Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Alles in RAW op reis?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Alles in RAW op reis?

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
    RAW + JPG fine : thuis kan je dan de goede jpg's ineens gebruiken en de minder goede weggooien aangezien je achteraf de RAW bestanden nog kan bewerken.
    Waarom plaats versplillen met die JPG files?
    Ik trek alles in RAW en zet alles in batch om naar jpg met Rawshooter.
    Dat we ze nog lang mogen "trekken".
    Nikon D4S - SB800 - 17-35 - 28-70 - 70-200VR - 50 1.4

Comment

alhoewel ik maar een klein amateureke ben: zonder twijfelen RAW want
      - foutieve belichting kan nog aangepast worden
      - meer nabewerking doet je veel vlugger "middelmatige" foto's naar de prullenbak verzenden. Dus alhoewel RAW omzetten meer tijd vergt gaat dat "tijdsverlies" na een tijdje weg omdat je enkel nog werkt met je "beste" foto's en je "forceert" om rapper en vooral adequater je "dagbuit te beoordelen.
      Klein nadeel (alhoewel ik meerdere kaartjes & laptop meeneem op reis): elke avond moet ik door mijn "nieuwe" bestanden om ze "op te kuisen" anders wordt de hoop te groot ... maar da's niet echt een nadeel want fotografie is mijn hobby en hobby & reizen gaan nu eenmaal goed samen
      The quickest way to make money at photography is to sell your camera

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nickon Bekijk bericht
        Waarom plaats versplillen met die JPG files?
        Ik trek alles in RAW en zet alles in batch om naar jpg met Rawshooter.
        Misschien wel handig om eens enkele fotos door te mailen naar het thuisfront.Maar eigenlijk is het formaat dat ik gebruik dan nog te groot om door te mailen (800kb per foto).Laptop neem ik niet mee,enkel imagetank.

mir
        De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
          Misschien wel handig om eens enkele fotos door te mailen naar het thuisfront.Maar eigenlijk is het formaat dat ik gebruik dan nog te groot om door te mailen (800kb per foto).Laptop neem ik niet mee,enkel imagetank.
          Simpel toch. Aangezien je om te mailen toch 'n pc (of zo) nodig hebt. Zet in 'n aparte directory de 2 filekes: 1 om jpg 't extracten en de ander bdsizer. Hey presto. Ze draaien toch op praktisch elke pc (en aanverwant), als ik me niet vergis kun je beide programmas gebruiken zonder installatie en zonder exotische dll's.
          Trigger-happy: Nikon, Sig, LowePro, nog wa stuff
          MySite - All your base are belong to us - What you say

Comment

Straks gaat de laptop mee, om 's avonds op hotel de HDRs aan te maken die overdag getrokken zijn.

enfin da's toch de bedoeling.

Dave
            pixelpusher

Comment

Working...
            X