Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Huis kopen, bouwen, appartement, grond..?? Voel me rot...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Huis kopen, bouwen, appartement, grond..?? Voel me rot...

Oorspronkelijk geplaatst door Steco Bekijk bericht
    Volledig mee akoord. Ik had die luxe niet en nu ik wel een start kapitaal heb vind ik het de moeite niet meer.
    Laat je niet ontmoedigen Steco.
    Wat je hebt, heb je.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Comment

Ikzelf ben 32jaar en ben nu bijna 9 jaar getrouwd. Ik ben vrij jong getrouwd (en we waren met 4 kinderen thuis dus mijn ouders konden ons financieel ook niet behelpen, maar dat wilde ikzelf niet. Mijn moeder is gestopt met werken, toen mijn broer en ik twee adoptiezussen kregen.... Mijn ouders hadden eerst met mij (15jaar was ik toen) erover gepraat dat de onze toekomst er helemaal anders zou uitzien en we plots met 4 kinderen zouden zijn om voor te zorgen.... Maar al vrij jong droomde ikzelf van een eigen huis met vrouw en kids... Ik had na mijn middelbaar ook nog eens 3 j hogeschool geprobeerd en lukte ook niet... ben toen een jaar gaan werken en heb al mijn geld aan mijn ouders gegeven... was zo afgesproken) Maar ze hebben wel mijn trouwfeest betaald.... Maar ik werkte al wel vanaf mijn 15de in de vakanties, elke zaterdag ging ik ingeschreven werken in een fabriek, ben garcon geweest, heb in de grote vakanties altijd 2 maanden gewerkt en had wel wat geld opzij gezet "voor later"... want ik wilde ook een huis etc... dus we dachten, lekker wat sparen en dan een grond kopen... Maar dit was verkeerd geredeneerd van ons... want toen we trouwden waren de bouwgronden goedkoop... (nu achteraf gezien natuurlijk)... we hebben al spijt gehad dat we toen geen grond gekocht hadden voor een 1.000.000 BEF. intussen stegen de gronden maar hebben dat op tijd ingezien... hebben nog een grond gevonden aan 2.5 milj BEF voor 500m2. Nu zitten we een jaar in ons huis, hard voor gewerkt om zoveel mogelijk zelf te doen. Dus mag ik je een goede raad geven: werk hard nu je nog jong bent, geef gn zotte kosten aan een "Johnny-auto" als je begrijpt wat ik bedoel) ga zoveel mogelijk met de fiets naar je werk, en koop zo vlug mogelijk een stukje grond want het wordt alleen maar duurder en dalen zal het zeker niet!!!! En hard werken!!!!

Tim W.
      Canon Eos 30D - Lumix DMC-TZ5EG-S / Tamron 17-50-2.8 / Vivitar 100-400 • Imac 24inch • The right to fail is the essence of creativity ! • http://timwilmsen.blogspot.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mendel Bekijk bericht
        Ikzelf ben 32jaar en ben nu bijna 9 jaar getrouwd. Ik ben vrij jong getrouwd (en we waren met 4 kinderen thuis dus mijn ouders konden ons financieel ook niet behelpen, maar dat wilde ikzelf niet. Mijn moeder is gestopt met werken, toen mijn broer en ik twee adoptiezussen kregen.... Mijn ouders hadden eerst met mij (15jaar was ik toen) erover gepraat dat de onze toekomst er helemaal anders zou uitzien en we plots met 4 kinderen zouden zijn om voor te zorgen.... Maar al vrij jong droomde ikzelf van een eigen huis met vrouw en kids... Ik had na mijn middelbaar ook nog eens 3 j hogeschool geprobeerd en lukte ook niet... ben toen een jaar gaan werken en heb al mijn geld aan mijn ouders gegeven... was zo afgesproken) Maar ze hebben wel mijn trouwfeest betaald.... Maar ik werkte al wel vanaf mijn 15de in de vakanties, elke zaterdag ging ik ingeschreven werken in een fabriek, ben garcon geweest, heb in de grote vakanties altijd 2 maanden gewerkt en had wel wat geld opzij gezet "voor later"... want ik wilde ook een huis etc... dus we dachten, lekker wat sparen en dan een grond kopen... Maar dit was verkeerd geredeneerd van ons... want toen we trouwden waren de bouwgronden goedkoop... (nu achteraf gezien natuurlijk)... we hebben al spijt gehad dat we toen geen grond gekocht hadden voor een 1.000.000 BEF. intussen stegen de gronden maar hebben dat op tijd ingezien... hebben nog een grond gevonden aan 2.5 milj BEF voor 500m2. Nu zitten we een jaar in ons huis, hard voor gewerkt om zoveel mogelijk zelf te doen. Dus mag ik je een goede raad geven: werk hard nu je nog jong bent, geef gn zotte kosten aan een "Johnny-auto" als je begrijpt wat ik bedoel) ga zoveel mogelijk met de fiets naar je werk, en koop zo vlug mogelijk een stukje grond want het wordt alleen maar duurder en dalen zal het zeker niet!!!! En hard werken!!!!

Tim W.
        Dit is eens fijn om te lezen
        Een doel kiezen, er voor gaan of neen er hard voor werken en karakter tonen.
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
          Dit is eens fijn om te lezen
          Een doel kiezen, er voor gaan of neen er hard voor werken en karakter tonen.
          Van hard werken is nog geen mens rijk geworden.
          To make your dreams come true, wake up

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
            ... 't zou wel gezond zijn ...

Maar dat klopt ook niet meer
            Elke week gebeurt er wel iets waarbij arbeiders slachtoffer
            zijn.
            Je kan het nog erger maken: leven is ongezond....
            (zei Jacques Brel)
            Last edited by theokus; 10 juni 2007, 14:22.
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
              Ge zou toch verschieten denk ik.

Ik ben niet rijk he, denk dat niet, maar wel rijp.

Comment

Ja, deze topic doet me toch wel eens nadenken eigenlijk..

Volgend jaar deze tijd ben ik ook afgestudeerd en zou dus in het echte leven kunnen stappen (wanneer ik geen extra jaar bijstudeer). Ik heb nog geen grote sommen bij elkaar gespaard, aangezien ik verschillende hobby's heb, die elk pak geld kosten en waar dus 80% van hetgeen ik verdien naar toe ga.

Gaan werken en sparen voor later lijkt nog zo ver weg en sparen kan later veel vlugger wanneer ik nog eventjes thuis blijf wonen, terwijl ik vaste job heb..

Maar in de situatie vd ts: ik zie me zelf geen 4-5 jaar mee thuis wonen na het afstuderen, onmogelijk!! Misschien nog jaartje of langer, enkel en alleen omdat het financieel zo aantrekkelijk is en omdat je als thuiswonende student & werkende toch beetje op hotel mama blijft wonen eh;.

grtz
                Mijn werkjes

Comment

Mja, tis da just

Ik ben op mijn 18e gaan werken, na het middelbaar en nu ben ik dus 23jaar wat wil zeggen dat ik al 5j thuis woon na mn studies...

Zo stillekes aan begint et toch te kriebelen bij mij op een eigen huisje en gezinnetje e.d., alleen het financiele houdt me tegen of doet toch vragen stellen..

Mn vriendin gaat vanaf september waarsch. ook werken, zij is 19.

Het is en blijft een moeilijke kwestie...

Comment

Luister hier eens naar:

Mijn schoonvader en mijn schoonmoeder zijn getrouwd op hun 20ste, kregen meteen kinderen en hadden een beenhouwerij. Altijd hard gewerkt, veel miserie gekend. Beenhouwerij failliet door concurrentie van warenhuizen, dus pa moest in de fabriek, daarna chef van de beenhouwers van een warenhuisketen. Op zijn 57ste kreeg hij te horen dat hij het jaar daarna thuis kon blijven met behoud van het merendeel van zijn loon. Leuk, want er was een kleinkind op komst (mijn oudste dochter). Helaas, in juni van dat jaar kreeg hij een hersenbloeding. Maar hij had karakter, dus vechten maar. Na een paar maanden was het duidelijk dat hij zijn rechterarm niet meer kon gebruiken, maar hop, dan maar alles links aanleren. In oktober kon hij ineens niets meer zitten: darmkanker. Nog vijf jaar meneer. Geen nood, ik word 60 en ik zie mijn kleinkind nog. December: ****, er zit toch wel een tumor in de hersenen zeker! Nog drie maanden meneer. Sprookje uit. Waar is hij nu helemaal gekomen met zijn hard werken en nooit genieten?

bij ons is vanaf dat moment het devies geweest: geniet, want morgen kan het gedaan zijn. Als wij nieuwe dingen kopen, worden die meteen gebruikt. Niks bewaren voor een speciale gelegenheid, want misschien komt die niet. Elke dag is speciaal!

Nog een voorbeeld, en heel sprekend in dit geval: een collega van mij droomde al van zijn zeventiende van een eigen huis en een gezin. Hij ging nooit uit en spaarde elke frank om dat te kunnen doen.
                    Zijn huis zou af zijn in maart 2006. In december 2005: hartaderbreuk. 30 jaar was hij. Wat heeft hij ooit gehad?

Je loopt hier maar héél even rond, dus please, geniet ervan, want elke dag is er eentje voorbij.
                    ______
                    www.vue.photo

Comment

Berichten zoals simplephotography zetten je (mij toch zeker) even aan het denken.. Dit zijn situaties die je niemand toewenst en de boodschap is duidelijk.
                      Mijn werkjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
                        Luister hier eens naar:

Je loopt hier maar héél even rond, dus please, geniet ervan, want elke dag is er eentje voorbij.
                        Zo is het....
                        En iedereen moet of kan dat invullen naar eigen wens.
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
                          Luister hier eens naar:

Mijn schoonvader en mijn schoonmoeder zijn getrouwd op hun 20ste, kregen meteen kinderen en hadden een beenhouwerij. Altijd hard gewerkt, veel miserie gekend. Beenhouwerij failliet door concurrentie van warenhuizen, dus pa moest in de fabriek, daarna chef van de beenhouwers van een warenhuisketen. Op zijn 57ste kreeg hij te horen dat hij het jaar daarna thuis kon blijven met behoud van het merendeel van zijn loon. Leuk, want er was een kleinkind op komst (mijn oudste dochter). Helaas, in juni van dat jaar kreeg hij een hersenbloeding. Maar hij had karakter, dus vechten maar. Na een paar maanden was het duidelijk dat hij zijn rechterarm niet meer kon gebruiken, maar hop, dan maar alles links aanleren. In oktober kon hij ineens niets meer zitten: darmkanker. Nog vijf jaar meneer. Geen nood, ik word 60 en ik zie mijn kleinkind nog. December: ****, er zit toch wel een tumor in de hersenen zeker! Nog drie maanden meneer. Sprookje uit. Waar is hij nu helemaal gekomen met zijn hard werken en nooit genieten?

bij ons is vanaf dat moment het devies geweest: geniet, want morgen kan het gedaan zijn. Als wij nieuwe dingen kopen, worden die meteen gebruikt. Niks bewaren voor een speciale gelegenheid, want misschien komt die niet. Elke dag is speciaal!

Nog een voorbeeld, en heel sprekend in dit geval: een collega van mij droomde al van zijn zeventiende van een eigen huis en een gezin. Hij ging nooit uit en spaarde elke frank om dat te kunnen doen.
                          Zijn huis zou af zijn in maart 2006. In december 2005: hartaderbreuk. 30 jaar was hij. Wat heeft hij ooit gehad?

Met alle respect, ik begrijp wat je wil zeggen.
                          Maar.........

Je kan zeggen wat je wil, als je graag veel ziet en hebt, dan moet je daar voor werken, wil je veel, moet je hard werken, en anders dan ben je een geluksvogel die misschien alles krijgt. Ik alleszins niet.

En ziek worden is erg, maar dat kan niets of niemand voorzien.
                          Wat is profiteren als ge niets hebt?
                          De hele dag langs de straat gaan liggen met niets?
                          Laat mij dan maar weer werken, en kan ik misschien kopen wat ik graag zie.
                          En zeg nu niet dat ik een zeveraar ben, want ik ben zelf herstellende van zwaar ziek zijn.

Mijn gedacht.

Comment

Waarom zouden werken en genieten nu per sé tegenstellingen moeten zijn?
                            Ik ga alle dagen werken, heb vrij veel arbeidsvreugde en geniet aldusdanig van het leven zowel tijdens als na het werk. Ik ben ook graag thuis, heel graag zelfs, maar was na een arbeidsongeval toch zeer tevreden weer te mogen gaan werken. En ik zal mijn plicht doen tot aan mijn pensioen. Ik ga zeker niet kunnen zeggen op mijn 60ste dat ik niet van het leven genoten heb.
                            Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Drummerstaf Bekijk bericht
                              Wat is profiteren als ge niets hebt?
                              Sorry hoor, maar hier komt de verwende Vlaming weer kijken. NIEMAND heeft hier niets. IEDEREEN die dit bericht kan lezen, heeft het goed. Je bent bij de 2% (jawel, niet meer dan dat) die dat kunnen zeggen. Al de rest heeft het slechter dan jou.
                              Je zit in een ongelofelijke luxepositie, want jij kan ervoor KIEZEN om van 't leven te genieten. Heel veel anderen kunnen dat niet!
                              Ik heb ook een huis, een kast vol fotogerief, drie kinderen, een grote auto om die mee te vervoeren, enzovoort, maar heb ik het écht nodig? Nee hoor.
                              Het huis is ook maar een hoop stenen, en over tweehonderd jaar staat het er niet meer. Wat wél belangrijk is, is dat ik mijn vrouw en kinderen elke dag zie lachen en dat ze zich goed voelen. En als dat alleen maar zo zou zijn als ik geen huis meer had (hypothetisch hé), dan verkoop ik het onmiddellijk.
                              Ik heb altijd van dag tot dag geleefd, en geloof me, dan heb je géén stress. Ik heb nooit zwaar gespaard, en toch heb ik een huis.
                              Alles komt altijd goed, geloof me maar.
                              ______
                              www.vue.photo

Comment

Ik begrijp eigenlijk niet zo goed waarom er zoveel mensen hier tegen huren zijn...
                                OK dat je dat niet je hele leven moet doen, daar heb ik alle begrip voor.
                                Maar enkele jaartjes eerst samenwonen en huren vind ik best verstandig.
                                Wij huren nu iets langer dan 3 jaar, hebben ondertussen rustig elkaar leren kennen, hebben kunnen sparen. Op dit moment is de architect aan onze plannen bezig...

3 jaar weggesmeten geld? Misschien... Maar beeld je maar eens in dat je direct iets koopt en nadien blijkt dat je toch niet zo goed kunt samenwonen? Verkopen dan maar, die handel? Daar gaat je winst...

Ach, het kan ons nu nog overkomen dat het ooit niet meer lukt... maar op dit moment zijn we toch al zeker dat we op zijn minst ook kunnen samenleven...
                                Die wetenschap alleen is me 3 jaar huur waard!

Greetz,
                                Aster
                                When you open your mouth, make sure the sound you make is better than silence!

Comment

Working...
                                X