Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

krijg geen printer geïnstalleerd ??

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• krijg geen printer geïnstalleerd ??

Hallo iedereen,

Effe de situatie uitleggen ... Een collega van mij heeft een goed runnende wijnzaak en gebruikt op zijn PC een oud programmeke (in DOS dat access bestanden maakt) voor zijn klantenbestand. Nu kon dat programma enkel afprinten via lpt, terwijl de printer (HP 5440) enkel USB heeft. Geen probleem dacht ik, met DOSPRN kan je een dos programma via usb laten printen. Dus dat ding geïnstalleerd, een aantal labels aangemaakt en geprobeerd te printen. Het programma zelf bleef wachten en de printer bleek iets in de wachtrij te hebben. Tevergeefs, het was niet verder te krijgen en het dos progje heb ik moeten afsluiten via de taskmanager. Dus DOSPRN gedeïnstalleerd en ik dacht dat alles terug ok zou zijn ... Bleek dat ik niks meer kon printen vanuit windows, de printer stond zelfs niet meer in de printerlijst. Dus de printer opnieuw geïnstalleerd en ... niks. Een systeemherstel naar het moment voor de installatie geeft aan dat de computer niet kan worden hersteld naar die datum ... En ik krijg steeds de melding dat de RPC service gestart moet worden. Dus heb ik dat via services nagekeken en het bleek wél aan te staan !
    Dus heb ik de driver terug gedeïnstalleerd en de laatste nieuwe van de HP site gehaald.
    Als ik die wil installeren krijg ik onderweg de melding dat de print spooler service gestopt is. Je kan dan wel op 'fouten herstellen' klikken maar dan krijg je de melding dat de installatie gestopt is omdat er problemen zijn met de print spooler ...
    Ik zit dus vast Ik hoop dat ik niet de hele PC moet herformatteren want er staan massa's programma's op en verschillende mailaccounts e.d. Dat zou me enkele dagen kosten om dat allemaal terug op punt te stellen.

Iemand die me raad kan geven, aub ?

Met dank bij voorbaat !

Ronny
    Canon 7DII/Canon 7D/Canon 400D/EF 70-200 F2.8 L IS II USM/EF 24-70mm F2.8 L II USM/EF 50 mm F1.8 II(BW)/Tamron 17-50 mm F2.8 AF SP Di II (UV)/Sigma 50-150 mm F2.8 EX APO DC HSM (Ultra Clear)/Sigma 70-300 F4-5.6 APO DG Macro - BD0791BE

Re: krijg geen printer geïnstalleerd ??

Hoe je dat programma moet deinstalleren kan ik je niet helpen. Maar als het lukt, uit dos printen is in xp relatief eenvoudig.

Gewoon de printer delen (zoals je zou doen op een netwerk), en in xp kun je een eigen share aanspreken (kon je vroeger niet).

Dus moet je maar gewoon net use lpt1: \\computernaam\share

en je lpt1 is omgeleid naar die share
    To make your dreams come true, wake up

Comment

uw usb poorten eens deleten in de device manager en pc herstarten kan ook veel doen.

en om de spooler terug te starten in dos > net start spooler intypen, en eens zien wat hem dan zegt ?
      To make your dreams come true, wake up

Comment

Als hij op USB terug aan het printen te krijgen is, kan het volgende ook een oplossing zijn:

Ofwel PCI kaartje steken met een parallelle poort (ik heb er hier zo een paar)
        Ofwel een overgang USB naar Parallel aanschaffen.
        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Met dank voor de tips, maar na uren en uren alles geprobeerd te hebben wat mogelijk was, heb ik de PC maar terug geformatteerd ...
          Canon 7DII/Canon 7D/Canon 400D/EF 70-200 F2.8 L IS II USM/EF 24-70mm F2.8 L II USM/EF 50 mm F1.8 II(BW)/Tamron 17-50 mm F2.8 AF SP Di II (UV)/Sigma 50-150 mm F2.8 EX APO DC HSM (Ultra Clear)/Sigma 70-300 F4-5.6 APO DG Macro - BD0791BE

Comment

Working...
          X