Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verkoop op BD : een verkapte EBAY !!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Verkoop op BD : een verkapte EBAY !!

Kijk, idereen heeft zijn eigen ervaringen met aankopen die 2de hands gebeuren, als je het niet nieuw in de winkel koopt weet je dat je niet dezelfde zekerheid en garantie hebt, dat is toch vrij logisch, niet? Een verkoop via BD geeft geen zekerheid, dat wordt hier trouwens ook nergens verkondigd. Ik heb al op alle mogelijke sites en plaatsen 2de hands gekocht, tot nu toe steeds zonder problemen. En toch voel ik me geruster als ik iets koop van iemand die tot BD behoort. Ik bel ook bijna altijd met de mensen waar ik iets van koop. Zo'n gesprek kan soms toch bepaalde dingen ophelderen. Wat je wel hebt via aankoop op BD is het feit dat er op den duur mensen elkaar via via kennen en dat kennis en ervaring over iemand dankzij deze "tamtam" ook voordelen kan bieden.
    Wil je 100% zekerheid en garantie, koop dan nieuw . . . dat is de enige optie . . . andere aankopen . . . is inderdaad altijd even afwachten maar mijn vertrouwen op BD hier is toch al ferm gegroeid . . .
    En zoals hierboven al eens vermeld is : de koper wil de laagste prijs, de verkoper de hoogste . . . Laten we daar niet schijnheilig over doen . . .
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Mocht je in de toekomst echt problemen krijgen met kopen/verkopen dan zou je kunnen overwegen om het kopen en verkopen op te splitsen, maar ik weet uiteraard niet of het forum-technisch kan...

Kopen: iedereen kan kopen (ook iemand die pas net registreert)
      Verkopen: kan enkel door geregistreerde BD-leden geplaatst worden

Zo blijft de "verkoopmarkt" even groot voor potentiële kopers, terwijl je als koper zeker bent iets te kopen van een "echte" BD-er.

Enfin, maar een idee hé...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
        Kijk, idereen heeft zijn eigen ervaringen met aankopen die 2de hands gebeuren, als je het niet nieuw in de winkel koopt weet je dat je niet dezelfde zekerheid en garantie hebt, dat is toch vrij logisch, niet? Een verkoop via BD geeft geen zekerheid, dat wordt hier trouwens ook nergens verkondigd. Ik heb al op alle mogelijke sites en plaatsen 2de hands gekocht, tot nu toe steeds zonder problemen. En toch voel ik me geruster als ik iets koop van iemand die tot BD behoort. Ik bel ook bijna altijd met de mensen waar ik iets van koop. Zo'n gesprek kan soms toch bepaalde dingen ophelderen. Wat je wel hebt via aankoop op BD is het feit dat er op den duur mensen elkaar via via kennen en dat kennis en ervaring over iemand dankzij deze "tamtam" ook voordelen kan bieden.
        Wil je 100% zekerheid en garantie, koop dan nieuw . . . dat is de enige optie . . . andere aankopen . . . is inderdaad altijd even afwachten maar mijn vertrouwen op BD hier is toch al ferm gegroeid . . .
        En zoals hierboven al eens vermeld is : de koper wil de laagste prijs, de verkoper de hoogste . . . Laten we daar niet schijnheilig over doen . . .
        Voilà, zo simpel is het
        Hier ben ik het mee eens, zelfs roerend
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

Comment

Ik ga niet zeveren...
          zien of de aanbieder/koper vzw lid is ( groene bol )
          Ik heb, wil geen groene bol, maar dat betekent niet dat ik GEEN VZW-lid ben.
          Mijn betalingsopdracht en de uitvoering ervan zijn het enige reële bewijs van VZW-lidmaatschap. In eerste instantie een lidmaatschapskaart en niets meer of min.
          https://www.fotospotter.be
          Je suis content d’être heureux

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Purlut
            Mijn betalingsopdracht en de uitvoering ervan zijn het enige reële bewijs van VZW-lidmaatschap.
            Tja Purlut, dan zet je eventueel in de topic een kopie van je overschrijving , die groene bol heeft zijn nadelen maar ook zijn voordelen ...
            En er is niemand die beweert dat je geen VZW lid bent

Gr. Xarder

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
              Helemaal juist en ook een eerlijke reactie of opmerking.

Verkopen of aanbiedingen zou men moeten beperken tot enkel de echte leden
              of de mensen met de "groene bollekes".
              Als ze er iets voor over hebben dan moeten ze maar betalend lid worden.
              E-bay is ook niet gratis

met die uitspraak ben ik het totaal niet mee eens
              ikzelf zit bv op vijf verschillende forums
              onder andere twee mountainbikeforums
              als ik op elk forum moet gaan betalen voor af en toe iets te kunnen verkopen of aankopen wordt het alleen al aan de lidgelden een dure zaak voor mijn hobby's uit te oefenen
              ik verdien geen massa geld zoals sommige en moet hard genoeg werken voor onder andere mijn hobby's
              als dan daar nog eens voor elk forum lidgeld bijkomt om op iets te kunnen bieden of iets te kunnen verkopen is de fun er voor mij wel af
              dus tweemaal nadenken voordat je zoiets schrijft
              het is mischien in uw ogen maar 30€ maar dat geld niet voor iedereen
              in mijn geval zou dat als ik de lijn zou doortrekken een goede 150€ worden voor de forum waarop ik regelmatig kom en iets koop en verkoop.
              daarvoor koop ik mits wat zoeken een goede 2dehands flits voor

ps kapaza en 2dehands.be zijn wel gratis (dit slaagt op je ebay)

mvg
              Gert

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door purlut Bekijk bericht
                Ik ga niet zeveren...

Ik heb, wil geen groene bol, maar dat betekent niet dat ik GEEN VZW-lid ben.
                Mijn betalingsopdracht en de uitvoering ervan zijn het enige reële bewijs van VZW-lidmaatschap. In eerste instantie een lidmaatschapskaart en niets meer of min.
                Zelf gezocht he man
                Het is een "groene bal" en hij ligt in jouw kamp...
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gert1971 Bekijk bericht
                  met die uitspraak ben ik het totaal niet mee eens
                  ikzelf zit bv op vijf verschillende forums
                  onder andere twee mountainbikeforums
                  als ik op elk forum moet gaan betalen voor af en toe iets te kunnen verkopen of aankopen wordt het alleen al aan de lidgelden een dure zaak voor mijn hobby's uit te oefenen
                  ik verdien geen massa geld zoals sommige en moet hard genoeg werken voor onder andere mijn hobby's
                  als dan daar nog eens voor elk forum lidgeld bijkomt om op iets te kunnen bieden of iets te kunnen verkopen is de fun er voor mij wel af
                  dus tweemaal nadenken voordat je zoiets schrijft
                  het is mischien in uw ogen maar 30€ maar dat geld niet voor iedereen
                  in mijn geval zou dat als ik de lijn zou doortrekken een goede 150€ worden voor de forum waarop ik regelmatig kom en iets koop en verkoop.
                  daarvoor koop ik mits wat zoeken een goede 2dehands flits voor

ps kapaza en 2dehands.be zijn wel gratis (dit slaagt op je ebay)

mvg
                  Gert
                  Als eens gelezen Gert waar kapaza en 2dehands.be zijn centen haalt
                  >>104.000 advertenties totaal in 1.047 subrubrieken.
                  Niets is wat het lijkt en niets is gratis.

Maar dit doet er nu niet toe.
                  't Zou "leuk" worden hier op BD met 104.000 enz. enz.

Verder vind ik de fun van een forum niet het verkopen of aankopen.
                  Ik vind dat zelfs geen hoofdzaak.

Meestal is dit voor de koper een ernstige zaak...en juist wel om de redenen
                  die jij hier expliciet aanhaalt: de centen dus waar jij hard voor moet werken.
                  De koper wil waar voor zijn centen niet, wat de som of de aankoopprijs ook mag zijn...
                  Ik vrees ook voor de feit dat hier veel collega's zijn die massa's geld verdienen.

Uiteindelijk hangt het er van af wat het jou, persoonlijk, allemaal waard is.
                  Ik neem liever géén risico's ondanks positieve ervaringen van collega's.

Als elke partij tevreden is dan is het idd. wel opgelost.
                  Einde van het verhaal dan
                  Last edited by theokus; 22 mei 2007, 22:13.
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

Comment

@Xarder
                    Die groene bol heeft geen enkele bewijskracht. Nouga, bollekes, ...
                    Die groene bol wordt toegekend en is gebonden aan een profiel. Dat profiel is niet automatisch gebonden aan een boekhouding, dus is manueel toe te kennen.
                    Dus, als rechtsgeldigheid ? , te zdju ik gebruik nu ook opnieuw die groene bol
                    Vervolledigen
                    Mocht het U ontgaan zijn ...
                    Tonen van een overschrijving en een boeking op een publiek forum is een inbreuk op de privacy.
                    Het tonen van een "anders dan rode-oranje" verkeersbol is voor mij eveneens een inbreuk op mijn privacy
                    (Toch schitterend dat ze dit woord hebben uitgevonden).
                    Oh ja, Theokus, ik maak me geen illusies meer en ik heb geen problemen met het in de mist gaan van dat groen spul.
                    Het enige verwijt dat je daar kan aan koppelen is dat je veel zaken ontzegt worden onder het mum 'informatica', profielen en dat is nu juist wat zuivere nonsens is. Je kan wel je eigen avatar uitschakelen, dus ...,
                    Euh, ik heb dat dingen niet gezocht hoor, ongevraagd gekregen en gesmeekt verwijderd, allee, smeken, noem het eerder ... maar dit is offline
                    Last edited by Wim.Vanmaele; 22 mei 2007, 07:32. Reden: Vervolledigen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Purlut
                      Vervolledigen
                      Mocht het U ontgaan zijn ...
                      Tonen van een overschrijving en een boeking op een publiek forum is een inbreuk op de privacy.
                      om verder te vervolledigen ....

Oorspronkelijk geplaatst door Xarder
                      Tja Purlut, dan zet je eventueel in de topic een kopie van je overschrijving
                      Xarder

Comment

Ge moet dringend leren lezen ...
                        Inbreuk op privacy ...
                        en publiek stellen van een handtekening en een rekeningnummer (verd*mme, weer dat speciaal kleur) is vragen naar plunderen van rekeningen ...

Comment

Purlut, jij moet nodig eens leren lezen.....

Ik heb het nog eens extra vet gezet ....
                          Maar tuurlijk ... alles kan uit zijn verband gerukt worden

Xarder

Comment

zoals ge schrijft zegt en doet en niet laten kunt
                            Alles uit het verband rukken ...

Comment

*zucht*

Xarder

Comment

Jongens, jongens: opletten met dingen uit hun verband te rukken. Zeker in een hospitaal goed mee uit te kijken...

Comment

Working...
                                X