Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

flatscreen tv en losse versterker, lipsync probleem?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• flatscreen tv en losse versterker, lipsync probleem?

Ik lees dat lcd en plasma tv's last hebben van lipsynchronisatie problemen, bij het aansluiten op een externe versterker.
    De versterker moet dan een instelbare vertraging hebben om het beeld en geluid synchroon te laten lopen.

Wanneer treed dit verschijnsel op?

Situatie 1:
    DVD speler, geluid via audio uit naar versterker en beeld naar video ingang van tv.

Situatie 2:
    DVD speler, geluid en beeld naar ingang op tv.
    Geluid via audio uitgang van de tv naar de versterker.

Wie o wie kan mij hier meer over vertellen?

Peter.
    www.dpix.nl event photography

Re: flatscreen tv en losse versterker, lipsync probleem?

alles staat hier meer dan 2 jaar, en van dit fenomeen heb ik tot op heden niet opgemerkt.

situatie hier is : digibox, via spdif naar versterker, via scart naar plasma. Dvd via spdif naar versterker, en via component naar plasma.
    To make your dreams come true, wake up

Comment

Hier alleszins geen probleem met een Panasonic 42inch plasma en Sony dvd speler via HDMI aangesloten. Ik zie wel in de menu van de Sony dat ik een vertraging kan instellen maar die werkt enkel via de analoge uitgang dus ik vermoed dat het enkel kan voorkomen bij analoge verbindingen... Als je tegenwoordig een set koopt zou ik toch letten dat er overal hdmi op zit zodat geluid en beeld digitaal worden doorgestuurd, het zou me verbazen mocht het dan nog fout lopen...
      Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

Comment

Hallo,
        Heb een DVDrecorder van Pioneer, een Yamaha 2700, en een
        LG Flatscreen.
        Alles digitaal via Yamaha, en heb op geen enkele keer probleem
        met lypsinc. Kan wel corrigeren via Yamaha
        Groetjes
        Leo
        lumix LX100 met Nissin commander en Nissin DI700

Comment

Ken het probleem.

Heb een oude Sony TV + een DVD-speler van Pioneer.
          Ik koppelde mijn tv met m'n versterker en m'n DVD-speler. Reden hiervoor: in een andere plaats het ik een tweede TV staan met mono-geluid, in dezelfde plaats heb ik ook een paar boxen die op de versterker aangesloten in dezelfde kamer als mijn eerste TV. Speelt enkel mono-TV, dan zet ik via m'n DVD-speler geluid op m'n boxen (en moet mijn TV niet spelen in de andere plaats), maar heb ik wel een lipsync probleem. Indien ik echter rechtstreeks via de TV koppel ipv via m'n DVD-speler stelt zich dat probleem niet (logisch).

Dus:
          • ok indien je via de kanaalkiezer van je DVD-speler naar je TV kijkt en het geluid ook via de DVD-speler laat gaan
          • ok indien je via de kanaalkiezer van je TV naar je TV kijkt en het geluid via je TV laat gaan
          • niet ok indien je via de kanaalkiezer van je TV kijkt en geluid laat komen via je DVD-speler.

Op deze manier heb je ook een oplossing voor het probleem.
          Klinkt moeilijk, maar is logisch. Laat maar horen indien je er niet wijs uit kan.

Groeten,

Riho.
          Nikon Z6 II & D500 + Nikon 24-70mm + Nikon 28-300mm + Nikon 70-200mm 2.8 VRII + Sigma 180mm macro 1:1 f3.5 APO EX DG HSM + SB900
          Drone piloot A2/A3 met DJI Mavic 2 Pro

Comment

Ik had dit probleem ook met rechtstreekse klank van de dvd en beeld rechtstreeks naar scherm..
            Oplossing: alles eerst naar flatscreen gestuurd, en dan klank van flatscreen terug naar versterker. Werkt nu perfekt. (zelfs de verkoper "had dit nog nooit meegemaakt", maar probeerde me wel een versterker te verkopen waarmee dit probleem zou opgelost zijn omdat je zelf een vertraging kon instellen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bereboot Bekijk bericht
              maar probeerde me wel een versterker te verkopen waarmee dit probleem zou opgelost zijn omdat je zelf een vertraging kon instellen.
              Da's wel wreed ambetant dan als uw klank achter loopt hé ...
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

Working...
              X