Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Huis kopen, bouwen, appartement, grond..?? Voel me rot...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Huis kopen, bouwen, appartement, grond..?? Voel me rot...

Dag allemaal

Ik ben 23jaar en ben constant aan mn toekomst aan het denken...
    Kwil later een huisje en een leuk gezinnetje, net zoals iedereen waarschijnlijk...

Alleen maak ik mezelf ziek door proberen zoveel mogelijk geld bijeen te krijgen voor later het goed te hebben... alsook als ik de prijzen allemaal zie...

250 000eur voor een huis...
    Met opmaken en zo ga ik niet beginnen, want dan ben je op de duur toch even veel geld kwijt...

Zit iemand in het zelfde schuitje? Zelfde denkwijze?
    Wat is zo ongeveer het minimum wat je aan de kant zou moeten hebben voor je de stap zet?
    Wat heeft een 23jarige van jullie op zn rekening staan?

Misschien wat privé vragen, maar zou graag mezelf wat vergelijken..

Sorry... maak er mezelf echt gek door...

Re: Huis kopen, bouwen, appartement, grond..?? Voel me rot...

Op uw 23 moet je onbezorgd van het leven genieten, en leven of er geen morgen is (al die dingen die je tussen je 18 en je 25 uitsteekt, worden later geclasseerd als jeugdzonden ). Huizen kopen, kinderen maken en al die dingen, dat zijn zorgen voor als je de 30-35 voorbij bent
    To make your dreams come true, wake up

Comment

Hey

nee hoor, dat is veel te laat, ik hoop achter een 3-4 tal jaar op eigen benen te gaan staan...

Vandaar dat ik me zo zorgen maak...

Comment

Ik heb op dit moment 83€ op mijn rekening staat. ik leef ook van dag tot dag. En het is mij tot nu toe helemaal tegoed bekomen. Ik ben het volledig eens met jdm.

Hetgeen ik nu aan denk zijn de examens een vakantiejobke en vooral gelukkig wezen met mijn vriendin .

Huizen, afbetalingen, rekeningen en wat dan ook hou ik mij helemaal niet mee bezig. Das voor later.

Comment

Nu gaat iedereen langer naar school.In mijn jonge tijd was het 16 jaar en je had een diploma.
          Ik heb vanaf dan veel gewerkt ,ook veel weekendwerk gedaan ,af en toe een dubbe shift (die toen nog wel eens in zwart werd betaalt) !!Veel gespaart !! 4 jaar lang alle weekends in een dancing gewerkt (gratis plezier en bier ) en er nog voor betaald worden .

Op mijn 23ste had ik mijn eerste huis...zelfgerenoveerd ...en na 10 jaar verkocht
          met wat winst.Huizen zijn beleggingen maar je moet er ook wel wat voor doen ,of je moet rijk geboren zijn ,ik was dat niet maar was wel gelukkig.

Ik zou graag eens een vlieg zijn ,want hier in de buurt worden kasten van villa's gezet ,maar een maandloon aan een huis hangen zou ik niet willen doen !

Comment

Zie, 'k ben er nu ver 37 ondertussen heb ik 1 dochter van enkele maanden, 'k woon samen en we ons eigen huis. Vorige week nog een doodsbrief in de bus gehad van iemand uit de straat, 42 iets gekregen, van de ene op de andere moment gepasseerd, zelfs geen aanslepende ziekte. Het leven is te kort om ons zorgen te maken.

Op mijn 23 zat ik nog op school, en waren mijn zwaarste zorgen op het einde van de week mijn poef op café kunnen betalen en 't is achteraf ook nog goedgekomen (aweja )

Comment

Mja, klopt, het leven is inderdaad veel te kort om ons zorgen te maken, maar toch...

Kben al van mn 18e aant werk...

Kwil gewoon geen maandloon afgeven elke maand voor een lening voor een huis...

Kwil later gelukkig zijn...

Erg eh...

Comment

Zolang je niet verder wil springen dan je stok lang is komt het allemaal wel goed.
                Lenen moet je sowieso doen voor een huis hoor, tenzij je de lotto wint of zo (of zoals die spreuk voor boven de schouw: "wie niet steelt of erft die werkt tot hij sterft"). Wat opzij zetten is zeker geen slecht idee, je moet toch een zeker percentage zelf al kunnen ophoesten vooraleer de banken een lening gaan toestaan.
                Gewoon wat gezond verstand is één van de voornaamste dingen in dit soort situaties...

Comment

Je zult toch 1 of 2 miljoen frank aan de kant moeten hebben voor je die stap kan zetten... niet?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Xius Bekijk bericht
                    Ik heb op dit moment 83€ op mijn rekening staat. ik leef ook van dag tot dag. En het is mij tot nu toe helemaal tegoed bekomen. Ik ben het volledig eens met jdm.

Hetgeen ik nu aan denk zijn de examens een vakantiejobke en vooral gelukkig wezen met mijn vriendin .

Huizen, afbetalingen, rekeningen en wat dan ook hou ik mij helemaal niet mee bezig. Das voor later.
                    Pa en ma zijn er nog zeker?????
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Moi-online Bekijk bericht
                      Mja, klopt, het leven is inderdaad veel te kort om ons zorgen te maken, maar toch...

Kben al van mn 18e aant werk...

Kwil gewoon geen maandloon afgeven elke maand voor een lening voor een huis...

Kwil later gelukkig zijn...

Erg eh...
                      En huren is geld weggooien
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vanslycken Bekijk bericht
                        Zolang je niet verder wil springen dan je stok lang is komt het allemaal wel goed.

Indeed, niet meer moeten hebben, dan je aankan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                          En huren is geld weggooien
                          Dit heeft ook zijn voordelen. Als uw vrouw u laat zitten, moet je geen kapitaal ophoesten om het huis te kunnen overnemen, waar je al uw werk aan ingestoken hebt.

Staat na 10 jaar het huis u niet meer aan, ga je gewoon op een ander gaan wonen.
                          Zijn er structurele problemen (uw dak weggevlogen ofzoiets), 't is den huisbaas zijn probleem

...... Ieder systeem heeft zijn voordelen

Comment

ben ook nog student (22, laatste jaars, maar doe volgend jaar nog een jaartje bij), dus kan er van mijzelf niet over meespreken, maar van mijn broerkes wel...
                            een van mijn broers heeft op z'n 26ste ook een huis gekocht alleen, behoorlijk goedkoop, leefbaar, maar er moest nog behoorlijk wat vernieuwd worden. na 3 jaar samen met iemand, huis gedeeltelijk afgewerkt, verkocht met winst en ergens anders opnieuw begonnen... dit ondertussen ook weer met een beetje winst verkocht...

zelf ben ik er ook nog nie echt mee bezig met wie, wat waar en hoeveel...

het gaat natuurlijk allemaal makkelijker als je met 2 bent om een huis te kopen/bouwen. maar alleen moet je toch ook wel iets kleins vinden om te kopen en evt te veranderen, want veranderingen doe je toch sowieso in een huis dat je koopt!!!
                            je moet idd een huis zien als een belegging, die mits goed onderhoud en een beetje geluk goed kan opbrengen!!!
                            (evt vraag je aan je ouders om een beetje extra geld, dat je later terugbetaalt)
                            Nikon D5200; kitlens Nikkor 18-105mm, Nikkor 50mm (f/1.8)
                            by elien_photography, on Flickr

Comment

Dag Elien

bedankt voor je reactie...

Mn ouders hebben zelf niet genoeg geld om mij geld te lenen...

Als ik nu eens wist wat ongeveer een goed startkapitaal was kon ik werken tot ik dat sowieso bereikt had...

Tzal allemaal van mezelf moete komen.

Inderdaad is het met 2 makkelijker.
                              Maar aan de bank betaal je het dubbel terug van wat je leent dus probeer ik zoveel mogelijk al zelf te hebben...

Weet het ook nie meer...

Comment

Working...
                              X