Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

migratie bestanden van ene PC naar de andere

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• migratie bestanden van ene PC naar de andere

Wat is de meest vlotte manier voor een PC dummie om de transfer te maken van bestanden en instellingen van een PC naar een nieuwe?

Via CD-roms?Specifieke software ? of kan ik dat met Windows zelf?
    Het besturingssysteem is in beide gevallen Windows XP home.

Dank voor begrijpelijke uitleg.

Re: migratie bestanden van ene PC naar de andere

Kijk hier eens : http://support.microsoft.com/kb/293118/nl? of gebruik de help in uw Windows eens, dat kan wonderen doen
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

PC even open gooien en de oude schijf als slave bij in de PC hangen. Zo heb je meteen meer opslagruimte.

Comment

@VerSeg:
        dan ben je wel even bezig,niet?
        max 650 Mb per keer overtappen....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vonkske Bekijk bericht
          @VerSeg:
          dan ben je wel even bezig,niet?
          max 650 Mb per keer overtappen....
          Waarom ? Je vraagt toch zelf of het via CD's kan? Buiten dat, je kunt ook DVD's nemen. Of je gebruikt methode Verseg voor instellingen en methode Pol voor de bestanden...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
            Waarom ? Je vraagt toch zelf of het via CD's kan? Buiten dat, je kunt ook DVD's nemen. Of je gebruikt methode Verseg voor instellingen en methode Pol voor de bestanden...

Inderdaad het beste van twee werelden

Comment

Als beide PC uitgerust zijn met een ethernetaansluiting gewoon met de geschikte kabel met elkaar verbinden, vervolgens in windows een netwerkje opzetten (dit gaat met een wizzart en neemt maar enkele minuten in beslag) en je bestanden gewoon overzetten naar de andere PC
              Groetjes,
              Snorreke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Snorreke Bekijk bericht
                Als beide PC uitgerust zijn met een ethernetaansluiting gewoon met de geschikte kabel met elkaar verbinden
                lijkt me ook de beste manier... Even naar een pcwinkel gaan en een cross-utp kabel vragen. (kost 4€ ofzo!)

(jeuj, mijn eerste tip naar iemand toe )

Comment

Wat is de meest vlotte manier voor een PC dummie om de transfer te maken van bestanden en instellingen van een PC naar een nieuwe?
                  Naar een deftige pc-winkel trekken die dat voor je doet.

Comment

Wat bedoel je juist met instellingen overzetten?

Overzetten van grote hoeveelheid bestanden --> best via netwerkje (cross-utp kabel of router)
                    Grtz, Tigra-Boy
                    ~Nikon D90+D50~SB-600~Tokina 12-24~Tamron 17-35~Tamron 28-75~Tamron 90 macro~Nikkor 70-300VR~Sigma 50-500~Manfrotto 055XPROB+322RC2~Slingshot300AW~Nova200AW~

Comment

Ondertussen is alles opgelost.Bleek dat de videokaart van de nieuwe PC niet goed werkte.Dell is ze komen vervangen.
                      Overzetten van instellingen en bestanden deed ik via copy naar externe schijf en zo naar de nieuwe en alles tip top,behalve outlook (moet nog eens naar mijn provider beeln voor d einstellingen)

Bedankt voor het meedenken

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Compumax Bekijk bericht
                        Naar een deftige pc-winkel trekken die dat voor je doet.
                        En 50€ betalen voor iets dat je zelf gratis kan zekers?
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

Comment

Wat is de meest vlotte manier voor een PC dummie...
                          Het laatste woord uit deze quote heeft de overweging uitgelokt om professionele hulp te zoeken, in mijn ogen correct advies, of niet ?

Comment

Ondertussen is alles opgelost.Bleek dat de videokaart van de nieuwe PC niet goed werkte.Dell is ze komen vervangen.
                            Overzetten van instellingen en bestanden deed ik via copy naar externe schijf en zo naar de nieuwe en alles tip top,behalve outlook (moet nog eens naar mijn provider beeln voor d einstellingen)

Bedankt voor het meedenken
                            Hoe, voor een klein meerprijsje doet dell dat toch voor u, als u daar een nieuwe pc koopt
                            To make your dreams come true, wake up

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
                              Hoe, voor een klein meerprijsje doet dell dat toch voor u, als u daar een nieuwe pc koopt

Het ging hier om problemen na aankoop.
                              Voor een meerprijsje wordt dat zeker gedaan maar dan moet je het op voorhand bestellen...Nu was ie geleverd en na wat heen en weer chatten kwam Dell tot de conclusie dat er ook wat scheelde aan de videokaart lag.

Dus technieker gestuurd die enkel de videokaart kwam vervangen (10 min werk) en dan ook enkel daarvoor gekomen was.Zijn opdracht stopte daar vertelde hij me.Tests of hulp bij overzetten was niet inbegrepen..

Bij eventuele verdere problemen moest ik maar terug "technical support" contacteren..

Comment

Working...
                              X