Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Quad kopen, wie geeft mij info?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Quad kopen, wie geeft mij info?

Aloha!

ik ga misschien een quad kopen.

Heeft er iemand tips voor zo een aankoop?

Het moet er een zijn voor op de baan te kunnen/mogen, nie te zwaar maar er mag toch wel wat inzitten...

- Iemand idee van aantaal cc ik dan nodig heb?
    - wat betaalt men ongeveer aan verzekering voor zoiets?
    - verbruik van een quad ongeveer?

Alle informatie is welkom!!!!!!!

bedankt!

Re: Quad kopen, wie geeft mij info?

ik heb een tip:

koop er geen...

Comment

ai...

waarom niet?

Comment

Omdat dat gevaarlijk speelgoed is, en als je het gewoon als impulsieve aankoop koopt, gewoon omdat je het graag ziet, of omdat je stoer vindt zeker een gevaar is, zowel voor u als voor omstaanders.

Met de vragen die je stelt, komt het toch over als ik wil een quad, en waarom dat weet ik eigenlijk niet , maar 'k wil enen

-------------- zo interpreteer ik kruger zijn antwoord he
        To make your dreams come true, wake up

Comment

waarom niet? die dingen zonder 4x4 willen in een bocht rechtdoor rijden

waarom wel? voor de rest zou ik zeggen pure fun met een dergelijk voertuig .. en heel wat milieuvriendelijker en zuiniger dan met een zware 4x4 rond bollen je komt ook al toe met een gewoon remorque om die te vervoeren ipv een speciale autoremorque als je de jeep naar een zwaar terrein wilt rijden.

met een 150cc kan je al wat plezier beleven, maar bij een stevige klim is het afstappen, en duwen terwijl je gas geeft. Als ik er nu ene moest kopen was het ne Grizly. Maar als het een eerste is, zou ik toch nen 150cc kopen .. kwestie van te leren rijden met beperkter vermogen. ik kon rijden met de moto, 4x4, etc maar een quad is toch iets apart om mee te rijden. de manier dat je gas geeft aan 't stuur is helemaal anders dan met ne moto.

en ja, ik weet het dat in de zomer een short en geen helm cool is, maar nadat je een eerste keer gevallen bent hoopte je toch dat je een beschermend pak en een halm aan had (en als je door de modder rijdt is een waterdicht pak of dergelijke ook meegenomen)

tja, zef met die kleine quadjes kan je serieus plezier beleven. Als je eens naar de crusardenne komt, dan zie je er de meest onmogelijke dingen mee doen (doorwadingen met water zo hoog als het zadel, jumps, afdalingen die niet normaal zijn etc)

Comment

Ik heb in mijn jeugdige jaren nekeer op vakantie met een driewieler gereden op circuit (lees: zandbak) in Frankrijk, en mijn broer wou ne quad maar hij is toen ferm op zijn bakkes gegaan en heeft toen da ingeruild voor nen driewieler gelijk ik.

De quads da ik hier zie in mijn gemeente, die doen precies allemaal ne "wheelie" juist als ik ze tegenkom. Wacht maar, totda ik ne keer ne wheelie doe me mijne Saab!
            pixelpusher

Comment

They're not made for the road at all. Lethal on the road in fact.
              I've seen one come over a bridge, lift the front wheels and then when he put them down one wheel came off and straight into a car that was coming the other way. He was doing about 70, the car 50, that's an impact speed of 120? with a wheel of 15kg? You can imagine what that could do. A miracle that nobody was killed.

I have NEVER seen one being riden safely on the road either. Either pulling wheelies, show-boating or generally not paying attention, just attracting attention.
              It was tuned beyond the chassis, brakes and tyres could handle.

I'm an experienced biker myself, but you'd never catch me on a quad on the road. They're fun things for offroad. I wish the crazy-tight vehicle regulations in this country saw that too.

Basically, if you are asking these very basic questions here in a photography forum, you'd better go to an offroad centre before you consider buying one and learn to ride one first !

And that from someone who has learned the hard way but still loves riding bikes, hard and fast but with plenty of experience in defensive riding.
              I would never discourage someone from experiencing what riding a bike feels like, but learning how to first could save your life.

Good luck.

Comment

@ Trebs : couldn't have said it better

quads zijn van oorsprong landbouwvoertuigen
                en hebben ook mijns insziens niks te zoeken op onze wegen
                ik heb jammer genoeg ook nog niet veel quadrijders gezien die een beetje reglementair rijden.

Enfin, zoals een collega mottard steeds zegt als ie een "gek-op-wielen" (eender welk voertuig) ziet:

"die staat hierboven opgeschreven, enkel kwestie van tijd".

Christiaan
                Fuji Digitaal fototoestel

Comment

voor de mensen rondom jou, in je straat, stad en streek: als je er al een koopt, koop dan aub een die geen lawaai maakt. Of anders zo een prachtige 70-200L 2.8 IS ofzo, kan je ook veel geniet aan beleven

Comment

Bij Durbuy Adventure verkopen ze occasies. Ik weet de prijs niet meer juist maar je kan altijd eens bellen of mailen...

Comment

Een quad is voor mensen die niet kunnen motorrijden. Zo heb ik ook fietsen geleerd: met 2 zijwieltjes achter.

Comment

hihi, 'k wou het niet zeggen maar ik noem dat ook altijd "een brommer met steunwielkes"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Reintje Bekijk bericht
                          Een quad is voor mensen die niet kunnen motorrijden. Zo heb ik ook fietsen geleerd: met 2 zijwieltjes achter.
                          Dat zou ik niet zo durven zeggen hoor. Even gevaarlijk dan een gewone (2wielen) motor.
                          EOS 40D; EFs17-85; EF70-300; EF100LIS; CPS A430 en wa accessoires
                          debruri.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Moi-online Bekijk bericht
                            ai...

waarom niet?
                            Ik zou dit hier eens lezen...
                            Enkele dagen geleden had ik een voorval met een vrachtwagen en aanhangwagen. Bij het afdraaien in een oprit naar de snelweg is de aanhangwagen met lading in zijn geheel omgekanteld. De nodige zaken omtrent verzekering van de lading en dergelijke werden precies in acht genomen. Aan de snelheid kan het ook niet gelegen hebben. De
                            Dat we ze nog lang mogen "trekken".
                            Nikon D4S - SB800 - 17-35 - 28-70 - 70-200VR - 50 1.4

Comment

Als "ex motorrijder" (met meer dan 300.000 motorkilometers) heb ik dezelfde mening over dat soort voertuigen als Trebs.

Een Quad is niet gemaakt om mee op de openbare weg te rijden, als je vlak bij een terrein woont waar je (liefst legaal) mag crossen, dan is het niet zo'n probleem om er even rustig mee over de baan te rijden, maar voor langere afstanden is zo'n ding helemaal niet geschikt.
                              http://barthuysmans.smugmug.com/
                              BD0338BE

Comment

Working...
                              X