Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Reclame op je website

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Reclame op je website

Hoi Iedereen,

Mijn tip aan alle websitebouwers hier is reclame plaatsen. Ik doe het ook en het werkt best goed. Je kan doordat mensen op je site op een banner klikken (en je kan ook site-relevante reclame krijgen) langzaam wat geld verdienen.
    Zo kan je makkelijk de webhostingkosten terugverdienen zodat je gratis je website kan draaien.

Ga geen reclame! maken voor een eigen site in dit topic omdat dat gezien zal worden als SPAM en meteen gewist wordt.

Heb je een succesverhaal op dit gebied dan houdt ik me aanbevolen, voorlopig zit ik wel goed.

Herman Boer
    Canon 40D - canon 50mm 1,8 - Canon 100mm F2.0 - Canon 17-55 f2,8 IS USM, Sigma 150mm f2,8 macro - Canon 100-400 F4,5-5,6 L IS
    http://www.flickr.com/photos/hermanboer/

Re: Reclame op je website

[Mod] Aangezien Algemeen fotografiegerelateerd is heb ik dit topic eventjes verplaatst naar een passender forum.
    Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

Heb even bij je gekeken en je weer rijker gemaakt.
      Ik lees:
      Hoeveel krijg ik betaald?
      Hoeveel u ontvangt is afhankelijk van een aantal factoren, onder andere van hoeveel een adverteerder op uw site biedt. U ontvangt een gedeelte van hetgeen de adverteerder betaalt. De beste manier om uit te vinden hoeveel u verdient, is u te registreren en advertenties op uw webpagina weer te geven.

Je hebt dus geen enkele controle
      Maar als je je nieuwe Porsche besteld dan lezen we het vast.
      http://www.fotohans.eu

Comment

Herman,
        ik had graag je ervaringen eens geweten, hoe lang ben je er al mee bezig, hoeveel verdiend het ongeveer,...
        je raad het iedereen aan, maar wat maakt het de moeite? is het wel de moeite, ik bedoel reclame is irritant en haalt de waarde van je site iets naar beneden. Maar als je er genoeg aan verdiend is dat aanvaardbaar, als je er te weinig aan verdiend vind ik het de moeite niet.

Ik zou liever meer content gerichte ads gebruiken (zoals hier bovenaan op BD). Met google Adsense kom je de gekste dingen tegen. Bestaat er een mogelijkheid om zelf te kiezen welke ads je wil? Ik heb OpenAds geinstalleerd, maar ik raak daar niet wijs uit hoe dat werkt...
        Last edited by littlewan; 29 mei 2007, 13:51.

Comment

Allereerst typ ik onderstaand stukje vanwege een aantal vragen van mensen in dit topic. Om te beginnen: Dit hier typen in de hoop dat iedereen klikt heeft geen zin. Je kan beter echt gaan werken aangezien dit niet bedoelt is om rijk van te worden. Maar wat ik wel graag wil is het schemergebied doorbreken, veel mesnen denken dat het illegaal is om reclameverdiensten te krijgen of denken dat ze het zelf niet kunnen. Ik wil dat veranderen.

Ik ben al een tijdje bezig met internetsites en vaak verdiende het vrij weinig.

Ook nu verdien ik vrij weinig moet ik zeggen hoor.
          Mijn site is nu 3 weken? in de lucht ongeveer en ik zit nu op een bedrag van 7.50 dollar. Uitbetaling is pas bij 100 dollar maar daar laat ik me niet door afschrikken.

Waar het mij om gaat is dat advertenties best storend zijn op je site, tenzij ze site-relevant zijn. Ik accepteer de lelijkheid van de advertentie vanwege het feit dat ik per jaar 25 euro moet verdienen om de site gratis te maken. (dat kost mijn webhosting nl!) Ik ga er van uit dat ik in 4 jaar tijd toch zeker wel op die 100 dollar zit aangezien ik nu ongeveer 2,50 per week krijg gemiddeld.

Hoeveel krijg je per klik werd er net gevraagd: Als iemand klikt en een beetje de site waar hij heen gaat bekijkt omdat het hem of haar interesseert dan ga je naar zo'n 20 dollarcent. Het is niet helemaal met zekerheid te zeggen.

Je kan heel duidelijk bijhouden hoeveel er geklikt is naar je site en hoeveel er dan doorgeklikt is naar de advertentie.

Littlewan: Volgens mij kan je niet aangeven wat er op je site moet komen voor advertentie, wel heb ik de indruk dat hoe meer de site zich uitbreid en hoe langer hij online is, hoe site-relevanter de advertenties worden.

Succes een ieder,

groeten Herman
          Last edited by Herman Boer; 29 mei 2007, 14:16. Reden: reactie op littlewan toegevoegd
          Canon 40D - canon 50mm 1,8 - Canon 100mm F2.0 - Canon 17-55 f2,8 IS USM, Sigma 150mm f2,8 macro - Canon 100-400 F4,5-5,6 L IS

Comment

Ik heb een jaar geleden eens Adsense op site getest. Na 20.000 views had ik 30cent verdiend... Ik heb het er dan ook maar terug af gedaan.

Nu probeer ik het nog eens opnieuw, maar erger mij aan de NIET relevante ads. Ik had het liever zoals hier op bd, waar enkel ads getoond worden die heel dicht aansluiten bij alles wat met fotografie te maken heeft. Volgens mij ligt de click-rate veel hoger zo.

Comment

Ik zou ook dolgraag alleen maar relevante ads hebben. Misschien dat iemand van Belgiumdigital ons kan vertellen hoe we dat voor elkaar gaan krijgen?

Ik ken wel het belang van mensen die daadwerkelijk klikken dus ik heb belgiumdigital weer even gesponsord
              herman
              Last edited by Herman Boer; 29 mei 2007, 15:17.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door littlewan Bekijk bericht
                Ik heb een jaar geleden eens Adsense op site getest. Na 20.000 views had ik 30cent verdiend... Ik heb het er dan ook maar terug af gedaan.

Op mijn Fotopic-album zit ik aan 825.000 views, dat zou dan dus 12 euro opbrengen ...
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

Comment

Mijn insteek was een positieve manier van kijken naar geld verdienen met je fotosite. Ik merk dat het nu voornamelijk de negatieve kant op gaat vanwege het feit dat iedereen gaat uitrekenen hoe weinig je zou kunnen verdienen als niemand klikt op je advertentie. Als dat zo is moet je hem nietplaatsen.

Ik zit nu op 1618 paginaweergaves waarvan 30 keer geklikt is op een advertentie wat tot nog toe dus 7.45 dollar op heeft geleverd.

het hangt er van af waar je hem plaatst, wie je bezoekers zijn enz. Allereerst moet je een website hebben die een beetje loopt, dat is veel belangrijker dan geld zoeken wat voor het oprapen lijkt te liggen. Zodra de site wat loopt kan je een keer overwegen voorzichtig reclame toe te voegen.

Herman

Comment

Jongens toch...

Je koopt toch ook geen Ferrari en laat die dan bestickeren door den Aldi?

Je website is al geen pareltje, maar door de Google Ads wordt hij alleen maar erger.
                    Moest je ze nu nog een enigzins stijlvolle manier weten te implementeren, dan zou ik licht akkoord gaan.

Maar toch, commerciele boodschappen op een hobby site?

"Mijn hosting afbetalen" is een onnozel argument. Echt.
                    Je gaat andermans was toch niet doen om je wasmachine te betalen.

En zo kan ik dus nog uren doorgaan.

Ik heb namelijk BLOK!
                    flickr

Comment

helemaal mee eens.
                      http://www.fotohans.eu

Comment

Working...
                      X