Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

CPU probleem laptop

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• CPU probleem laptop

Hallo,

Ik heb vorige week eens een schijfdefragmentatie uitgevoerd op mijn laptop ( een Acer 3020, 80Gb HDD, 512MB DDR Ram ).
    En ik dacht dat mijn pc iets sneller ging werken, doch het tegendeel is waar.
    Een klein voorbeeld, momenteel heb ik op mijn pc Msn messenger open staan, 2 webpagina's en windows taakbeheer.
    Daar moet ik vast stellen dat mijn laptop constant op CPU 100% draait
    Hoe kan dat?
    Op andere dagen is het altijd constant met pieken dat hij 100% bereikt.
    Ik ben niet zo een pc kenner, maar ik veronderstel dat het niet echt goed is voor de pc als die op 100% draait.
    Ter info op mijn C heb ik nog 17 Gb over en op mijn D schijf staat nog niks.
    Als iemand mij eventueel een tip of zo kan geven hoe ik dat moet oplossen, alvast bedankt!
    Grtz

Re: CPU probleem laptop

backup van alles wat ge nodig hebt, formateren dien boel . En alles is opgelost
    Canon eos 30D met L glas + Kodak z8612IS
    http://www.racenews.be

Comment

alle mogelijke randprocessen uitzetten

ad aware
      ccleaner
      etc

laten lopen
      foto als spiegel of als venster?

Comment

Druk op "ctrl - alt - delete", dan kom je in windows taakbeheer, klik daar op "processen", en dan zie je welk programma ervoor zorgt dat de processor zo hard moet werken. Meestal is dat één of ander programma dat eigenlijk niet thuishoort op je pc (spyware of iets dergelijks). Je kan dat programma uitschakelen, en dan zien of je pc weer normaal werkt.
        Je kan er niet veel mee verkeerd doen, als je een verkeerd programma uitschakelt, dan staat dat er toch weer op als je de pc opnieuw opstart.
        Maar daarom zal je het wel elke keer moeten uitschakelen nadat de pc opgestart is, of je moet op je harde schijf gaan zoeken naar dat programma en proberen om dat eraf te krijgen.

De harde schijf formatteren doe je alleen als alle andere mogelijkheden opgebruikt zijn.

Ik heb ooit ook zo'n probleempje gehad, en toen hielp Ad Aware, Ccleaner en dergelijke helemaal niet (die heb ik toen daarvoor geinstalleerd), ik heb dat programma uiteindelijk zelf opgezocht en van de harde schijf gehaald, en vanaf toen werkt mijn pc weer normaal.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
          Druk op "ctrl - alt - delete", dan kom je in windows taakbeheer, klik daar op "processen", en dan zie je welk programma ervoor zorgt dat de processor zo hard moet werken. Meestal is dat één of ander programma dat eigenlijk niet thuishoort op je pc (spyware of iets dergelijks). Je kan dat programma uitschakelen, en dan zien of je pc weer normaal werkt.
          Je kan er niet veel mee verkeerd doen, als je een verkeerd programma uitschakelt, dan staat dat er toch weer op als je de pc opnieuw opstart.
          Maar daarom zal je het wel elke keer moeten uitschakelen nadat de pc opgestart is, of je moet op je harde schijf gaan zoeken naar dat programma en proberen om dat eraf te krijgen.

De harde schijf formatteren doe je alleen als alle andere mogelijkheden opgebruikt zijn.

Ik heb ooit ook zo'n probleempje gehad, en toen hielp Ad Aware, Ccleaner en dergelijke helemaal niet (die heb ik toen daarvoor geinstalleerd), ik heb dat programma uiteindelijk zelf opgezocht en van de harde schijf gehaald, en vanaf toen werkt mijn pc weer normaal.
          Ok, ik had al zoiets in gedachten, maar ik er zijn er zo redelijk wat en ik wou niet per ongeluk de verkeerde wissen, alvast bedankt
          Grtz

Comment

En mocht het niet duidelijk zijn bij welk programma dat proces hoort : met google kan je veel vinden hé...

Er zit wel 1 lastigaard bij : dat is svchost.exe. Normaal zie je die een aantal keer. Dat is een systeembestandje dat een hele serie processen "beheerd". Hopelijk is het die niet.

Ben je trouwens zeker dat alle windows updates geïnstalleerd zijn ? Een tijdje geleden was er een update die ervoor zorgde dat de service die zorgt voor de automatische updates ook zorgde voor een constant hoge processorbelasting.

De oplossing was toen die automatische updates uitschakelen, ze manueel installeren via de update-site en daarna terug die automatische updates inschakelen (want 1 van de updates was een patch hiervoor)...
            Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
              Ben je trouwens zeker dat alle windows updates geïnstalleerd zijn ? Een tijdje geleden was er een update die ervoor zorgde dat de service die zorgt voor de automatische updates ook zorgde voor een constant hoge processorbelasting.

De oplossing was toen die automatische updates uitschakelen, ze manueel installeren via de update-site en daarna terug die automatische updates inschakelen (want 1 van de updates was een patch hiervoor)...
              heb dat zelf ook voorgehad... is verdomd vervelend, maar ondertussen met de laatste patches wel opgelost. Proberen zou ik zeggen.

Comment

Working...