Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Help...een Daas...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Help...een Daas...

De meeste methodes hierboven zijn maar lapmiddelen.
    Simpel, doe een imkerpak aan en ge zijt beschermd
    BD0723BE

Comment

Het paard ook dan? hahahaha....
      Een dag niet gefotografeerd, is een dag niet geleerd..Canon 400D, sigma 105mm, sigma 50-500,de kitlens, en een rugzak die te zwaar is...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door knofje3116 Bekijk bericht
        Zou jij mij eens die vehoudingen kunnen geven van die dettol water en azijn?
        Hoe gebruik je dat bij het paard, met plantenspuit? Onze pony loopt al een week met haar ogen ontstoken rond, omdat zij op de weide stond en die rotbeesten haar ogen hadden gevonden....
        Ik maar eigenlijk onze dochter zou daar heel blij mee zijn....
        En het zou natuurlijk een geweldig middel zijn voor alle paarden op stal..
        1/3 dettol - 1/3 azijn - 1/3 water en dan aanvullen met citroenmelisse (5ml per liter product) Aanbrengen met een spuitbus.
        Helpt redelijk (voor een tijdje)
        Verder wil ik wel zeggen dat ik alle begrip heb voor de mensen die een allergische reactie vertonen op de beten, en het was ook niet mijn bedoeling van daarmee te lachen of zo.
        fotosite

Comment

Dat weet ik wel..
          Nikon EM - F801S - D2X en wat snelle Nikkors.

Comment

Ik heb gewoon het geluk niet te erg te reageren op beten van diverse insecten, al een geluk gelijk ik in het veld zit. Komt daarbij dat ik al zo dikwijls gebeten ben dat ik dat nauwelijks nog voel, en zeer belangrijk voor alle andere niet-allergishe personen : ik krab d'r ook niet aan !!
            Enkel die pikzwarte kleine watermugjes, franzoosekes noemen wij die, die kunnen me nog de kriebels bezorgen en doen vluchten, die zijn meestal ook met een paar honderd
            fotosite

Comment

THX Elsan ga dat meteen proberen...
              Een dag niet gefotografeerd, is een dag niet geleerd..Canon 400D, sigma 105mm, sigma 50-500,de kitlens, en een rugzak die te zwaar is...

Comment

Nog een vraagje ivm die allergische reacties:
                - een mug spuit een soort ontstoller in de huid zodat het bloed niet stolt bij het opzuigen ->> daar reageren we allemaal op
                - een wesp/bij steekt gif in met de angel ->> hierop reageren bepaalde mensen
                - een mier spuit mierezuur ->> ook hier reageren sommigen op

Maar wat doet een daas? Ik las hierboven dat de steek pas pijnijk aanvoelt als ze haar steekorgaan terugtrekt. Laat een daas dan geen vreemde stoffen achter, op wat reageren sommigen dan zo allergisch?
                BD0723BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Geert_B Bekijk bericht
                  Nog een vraagje ivm die allergische reacties:
                  - een mug spuit een soort ontstoller in de huid zodat het bloed niet stolt bij het opzuigen ->> daar reageren we allemaal op
                  - een wesp/bij steekt gif in met de angel ->> hierop reageren bepaalde mensen
                  - een mier spuit mierezuur ->> ook hier reageren sommigen op

Maar wat doet een daas? Ik las hierboven dat de steek pas pijnijk aanvoelt als ze haar steekorgaan terugtrekt. Laat een daas dan geen vreemde stoffen achter, op wat reageren sommigen dan zo allergisch?
                  Een daas spuit volgens mij zeker iets in. Als een daas steekt in een glad oppervlak zonder wrijving (laat ons zeggen in de bil) merk ik het zelfs niet.
                  als hij me steekt in bv. de knieholte als ik aan het stappen ben, kan het gebeuren dat de beet wel opkomt.
                  Spijtig genoeg pakken die altijd de plaatsen waar ge meest bezweet bent;
                  Nog een tip : blijf vanonder wilgebomen, die trekken enorm dazen aan.
                  Onder een notelaar daarentegen gaat ge nooit een daas aantreffen.
                  fotosite

Comment

Tijdens het bijten komt er speeksel vrij dat het stollen van het bloed voorkomt. En dat veroorzaakt de opzwelling en het jeuken. Het zou ook bacteriële infecties kunnen geven.
                    Mvg Tim

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Geert_B Bekijk bericht
                      Maar wat doet een daas?
                      Dazen (de vrouwtjes toch) hebben een paar zeer scherpe kaken waarmee ze een snijwonde maken in de huid en het onderliggende vlees van hun slachtoffer. Daarna zuigen ze het vrijgekomen bloed op.
                      In vergelijking met een muggesteek, wat niet meer is dan een naaldje, veroorzaken dazen dus een veel groter trauma. Vandaar dat je het onmiddellijk voelt en de gevolgen langer voelbaar zijn.
                      David Leemans
                      Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
                        Is er iemand die weet wat ze aantrekt? En waarom een bepaalde persoon word aangevallen en andere dan weer niet?
                        Ik ga het niet zeggen zo lang ze me gerust laten, ik heb liever dat ze een ander steken.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door knofje3116 Bekijk bericht
                          Zou jij mij eens die vehoudingen kunnen geven van die dettol water en azijn?
                          Hoe gebruik je dat bij het paard, met plantenspuit? Onze pony loopt al een week met haar ogen ontstoken rond, omdat zij op de weide stond en die rotbeesten haar ogen hadden gevonden....
                          Ik maar eigenlijk onze dochter zou daar heel blij mee zijn....
                          En het zou natuurlijk een geweldig middel zijn voor alle paarden op stal..
                          Dochter van Skitch snelt te hulp!
                          We hebben in 't verleden ontzettend veel zitten sukkelen met allerhande middeltjes, ik denk dat we al miljoen kuub aan vliegenspray hebben verspild. Citronella is een fabeltje, dat werkt voor geen meter (toch niet bij dazen). Hertshoornolie werkt maar bij sommige paarden, maar stinkt uren in de wind, dus dit viel af omdat het als wedstrijdruiter niet zo aangenaam is.
                          Look wordt ook vaak gegeven aan paarden, maar het is ook maar de enkeling dat het werkt, dus dat is ook geen algemene remedie.
                          Via via kwamen we terecht op dit mengsel:
                          3 delen water
                          3 delen azijn
                          1 deel dettol
                          Ik moet zeggen dat ik echt verbaasd was van de reactie. Wij zitten hier met de pony's in een stukje 'bos' met enorme maisvelden rond ons, en grachten à volonté, en natuurlijk ook bomen. De dazenoverlast dit jaar is wel echt enorm!
                          We zijn heel tevreden met het mengsel, maar ik kan niet verzekeren dat dit op ieder paard helpt,wel bij de onze.
                          Wel hebben we onlangs een vliegendeken aangeschaft, omdat ik het mengsel enkel wil gebruiken voor het rijden, want azijn en dettol op je paard doet voor je gaat rijden, na je gaat rijden, als ie in de wei staat, ... lijkt me natuurlijk niet zo gezond.
                          Zelf doe ik hetzelfde mengsel aan als ik ga rijden, die beesten steken enorm!

Ook is dit product onlangs op de markt gebracht, maar het is helaas wel wat kostelijk, want volgens vele uit de paardenwereld die het al gebruiken, schijnt het enorm goed te helpen. Alleen kun je zoiets natuurlijk niet meeslepen als fotograaf/ velocrosser / ...
                          Maak uw keuze: Sticky Trap Lijmvallen Bekijk producten De originele dazenval! Bekijk producten Leesvoer: Lees hier de andere artikelen.. Recensies van gebruikers: Erg tevreden, bestelling kwam in 1 dag.

Comment

Citronella is een fabeltje, dat werkt voor geen meter (toch niet bij dazen).

Maar 't stinkt minder als ge er citronella bij doet
                            fotosite

Comment

DEET en camera's...

... dat gaat niet goed samen...

Als je camera in aanraking komt met DEET, bijvoorbeeld omdat je je handen of kleren behandeld hebt, kunnen de plastic of rubberen delen beschadigd worden!

Google maar eens op "DEET camera damage", bijvoorbeeld:

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                                Ik ga het niet zeggen zo lang ze me gerust laten, ik heb liever dat ze een ander steken.
                                Daar heb je natuurlijk wel een punt
                                Ik zal dan toch een paardegeurtje over mij hebben zeker
                                Mvg Tim

Comment

Working...
                                X