Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

prinsessenfeest

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• prinsessenfeest

Vrijdag word mijn dochtertje 5 jaar. Ze had ergens iets op gevangen over een prinsessenfeest en dat wou zij dus ook. De jongens mogen van haar wel als ridder komen (gelukkig voor die jongens )
    De uitnodiging was een foto met haar verkleed als prinses, er zijn prinsessen bordjes en bekers en de taart zal versierd worden met een prinsessenfoto.
    Maar mijn vraag is nu wat kan je verder doen, versieren omdat haar feestje op een prinsessenfeetje te laten lijken? De kindjes gaan ook verkleed komen als ze dat willen.
    I put the sexy in dyslexia

Re: prinsessenfeest

prinsessendag?

kzou zegge alles wat maar aan die donkere middeleeuwen doet denken :d

nodig dus eens een draak uit
    foto als spiegel of als venster?

Comment

gewoon wat mij nu zo te binnen floept

alle kadootjes verzamelen en nog niet laten openmaken, als alle kindjes er zijn ze hun kadootjes laten verstoppen, zonder dat de feestprinses ziet waar natuurlijk ... adh van warm, koud laten zoeken ... mss best afspreken van welk kindje haar/zijn kadootje ze op zoek gaat en dat kindje geeft ook aan warm/koud ... anders gaan ze denk ik door elkaar roepen ...
      of kadootje doorgeven op muziek als soort stoelendans (er bestaat prachtige middeleeuwse ... meestal anoniem muziek die kinderen prachtig vinden ... binnenkort begint de school en volgt vanzelf weer de andere muziek )

van een grote doos (tv/frigo?) een kasteel maken ... de ramen & kantelen al vooraf maken en dan de kindjes het kasteel ... of meerdere laten versieren ...

de ridders een schild & de meisjes een kroontje laten knutselen

een steekspel naar snoepzakjes op een wasdraad (kan er nu niet direct opkomen maar is zoiets mexicaans ... pineada of zo )

als rode draad een fotozoektocht naar een grote schat met telkens een klein opdrachtje (zo bvb komen tot dat ze zelf de tafel gedekt hebben ... hun eigen bordje versierd hebben met lekkers ... mss ook eens proberen niet de gebruikelijke friet met een hamburgertje te geven ... frietjes van worteltjes ... vind je vast op net idekes rond ... om uiteindelijk de feesttaart te vinden )

een fotoke (kan één van de fotozoektochopdrachtjes zijn) maken van de kindjes met de jarige aan hun kasteel en dat meegeven als aandenken ... in de vorm van een ridder/princessen diploma)

spelletjes rond ... moedig zijn/samenwerken/vertrouwen (met blinddoeken) ... niet alleen spelletjes waarin we van elkaar moeten winnen ...

kwou dat ik ook een papa had die me prinsesje liet zijn

veel plezier
      Scotty... beam me up !!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door parakiet Bekijk bericht
        nodig dus eens een draak uit
        Ik zal mijn schoonmoeder laten komen

Oorspronkelijk geplaatst door lana Bekijk bericht
        gewoon wat mij nu zo te binnen floept

alle kadootjes verzamelen en nog niet laten openmaken, als alle kindjes er zijn ze hun kadootjes laten verstoppen, zonder dat de feestprinses ziet waar natuurlijk ... adh van warm, koud laten zoeken ... mss best afspreken van welk kindje haar/zijn kadootje ze op zoek gaat en dat kindje geeft ook aan warm/koud ... anders gaan ze denk ik door elkaar roepen ...
        of kadootje doorgeven op muziek als soort stoelendans (er bestaat prachtige middeleeuwse ... meestal anoniem muziek die kinderen prachtig vinden ... binnenkort begint de school en volgt vanzelf weer de andere muziek )

van een grote doos (tv/frigo?) een kasteel maken ... de ramen & kantelen al vooraf maken en dan de kindjes het kasteel ... of meerdere laten versieren ...

de ridders een schild & de meisjes een kroontje laten knutselen

een steekspel naar snoepzakjes op een wasdraad (kan er nu niet direct opkomen maar is zoiets mexicaans ... pineada of zo )

als rode draad een fotozoektocht naar een grote schat met telkens een klein opdrachtje (zo bvb komen tot dat ze zelf de tafel gedekt hebben ... hun eigen bordje versierd hebben met lekkers ... mss ook eens proberen niet de gebruikelijke friet met een hamburgertje te geven ... frietjes van worteltjes ... vind je vast op net idekes rond ... om uiteindelijk de feesttaart te vinden )

een fotoke (kan één van de fotozoektochopdrachtjes zijn) maken van de kindjes met de jarige aan hun kasteel en dat meegeven als aandenken ... in de vorm van een ridder/princessen diploma)

spelletjes rond ... moedig zijn/samenwerken/vertrouwen (met blinddoeken) ... niet alleen spelletjes waarin we van elkaar moeten winnen ...

kwou dat ik ook een papa had die me prinsesje liet zijn

veel plezier
        Merci Lana,

Goei ideeën, dat van dat kasteel versieren ga ik zeker eens proberen. Daar ben ik nu al zeker van dat ze dat geweldig gaat vinden.
        Van die andere zal ik eens zien of ik ze praktisch kan uitwerken. Er komen er in totaal 22 dus we moeten ze ook een beetje onder controle kunnen houden.

En als je een papa zoekt die je prinsesje laat zijn wil ik wel eens zien of ik je kan adopteren (maar wel uwe camera meebregen)
        I put the sexy in dyslexia

Comment

Een variant van het klassieke "Prik de staart op de ezel"-spel: dus i.p.v. de ezel, laat je ze de staart op 'n draak prikken.

Spelletjes zoals koekhappen blijven het ook altijd doen...enja, zelfs prinsesjes en ridders eten al eens graag koek.

Wat ik zelf vaak doe, is met 'n oud laken bordspellen in het groot maken, en dan moeten de kinderen zelf pion spelen. Ik heb met 'n isomo-blok dan ook 'n grote dobbelsteen gemaakt. Je kan dan 'n spel nemen dat je dochter graag speelt hé...niet elk kind speelt elk spel graag, maar der zijn zo wel 'n paar klassiekers die bijna iedereen graag speelt en al zeker in groot formaat.

En stoelendans is ook zo'n spelletje dat de meeste kids graag spelen, de muziek kan je dan aanpassen hé.
          ~Lieve groetjes, Saskia~
          Ik gebruik Sony DSC-H2 en héél soms Nikon Coolpix 4600
          Neem ook es 'n kijkje op S&S Photo (last update/new collection: 24-03-10)

Comment

Working...
          X