Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Huis kopen, bouwen, appartement, grond..?? Voel me rot...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Huis kopen, bouwen, appartement, grond..?? Voel me rot...

Oorspronkelijk geplaatst door Aster Bekijk bericht
    Ik begrijp eigenlijk niet zo goed waarom er zoveel mensen hier tegen huren zijn...
    3 jaar weggesmeten geld? Misschien... Maar beeld je maar eens in dat je direct iets koopt en nadien blijkt dat je toch niet zo goed kunt samenwonen? Verkopen dan maar, die handel? Daar gaat je winst...

Ach, het kan ons nu nog overkomen dat het ooit niet meer lukt... maar op dit moment zijn we toch al zeker dat we op zijn minst ook kunnen samenleven...
    Die wetenschap alleen is me 3 jaar huur waard!

Greetz,
    Aster
    Met een gemiddelde stijging van 10% per jaar denk ik niet dat je snel verlies doet door een huis te kopen, dat is het argument niet. Het is wel een feit dat als je leefsituatie niet stabiel is (zowel relationeel/partner als werkgelegenheid) dat je beter niet koopt en even een paar jaar huurt. Maar ik zie huren ook als zwaar verlieslatend, je borg niet terugkrijgen de eerste jaren... Geen lening kunnen inbrengen in je belastingen... beter zo kort mogelijk houden en als je het kan: op je eentje iets kopen als je werk zeker is en je relatie (nog) niet...
    Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wim Bekijk bericht
      Met een gemiddelde stijging van 10% per jaar denk ik niet dat je snel verlies doet door een huis te kopen, dat is het argument niet. Het is wel een feit dat als je leefsituatie niet stabiel is (zowel relationeel/partner als werkgelegenheid) dat je beter niet koopt en even een paar jaar huurt. Maar ik zie huren ook als zwaar verlieslatend, je borg niet terugkrijgen de eerste jaren... Geen lening kunnen inbrengen in je belastingen... beter zo kort mogelijk houden en als je het kan: op je eentje iets kopen als je werk zeker is en je relatie (nog) niet...
      Ben ik het mee eens. En koop naar je mogelijkheden (al schat je die toch altijd lager in dan in werkelijkheid mogelijk is).
      ______
      www.vue.photo

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wim Bekijk bericht
        Met een gemiddelde stijging van 10% per jaar denk ik niet dat je snel verlies doet door een huis te kopen, dat is het argument niet.
        Daar heb je volledig gelijk in. Dit gaat echter enkel op als je het onder de beste omstandigheden bekijkt.
        Maar het zou het eerste koppel niet zijn dat uit elkaar gaat en het huis zo snel mogelijk van de hand wil doen. Net hierdoor wordt er vaak onder de marktprijs verkocht. Komen daar nog allerhande extra notariskosten, extra kosten bij de bank,... bij. (ah ja, want alles moet herschreven worden)

Dat is dan meteen ook de reden dat je zo af en toe wel eens een koopje kan doen... Net niet afgewerkte nieuwbouw, volledig gerestaureerd huis... maar het koppel kon de druk niet meer aan...
        Zeer schrijnend maar ja.
        Hoe gaat dat weer: de een zijn dood...
        When you open your mouth, make sure the sound you make is better than silence!

Comment

't Probleem is dat als je niet alleen gaat wonen en je gaat werken je je levensstandaard gewoon verhoogt...

Op 23 zou ik toch iets huren, dat laat je toch meer flexibiliteit. Als je bvb na 3 jaar van werk verandert en aan de andere kant van het land wil gaan wonen kan je dit makkelijk doen. Natuurlijk moet redelijk veel geld aan huur betalen en houd je dus weinig over om kapitaal op te bouwen en achteraf iets te kopen/bouwen.

Maar als je nog ff thuis blijft wonen koop je waarschijnlijk een veel te dure wagen en dan bouw je ook geen kapitaal op (ik ben 25 en zit naar zo'n volvo c30 te kijken)...
          ---
          Pogingen om iets op de gevoelige plaat/sensor vast te leggen:
          http://picasaweb.google.com/arnout.swinnen

Comment

Hm, ben der nog niet echt mee gered...

Kga ff mijn situatie schetsen:

- vaste job: 1500eur/maand netto
            - op rekening: 40 000euro
            - eigen wagen zonder lening
            - af en toe een paar eurotjes bijverdienen

Voila, kdenk nie dak daar ver mee zal geraken..
            Wat denken jullie?
            Iemand ongeveer zelfde situatie?

bedankt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Moi-online Bekijk bericht

Wat denken jullie?

bedankt
              Nog niet gered....
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Moi-online Bekijk bericht

Wat denken jullie?

bedankt
                Ik denk driekwart van de recent afgestudeerde jongeren, maar dat is een gok.

Comment

1500 euro per maand netto, (als pas afgestudeerde) en ver 2 000 000 oude belgische franken op de rekening......

Is dat de huidige situatie van een 23 jarige (pas afgestudeerde)..... 'k geef morgen mijn werk op, en 'k ga weer studeren, dat ik weer kan af studeren

Lijkt mij dat gewoon veel, dat een 23 jarige 1500 euro net heeft, of verdien ik gewoon schrikkelijk weinig
                  To make your dreams come true, wake up

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vanslycken Bekijk bericht
                    Ik denk driekwart van de recent afgestudeerde jongeren, maar dat is een gok.
                    Recent afgestudeerd Stefaan en al 40.000 op den boek hebben?
                    Een vaste job?
                    Maar het is hun allemaal gegund hoor.
                    Ok, ik wijk af.
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

Comment

• Re: Huis kopen, bouwen, appartement, grond..?? Voel me rot...

Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
                      1500 euro per maand netto, (als pas afgestudeerde) en ver 2 000 000 oude belgische franken op de rekening......

Is dat de huidige situatie van een 23 jarige (pas afgestudeerde)..... 'k geef morgen mijn werk op, en 'k ga weer studeren, dat ik weer kan af studeren

Lijkt mij dat gewoon veel, dat een 23 jarige 1500 euro net heeft, of verdien ik gewoon schrikkelijk weinig
                      ... vroeger had ik zijn loonbriefje opgevraagd
                      Maar dat was vroeger he.
                      Anderszijds kan het best waar zijn.

Zoon van een goede vriendin in het Gentse koopt oude panden op.
                      Hij renoveert die en verkoopt ze weer.
                      Nog niet zolang geleden zei hij tegen zijn ma dat zijn 1ste miljoen
                      op zijn rekening stond.

Hard werken jdm....soms loont het toch.
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht

Hard werken jdm....soms loont het toch.

Als die al een miljoen op zijn rekening staan heeft, zal het wel door wat gefoefel komen, en niet door hard werken
                        To make your dreams come true, wake up

Comment

1500 euro per maand netto, (als pas afgestudeerde)

Naar wat ik in het begin gelezen heb werkt hij sinds zijn 18 jaar, dus niet pas afgestudeerd...

Voor mij is 1500 euro net (op 23j) ook veel jdm, hangt ervan af welk soort werk natuurlijk...

Welk soort werk doe je Moi-online ?

Comment

Als die al een miljoen op zijn rekening staan heeft, zal het wel door wat gefoefel komen, en niet door hard werken
                            Voor die jong durf ik mijn hand in het vuur steken.
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

Comment

toch geen eerste miljoen euro?

Van hard werken word je niet rijk?
                              Waarmee word je dan wel "rijk"? Met h**rechance hebben? Met op de lotto spelen?
                              Ik ken er een paar die "met weinig werken veel verdienden", door op de beurs of op buitenlandse deviezen te speculeren. Eéntje ervan is ondertussen "om een koordeke geweest". De rest is ondertussen toch ook een beetje zijn pluimen kwijt. We kunnen niet allemaal Warren Buffet zijn.
                              Dan zijn er zo nog die denken dat ze het gat in de markt gevonden hebben. Soms kan dat en verdien je goed (zoals de eerste die centrale stofzuigsystemen begon te importeren en verdelen, maar ondertussen zijn er ook weeral meerdere spelers op die markt) - maar stinkend rijk word je er ook niet van.
                              Word je stinkend rijk als topmanager? Misschien wel, maar wat laat je er dan allemaal voor staan? Die hebben ook nooit gedaan met werken. En geef nu toe, wat zouden ze jou moeten betalen om je gezin helemaal aan de kant te schuiven? Ik ken zo een paar hoge managers, zo vaak tref je die ook niet thuis. Dus eigenlijk wel: hard werken. En talent hebben.
                              Moet je hoge studies gedaan hebben om rijk te worden? Ik ken een aantal artsen en advocaten die het niet zo breed moeten laten hangen. En een rechter die niet slecht verdient maar die toch ook niet in een kasteel moet gaan wonen.

Misschien is het beter zo: Met hard werken alléén word je niet rijk. Je moet ook nog wat geluk hebben.

Om je een voorbeeld te geven: ik heb een klant, die woont in een mooi kasteel (een echt 19e eeuws kasteel met bijhorende bossen en tuinen). Weet je waar die rijk mee geworden is? Drie keer raden...

Trappen en deuren!

Wil dat dan zeggen dat dàt de business is "to be" is? Ik denk het niet, want ik ken ook trappen- en deurenmakers die het zo breed niet moeten laten hangen...
                              Tenandere: als er één branche was waar het geld voor het oprapen lag, denk je dat er dan nog boekhouders zouden zijn? Die gasten wèten toch waar het geld zit zou je denken?

Of bekijk het eens van een andere kant: ik was met een collega bezig aan een klein werkje in een grote villa in een sjieke villawijk (enfin eigenlijk industriegebied te oordelen aan het aantal bedrijfsnamen op de deurbellen), toen daar plots drie heren de oprit opkwamen: of ze binnen konden want zij waren namelijk deurwaarder, politieman en slotenmaker.
                              Dan liever een huis van een maatje kleiner en niet achter uw rug uitgelachen worden door uw elektriekers

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vanslycken Bekijk bericht
                                toch geen eerste miljoen euro?
                                Neen Stefaan, franken dus...
                                En juist dat 1ste is het moeilijkste....
                                Je kent vast "van ene frank een miljoen maken" is het moeilijkste
                                Daarna...als je wat thuis bent in geldzaken.
                                Ubi bene, ibi patria.
                                BD0388BE
                                Een website

Comment

Working...
                                X