Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

migratie bestanden van ene PC naar de andere

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: migratie bestanden van ene PC naar de andere

[QUOTE=vonkske;1426655]

Dus technieker gestuurd die enkel de videokaart kwam vervangen (10 min werk) en dan ook enkel daarvoor gekomen was.Zijn opdracht stopte daar vertelde hij me.Tests of hulp bij overzetten was niet inbegrepen..

[QUOTE]

Zou ook niet echt slim zijn van die technieker, om een betalende service, gratis beginnen aan te bieden
    To make your dreams come true, wake up

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vonkske Bekijk bericht
      Dus technieker gestuurd die enkel de videokaart kwam vervangen (10 min werk) en dan ook enkel daarvoor gekomen was.Zijn opdracht stopte daar vertelde hij me.Tests of hulp bij overzetten was niet inbegrepen..

Bij eventuele verdere problemen moest ik maar terug "technical support" contacteren..
      Is vrij logisch... normaal heeft zo'n technieker een juist omschreven opdracht, en als hij dan meer doet dan afgesproken, en er loopt iets verkeerd, kan hij en/of de firma waarvoor hij werkt daarvoor aansprakelijk gesteld worden, bijvoorbeeld bij verlies van data. Hij moet in principe wel testen of de videokaart die hij heeft vervangen correct functioneerde...
      Grtz, Tigra-Boy
      ~Nikon D90+D50~SB-600~Tokina 12-24~Tamron 17-35~Tamron 28-75~Tamron 90 macro~Nikkor 70-300VR~Sigma 50-500~Manfrotto 055XPROB+322RC2~Slingshot300AW~Nova200AW~

Comment

reply in verkeerd topic
        To make your dreams come true, wake up

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Compumax Bekijk bericht
          Het laatste woord uit deze quote heeft de overweging uitgelokt om professionele hulp te zoeken, in mijn ogen correct advies, of niet ?
          In plaats van dure professionele hulp te zoeken kan je ook zoals de TS doet eerst eens aan kennissen en vrienden info vragen ...
          Last edited by VerSeg; 2 juni 2007, 02:07.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            In plaats van dure professionele hulp te zoeken kan je ook zoals de TS doet eerst eens aan kennissen en vrienden info vragen ...
            Professionelen moeten ook leven. Ze bieden diensten aan en daar hoort betaling bij. Zoals altijd zijn er goeie en slechte, goedkope en dure.
            Duur en professioneel altijd aan elkaar verbinden is echt niet nodig.

Comment

Professionelen moeten ook leven. Ze bieden diensten aan en daar hoort betaling bij.
              Ja ... professioneel moet ik ook de ganse dag problemen oplossen en support geven maar ik vraag ook helemaal niets om hier een goedbedoeld antwoord te geven aan iemand dat een vraagske stelt.
              Wil je absoluut voor alles geld vragen, dan moet je niet op een forum zijn want daar draait alles meestal om vriendendiensten.
              Elke vraag die op dit forum gesteld wordt zou je idd ook aan een professioneel kunnen stellen ... we doen dus allen aan broodroof?
              Trouwens is niemand verplicht een antwoord te geven hé ... maar vragen staat vrij.

Als je in een winkel een vraag gaat stellen dan krijg je ook gratis een antwoord ... pas als je het nodige door hun laat uitvoeren zal je ook effectief betalen (logisch). Als ik morgen in de winkel ga vragen hoe ik mijn TV moet afstellen, dan zal die daar ook wel een gratis antwoord op geven, moet die ter plaatse komen dan zal ik er ook voor moeten betalen. Maar wie zegt dat ik hem (professioneel zijnde) geen gratis vraag mag stellen en proberen het zelf op te lossen?
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                Wil je absoluut voor alles geld vragen, dan moet je niet op een forum zijn want daar draait alles meestal om vriendendiensten.
                Uit Vandale :
                fo·rum (het ~, fora/~s)1 bijeenkomst waarop deskundigen na een inleiding met het publiek discussiëren2 groep deskundigen die vragen van een publiek beantwoorden3 [gesch.] plein in Rome waar het volk bijeenkwam om de algemene zaken te bespreken, recht te doen enz. fo·rum·dis·cus·sie (de ~ (v.))1 groepsdiscussie met een forum van deskundigenAlles is voor interpretatie vatbaar natuurlijk, maar een forum draait niet om vriendendiensten maar in de eerste plaats om discussie en uitwisselen van ideeën. Blijkbaar.
                Je slaagt er in om mijn goedbedoelde tip, vraag het aan een professioneel als je van jezelf zegt een dummy op computer te zijn, als verkeerd te laten overkomen omdat vrienden dat evengoed kunnen. Terwijl het voor een pc dummy niet evident is dat hij een goedbedoelde tip ook correct kan in de praktijk brengen, hij blijft een dummy. Verder heb ik niets over broodroof geschreven, nergens geschreven dat een simpele vraag niet gratis mag beantwoord worden, maar wel dat professioneel en duur geen synoniem hoeven te zijn, zoals jij wel voorstelt.
                Elke vraag die op dit forum gesteld wordt zou je idd ook aan een professioneel kunnen stellen ... we doen dus allen aan broodroof?
                Die vergelijking is zo krom als :"ik kan in mijn schoenen, mijn schoenen kunnen in een schoendoos, dus...ik kan in een schoendoos."
                't Grappige is dat ik deze week al een aantal mensen erop betrap dat ze op die manier hun gelijk proberen te halen.
                En dat terwijl ik alleen maar schrijf dat iedereen zijn plaatsje verdient.
                Tenslotte, wie zegt er dat ik (professioneel zijnde) geen vraag gratis zou beantwoorden zodat men het zelf kan oplossen?

Comment

Verder heb ik niets over broodroof geschreven, nergens geschreven dat een simpele vraag niet gratis mag beantwoord worden, maar wel dat professioneel en duur geen synoniem hoeven te zijn, zoals jij wel voorstelt.
                  In dit geval is professioneel weg gelijk aan duur. Als je bijvoorbeeld 50€ gaat betalen aan een pro is dit inderdaad niet veel en die pro zal daar niet veel van over houden ... maar 50€ om een bestandje te kopiëren of een paar gegevens in te typen is anders wel veel betaald.
                  Het ging hem uiteindelijk alleen nog om zijn mail-instellingen en dit kan zijn provider hem onder telefonische begeleiding ook laten doen. Zelfs al is het een betalend nummer, dan zal het nog steeds goedkoper zijn dan iemand te laten komen of uw PC ervoor ergens binnen te doen. Meer dan dat wil ik niet zeggen.

Tenslotte, wie zegt er dat ik (professioneel zijnde) geen vraag gratis zou beantwoorden zodat men het zelf kan oplossen?
                  Misschien omdat dit uw eerste antwoord was in dit topic :
                  Naar een deftige pc-winkel trekken die dat voor je doet.
                  En vervolgens :
                  Professionelen moeten ook leven.
                  Wil je helpen, doe dan een voorstel waar men iets mee is, dat je naar een pro kan trekken met je problemen weet heus wel iedereen hoor.

Als iemand een vraag stelt in de genre van "hoe kan ik ..." dan kan je ervan uitgaan dat hij het niet weet en geen ervaring heeft met hetgeen waar hij een vraag over stelt ... zo kan je iedereen als een dummy naar de winkel sturen en moet er geen forum meer zijn. En als je nooit iets zelf probeert, dan zal je steeds dummy blijven (al gebruik ik het woord dummy niet graag voor iemand dat iets niet weet).

En nu maar stoppen met deze onzinnige discussie ... de TS zal er niet verder mee geraken.
                  Last edited by VerSeg; 4 juni 2007, 01:54.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vonkske Bekijk bericht
                    Wat is de meest vlotte manier voor een PC dummie om de transfer te maken van bestanden en instellingen van een PC naar een nieuwe?
                    Tja, als je de originele vraag interpreteert pas je in de schoenendoos natuurlijk.

Comment

Ik gaf reeds aan dat het probleem opgelost is,dank zij het inschakelen van de helpdesk van Dell.

Mijn vraag stellen op het forum deed ik precies omdat ik mijn eigen beperkingen ken.Eens rondhoren bij mensen die er meer van kennen leek me te verkiezen boven onmiddelijk de helpdesk te contacteren.

Uit de antwoorden bleek echter dat er meer aan de hand was.Dan pas schakelde ik de helpdesk in.En met goed gevolg:men kwam de videokaart vervangen en sindsdien liep alles vlot.

Dell levert voorgeînstalleerde PC's.Je kan er niet zomaar mee naar de PC winkel stappen...

Laat mijn vraag geen aanleiding geven tot verdere discussie,ik volg VerSeg wanneer die stelt dat er geen forum moet bestaan wanneer er onmiddelijk naar professionele hulp doorverwezen wordt.Zo een antwoord kan je op de meeste,hier gestelde vragen,wel geven.

In alle geval nogmaals dank voor het meedenken,ik ben volledig tevreden en mijn PC doet het prima

Comment

Working...
                      X