Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Huis kopen, bouwen, appartement, grond..?? Voel me rot...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Huis kopen, bouwen, appartement, grond..?? Voel me rot...

Geen vrouw geen kinnekes.... studioke kopen; veel goedkoper dan huis, aftrekken lening van belasting, eventueel verhuren (indien je niet thuis woont), prijzen stijgen (tot hiertoe nog) elk jaar.
    Bij aankoop huis kan je dan verkopen; betaald registratierechten op studio worden dan afgetrokken van deze van het huis.
    DVC

Comment

Het is toch raar met sommige mensen he.
      Zeker niet toegeven dat ge van hard en veel werken het makkelijker krijgt, (lees rijk wordt.)

En toch als ze zien dat ge een mooi huis en auto hebt, gaan ze hun gedacht zeggen, die zal wel gefoefeld hebben zeker.
      Denken die dan dat wij allemaal bandieten zijn, of alles gekregen hebben.
      Van wie misschien?
      Denk er aan, dat er mensen zijn die er niet tegen aan zien om twee posten per dag te maken, en ook nog in het weekend te werken he.
      Ik niet he, ik ben daar veel te lui voor, ik heb alles gekregen, maar ik heb dan ook niet veel he.

Jongens het is erg he, maar probeer toch maar eens te werken, en ge zult zien als ge veel werkt en lang werk, dan komt het wel, en anders kunde nog altijd foefelen he.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Drummerstaf Bekijk bericht
        Zeker niet toegeven dat ge van hard en veel werken het makkelijker krijgt, (lees rijk wordt.)

En toch als ze zien dat ge een mooi huis en auto hebt, gaan ze hun gedacht zeggen, die zal wel gefoefeld hebben zeker.
        Van wie misschien?
        Denk er aan, dat er mensen zijn die er niet tegen aan zien om twee posten per dag te maken, en ook nog in het weekend te werken he.
        Ik niet he, ik ben daar veel te lui voor, ik heb alles gekregen, maar ik heb dan ook niet veel he.

Jongens het is erg he, maar probeer toch maar eens te werken, en ge zult zien als ge veel werkt en lang werk, dan komt het wel, en anders kunde nog altijd foefelen he.
        Hihihi
        Zo is het een keertje anders gezegd
        Ken een bakker hier in de buurt: kast van een villa....
        Die heeft tien jaar zijn zaak gehad en is toen gestopt.
        Zijn bakkerij is nu in handen van een groep.
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

Comment

Als u 2 jobs hebt officieel, en niks in het zwart (sorry maar in het zwart is foefelen), zal de staat wel achter hetgene wat u teveel verdient achter komen . Niet komen zeveren he, of heiliger dan de paus proberen te zijn . Met 2 jobs rijk worden, is het zelfde als een verkoper die beweert dat hij eerlijk is
          To make your dreams come true, wake up

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
            ... vroeger had ik zijn loonbriefje opgevraagd
            Maar dat was vroeger he.
            Anderszijds kan het best waar zijn.
            De Knack van 2 weken geleden gelezen? De resultaten van het grote loononderzoek stonden erin...
            Ben er van overtuigd dat die €1.500 wel juist zal zijn...
            In vergelijking met een aantal andere functies is dit zelfs nog niet ZO waanzinnig veel...
            When you open your mouth, make sure the sound you make is better than silence!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
              Als die al een miljoen op zijn rekening staan heeft, zal het wel door wat gefoefel komen, en niet door hard werken
              Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
              Met 2 jobs rijk worden, is het zelfde als een verkoper die beweert dat hij eerlijk is
              ...

Ligt het aan mij of gaan sommige mensen hier wel HEEL kort door de bocht?
              When you open your mouth, make sure the sound you make is better than silence!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Aster Bekijk bericht
                De Knack van 2 weken geleden gelezen? De resultaten van het grote loononderzoek stonden erin...
                Ben er van overtuigd dat die €1.500 wel juist zal zijn...
                In vergelijking met een aantal andere functies is dit zelfs nog niet ZO waanzinnig veel...
                €1500 net / maand is 'gewoon' A11 niveau van de staat. Laagste universitaire schaal zonder enige anciënniteit...
                mvg,
                Dieter

Comment

Van wie misschien?
                  Begon al te twijfelen dat ik niet hard genoeg werk

on topic; Moi-online, op uw 23e mag je gerust al gaan denken aan je toekomst. Het is er eerder dan je misschien wilt. Sommige vinden dat je voorlopig van je "vrijheid" moet genieten wat ten dele waar is natuurlijk. Maar... waarom zou je die "vrijheid" niet kunnen genieten in een relatie, met een leuk huis etc etc. Ook als het je is gegeven om kinderen te kunnen krijgen en opvoeden. Vrijheid is wat je er zelf van verwacht en maakt. Stel jezelf een doel (op papier) en probeer daar naar toe te werken (letterlijk en figuurlijk) al zal het niet altijd snel genoeg gaan. Misschien gemakkelijker gezegt dan gedaan maar je zult ergens mee moeten beginnen. Alles op zijn tijd. Als je gemotiveerd bent bereik je uiteindelijk wel je doel. Good Luck! Gr, Paul
                  M8, 28/2.0, 35/2.0, Tri-Elmar 16-18-21/4.0 - 1DsII, 5D, 16-35/2.8L, 35/1.4L, 50/1.4, 85/1.2L, 135/2.0L, 200/2.8L. Canon? Never thought I can...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Moi-online Bekijk bericht
                    Hm, ben der nog niet echt mee gered...

Kga ff mijn situatie schetsen:

- vaste job: 1500eur/maand netto
                    - op rekening: 40 000euro
                    - eigen wagen zonder lening
                    - af en toe een paar eurotjes bijverdienen

Voila, kdenk nie dak daar ver mee zal geraken..
                    Wat denken jullie?
                    Iemand ongeveer zelfde situatie?

bedankt
                    Op mijn 23ste had ik 1500€ per maand BRUTTO!!!
                    En dat met een A2 diploma in een job in de privé als programmeur/helpdesker.
                    En belange zoveel niet op mijn bankrekening, deel het maar door 4!
                    En toch kocht ik twee jaar later (nu 5-6 jaar geleden een huis).
                    En toch gaan we van't jaar bouwen.
                    En toch koop ik me regelmatig eens een nieuwe pc en heb ik al aardig wat gespendeerd aan die fantastische fotografie-hobby.
                    En we zijn net als jij met z'n twee...

Sorry, ik zie't probleem niet hoor
                    Last edited by yowan-kenobi; 13 juni 2007, 07:33.

Comment

Mensen die van hard werken rijk worden, zijn vaak ook mensen die bereid zijn een risico te nemen en op hun bek te gaan. als je denkt het gat in de markt gevonden te hebben en je gaat ervoor, dan kan je centen verdienen. Maar de meesten nemen dat risico niet, want het kan ook fout aflopen en dan heb je niks.

Verder: met 1500 netto en 40.000 op de rekening kan je zéker een huis kopen. Geen kast van een villa, maar wel een huis. Je betaalt je notaris en de bank zo, je leent de kostprijs van 't huis en met de rest knap je het op. Zeker doenbaar. Met dat bedrag deed ik het vroeger ook, maar ik had wel die 40.000 Euro niet. Kies de maat van je huis naar je budget zodat je genoeg over hebt om van te leven.
                      ______
                      www.vue.photo

Comment

Van hard werken rijk worden, tja, wat is rijk hé ?
                        Dat je MOET foefelen om het financieel goed te hebben da’s eigenlijk wel een straffe uitspraak, misschien zelf te bang/te lui om iets meer te doen dan een ander maar toch jaloers zijn op wat die ander met z’n zuurverdiende centjes kan kopen…
                        Dat je nu en dan eens iets moet riskeren in het leven is ook waar en dat je daarbij wat geluk moet hebben is ook belangrijk… 5 jaar geleden heb ik m’n toen goedbetaalde job opgegeven ( ik werkte toen een 5jaar, verdiende nog aardig wat meer dan die 1500 netto hoor, had firmawagen en nog wel wat andere voordelen…) om zelfstandige te worden. Waarom ? niet onmiddellijk voor het geld, gewoon de ambitie om iets zelf te doen en ja da’s een risico maar het heeft me nog geen seconde gespeten. Loon naar werken is niet altijd de regel maar in veel gevallen gaat dit toch wel op… ( en neen ik moet nikske nada in het zwart doen als zelfstandige, al mijn klanten zijn grote industriële bedrijven maak je geen illusies…)
                        1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Comment

Working...
                        X