Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

iemand ervaring met deze laptop? ACER Aspire 5684WLMib_2048

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: iemand ervaring met deze laptop? ACER Aspire 5684WLMib_2048

    Na al die slechte ervaringen met Acer zal ik eens uit en ander vaatje tappen.

    Vorige week woensdag laptop kapot (waarschijnlijk moederbord en volgens de ICT-verantwoordelijke op school dankzij (??) het veelvuldig gebruik). Het betreft een Acer Travelmate, in gebruik door mijn zoon (student). Dus tot 16 uur per dag in gebruik, 6 tot 7 dagen in de week en veel transport van thuis naar school, van klas naar klas, van school naar school (jawel) en van de ene medestudent naar een andere.

    Wij genieten van drie jaar garantie die in september vervalt.
    Donderdag pas contact genomen met Acer. Vrijdag voormiddag UPS aan de deur.
    Vandaag donderdag voormiddag al UPS terug met gerepareerde laptop.

    En die werkt terug als een klok. Eén minpuntje: de letters van het toetsenbord zijn nog steeds gedeeltelijk afgesleten. Toetsenbord is dus niet vervangen.
    Gelukkig typt mijne kleine (1,95 m ) blind.



    Oh, op deze link vindt je veel tevreden Acer gebruikers.

    Comment


    • #32
      Re: iemand ervaring met deze laptop? ACER Aspire 5684WLMib_2048

      Ik vind dit ook wel een mooi machientje hoor MSI L745-063BE 17" TFT Intel Core 2 Duo T5600 1,83Ghz, 1024MB DDR2, 120Gb HDD SATA 5400rpm, DVD Super multi drive, Nvidia Go 7600 256MB MXM II, GigaLan, Wireless Lan, Cardreader, Bluetooth, Webcamera, Modem, IEEE1394, VGA out, TV out, 3 x USB 2.0, 4 speakers, Numeriek keyboard, Windows Vista Home Premium, AZERTY, 2 jaar garantie pick up & return (1 jaar op batterij) € 1.342,00 alleen spijtig van de kleine Hd
      Kijk da is allemaal gemaakt met nen Canon 50D - En wat glas er bij - Cactus trigger en Lowepro Flipside 400 Groetjes,John

      Comment


      • #33
        Re: iemand ervaring met deze laptop? ACER Aspire 5684WLMib_2048

        Oorspronkelijk geplaatst door Loodgieterke Bekijk bericht
        Ik vind dit ook wel een mooi machientje hoor MSI L745-063BE 17" TFT Intel Core 2 Duo T5600 1,83Ghz, 1024MB DDR2, 120Gb HDD SATA 5400rpm, DVD Super multi drive, Nvidia Go 7600 256MB MXM II, GigaLan, Wireless Lan, Cardreader, Bluetooth, Webcamera, Modem, IEEE1394, VGA out, TV out, 3 x USB 2.0, 4 speakers, Numeriek keyboard, Windows Vista Home Premium, AZERTY, 2 jaar garantie pick up & return (1 jaar op batterij) € 1.342,00 alleen spijtig van de kleine Hd
        pluspunten van dit systeem van msi :

        - GO 7600 (idem zoals acer)
        - 2 jaar garantie

        twijfel :

        - 17inch.. is maybs beetje groot voor laptop
        (bvb afstand tot laptop & stroomverbruik)

        nadelen van dit systeem :

        - slechts 1 gb ram geheugen, 2 is echt een droom!
        - geen DVI aansluiting
        Nikon D7000 - Nikon 17-55 f2.8 - Nikon 35mm 1.8 - Sigma 50mm 1.4 - Sigma 70-200 f2.8 OS - SB-600 (2x) - SB-900

        Comment


        • #34
          Re: iemand ervaring met deze laptop? ACER Aspire 5684WLMib_2048

          Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht

          Wij genieten van drie jaar garantie die in september vervalt.
          Dat "genieten" is dan wel dank zij de centjes die je opgelegd hebt bij aankoop vermoed ik. Garantie moet je krijgen vind ik, niet kopen.

          Maar ze kunnen het dus wel, als ze willen (goeie service geven).
          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

          Comment


          • #35
            Re: iemand ervaring met deze laptop? ACER Aspire 5684WLMib_2048

            Eerstens is drie jaar garantie, inbegrepen "accidental damage" - dus ook schade door eigen fout of per ongeluk - voor 165 euro een must voor een laptop die niet als plaatsvervangend desktop ter plaatse op tafel "rust", maar integendeel een zéér actief leven leidt (in feite lijdt , als je mijn zoon en zijn gewoontes kent begrijp je me wel ).

            Tweedens zijn er zeker redenen om voor dergelijke garantie te pleiten. Niet voor niets vinden zelfstandigen en bedrijven dat geen enkel probleem, maar betalen daar zelfs graag voor. Of nu Acer, Dell, Lenovo of ander merk. Je moet maar eens op een kritiek moment zonder laptop vallen. Tussen haakjes: de examens staan voor de deur. Als dat geen kritiek moment is, wat dan wel?

            Derdens is twee jaar garantie bij wet verplicht (als je koopt in een (Belgische) winkel). Dit onderwerp is al meermaals hier op dit forum besproken. Zoals je wel weet. Iedere keer lees ik dat Nete Asus en Msi aanraadt (als het over laptops gaat) omdat die merken twee jaar garantie geven. Maar Nete: elke verkoper is dat verplicht te doen. Ook dat is al aan bod gekomen hier. Oa. welke juridisce stappen je kan zetten wanneer je verkoper die twee jaar weigert toe te passen.

            Maar een Vandenborre bijvoorbeeld (daar heb ik deze laptop niet gekocht, overigens) maakt daar géén enkel probleem over. De winkel(ketens) die dat wel doen, daar zou ik weg blijven.

            Ook terzijde zijn er verkopers die onvoorwaardelijk anti-Acer zijn en andere die uitdrukkelijk PRO (met hoofdletters!) zijn. Jawel! De discussie C-N op dit forum is dus niet ver weg .

            Vierdens geven MSi, Asus e.a. ook niet meer dan twee jaar, tenzij je bijbetaalt. Vanzelfsprekend. Of niet soms?

            Dat ik in het derde jaar een technisch defect heb is toeval. Maar daar dient die extra garantie toch voor. Als ik nu eens geen Acer had, maar een Asus of Msi, zonder bijkomende garantie te betalen, was ik dan beter af in het derde jaar? Ik denk het niet.

            Dus wat is je punt Nete? Dat ik (en dit al voor de tweede keer) toevallig (?)goede ervaringen heb met de Acer garantie, terwijl de 'publieke opinie' dergelijke ervaring van te voren ontkent en zelfs als onmogelijk bewimpelt? Of gewoon dat ik geen Asus of Msi heb?

            En als het goed is, mag het toch ook gezegd worden?

            Comment


            • #36
              Re: iemand ervaring met deze laptop? ACER Aspire 5684WLMib_2048

              Oorspronkelijk geplaatst door funem Bekijk bericht
              Voor mij van ze lang-zal-ze-leven geen Acer meer.

              Van het eerste half jaar dat ik hem had, is hij 2 maanden bij mij geweest. De rest heeft hij doorgebracht in repair.

              - Ventilator bleef draaien;
              - Werd veel te warm;
              - Barst in een scharnier (is al 2 keer gemaakt geweest).

              Toen heb ik een nieuwe gekregen, na ontelbare keren bij de handelaar geweest te zijn. Na 3 maanden alweer het scharnier kapot. Vind ik eigenlijk niet kunnen voor een laptop van boven 1500 EUR.
              Nu doe ik hem niet meer binnen daarvoor, als het tegoei kapot is koop ik een andere.

              Voor dat geld ga je beter eens op bezoek bij Asus, zeker niet duurder, maar wel steviger gemaakt!

              Allicht zijn er wel mensen die ontzettend tevreden zijn over hun Acer, maar bij mij komt het er niet meer in.
              Buy a mac...
              Happy to be a MACcie
              Visit http://www.kurtwarlop.com for more

              Comment

              Working...
              X