Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verkoop op BD : een verkapte EBAY !!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Verkoop op BD : een verkapte EBAY !!

Oorspronkelijk geplaatst door lut Bekijk bericht
    @ Fabbe: Het loopt nu zoals we het wensen. Sommigen zijn het daar niet mee eens. Maar dat zal met eender welke werkwijze zo zijn.

Velen zijn er niet mee eens! Maar niet iedereen durft ervoor uitkomen en hebben schrik op hun teen getrapt te worden !Misschien moet er maar eens een poll gehouden worden ! Je kan je ook de vraag stellen '' Kunnen we hier iets niet aan verbeteren , niet zo '' nu is het naar onze wens ''

Ik herrinner mij nog mijn 1ste verkoop ,toen werd ik direkt op de kop getikt van iemand van RVB dat mijn spul goedkoper te verkrijgen in Duitsland en hier geen ebay praktijken konden gevoerd worden ! En mijn vraagprijs was toen 70% van de nieuwprijs op dat moment dat het toestel koste in Belgie !

Het meeste materiaal dat nu aangeboden is van enkelingen die registreren om te kunnen verkopen ,de rest intresseert hun niet.En dan vlug nog een linkje erbij dat het via Ebay gaat !!
    Last edited by Fabbe; 21 mei 2007, 14:40.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TedereTijger Bekijk bericht
      Straf....

Heel straf.

Dus €30 aan BD betalen is voor jou 'n garantie van niet opgelicht te worden, en betaal je geen €30 aan BD een garantie van wél opgelicht te worden?

'k Strek het draadje hier misschien wel heel dun zo, maar zo komt je opmerking over theokus.
      Mijn dun draadje is dat ik BD wil beschermen en eveneens de kopers.

Vanaf het ogenblik dat de verkoper zijn zaken heeft verkocht is het
      voor de verkoper meestal opgelost.
      Waarom zeg ik dit laatste?
      Omdat ik heel zeker wil weten wie de verkoper is.
      Als die lid is dan is veel geweten he Tedere.
      En een rekeningnummer van bijv. een bank liegt niet he.
      Mijn zorg is dan, als er zich een probleem voordoet, dat men BD gaat
      lastig vallen juist doordat alles geweten is.
      Voorspellen of in de toekomst kijken kan ik niet,
      maar ik vermoed wel dat die kansen klein zullen zijn.

Bij het huidige systeem gebeurt alles min of meer buiten BD om.
      Dus mijn "vermoedelijke" problemen zijn uitgeschakeld...
      en dat is in feite nog zo slecht niet.
      Het geeft wel weer aanleiding tot nieuwe problemen

Mensen met slechte bedoelingen hebben natuurlijk andere interesses.
      Ik heb daar 2 voorbeelden van maar ik ga ze u besparen.

Plus door lid te worden steun je ook de "goede werken" hier
      Maar daarin is iedereen vrij in natuurlijk...
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mutse Bekijk bericht
        dus ik ben een oplichter? als je het heel letterlijk neemt.

Kan er geen poll gehouden worden tussen oud en nieuw systeem? Voor de rest heb ik hier weinig van te zeggen alleen dat ik het nieuwe systeem niet echt goed vind.
        Tegen mij mutse...?...
        Wel ik kan maar één ding zeggen: jouw reactie bewijst dat je geen oplichter bent.
        Een echte (oplichter) zou zich daar totaal niks van aantrekken....
        En die zou helemaal niet gaan reageren hier ofwel misschien toch, door een
        schitterende komedie op te voeren
        Dit is niet persoonlijk bedoeld he mutse, 't is maar een voorbeeld.
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fabbe Bekijk bericht
          Ik was in de running voor deze lens :
          Groothoekzoom van Tokina voor Canon. Lens heeft lichte gebruikssporen; het glas is perfect en de lens is technisch tiptop in orde. De lens maakte deel uit van een set die ik zopas kocht en was in die zin een verplichte aankoop; moet nu plaats ruimen voor telezoom. foto's: http://www.pictureparking.com/pic/75080/mode/L/img

Had hier 2x maal een bod gedaan maar de verkoper zou tegen deze avond om 20.00u laten weten wie het hoogste bod had gedaan ! Blijkbaar was ze al deze middag verkocht aan iemand anders .Vind het zeker niet fijn van de verkoper ons in het gewisse te laten en zijn afspraak niet na te komen !

Nu de koper zal misschien gelijk of iets meer geboden hebben (2x hadden het zelfde bod gedaan ) maar ik persoonlijk vind het maar een verkapte ebay deze verkoop !
          Het pm'en vond de verkoper ook niet leuk wat hij vermelde in zijn topic !

Ik vond het vroeger veel intressanter dat je bv online je bod kon doen , ja er waren die het topic stoorden en die zeker geen interesse hadden ,maar meestal ging de verkoop op een originele en correcte manier door !

Soit , volgende week ga ik mijn Canon 70/200 F4 verkopen , 5 maand oud en je zal kunnen bieden . Als je mij PM'ed met een bod stuur ik je een pm na een uurke of 2 met de melding dat je moet hoger bieden,iemand heeft al een hoger bod gedaan ,zo kan ik dan zelf de prijs omhoog drijven !
          Heb intussen alle reacties hier nog eens gelezen.
          Fabbe, heb je gezien dat de aanbieder een "kind van 8 jaar" is?
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

Comment

Velen zijn er niet mee eens! Maar niet iedereen durft ervoor uitkomen en hebben schrik op hun teen getrapt te worden !Misschien moet er maar eens een poll gehouden worden ! Je kan je ook de vraag stellen '' Kunnen we hier iets niet aan verbeteren , niet zo '' nu is het naar onze wens ''
            ik weet zeker dat niemand op BD schrik moet hebben van mods of andere leden, of toch niet als je niks mispeuterd hebt..
            foto als spiegel of als venster?

Comment

Ehum... als koper van die aangeboden lens voel ik me verplicht te reageren.

Vrijdagavond heb ik redelijk snel een bod gedaan op die lens.
              's Anderendaags kreeg ik PM van de verkoper met de prijs die hij voor ogen had en de melding dat iemand al zoveel had geboden.
              Daarna heb ik mijn bod verhoogd tot het maximum wat ik voor die lens zou willen geven.
              Ik werd sindsdien in het ongewisse gelaten over de andere biedingen, wat ik eerlijk vond van de verkoper. Zo kon hij niet de prijs (kunstmatig) opdrijven.

Zondagnamiddag kreeg ik van hem te horen dat na aftrek van eventuele transportkosten ik de hoogste bieder was.
              Ik woon toevallig vlakbij de verkoper en kon een uurtje later de lens zelf testen, en cash betalen. Toch een voordeel voor een verkoper.

Mijn opinie:

1) Iedere verkoper wil liefst zoveel mogelijk geld voor zijn spullen. Deze verkoper heeft dit binnen de perken gehouden door niet constant alle biedingen door te mailen.
              2) Ernie2 kwam mij over als een eerlijke verkoper die net zoals iedereen hier door het digitale fotovirus is gebeten. Er is geen reden om hem hier door het slijk te halen. (ik veronderstel dat dit ook niet de bedoeling is en zijn verkoop enkel als voorbeeld wordt aangehaald).
              3) Ik heb al twee zaken aangekocht via dit forum. Mijn camera kocht ik in het vorige 'openbare' systeem, en nu deze lens via PM ipv in het topic zelf.
              Beide systemen hebben voor en nadelen, maar gezien BD niet in de eerste plaats een handelsite is leg ik mij graag neer bij het huidige systeem.
              Bij een zoekertje in de streekkrant kan je toch ook geen reactie plaatsen hé.
              www.bigducksix.be

Comment

We mogen toch één zaak niet vergeten: BD is hier niet fout geweest.
                Ik hoop dat iedereen het hier mee eens is.

Fabbe lijkt onheus behandelt te zijn en dat zou dan de fout zijn van de verkoper.
                Wat kunnen we dan doen en wat verwacht hij van ons?
                Moeten we die verkoper gaan "straffen"?

Robin Hood en Zorro zijn er niet meer he

Tweedehands zaken koop je best bij iemand die je door en door kent.

Duizenden of honderden euro's ga je toch nooit ofte nooit uitsparen
                En voor een paar euro's meer of minder ga ik géén risico's nemen.
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

Comment

Het toelaten tot aangeboden en gezocht enkel voor VZW leden is echt wel besproken. Echter er kleven meer nadelen dan voordelen aan. De spoeling wordt uitermate dun en maakt de kans dus vele malen kleiner dat je je lens of camera vindt. Daarbij, wat let je om enkel te bieden of in te gaan op een aanbod van een VZW lid? (te herkennen aan het groen bolleke voor de naam .)

Gr. Xarder

Comment

Een herdefinitie en een nieuwe aanpak van de subfora "aangeboden" en "gezocht" werd een tijdje geleden onafwendbaar wegens de vele "off topic" commentaren telkens een nieuwe topic geopend werd.
                    Vaak werden deze commentaren gepost met de beste bedoelingen, ( soms ook niet) maar dat dit is geen excuus om zich te mengen in iemand anders transactie.

Bekijk het forumonderdeel "aangeboden" en "gezocht" als een gratis advertentieruimte die tot de beschikking gesteld wordt van de forumgebruikers.
                    Niets meer, niets minder.

Als bijkomende voordelen kan men:
                    zien of de aanbieder/koper vzw lid is ( groene bol )
                    contact opnemen met de verkoper via PM en/of e-mail
                    diens eerdere postings opsporen
                    een, voor andere geinteresseerden, afgeschermd bod plaatsen.
                    Vaak hebben de betrokkenen reeds eerder "forum contact " gehad zodat toch reeds een eerste indruk bestaat.

BD is echter een afspiegeling van de maatschappij.
                    Dus ook hier zullen heel correcte mensen te vinden zijn alsook minder correcte.
                    Het is zo dat BD een oogje in het zeil probeert te houden maar zekers nooit of te nimmer verantwoordelijk kan gesteld worden voor eventuele minder aangename commerciele verassingen.
                    Noch kan BD
                    - de verkoper verplichten zijn waren te verkopen aan een welbepaalde prijs en /of aan een welbepaald iemand
                    - de koper verplichten de waren te kopen aan een welbepaalde prijs en/of bij een welbepaald iemand.

Ben je niet zekers hoeveel een bepaald item waard is, dan kan je die vraag nog steeds stellen in een ander forumonderdeel.

Dat sommigen zich met de nieuwe methode minder gelukkig voelen is begrijpelijk maar de toekomst zal uitwijzen of de nadelen van de nieuwe aanpak groter zijn dan de voordelen.

mod Jo(han)
                    Verplicht "Politiek Correct Denken" is de ondergang van onze democratie en leidt tot extremisme.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Xarder Bekijk bericht
                      Het toelaten tot aangeboden en gezocht enkel voor VZW leden is echt wel besproken. Echter er kleven meer nadelen dan voordelen aan. De spoeling wordt uitermate dun en maakt de kans dus vele malen kleiner dat je je lens of camera vindt. Daarbij, wat let je om enkel te bieden of in te gaan op een aanbod van een VZW lid? (te herkennen aan het groen bolleke voor de naam .)

Gr. Xarder
                      Xarder, sinds wanneer gaan gewone mensen hun beste spullen aanbieden?
                      Je hebt het over een "dunne spoeling"...
                      Alleen iemand die in geldnood zal zitten zou dit kunnen doen.

En in Limburg zijn er genoeg winkels waar je alles vindt

Je hebt wel een goed punt wat de groene bollekes betreft.
                      Maar zo 'slim' was ik al
                      Ik hoop nu maar dat de rest volgt
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jo Bekijk bericht

Dat sommigen zich met de nieuwe methode minder gelukkig voelen is begrijpelijk maar de toekomst zal uitwijzen of de nadelen van de nieuwe aanpak groter zijn dan de voordelen.

mod Jo(han)
                        Ben het eens met deze aanpak.
                        In feite lijkt hierbij alles opgelost.
                        Dit is het ernstige gedeelte.

De benadeelden dienen enkel nog te zwijgen over hun werderervaren
                        en dan zit het helemaal goed
                        (dit is minder ernstig maar toch...)
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BigDuckSix Bekijk bericht
                          Ehum... als koper van die aangeboden lens voel ik me verplicht te reageren.

Vrijdagavond heb ik redelijk snel een bod gedaan op die lens.
                          's Anderendaags kreeg ik PM van de verkoper met de prijs die hij voor ogen had en de melding dat iemand al zoveel had geboden.
                          Daarna heb ik mijn bod verhoogd tot het maximum wat ik voor die lens zou willen geven.
                          Ik werd sindsdien in het ongewisse gelaten over de andere biedingen, wat ik eerlijk vond van de verkoper. Zo kon hij niet de prijs (kunstmatig) opdrijven.

Zondagnamiddag kreeg ik van hem te horen dat na aftrek van eventuele transportkosten ik de hoogste bieder was.
                          Ik woon toevallig vlakbij de verkoper en kon een uurtje later de lens zelf testen, en cash betalen. Toch een voordeel voor een verkoper.

Mijn opinie:

1) Iedere verkoper wil liefst zoveel mogelijk geld voor zijn spullen. Deze verkoper heeft dit binnen de perken gehouden door niet constant alle biedingen door te mailen.
                          2) Ernie2 kwam mij over als een eerlijke verkoper die net zoals iedereen hier door het digitale fotovirus is gebeten. Er is geen reden om hem hier door het slijk te halen. (ik veronderstel dat dit ook niet de bedoeling is en zijn verkoop enkel als voorbeeld wordt aangehaald).
                          3) Ik heb al twee zaken aangekocht via dit forum. Mijn camera kocht ik in het vorige 'openbare' systeem, en nu deze lens via PM ipv in het topic zelf.
                          Beide systemen hebben voor en nadelen, maar gezien BD niet in de eerste plaats een handelsite is leg ik mij graag neer bij het huidige systeem.
                          Bij een zoekertje in de streekkrant kan je toch ook geen reactie plaatsen hé.
                          Nou dan ben jij de gelukkige ....ik heb 2 biedingen gedaan de zaterdagmorgend en zaterdagmiddag !!
                          Bij het zijn eerste antwoord hadden 2 personen al 280 en 300 geboden.Ik had een startbod van 300 euro gedaan en heb hierop mijn bod verhoogd.Toen nadien direkt een pm dat al iemand het zelfde bedrag had geboden en in die pm stond dat hij niet meer ging reageren op pm 's want hij wou er geen ebay van maken !! Zondagavond zou hij om 20.00 u laten weten wat het hoogste bod was en nadien afsluiten ! Maar dat is niet gebeurd !

Ik zeg niet dat hij geen goed materiaal verkoopt maar wel zijn afspraken niet nakomt !
                          En wie koopt er nu nog via de streekkrant ? Er zijn genoeg online verkoopsite's
                          maar daar kan je dan wel een waardering nalaten

Veel amusement met de aankoop ...ziet er mij goed lensje uit
                          Last edited by Fabbe; 21 mei 2007, 18:04.

Comment

@ Fabbe: Het loopt nu zoals we het wensen. Sommigen zijn het daar niet mee eens. Maar dat zal met eender welke werkwijze zo zijn.
                            Zie topic "mijn visie". Zie voorstel tot polls voor dit soort zaken. Zodoende is bovenstaande bewering bvb te staven. Is maar een idee hé.

Persoonlijke visie hierop: naast een "buitenkans" grijpen is frustrerend. Of een ander systeem meer kans op een aankoop biedt is de vraag. Ben geen economist, weet het niet. Denk dat er evenveel frustratie ontstaat als er openlijk geboden kan worden: "jamaar ik was toch eerst!? "
                            Goed punt dat beperken tot vzw-leden de markt erg beperkt.
                            @bouk: je hebt een goed punt; zolang die verkopen echter interessant geprijsd tweedehandsmateriaal betreffen vind ik het niet zo 'n probleem. Wat ik wel eerder zou onthouden uit je antwoord: kijk eens van wie je koopt, kijk de andere berichten van die persoon eens na.

Vergeef mij ongebruikelijke kortheid van stof.

Comment

Veel amusement met de aankoop ...ziet er mij goed lensje uit
                              Thx, ik vertrek volgend week naar Kreta, daar zal ie goed van pas komen.
                              Bij de volgende aanbieding van een breedhoek heb je alvast één 'concurrent' minder
                              www.bigducksix.be

Comment

Als een vzw-lid iets te koop aanbiedt, is die dan enkel geïnteresseerd om het aan een ander vzw-lid te verkopen, of maakt het niet uit?
                                Als een vzw-lid iets zoekt, wil hij/zij dan alleen maar kopen van andere vzw-leden?

Kopen en verkopen mag zich volgens mij niet beperken tot vzw-leden.
                                Iets ruimer puliek (zonder handelaars) lijkt me toch nog het beste voor een gezonde koop-/verkoopsituatie.
                                Inderdaad een goed punt heb je hier Lut, een breder publiek is interessant want als het enkel voor VZW leden zou zijn dan komt er ooit wel een keer een dag dat iedereen zijn materiaal heeft en de verkoop van aangeboden producten zou kunnen stagneren, ...maar, aan de andere kant geef ik de anderen ook gelijk ivm dat onveilig gevoel om iets aan te kopen van een volslagen vreemde met 1 of 2 posts hoe eerlijk hun bedoeling ook mag zijn...de twijfel blijft.

mvg,
                                2 x 60D + 1 BG-E9 / EF-S 15-85 IS USM / 70-200 f2.8 L/ EF 100 f2.8 L IS Macro / SPEEDLITE 430 EX II/ MANFROTTO 055CXPRO3 + VANGUARD GH-200 PISTOL GRIP

Comment

Working...
                                X