kaart uit mijn wagen halen en het u op internet laten zien, dat kan ik doen.
                    Neen meneer, 'k moet een bewijsje hebben om naar brussel op te sturen.

Soit, 'k heb thuis geen printer staan, zou ik het morgen op het werk al moeten afprinten, en als ik een foto van het uitstalraam moest gaan maken, dan kon ik even goed daar binnen springen om het aan te kopen . Sorry vdb, maar 't valt wat tegen, 'k zal dan toch maar mijn origineel gedacht doen en bij de zelfstandige kopen, jullie hebben jullie kans gehad.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
                      Neen meneer, 'k moet een bewijsje hebben om naar brussel op te sturen.
                      En hoe doe je dit dan met iets waar je de prijs enkel mondeling kreeg? Even vragen of ze dit voor VDB op papier willen zetten?
                      Soit, als VDB de prijs laat zakken komt het identiek uit waar je het koopt en kan je het beter direkt ginder kopen zonder de bedelaar te moeten uithangen.
                      Da's misschien goed als je pas na de aankoop merkt dat het elders goedkoper is.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

Comment

In die mondelinge toestanden kan ik inkomen dat ze daar niet op ingaan. Het moet ergens iets zijn, anders kon ik afkomen, ze hebben me daar in die winkel beloofd dat ik hem aan 200 euro kreeg .

Maar dat ze zelf niet in staat zijn, om op internet te gaan, 'k weet niet maar ik ga zelfs gewoon op een parking op de autostrade op internet om maar te zeggen .
                        En dat een verkoper afkomt met het verhaal, u kunt van de etalage waar hij in staat met prijsvermelding een foto gaan trekken, en met dat bewijs bij ons komen ! Welke zinnige mens gaat de verplaatsing gaan maken, naar een winkel waar je iets aan dezelfde prijs kunt kopen, en dan nog bij hun terug komen (alle moest het mijn personeel zijn, hij kreeg een draai rond zijn oren)

Soit goed personeel is moeilijk te vinden dezer dagen, blijkt nogmaals

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
                          En dat een verkoper afkomt met het verhaal, u kunt van de etalage waar hij in staat met prijsvermelding een foto gaan trekken, en met dat bewijs bij ons komen ! Welke zinnige mens gaat de verplaatsing gaan maken, naar een winkel waar je iets aan dezelfde prijs kunt kopen, en dan nog bij hun terug komen (alle moest het mijn personeel zijn, hij kreeg een draai rond zijn oren)
                          Ge koopt eerst uw toestel bij VDB, zet het thuis in een vitrinekastje, drukt het logo van een of andere winkel af met een prijs op en zet het erbij, je neemt een foto en stuurt het dan naar VDB om het prijsverschil te vragen.
                          Wat gaan ze dan doen? Als ze de juistheid van die gegevens willen kennen zullen ze ofwel ook tot daar moeten gaan ofwel eens bellen ...
                          Heel dat gedoe is inderdaad gewoon belachelijk.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

Comment

ff alles op een rij:

je hebt bij borre 30 dagen lpg, en die krijg je inderdaad als je dit kan bewijzen aan de hand van 'betrouwbare visuele gegevens' zoals folder, afdrukje website, fotootje enzovoort.
                            Er moeten geen bewijzen verstuurd worden naar brussel, er kan wel (als het verschil wel heel groot is) getelefoneerd worden naar brussel of de korting, gelijktrekking mag uitgevoerd worden (denk aan wet; verkopen met verlies), maw de kans is zeer klein maar soms kan men iets wijgeren.

website-winkels tellen niet mee, ze moeten inderdaad fysieke winkels hebben en zelfde voorwaarden aanbieden als eender welke andere winkel zoals bv 2jr garantie, maar dit gaat niet over gratis levering ofzo bv. want dat is (extra service).
                            winkels als konijn zijn ok, maar bv afhaalpunten dan weer niet(de service na verkoop is daar onbestaande)
                            het goedkopere artikel moet inderdaad helemaal hetzelfde zijn(ook kleur) als deze in een vandenborre, soms verschillen deze prijzen inderdaad!
                            bij het melden en bewijzen tijdens aankoop wordt de gelijktrekking onmiddelijk verrekend, achteraf krijg je inderdaad een bon.

dit zal denkik voor de meeste winkels(vdb, media-markt en krefel) wel gelden maar ik spreek uit mijn eigen ervaring.

en ja niet elke werknemer is even ijverig, en zal bv. een verzoek voor gelijktrekking van een goedkoop toestel afwimpelen, door bovenstaande redenen. omdat hij denkt zijn tijd beter te benutten? (vergeet niet dat ze op commisie staan).
                            kwestie van naar de andere winkel terug te gaan of een andere verkoper aan te spreken (liefst waar de vorige verkoper bijstond, dan zie je zijn kop vertrekken)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                              Ge koopt eerst uw toestel bij VDB, zet het thuis in een vitrinekastje, drukt het logo van een of andere winkel af met een prijs op en zet het erbij, je neemt een foto en stuurt het dan naar VDB om het prijsverschil te vragen.
                              Wat gaan ze dan doen? Als ze de juistheid van die gegevens willen kennen zullen ze ofwel ook tot daar moeten gaan ofwel eens bellen ...
                              Heel dat gedoe is inderdaad gewoon belachelijk.
                              vandenborre heeft inderdaad mensen in dienst(net als overige ketens) die de prijzen gaan verifieren bij de concurentie, fraude plegen is dus onmogelijk tenzij het om minuscule bedragen gaat, en deze mogelijk door de vingers gezien worden, maar dan ga je weer middelen en tijd insteken(is het dan nog de moeite?)

Comment

Working...
                              X