Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

betalen voor opmaak bestek carroserieherstelling?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• betalen voor opmaak bestek carroserieherstelling?

Beste BD'rs,

wij hebben gisteren bij de carrossier een bestek laten opmaken voor onze verzekering voor het herstellen van onze wagen die door een pippo beschadigd werd en zo vriendelijk was geen papiertje te leggen.

Nu zijn we gisteren dat bestek gaan ophalen en nu staat er onderaan:

Bij uitvoering der werken is het bestek gratis, bij niet uitvoering kost dit 75 euro Is dit normaal? Het enige wat ze gedaan hebben is "gekeken" op de parking naar de schade en 1 blaadje opgesteld met de prijs.

Wij hebben niets getekend.

Iemand hier ervaring mee?

Greetz, RonnyE

Re: betalen voor opmaak bestek carroserieherstelling?

ik denk dat dit redelijk standaard is hoor...

volgens mij is dit volstrekt normaal... zij moeten hun tijd er in steken (ook al lijkt het voor jouw maar 5 minuten werk) en dat moet gecompenseerd worden...

ofwel door een effectieve herstelling ofwel door een bestekprijs van 50 - 100 € meestal...
    With Canon, I can (or at least try)
    Photastic.be ~ Passion for the picture
    Nieuwe site

Comment

Jammer, maar helaas. Ik betaal ook gemiddeld 70 euro voor dergelijke offertes.
      Voeten hoeven de grond niet te raken voor wie in gedachten stapt.

Comment

dit is toch gewoonweg schandalig... Men heeft niets gedaan als gekeken naar de wagen en gezegd wat het ongeveer zal kosten voor de herstelling.
        Bovendien staan er geen algemene voorwaarden op het formulier dat we hebben ontvangen, nergens staat dat er kosten worden aangerekend voor het opmaken van het bestek.

Dan spreek ik nog niet over het bedrag van 75 euro!

Greetz, RonnyE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RonnyE Bekijk bericht
          dit is toch gewoonweg schandalig... Men heeft niets gedaan als gekeken naar de wagen en gezegd wat het ongeveer zal kosten voor de herstelling.
          Bovendien staan er geen algemene voorwaarden op het formulier dat we hebben ontvangen, nergens staat dat er kosten worden aangerekend voor het opmaken van het bestek.

Dan spreek ik nog niet over het bedrag van 75 euro!

Greetz, RonnyE
          misschien dat als ze geen algemene voorwaarden voorgelegd hebben of hier niets van vermeld hebben, dat ze dit niet kunnen eisen.

Maar mijns inziens blijft dit een normale werkwijze hoor...
          With Canon, I can (or at least try)
          Photastic.be ~ Passion for the picture
          Nieuwe site

Comment

Ik kan begrijpen dat je voor je werk betaald moet worden. En als dit redelijk is oké. Maar zij hebben er ons niet op gewezen dat er kosten zijn voor het opmaken voor een toch wel simpel bestek (krassen en blutsen op bestuurdersdeur).
            Stel dat ze de wagen op de brug moesten zetten om te kijken of de as of weet ik wat hersteld moest worden, maar dit is hier allemaal niet nodig geweest. Schade enkel aan de deur en dit beoordeeld op hun parking.

Geen algemene voorwaarden ook niet op hun document.... bovendien niets getekend.

Bedankt voor de reacties

Greetz, RonnyE

Comment

Waaschijnlijk wordt het nogal complex om verschillende tarieven voor bestek te hanteren. Nog waarschijnlijker is dat de meesten hun wagen dan toch laten repareren. Je kan ook de 75 Euro betalen en vragen of ze het willen aftrekken als je je wagen later alsnog daar laat maken...
              ---
              Pogingen om iets op de gevoelige plaat/sensor vast te leggen:
              http://picasaweb.google.com/arnout.swinnen

Comment

Als je niets getekend hebt niets van aantrekken en naar een bonafiede garagist gaan . wanneer klanten mij om raad komen vragen of toeristen de weg ,een zelfstandige zijn deur staat nu eenmaal altijd open , ga ik toch ook niet zeggen dat is dan 2 euro aub .Groetjes G.

Comment

75 euro voor vijf minuten werk is toch goed betaald... Maar misschien rekenen ze die 75 euro ook niet aan als ze maar vijf minuten gekeken hebben... Mogelijks gebruiken ze een standaardformulier... Dus even navragen kan geen kwaad...
                  Nikon D90

Comment

Dit hebben ze mij ook ooit willen lappen...
                    Hier bestaan echter regelementeringen over! De prijs moet ergens in de garage opgehangen zijn, zoniet hoeft u niets te betalen. Je moet hierover eens wat googelen, ik had die regeling destijds ook ergens op internet gevonden...
                    meer foto's op http://www.flickr.com/photos/8416810@N06/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RonnyE Bekijk bericht
                      Beste BD'rs,

wij hebben gisteren bij de carrossier een bestek laten opmaken voor onze verzekering voor het herstellen van onze wagen die door een pippo beschadigd werd en zo vriendelijk was geen papiertje te leggen.

Nu zijn we gisteren dat bestek gaan ophalen en nu staat er onderaan:

Bij uitvoering der werken is het bestek gratis, bij niet uitvoering kost dit 75 euro Is dit normaal? Het enige wat ze gedaan hebben is "gekeken" op de parking naar de schade en 1 blaadje opgesteld met de prijs.

Wij hebben niets getekend.

Iemand hier ervaring mee?

Greetz, RonnyE
                      75 (btw in) euro voor een begonnen werkuur, vindt ik nog redelijk democratisch, de persoon die gekeken heeft moet ook betaald worden. Laat je de herstelling uitvoeren, betaal je zelfs niks voor het werk
                      To make your dreams come true, wake up

Comment

Dat is toch niet meer dan normaal...

En wees gerust, de tarieven zullen 100% zeker ergens op een bord staan, de economische inspectie kijkt daar streng op toe.
                        Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

Comment

"Er is niets dat ik meer haat" dan een prijsbestek maken en klanten die dat blijven vragen interesseren mij niet meer (minder klanten = minder werk = goed meegenomen )

Er zijn teveel mensen die denken dat ge voor een job zo eens even binnen de 10 seconden een "ongeveer" prijs kunt geven, terwijl daar eigenlijk veel werk en mentale energie kan inkruipen.

Het hangt ook wat af van uw organisatie op dat vlak en of ge genoeg werk hebt. In het laatste geval moet ge ook minder energie steken in het berekenen v/e goede prijs. Je kan dan gewoon wat tabelkes aflezen (als ge die hebt) en voor de veiligheid goed doorrekenen en dat eventueel als maximumprijs benoemen.

Maw: ik vind het ook maar normaal, maar toch niet aan de goedkope kant...

Comment

Als er een papier moet opgemaakt worden, vind ik het normaal dat er moet betaald worden, is al zo de laatste 15 jaar trouwens, maar het is nog altijd gratis als je gewoon vraagt wat het zou kosten om eventueel iets te laten herstellen.
                            """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                            George Orwell

Comment

Kan jij, als bouwkundig ingenieur, mss een gratis bestek opmaken van mijn verbouwing die ik ga uitvoeren?

Wat denk je van die infos die men bij de locale fotoboer probeert te bekomen en dan uiteindelijk zijn aankoop gaat doen via het web?

Wat denk je van die telefonische raadgevingen die men bij de dokter tracht te bekomen en dan vlug naar de apotheek rent om een medicijn op te halen?

Henri
                              lidnummer: BD0435BE

Comment

Working...
                              X