Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

test-run nieuwe album-site-software

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• test-run nieuwe album-site-software

Na een week verblijf in het UZ, waar ik effen de tijd kreeg om mijn beheer wat eenvoudiger te maken van de fotosite heb ik hier een first draft

Het beheer van de beelden, sleutels, ... zit in een onderliggende routine en werd door enkele Chinees-aangeduide vrijwilligers grondig getest. Mijn dank aan de getrouwe bijdrageleveraars aan het CD-album van Furfooz.

Het album zelf draait op een 6-tal tabellen op MYSQL.
    alle schermen worden dynamisch gegenereerd door middel van enkel 7 php-modules. (in totaal: 23KB aan source)
    Inde tabelllen zitten momenteel zo'n 7000 beelden, 200 sleutels en zo'n 9000 beeld-sleutel-verwijzingen.
    Met inbegrip van indexen ... bevat dit bijna 1 MB aan data.
    Vroeger werd alles statisch in htlm-bestanden geplaatst en betekende dezelfde hoeveelheid albums, ... 65 MB an webspace. Plaatswinst tegen een kleine inlevering aan werktijd, maar, vooral, alles is nu dynamisch.

Nog niet alles draait 100% omdat ik nog een verfijning moet toepassen, of ik moet de folder-data nog bijsturen ...
    Dat zijn die beelden die bovenaan leeg zijn. Die moeten nog correct ingevuld en gestuurd, maar dat is een peulschil en is voor eind deze week.

De layout is gegoten in een CSS zodat ook die heel eenvoudig en snel kan gewijzigd.
    Er dinen nog twee php-modules toegevoegd, die voor de exif en nog een om panoramische foto's in een panoraam te brengen.

Hier de test-run.
    http://www.fotospotter.be/album

Dus, die folders waar geen beeld in staat, werken NOG niet !!!
    Last edited by Wim.Vanmaele; 12 juni 2007, 21:25.
    https://www.fotospotter.be
    Je suis content d’être heureux

Re: test-run nieuwe album-site-software

Als je zo goed kan downsizen, zou ik toch zeker overwegen om de javascript, frames en tabellen te droppen en met (x)html met div's te werken in de plaats, scheelt ook een hoop!!
    Equine & Dance photography by Stefaan Ellebaut website | Facebook
    Focaldesign

Comment

in die folders waar wel foto's in staan, is dat normaal dat sommige foto's niet volledig geladen worden ?

ik heb die folder met aalst open gedaan, sommige foto's werken zonder problemen, andere geven dit probleem

To make your dreams come true, wake up

Comment

=> Page not found - HTTP 404

Edit ... nu werkt het wel. (uw link)

Maar ik ondervindt hetzelfde probleem op purlut zijn site en de foto's bevatten nogal wat ruis en kartels.
        Last edited by VerSeg; 12 juni 2007, 22:44.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

thx
          @Faan
          Goede tip, maar ik probeer eerst het meest logische en inderdaad die tabellen en bepaalde stukken script moeten er ook nog uit.

@JDM
          Ik weet dat nog niet alle beelden correct geladen worden. Dit heeft te maken met de aanduiding in de data of iets mag geladen en hoe. Ik heb in de rapte een klein progje gemaakt om mijn oud album te converteren, doch dat moet voorlopig nog alzonderlijk kunnen draaien en dan mag ik de link niet doorsturen.
          Eerste bedoeling is vooral de performantie
          Het is dan ook een draft ...
          Nu de volgende stap...
          1) een dynamische sleutelwoord-composer zodat ook de album volledig à-la-tête-du-client worden aangemaakt.
          2) nog meer in css en twabellen eruit en daar waar mogelijk de javascripts ...
          3) correct overdragen van data oud album naar nieuwe interface. Het oude draaide immers op een flatfile en een PC_programma, de nieuwe op Mysql en php-routines...
          4) de ruis zit al van in het begin op de beelden. Ook daar moet ik eens alle beelden resizen met een betere tool. Irfan is nogal wispelturig en geeft veel ruis. DBSIZER niet, maar is wel tergend langzaam...
          Als eindsluiter worden alle beelden geresized zodat ik hoop, wat minder ruis heb. Nu dit laatste is voorlopig bijzaak. Eerst zrogen dat de soft goed loopt, de beelden later...

Comment

Van snelheid heb ik geen klagen.... 't zal natuurlijk van het aantal kb van uw foto's afhangen hoe snel alles uiteindelijk gaat worden. Maar momenteel is het hier meer dan aanvaardbaar

(mac os x, ff 2.004)
            To make your dreams come true, wake up

Comment

waarom heb je dit zelf allemaal geprogrammeerd en geen bestaande software gebruikt? Verder zou ik ook die frames (en tabellen) eruit halen hoor, dat is echt niet meer van deze tijd. Wel knap dat je het allemaal zelf hebt geprogrammeerd.
              Jeroen || OM-D EM-5

Comment

thx.
                Waarom ik geen bestaande soft wil ? heel eenvoudig, ik leer graag bij ...
                Ten tweede, het is ooit mijn idee geweest om per gehouden SD, iedereen op heel eenvoudige wijze de mogelijkheid te geven een bijdrage te doen tot het aanmaken van een CD-album. Dit is totenmet MHA gebeurd via een progje dat je diende te installeren en op het einde kon je alles doorsturen.
                Via een web-interface is het heel wat makkelijker om opvolging te doen en om versrpeiding te doen.
                Alle bestaande soft's zijn goed, maar, alle hebben vaak veel te veel toeters en bellen. Ik wil het eenvoudig houden en het maken voor wat het bedoeld is.
                Je kan immers de vraag uitbreiden en zo stellen waarom we in hemelsnaam nog zelf html, xml en php zitten op te hoesten voor een website, daar waar er momenteel toch al voldoende softwarepakketten zijn die dat voor ons doen...
                Waarom trekken wij foto's, voor de zoveelste keer van die snuitvlieg, zweefvlieg ? Er zijn er al honderden, neen duizenden van genomen en in mijn geval zelfs stukken betere en toch, toch doe ik er jacht op en trek ik ze als het kan...

Comment

Working...
                X