Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gps

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Gps

'k Heb vorige week 'n Navman gekocht voor 166 euro bij de mediamarkt. Benelux zit er al op, europa staat op de bijgeleverde cd's. Is echt 'n geweldig ding! Ben er gisteren mee naar Halle gereden en weer terug en dat is echt super relaxed als je zelf niet op de weg hoeft te letten. Erg goed qua gebruikersgemak, touchscreen en ik ben er helemaal weg van!
    Last edited by footootje; 22 april 2007, 18:30.

Comment

Ik heb me een tweetal maanden geleden een Mio 710CE aangeschaft.
      Deze gebruikt dezelfde kaarten als TomTom, is compacter als de TomTom One en gebruikt dezelfde processor als de TomTom Go.

Basisuitrusting was héél compleet en ik ben er dik tevreden van . Doet alles wat ik nodig heb

Tom
      "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
        Hier staat een uitslag van een test van verschillende GPS - systemen : http://www.autoxperience.tv/toontext.asp?id=18188
        Weer die stomme 3D weergave op alle voorbeelden. Daar krijg ik dus een punthoofd van.
        Ik zou iedereen eens aanraden een weekje de 2D weergave te gebruiken op hun GPS, ik denk dat er weinig zullen terugkeren naar 3D.

In 2D kijk je echt op een wegenkaart en zie je perfect zijstraten en dergelijke. En rij maar eens in 3D een rond punt op met een vijf- of zestal zijstraten.

Maar 3D is natuurlijk een veel groter verkoopsargument...
        Nu ja, best dat er verschillende "smaken" zijn.
        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Mijn keuze:

Voor de auto: zeer goede ervaring met Garmin Nüvi 350 (EU preloaded) en bijzonder gebruiksvriendelijk. Namen van straten worden (optioneel) door stem van begeleidster vermeld.

Voor op de fiets e.d.: Garmin MAP60CSX met CityNavigator EU en TopoMap BE (event. ook speciale fiets, moto en auto-routes)

Niet goedkoop, wél goed!

Comment

@Garmin gebruikers

Heb eens ergens opgepikt dat garmin software aanbied zodat je op de pc een route kan uitstippelen en dat dan die route kan gevolgd worden.

Zit deze soft standaard (lees inbrgrepen bij aankoop) bij de nüvi reeks?
            Indien niet, iemand een idee wat dat kost?

Alvast bedankt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door James71 Bekijk bericht
              @Garmin gebruikers

Heb eens ergens opgepikt dat garmin software aanbied zodat je op de pc een route kan uitstippelen en dat dan die route kan gevolgd worden.

Zit deze soft standaard (lees inbrgrepen bij aankoop) bij de nüvi reeks?
              Indien niet, iemand een idee wat dat kost?

Alvast bedankt.
              die zit er altijd bij ! (for free dus)
              Canon EOS 400D met Canon 50 1.8 II + Sigma 17-70 + gripje + Tokina 12-24 + Canon 75 - 300 III USM + 430EX
              http://www.suntronics.be Uw partner in zonne-energie!

Comment

Bedankt voor de snelle reactie

Comment

Heeft er hier iemand ervaring met ViaMichelin.
                  bijv: http://www.gpsshop.be/merk/67/viamichelin.html

De ViaMichelin X-970T lijkt me wel een leuk toestel:

Deze bevat ook "gratis" TMC informatie, om files te ontwijken.
                  Bij Tomtom moet je hier blijkbaar een soort abonnement voor nemen en dan verbinding maken via een "blue-tooth" GSM. Lijkt me nogal kostelijk.
                  Jan Akkermans
                  (BD1097BE)
                  Fujifilm GFX 100S, X-T5, X-T3, X-Pro3 en wat glas

Comment

Ben aan het grasduinen tussen de diverse Garmin modellen.
                    Ga uiteraard voor de nieuwste SiRF Star III maar sommige modellen hebben 12 sattelieten, andere dan weer 20.

Weet er iemand hoeveel sattelieten er hier boven Europa hangen en of het nuttig kan zijn dat model met 20 te verkiezen boven dat van 12 ?

Comment

Ben aan het grasduinen tussen de diverse Garmin modellen.
                      Ga uiteraard voor de nieuwste SiRF Star III maar sommige modellen hebben 12 sattelieten, andere dan weer 20.

Weet er iemand hoeveel sattelieten er hier boven Europa hangen en of het nuttig kan zijn dat model met 20 te verkiezen boven dat van 12 ?
                      Er zijn 24 GPS satelieten geloof ik, als je dus op de ene kant van de aardbol staat kan je nooit die van de achterkant van de aarde ontvangen. Dus 12 satelieten lijkt mij wel voldoende.
                      Canon EOS 5D met 3KG glas
                      https://reisforum.net

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fred. Bekijk bericht
                        Er zijn 24 GPS satelieten geloof ik, als je dus op de ene kant van de aardbol staat kan je nooit die van de achterkant van de aarde ontvangen. Dus 12 satelieten lijkt mij wel voldoende.
                        Der zijn er 30, waarvan 24 voor civiel gebruik. Ze draaien ook rond de aardbol in iets minder dan 12 uur. Het signaal van 12 sats tegelijk haal je nooit, als ze te laag aan de horizon zitten is dat al veel te zwak. 6 sats is realistischer, meer heb je eigenlijk ook niet nodig, met 3 lukt het al perfect (ok minder nauwkeurig in bossen en steden). Producenten die uitpakken met 20 sat.ontvangers bluffen. Puur marketing. Misschien als het Europees Galileo systeem actief geraakt dat je wat meer sats kan binnenhalen, maar heb je dat ook nodig...?
                        Pentax K100D en 2ehandsglas - Canon A640 - FZ50

Comment

Ik heb Tomtom europa op de gsm Nokia E50, super handig, ondanks dat ik vrouwelijk ben............
                          Groeten,
                          Leentje

Comment

Met de info die jullie hier gaven, lijkt me de Garmin Nuvi 360T de beste keuze (verkies Garmin als merk, ben dus binnen dit merk op zoek naar de beste koop)

Ga hem gebruiken voor auto, fiets en wandelingen.
                            Voorkeuren: kaart Europa (deurniveau), TMC, handenvrije carkit, route software, ...

Iemand persoonlijke ervaringen met deze Garmin?

Comment

Met de info die jullie hier gaven, lijkt me de Garmin Nuvi 360T de beste keuze (verkies Garmin als merk, ben dus binnen dit merk op zoek naar de beste koop)

Ga hem gebruiken voor auto, fiets en wandelingen.
                              Voorkeuren: kaart Europa (deurniveau), TMC, handenvrije carkit, route software, ...

Iemand persoonlijke ervaringen met deze Garmin?
                              Die TMC mis ik een beetje op m'n TT One v2. Heb nekeer een Garmin van een vriend meegenomen op een ritje, lijkt robust, houder is misschien steviger, accuraat, maar de bediening valt niet in mijn gedachtekronkels, veel te veel menu's onder en boveneen. Daar is een TT veel beter in, is gewoon overzichtelijker.
                              Pentax K100D en 2ehandsglas - Canon A640 - FZ50

Comment

Kijk ook eens naar http://www.navigon.com

navigon 3110, rond de 385 euro te koop...tmc inclusief

Comment

Working...
                                X