Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

persbericht: ¨BOURGOYEN GESLOTEN - ASBEST GEVONDEN]

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: persbericht: ¨BOURGOYEN GESLOTEN - ASBEST GEVONDEN]

Oorspronkelijk geplaatst door lieven lens Bekijk bericht
    ....maar het is normaal dat iedereen naar zijn eigen €'s kijkt....
    Nou, kijk jij maar naar je €'s , ik zal wel naar m'n gezondheid kijken, heel wat normaler me dunkt.
    Toegegeven, als je gezondheid uit de vergelijking haalt zal 'k ook wel kijken naar m'n €'s , maar in dit geval......nee, gezondheid (zowel mezelf als voor de mensen rondom)
    Trigger-happy: Nikon, Sig, LowePro, nog wa stuff
    MySite - All your base are belong to us - What you say

Comment

Ik ben niet volledig op de hoogte van de specificaties van de verschillende asbest-soorten. Wel heb ik me al dikwijls de vraag gesteld hoe het met de alternatieven staat. Ik werkte vroeger voor een fabrikant van bouwmaterialen. Destijds kende men de gevolgen van blootstelling aan asbest niet. Stond er doodleuk een foto in de folders van een werknemer die met een handzaag en glimlach een golplaat op maat aan het zagen was. Onbeschermd dus.
      Nu, asbestloze platen. Moeten we dus afwachten wat de gevolgen gaan zijn. Binnen een jaar of 10?

Nee, ik begrijp de reactie van mm volledig. Politiek? Tja, hopelijk wordt het niet naar de doofpot geleid. Waarna de doodpot.

Triest, inderdaad. Heel triest.

Jurgen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mm Bekijk bericht
        @ lieven,

verwerking van asbest kost gewoon veel duiten.
        hetzelfde voor vervuilde olie.
        Dat is het nu net !!
        Asbest kan men niet verwerken.
        Asbest dump men in een stort. En als er maar een paar plaatsen zijn in Belgie waar je met asbest naartoe kan, kan kunnen ze bedragen vragen die niet normaal meer zijn.
        als er verschillende plaatsen zijn waar je met asbest naatoe kan gaan zal de prijs voor te storten zakken en zullen de mensen niet meer gaan sluikstorten/mengen, enz...

Blijkbaar begrijpen sommige mensen mij niet goed.

Ik keur het helemaal niet goed he dat ze die asbest overal in de opritten steken of paden mee aanleggen.

Maak het storten goedkoper en de mensen zullen met hun asbest doen wat ze moeten doen. Naar het stort brengen !!

De meeste mensen denken niet verder dan hun neus lang is.
        en kijken enkel naar hun portemene !!

En het idee dat de vervuiler maar moet betalen ...
        Zo zou het moeten zijn, maar dat is ver van de werkelijkheid.
        Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

Comment

Lieven heeft wel gelijk hoor, wij zijn "allemaal" begaan met onze gezondheid en die van onze eventuele nakomelingen, en met het welzijn van heel de planeet, en met het milieu, en noem maar op.
          Tot we iets moeten opofferen.

Ja, het zijn "de aannemers" en "de bedrijven" die zorgen voor al die vervuiling en alles wat niet mag, maar voor wie doen ze dat? Er wordt steeds gezocht naar de goedkoopste (ZEKER wat staatsaanbestedingen betreft). Of die goedkoopste dan ook milieuvriendelijk en ethisch verantwoord werkt dat is bijzaak.

't Lijkt mij trouwens ook weer een aanval van de Vlaamse Ziekte: als de buurman iets doet wat niet volgens de regels is schreeuwt men moord en brand, en als men zelf iets kan "arrangeren" om de regels te omzeilen is men er fier op.

Comment

Waar ik mij ook een beetje aan stoor is die groene mentaliteit...
            Overal waar een stortplaats is/was moet de boel dicht, want het is vuil en ziet er niet uit. Alles moet de verbrandingsoven in.
            We zetten daar een zware filter op en alles is weg en niks schadelijk voor de mens, dier en het milieu....

Vergeet het maar he !
            Die vliegas ( de fijne as/roet die overschiet na het verbranden) die trouwens ook kankerverwekkend is. Wat doen ze daarmee ?
            Juist een groot deel in de grond en een ander deel verwerken ze in de cement ( P32 ) waar we dan huizen, bureau's mee bouwen.

De grotere stukken as, want je moet niet denken dat alles mooi is opgebrand.
            Gaat voor verwerking naar Nederland.

En daar piept niemand over ...

Comment

ik denk dat wij even grote realisten zijn

Inderdaad: géén stort in onze buurt! Oké, maar consumeer dan wat minder. Maar neen... Alles moet zo goedkoop mogelijk. Die dingen zijn dan ook nog zo snel kapot. Dus: het stort op, of in 't beste geval naar 't containerpark, dan is ons geweten gesust. Voor elektro hebben ze nu die recupel-bijdrage, ook weer ons geweten gesust: de elektrohandelaar of het containerpark neemt jouw oud toestel aan, recupel komt het halen bij de elektrohandelaar, en voilà, wat zijn we milieubewust. Wat er daarna met die spullen gebeurt maakt niet zoveel uit... blijkbaar ook niet voor recupel.
              Afval sorteren doen we tegenwoordig wel, maar zelfs gesorteerd afval zorgt voor restafval, en voor milieubelasting.

Weet je wat "geen stort in onze buurt" veroorzaakt? Dat het afval op een boot gaat naar een ontwikkelingsland. Wij zijn van de afval verlost, en "laat de negers maar kreperen". Oogjes dicht en snaveltjes toe.

Ooh wat is het heerlijk om in een beschaafd land te leven...

Comment

Ja, we zetten onze vuilbak buiten, en de dag erna is het weg he !
                Waar naartoe ???
                Geen mens die er aan denkt.

Je mag gelijk wat kopen, het zit in een plastiek, met daarover nog een andere plastiek en dan nog in een doos die ook nog eens in een plastiek zit.
                En indien mogelijk zit er rond enkele onderdelen ook nog eens van die bollekesplastiek.
                Als je niet goed oplet krijg je al die plastiek of isomo zelfs niet meer in die doos.

Comment

[mod off] Het wordt nog sterker. Zie deze link.
                  "Er is een grote norse neger in mij neergedaald die van binnen dingen doet die niemand ziet ook ik niet want donker is het daar en zwart."
                  Lucebert Nederlands dichter en beeldend kunstenaar (1924 - 1994)
                  Uit: Apocrief

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vanslycken Bekijk bericht
                    Ooh wat is het heerlijk om in een beschaafd land te leven...
                    QED : http://www.pbase.com/maciekda/stungmeanchey2005

Comment

Volgens de radio leverde het asbest geen gevaar op voor de kinderen die het moesten opruimen. Maar de ouders zijn "verontwaardigd". Precies of bij die ouders is er niemand die al eens een leeg blikje door zijn autoruit mikt, of al eens wat bouwafval in een gracht kiepert... en dan maar zeuren over de verloedering en zwerfuil, en laat de kleine gasten het dan maar opkuisen, dan leren ze respect voor het milieu. Maar ik ken eerlijk gezegd geen enkele jongere die kapotte tv's of oude matrassen langs de weg achterlaat.
                      Maar 't is altijd een ander zijn fout. Die vuiligheid en sluikstorten, dat is niet van "ons". 't Zijn altijd winstbeluste aannemers of bedrijven zonder schroom die dit doen. Oh ja maar wel schande dat 't containerpark 1€ kost hoor.

Hypocriete nestbevuilers zijn we. Maar kom, binnen een aantal jaren helpen we onszelf toch helemaal naar de verdoemenis. Dan zal de wereld er mooier op worden.

Comment

oei, laat dit even niet ontaarden hé ...

mm
                        ∏__|_ ∏__|_
                        "no rules, great shots"
                        Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mm Bekijk bericht
                          oei, laat dit even niet ontaarden hé ...

mm
                          Inderdaad.
                          Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
                          --------

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ballistic Bekijk bericht
                            [mod off] Het wordt nog sterker. Zie deze link.
                            En nog straffer, ken toevallig de buurtbewoonster die de eerste klacht gedaan heeft. Ze is een dichte buur van mij.
                            Die mannen hebben blijkbaar heel het gedoe zitten vermalen en er is daar natuurlijk een stofwolk van vrijgekomen.
                            Naast de asbest is ook glas vermalen geweest. Das op zich niet gevaarlijk maar ze weten dat zoveel mensen met honden komen wandelen. Of kleine kindjes die vallen opdat ze een spurtje gedaan hebben. Dan vermaal je toch geen glas als pad.

Het feit is dat de buurtbewooners al klacht ingediend hadden bij het beheer wanneer er toen geen reactie is gekomen zijn ze een stap hoger gegaan.
                            't is een heel spijtige zaak.
                            Groetjes, 4ginie

Photography is a way of life...

Comment

Re: UPDATE: BOURGOYEN TERUG OPEN

UPDATE:
                              +-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+
                              +-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+ Bourgoyen terug open +-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+
                              +-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+

Vanaf morgen woensdag, 30 mei wordt het natuurgebied Bourgoyen-Ossemeersen terug opengesteld. De voorbije weken was het gebied afgesloten omdat er asbest was gevonden in het steenpuin dat gebruikt was bij de heraanleg van de wandelwegen. Er is nu een reeks onderzoeken afgerond. In 16 van de 70 grondstalen is er effectief asbest gevonden. Het gaat om grotere stukken, die geen gevaar opleveren. Asbestvezels zijn immers alleen schadelijk bij inademing. Uit onderzoek van de lucht boven de wandelpaden bleek dat er geen van dergelijke rondzwevende asbestvezels werden aangetroffen. Er is dus geen acuut gevaar voor de volksgezondheid, en het natuurgebied kan terug open. Het asbest zou hoe dan ook nog moeten verwijderd worden, zowel in de Bourgoyen als in de Groene Velden te Mariakerke en in het Sint-Baafskouterpark te Sint-Amandsberg. Meer informatie en het kersverse persbericht van de stad vindt u op www.natuurpuntgent.be

Dat de Bourgoyen terug open zijn, is alvast goed nieuws voor Natuurpunt Gent en voor de wandelaars: bezoekerscentrum De Grutto kan dit weekend terug worden opengesteld én de maandwandeling van zaterdag, 2 juni kan doorgaan. Start om 14.30 aan De Grutto. U kunt zaterdag bovendien kiezen voor een wandeling met co-gids met een mentale handicap, kaderend in het project Kijkoren en Proefneuzen van vzw Handicum en Natuurpunt Gent.
                              vzw Natuurpunt Gent
                              info: An Vleurick, Barbara Masson & Frank Maes
                              09 227 22 94
                              www.natuurpuntgent.be
                              ∏__|_ ∏__|_
                              "no rules, great shots"
                              Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

Comment

woehoe , toch vandaag al geweest na mijn examen eeeeel rustig :-p
                                [CENTER] Merkvast? Canon, tamron, sigma, takumar, vivitar, pentax,...... nee niet echt[/url]

Comment

Working...
                                X