Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Quad kopen, wie geeft mij info?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Quad kopen, wie geeft mij info?

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Met een tractor door een veldweg rijden mag, met een quad of crossmoto er rijden stuit op kritiek en de nodige onzinnige verkeersregeltjes.
    kijk, in vlaanderen hebben we eigenlijk nog geluk: je mag op de meeste veldwegen WEL regelementair rijden met een reglementaire ingeschreven en verzekerde quad, alleen niet op boswegen, en wat een bosweg is, is een ander verhaal.

maar als iedereen zonder respect daar de beest gaat uithangen, zal er wel snel een bordje komen dat het verboden is.

Comment

Ik denk dat een bosweg duidelijk kenbaar gemaakt wordt door verbodsbord met witte schijf met rode omranding.
      pixelpusher

Comment

om aan topicstarter zijn vraag te voldoen, alhier .
        """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
        George Orwell

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
          om aan topicstarter zijn vraag te voldoen, alhier .
          TOPPIE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
            Ik denk dat een bosweg duidelijk kenbaar gemaakt wordt door verbodsbord met witte schijf met rode omranding.
            nee, dat bord kan je op veel plaatsen zien, maar ook boswegen zonder dat bord mag je niet rijden met je quad. maar de definitie van wat een bosweg is is niet altijd even duidelijk.

Comment

speciaal geregistreerd om op deze topic te reageren...achja.

nu,ik ga niet zeggen dat ik een expert ben,en je hebt wss al betere antwoorden gehad,maar ik zal toch maar posten.

ik werk halftijds als begeleider bij een bedrijf dat wekelijks quads verhuurt met begeleiding voor tochten door heel belgië en soms zelfs nederland. wanneer wij een ervaren groep hebben scheuren ook wij tegen 60-70km/h over de stille wegen,zonder enig probleem qua besturing. de quads gaan pas op hun zij als je er onvoorzichtig(lees:als een losgeslagen gek met 70 door een bocht) mee rijdt. we rijden zowel offroad als op gewone wegen met een goeie 15 quads,en soms zelfs meer. rijd zoals je kan,niet zoals je zou willen kunnen. wanneer mensen proberen de groep bij te houden is het aan ons als begeleider om de mensen gerust te stellen dat we met ten minste 2 belegeiders zijn en dat we aan elk kruispunt wachten zodat ze niet gaan overhaasten. in mijn tijd als begeleider heb ik nog maar 1 keer iemand op z'n zij zien gaan en dat was omdat het spoor waarin we reden te diep werdt voor de banden.

Ik heb zelf ook een quad, het is maar een 100cc quadje zonder homologering,maar genoeg plezier,zeker in dit dorp.

tldr een quad is slechts zo gevaarlijk als de bestuurder zelf wilt.

Comment

Een topic van 5 jaar terug en nu word je daarvoor lid ?

Allee, hopelijk heb je het wel voor iets meer gedaan dan enkel daarom ....
                https://www.fotospotter.be
                Je suis content d’être heureux

Comment

Working...
                X