Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke lcd-plasma TV zouden jullie kopen? (budget max 2500 euro)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: welke lcd-plasma TV zouden jullie kopen? (budget max 2500 euro)

Oorspronkelijk geplaatst door ct54332 Bekijk bericht
    gisteren ook gaan kijken bij vandenborre naar de LCD sony KDL-46w2000 (kdl-40w2000 staat bij test-aankoop als beste)
    nu blijkt dat al die tv's aangesloten waren op analoog signaal !!! waarom doen ze nu zoiets, hoe kan je nu weten dat zo'n tv prima beeld geeft als je nog op analoog aansluit.
    Zou zou het altijd moeten !!! Pure realtiteit en geen bedrog!! Niet iedereen heeft digibox en HDTV thuis. Hoeveel mensen er thuiskomen met hun tv en niet tevreden zijn na ze van mediamarkt komen en daar nen HDdemo zagen!!!
    Canon eos 30D met L glas + Kodak z8612IS
    http://www.racenews.be

Comment

gisteren ook gaan kijken bij vandenborre naar de LCD sony KDL-46w2000 (kdl-40w2000 staat bij test-aankoop als beste)
      nu blijkt dat al die tv's aangesloten waren op analoog signaal !!! waarom doen ze nu zoiets, hoe kan je nu weten dat zo'n tv prima beeld geeft als je nog op analoog aansluit.
      ALs ze op digitaal signaal aangesloten waren is het m.i. nog moeilijker te controleren hoe het beeld is als je het op analoog aansluit
      Jan Akkermans
      (BD1097BE)
      Fujifilm GFX 100S, X-T5, X-T3, X-Pro3 en wat glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door axat Bekijk bericht
        Zou kunnen maar voor die prijs heb je ongeveer een full-hd van Panasonic (reso 1900x1080)
        Full hd heeft geen als ge er geen 50cm vanzit!! Test gedaan met dure pioneer modellen in winkel waar familie werkt!! en naast die dure pioneers dan de samung gezet en echt
        Canon eos 30D met L glas + Kodak z8612IS
        http://www.racenews.be

Comment

Ze moeten natuurlijk op digitaal signaal testen, analoge TV is binnen enkele jaren geschiedenis...

Als je voorlopig nog analoog kijkt is het natuurlijk wel goed dan je hem ook even kan testen met analoog signaal.
          Zo kan je zien hoe goed u tv het signaal kan omzetten. Hier is veel verschil in bij verschillende merken.
          Canon EOS 5D met 3KG glas
          https://reisforum.net

Comment

ik ben daarom op verschillende plaatsen gaan zien
            heb em gezien op analoog, digitaal, satelliet, dvd, blu-ray
            Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
            Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Comment

Heb onlangs mijn Sony KDL 40W2000 LCD TV gekocht bij
              http://www.iishop.be/
              Toonzaal:
              Meendijkstraat 1
              3300 Tienen

Openingsuren:
              Dinsdag:10-12.00 en 13.30-18.00
              Woensdag: 13.30-18.00
              Donderdag: 13.30-18.00
              Vrijdag: 10.00-12.00 en 13.30-18.00
              Zaterdag: 10.00-12.00 en 13.30-17.00

Altijd bereikbaar op het volgende nummer: 0032 (0)473 58.31.76 of tijdens de openingsuren 016/81.31.58

Je kan bestellen via het Internet en Cash of Bancontact betalen ter plaatse bij afhaling.
              De prijzen zijn beter dan eender welke andere winkel incl. hun promoties of solden.

Een tevreden klant.

Alle winkels waar ik inlichtingen ben gaan vragen raden de nieuwe LCD schermen aan tegenover de energieverslindende plasma's.
              BD0681BE -
              Life is like a camera. Just focus on what’s important, capture the good times, develop from the negatives, and if things don’t turn out – take another shot. - Unknown

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door blazor Bekijk bericht
                Full hd heeft geen als ge er geen 50cm vanzit!! Test gedaan met dure pioneer modellen in winkel waar familie werkt!! en naast die dure pioneers dan de samung gezet en echt
                Ik heb gekozen voor de plasma full Hd omdat ik louter beroepsmatig full hd opames wil tonen in de "echte" kwaliteit. Een beetje risico genomen, kat in een zak... maar de hd ready van Panasonic (met dus veel lagere reso) vond ik al beter dan de andere schermen (wel geen Pioneer want dat is ver boven mijn budget). Hopelijk maak ik een goede keuze. Besef zeker dat Samsung zeer degelijke schermen maakt dat wel.
                http://www.stich.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jumpingjacquesflash Bekijk bericht
                  Heb onlangs mijn Sony KDL 40W2000 LCD TV gekocht
                  wou deze ook eerst kopen maar toen ik zag dat de 46 inch ook bestond zou ik eerder die kopen (ik zit redelijk ver van mijn tv)

Hoe heb je die tv thuis aangesloten ? via digicorder of zo ? enwat vind je van de qualiteit ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door blazor Bekijk bericht
                    Zou zou het altijd moeten !!! Pure realtiteit en geen bedrog!! Niet iedereen heeft digibox en HDTV thuis. Hoeveel mensen er thuiskomen met hun tv en niet tevreden zijn na ze van mediamarkt komen en daar nen HDdemo zagen!!!
                    ik ben akkoord dat je de tv ook eens moet gezien hebben terwijl hij op analoog aangesloten is, maar er zijn ook heel wat mensen die zo'n tv wel eens willen aangesloten zien op digitaal signaal hé (daarvoor dienen ze eigenlijk ook). Ideaal zou zijn dat ze elke tv in zo'n toonzaal kunnen aansluiten op analoog/digitaal/blueray of hddvd wat eigenlijk nog niet zo moeilijk zou zijn ook.
                    Moest vandenborre mij die mogelijkheid gegeven hebben eergisteren dat hadden ze er al enen meer verkocht. Nu blijf ik in het ongewisse en moet ik mijn zoektocht verder zetten.

Comment

wou deze ook eerst kopen maar toen ik zag dat de 46 inch ook bestond zou ik eerder die kopen (ik zit redelijk ver van mijn tv)

Hoe heb je die tv thuis aangesloten ? via digicorder of zo ? enwat vind je van de qualiteit ?
                      Momenteel is hij enkel analoog aangesloten.
                      Doch de ontvangst van enkele zenders die voordien niet uitzonderlijk was, is nu optimaal.
                      Vanaf volgende week via digibox Telenet. Ben benieuwd.

Voor mij is de kwaliteit de max.

Toestel heeft wel voldoende verluchting nodig. Wordt tamelijk warm recht boven.
                      BD0681BE -
                      Life is like a camera. Just focus on what’s important, capture the good times, develop from the negatives, and if things don’t turn out – take another shot. - Unknown

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jumpingjacquesflash Bekijk bericht
                        Momenteel is hij enkel analoog aangesloten.
                        Doch de ontvangst van enkele zenders die voordien niet uitzonderlijk was, is nu optimaal.
                        Vanaf volgende week via digibox Telenet. Ben benieuwd.

Voor mij is de kwaliteit de max.

Toestel heeft wel voldoende verluchting nodig. Wordt tamelijk warm recht boven.
                        bedankt al voor de toelichting , laat maar iets weten hoe je den tv ervaart met de digibox eraan
                        txs

Comment

Voorlopig nog geen te grote verschillen gezien tss sony Bravia en panasonic Viera. Ik twijfel voorlopig tss beide reeksen, waarschijnlijk 50".

Maar de keuze HD is voorlopig nog TE duur naar mijn mening.
                          Menig consument heeft thuis een DVD-speler van - €100 maar willen wel uitpakken met een wandvullende HD TV die voorlopig nog maar heel weinig ondersteund wordt. Enkel wanneer je echt een blu-ray of HD-DVD speler oid in huis haalt (inclusief de peperdure bekabeling) moet je overwegen een full HD aan te schaffen.
                          Alle andere combinaties zijn minderwaardig want het signaal moet geconverteerd worden.

Hou ons inderdaad op de hoogte ivm die digibox!
                          Groetjes, Johan "Loloboy" Masschalck
                          BE-Wommelgem
                          .: 20D & D700 :.

Comment

ik heb ondertussen de sony full HD 46'' (type 46w2000) en die is aangesloten op de digicorder van telenet. Heb mij ineens ook een profigold scart-scart kabel gekocht (60euro) om toch maar zeker te zijn dat we geen kwaliteitsverlies hebben. Als je meer dan 3 meter van je tv zit is alles groter dan 40'' ok.
                            Qualiteit van tv-programma's is afhankelijk van de camera's waarmee te opgenomen zijn. bv. het journaal is prachtig zelfs vanop 10cm, maar oudere series die ze nu tot vervelens toe heruitzenden zijn van zeer slechte qualiteit op deze tv (heb er geen last van kijk er toch niet naar). voor de kinderen : zandkasteel is prachtig uitgezonden, de smurfen kan je niet naar kijken te korrelig
                            Loloboy : ik begrijp je uitleg maar een tv probeer je toch 10 jaar te houden, als je eens bekijkt hoelang de gsm nog maar bestaat dan begrijp je dat technieken heel snel vooruitgaan dus wil je toch 10 jaar meekunnen met je tv niet ?
                            Ik heb al tal van documentaires/films gezien in 1080P en 720P op de tv afgespeeld via mijn laptop (DVI-HDMI kabel (weer eens 140euro)) en dan ben je toch blij dat je zo'n tv hebt hoor, het is toch een andere beleving.
                            Je moet eens de knoop doorhakken, ik heb er ook een jaar over gedaan.
                            Trouwens : foto's bekijken op zo'n tv is als een diareeks bekijken maar dan in hoge definitie, ronduit subliem.

Comment

ik heb ondertussen de sony full HD 46'' (type 46w2000) en die is aangesloten op de digicorder van telenet. Heb mij ineens ook een profigold scart-scart kabel gekocht (60euro) om toch maar zeker te zijn dat we geen kwaliteitsverlies hebben. Als je meer dan 3 meter van je tv zit is alles groter dan 40'' ok.
                              Qualiteit van tv-programma's is afhankelijk van de camera's waarmee te opgenomen zijn. bv. het journaal is prachtig zelfs vanop 10cm, maar oudere series die ze nu tot vervelens toe heruitzenden zijn van zeer slechte qualiteit op deze tv (heb er geen last van kijk er toch niet naar). voor de kinderen : zandkasteel is prachtig uitgezonden, de smurfen kan je niet naar kijken te korrelig
                              Loloboy : ik begrijp je uitleg maar een tv probeer je toch 10 jaar te houden, als je eens bekijkt hoelang de gsm nog maar bestaat dan begrijp je dat technieken heel snel vooruitgaan dus wil je toch 10 jaar meekunnen met je tv niet ?
                              Ik heb al tal van documentaires/films gezien in 1080P en 720P op de tv afgespeeld via mijn laptop (DVI-HDMI kabel (weer eens 140euro)) en dan ben je toch blij dat je zo'n tv hebt hoor, het is toch een andere beleving.
                              Je moet eens de knoop doorhakken, ik heb er ook een jaar over gedaan.
                              Trouwens : foto's bekijken op zo'n tv is als een diareeks bekijken maar dan in hoge definitie, ronduit subliem.
                              Ik weet het, ik heb ook al gezien tot wat de HD's in de meest ideale setup in staat zijn maar behalve in de televiesie zelf zijn er weinigen die er geld aan uit geven. Bvb een PS3 via scart aansluiten op een HD plasma... EXECUTEREN moesten ze... Maar het is wel realiteit.
                              Velen kopen in mediamarkt, krefel, carefour ofzo waar de prijs net 5 euro scheelt. Die mensen kopen zelden kabels van 60 euro. Ik denk ook niet dat je die mee kan afbetalen.

Daarom vind ik het zonde van sommige mensen dat ze in in dit (duur) stadium een full HD kopen.
                              Groetjes, Johan "Loloboy" Masschalck
                              BE-Wommelgem
                              .: 20D & D700 :.

Comment

Full HD van Panasonic gekocht en tevreden: beeld is prima al is er wel veel verschil in kwaliteit van diverse uitzendingen. Mijn eigen HD-beelden zijn beter dan de uitzendingen en nu kan ik beroepshalve wel laten zien wat echte HD-kwaliteit is.
                                Het scherm geeft wel veel warmte af.
                                http://www.stich.be

Comment

Working...
                                X