Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Digibox zonder UTP?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Digibox zonder UTP?

Daar ik echt de internationale nieuwszenders mis zonder "digitale TV" overweeg ik een digibox te kopen (in occasie zelfs mss aan €30).
    De vraag die ik heb is of men verplicht is de UTP aan te sluiten? Ik heb geen behoeft aan de interactiviteit ed.
    Als men dan toch de netwerkkabel moet aansluiten, waar wordt deze dan op aangesloten? Aan de kabelmodem (ja, ik heb Telenet als ISP) of nog ervoor? Het probleem die ik heb is dat het onmogelijk is (momenteel) om een netwerkkabel te leggen tussen kabelmodem en digibox.

Alvast bedankt

Re: Digibox zonder UTP?

In theorie willen ze absoluut die interacvtiviteit toepassen. Er wordt (alleszins bij mij hier) op de uitgang van de modem een switch geplaatst, één uitgang naar de digibox, een tweede naar uw PC.

Indien je geen kabel wenst te laten plaatsen dan gebruikt men normaal Powerline adapters (50 euro voor 2 stuks).
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

die utp kabel heeft er hier 1 week tussen gelegen, en daarna niet meer. En na 1 jaar werkt dat hier nog.

Vorige week wel met een verkoper een discuttie gehad, dat ik daardoor geen software updates kreeg en dat hij daardoor na na een tijdje niet meer zou werken, maar dat is volgens mij dikke zever, want dan zouden ze hun codering volledig moeten veranderen. Het enige is, dat ik zonder interactiviteit zit, dat ze dat nu juist bij telenet willen promoten (omdat dit hun geld opbrengt)
      To make your dreams come true, wake up

Comment

yup werkt hier ook prima zonder UTP, ook TV gids en digitext op VTM
        Canon 50D - Canon 70-200 f2.8 L - Canon 350D - Sigma 17-70 f2.8-4.5

Flickr

Comment

OK, de vraag is nu ...
          Als men de netwerkkabel niet nodig heeft is er dan ook geen nood voor activatie? Kan men dan zomaar een (tweedehands) digibox kopen en tv kijken?

Alvast bedankt voor de antwoorden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Twizter Bekijk bericht
            OK, de vraag is nu ...
            Als men de netwerkkabel niet nodig heeft is er dan ook geen nood voor activatie? Kan men dan zomaar een (tweedehands) digibox kopen en tv kijken?

Alvast bedankt voor de antwoorden.
            Dat is een goei vraag, maar ' zou toch geen 2e hands digobx kopen. Je betaald namelijk een pak minder op je kabel abonnement, als je officieel digitaal hebt

De btw is bij digitaal maar 12% en bij analoog 21 %
            Last edited by jdm; 22 juli 2007, 12:01.

Comment

u moet de 2dehands digibox terug laten activeren bij telenet (50 €) men zal u een datum voorstellen om de interactiviteit te laten installeren (lees een kabel splitter en kabelmodem plaatsen). men kan gerust deze installatiedatum aanvrgen. 2 dagen ervoor belt u voor de installatie te verplaatsen , u doet dit ne keer of 3 en dan laten ze u met rust.
              De digibox op zijn eigen brengt niks op. het is dat interactief gedeelde dat geld op brengt. Ooit al gedacht aan satelliet? Kleine investering en de wereld gaat een stuk meer open met veel free to air nieuwszenders.

b.
              Bijna niks meer....

Comment

Waarom moet die terug geactiveerd worden ? Hij wil juist geen utp verbinding, dus signalen naar telenet terug sturen is niet nodig. Zonder die utp verbinding, is de kabel modem, en switch helemaal niet nodig. Dan is de functie gewoon het digitale kabel signaal die op de gewone analoge kabel zit, decoderen, dat je dit kunt bekijken en je extra zenders hebt + dat als je wat grotere tv (107cm) hebt, dat uw beeld en geluid een pak beter is (toch als je uw geluid via uw spdif direct naar je versterker laat gaan).

Vlaanderen digitaal heeft inderdaad zijn voordelen, maar de topic starter heeft nog geen zin om utp kabel te trekken, dan kan ik me voorstelen dat hij ook geen zin heeft om extra coax te trekken. Dat is ook de enige reden, dat hier nog geen schotel staat. Het nadeel bij sateliet is ook nog, dat je bij slecht weer zelfs met een 80cm schotel, redelijk veel een zwart scherm met rood puntje ziet . Bij mijn ouders liggen beide, kabel analoog en vlaanderen digitaal, en ik zie ze bij slecht weer toch regelmatig op de gewone kabel overschakelen.

'k volg de topic starter volledig, gewoon een digibox, om de extra kanalen te ontvangen (zoals discovery channel e.d ), maar zonder de **** van kabelmodem, extra switch en utp bekabeling. Ik doe hier hetzelfde, maar 'k heb wel de kabelmodem staan van mijn internet verbinding, dus die is hier normaal geactiveerd geweest.

Comment

Ik volg je met TV-Vlaanderen en ga dat ook installeren in het huis dat ik aan het verbouwen ben. Dat is volledig voorzien van coax bekabeling (75ohm) voor sat en eventueel toch dig. TV. Ook is er dan overal netwerkbekabeling en ben ik "in business".
                  Ik woon momenteel nog bij mijn ouders en wil hier geen gedoe met kabels trekken ed.
                  En zoals gezegd in de laatste post, ik wil wel degelijk voorlopig enkel de extra zenders van Telenet en ga vanaf volgend jaar bij de voltooiing van het huis TV-Vlaanderen gelukkig maken.

Maar ben alvast blij dat ik geen activatie moet doorgaan en ja, je betaald dan wel minder BTW op je tv abo maar het is dan ook maar een tijdelijke oplossing.

Denk er aan eentje te kopen voor €30 op eBay

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
                    Waarom moet die terug geactiveerd worden ?
                    wel als ge ne digibox verkoopt moet ge die laten deactiveren, want anders staat die nog op uw naam, hangt die dan aan zo'n kabel modem en ge zijt vertrokken voor betaalde diensten op iemand anders zijn kosten. ( ver gezocht voorbeeld)

b.
                    Bijna niks meer....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door benbits Bekijk bericht
                      wel als ge ne digibox verkoopt moet ge die laten deactiveren, want anders staat die nog op uw naam, hangt die dan aan zo'n kabel modem en ge zijt vertrokken voor betaalde diensten op iemand anders zijn kosten. ( ver gezocht voorbeeld)

b.

Hier juist eens mijn smartcard uit mijn digibox getrokken En er komt de melding op, er zit geen smartcard in uw digibox, gaat er niet direct af, maar kan ondertussen wel tv kijken (met een in kader in beeld), ik weet dus niet wat het geeft met een niet geactiveerde smart card

Comment

Euh,
                        Ik kan niet goed volgen.
                        Digibox bij TV, modem aan inkom.
                        Tussen beiden moet toch een kabel of heb ik het verkeerd voren ?
                        maw, indien geen kabel hoe moet ik dan die digibox koppelen ?
                        Misschien een schemaatje ?
                        thx
                        https://www.fotospotter.be
                        Je suis content d’être heureux

Comment

tekenen is mijn sterkste kant niet geweest, maar 'k hoop dat ik het kan uitleggen

Digitaal/analoog beeld krijg je binnen via uw coax, het digitale beeld wordt door uw digibox omgezet naar verstaanbaar beeld voor uw tv, en dat wordt via scart naar uw tv gestuurd.

Dus coax binnen in digibox, scart naar buiten naar tv.

Bij die digitale tv wil men ook nog interactie, daarvoor moet uw digibox signaal terug kunnen sturen naar telenet. Dit gebeurt door middel van ip verkeer over ethernet, zoals een gewoon netwerk werkt. Daarvoor heeft uw digibox dus een netwerk aansluiting nodig. Dus utp kabel in uw digibox, op gelijk welke manier verbonden met uw telenet modem, dat die dan uw signaal terug kan sturen naar telenet.

Simpel je hebt 2 ingangen in je digibox, utp en coax en 1/2 uitgangen scart naar uw tv of / en videorecorder

Comment

Fijn, dat begrijp ik.
                            Maar, is het dan ook zo dat ik alle "digitale" posten heb en indien ja, waar kan ik die kanalen vinden, zoeken ?
                            Is inderdaad iets dat ze verzwijgen. Ik heb het geweigerd omdat ze gingen kappen en boren om die UTP te leggen en dat wilde ik niet.
                            Nu, met andere woorden, kan ik dan ook een ander digitaal kanaal opnemen met een gewone recorder en naar een ander digitaal beeld kijken ? of zit daar ook een addertje ?
                            In ieder geval hartelijke dank.
                            https://www.fotospotter.be
                            Je suis content d’être heureux

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door purlut Bekijk bericht
                              Nu, met andere woorden, kan ik dan ook een ander digitaal kanaal opnemen met een gewone recorder en naar een ander digitaal beeld kijken ? of zit daar ook een addertje ?
                              In ieder geval hartelijke dank.
                              Ge bedoeld toch met een gewone DVD recorder hé, antwoord is neen.
                              Dan zijt ge verplicht om de Digicorder te kopen of te huren en dan kun je naar de ene zender kijken en de andere opnemen.
                              mvg FrançoisVM
                              Canon 7D

Comment

Working...
                              X