Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Help...een Daas...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Help...een Daas...

Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
    Tijdens het bijten komt er speeksel vrij dat het stollen van het bloed voorkomt. En dat veroorzaakt de opzwelling en het jeuken. Het zou ook bacteriële infecties kunnen geven.
    Dat is het. Komt daar nog bij dat bacterien die zich op je huid bevinden en waar je geen last van hebt , door de beet van de daas ONDER de huid terecht komen.
    Dat was bij mij verleden dinsdag nog het geval, een ontsteking in de lymfeklieren (rode strepen) en ik kon halsoverkop naar de dokter voor een zware antibioticakuur.
    Nikon EM - F801S - D2X en wat snelle Nikkors.

Comment

Even berichtje bumpen, om erop te wijzen dat het weer dazentijd is. Ik heb al een beet gehad, verleden donderdag en heb net een antibiotica en antihistamine-kuur achter de rug.
      Dus vanaf nu is het weer Deet 40% en lange mouwen

Comment

Ik doe Johnny Cash na "The man in black"
        Zien ze blijkbaar niet zo graag dat zwart, maar niet te doen als de zon volle bak op U schijnt
        Geen last van dazen, denk dat mijn bloed niet zoet genoeg is zelfs van muggen word ik gespaard
        Dus zorg dat je naast iemand staat die zoeter bloed heeft dan U dan heb je geen last van dazen of muggen

Comment

Ik heb in deze draad al wat gelezen zeg, tot en met het "overvloedig insmeren met DEET 40%". Ja hallo zeg.

Natuurlijk moet je DEET gebruiken om ze weg te houden maar probeer dan toch de minimum hoeveelheid te gebruiken. De DEET werkt wel maar gedurende een bepaalde periode en hoe meer je zweet hoe korter. Als je de beet hebt opgelopen probeer dan eens het volgende : verdun ammoniak in 1/5, doe dat in een oude stift of weet ik veel en breng het aan in de eerste minuten na de beet. De zwelling komt niet door.

PaulM

Comment

Jij bent duidelijk niet allergisch . Het gaat er niet zozeer om , om wat er NA de beet gebeurd, maar om hem te proberen te vermijden. DEET helpt hier zeker. En 40% is de hoogste concentratie die ik tot nu toe gevonden heb. Ik weet wel dat dat niet gezond is, maar op die manier kan ik toch enigzins gerust gaan fietsen.

Na de beet is het zaak om zo snel mogelijk bij een dokter te komen, en in het ergste geval zelfs een epi pen te zetten.
            1 keer heb ik de wonde kunnen uitzuigen en toen is de zwelling inderdaad beperkt gebleven. Ik had vroeger zo'n ammoniak stick bij mij, dat is zeer efficient voor muggebeten en dergelijke, maar in de apo vind ik dit niet meer.
            Last edited by Adri H; 2 juli 2009, 05:42.

Comment

De apotheekstift heet after-bite en bevat zoals je zei dus ammoniak, maar slechts een 3% oplossing. Werkt idd niet na dazenbeten. 20% wel. Ik hervul dus al jaren zo'n stift.
              DEET kan je zelf maken "op maat" als je het werkzaam diëthyltoluamide bestanddeel vindt (voor mij geen probleem omdat ik scheikundige ben ) ,als ik me niet vergis kan je het op internet bestellen vanuit Engeland waar het in 90% versie wordt verkocht in middens van paardenliefhebbers (voor de paarden welteverstaan).
              Het volstaat om te verdunnen met alcohol tot de gewenste samenstelling, in Finland staat heel duidelijk op de flesjes OFF dat het 50% DEET en 50% alcohol bevat.
              De aanbevolen max dosis bedraagt als ik me goed herinner 3 gram per dag voor een volwassene

Een ander, minder gekend middel dat meer voor impregnering enzo gebruikt wordt zou hexaandiol zijn, maar daar heb ik geen gegevens van bij de hand.

Paul

Comment

Met alcoholoplossing moet je wel oppassen als je ermee in de zon komt, kan vieze plekken veroorzaken.
                Ik heb ook zo'n elektrisch toestelletje dat het 'gif' neutraliseerd door warmte, maar heb dit nog niet moeten gebruiken.
                After Bite, inderdaad , maar dat vind ik niet meer. Is/was wel doeltreffend voor spinnen-en muggenbeten.

Comment

info over DEET : http://www.deet.com/

Comment

Ik heb nog een tube gevonden, vervaldatum July 96 maar ruikt nog altijd naar ammoniak..

hoe vul je die eigenlijk bij?

Comment

Ik ben ook overgevoelig voor muggen- en dazen steken/beten. Een muggenbeet resulteert in een plek van minimaal 5cm doorsnede en voelt heet aan. Jeukt als ik weet niet wat .Om te voorkomen gebruik ik Jaico Muggenmelk roller. Dit is de enige die bij mij tot nu toe afdoende werkt. Mocht ik onverhoopt toch nog gebeten worden (vergeten te smeren of zo) heb ik zo een apparaatje om het wondje uit te zuigen. Daarna ontsmet ik het wondje met alcohol

Gr. X.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door elsan Bekijk bericht
                        1/3 dettol - 1/3 azijn - 1/3 water en dan aanvullen met citroenmelisse (5ml per liter product) Aanbrengen met een spuitbus.
                        Helpt redelijk (voor een tijdje)
                        .
                        Indd, voor een tijdje, dat is hier wel de juiste benaming.
                        De dag dat iemand iets uitvindt dat effectief een langdurig effect heeft, amaai, dat zou wat zijn.
                        Het eerste mengsel met dettol, azijn,... hebben we al geprobeerd vroeger. Werkt voor even.
                        Dan nog eentje met citronella en alcohol. Ook maar even. Je kan ook bladeren van een notelaar koken en daar een soort thee van maken, moet je ook via verstuiver doen.
                        Maar al die middeltjes werken maar even. Spijtig want wij hebben er hier eentje die er verschrikkelijk veel last van heeft en eentje die bijna volledig buiten schot blijft!
                        http://blackletterday.wordpress.com

Comment

Jaico werkt 6-8 uur. Is wel aan de prijzige kant maar het geld dubbel en dwars waard.

Gr. X.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                            let op de kleur van je kleding:
                            geen Geel of Rood aantrekken, komen ook Wespen op af.
                            grt,bouk.
                            stieren ook schijnt

greets
                            je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
                            www.korandoke.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Johnny K Bekijk bericht
                              Ik doe Johnny Cash na "The man in black"
                              Zien ze blijkbaar niet zo graag dat zwart, maar niet te doen als de zon volle bak op U schijnt
                              Geen last van dazen, denk dat mijn bloed niet zoet genoeg is zelfs van muggen word ik gespaard
                              Dus zorg dat je naast iemand staat die zoeter bloed heeft dan U dan heb je geen last van dazen of muggen
                              Dazen worden net aangetrokken door zwart. Een zwart paard heeft veel meer last van dazan dan een bruin, en de befaamde dazenval maakt gebruik van een zwarte bal...normaal zouden de dazen u

Greetz,
                              D.

Comment

Nog een paar notities uit de praktijk

= dazen vind je vooral aan de rand van het bos, en in holle wegen zitten ze ook.
                                = Deet moeten ze niks van hebben. Ik gebruik nu Deet 50. Nog nooit een beet gehad waar ik Deet aangebracht had.
                                = maandag zaten er verscheidene op mijn lange zwarte koersbroek (ik mountainbike) die er waarschijnlijk op terecht kwamen doordat ik langs en door het gras in de midden en zij-bermen reed. Ze schrikken dan op en landen vanzelf op je benen.
                                = 1 is er in geslaagd door die broek te bijten, maar ik heb er slechts 3 dagen een lichte zwelling van gehad, waarschijnlijk heeft ze haar werk niet kunnen doen doordat de broek verschoof tijdens het fietsen.

oh en zwart maakt het niet merkbaar warmer, sommige woestijnvolkeren dragen zwarte kledij, kaatst de warmte terug?

Comment

Working...
                                X