Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mac Mini voor fotobewerking..

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Mac Mini voor fotobewerking..

    Hei,

    Ondertussen is het al een tijdje dat mijn PC het heeft begeven
    en heb gewacht op de prijs verlagingen van de Intel Chips.

    Ondertussen zijn die lager maar heb ik ook met een aantal vrienden gesprekken gehad over PC en Mac.

    Nu had ik graag geweten van de Mac Gebruikers en liefst met de Mac Mini gebruikers hoe deze zich gedraagt.

    Mijn gebruik van mijn vorige pc omvatte:
    -vooral fotobewerking (photoshop,Qimage,Bdsizer)
    -internetsurfen (BD etc....)
    -Af en toe zelf een filmpje maken...met mijn MiniDV
    -Af en toe een beetje office (excel, powerpoint etc...)
    -Skype,Messenger,etc,...
    -Ik speel zelf nooit spellen, de zoon af en toe, die zou meer willen maar die heeft zijn PlayStation...

    Nu de spec's van de MacMini lijken niet zoo indrukwekkend.
    Ik heb nog niet de kans gehad om eens met de MacMini te spelen...
    Omdat ik niemand ken die er een heeft...

    Heb al wel gezien dat de processor KAN gehacked worden en dat geheugen makkelijk kan bijgeplaats worden.

    Graag uw ervaringen vooral met fotobewerking en de MaCMini

    PS: Een imac etc is geen oplossing vanwege plaats gebrek.
    PS1: Ik heb reeds een 20" widescreen
    Een veel te zwaar rugzakske met een toestelletje wat glas en een flitske,... Maar vooral veel te weinig tijd.

  • #2
    Re: Mac Mini voor fotobewerking..

    Mac mini lijkt me ideaal om wat te surfen, wat tekst verwerking en nog wat "dagelijkese" taken. Alhoewel ik ze op sommige bedrijven al als werkstations zie denk ik toch niet echt dat dit ideaal is voor fotobewerking. Maar ja 'k kan mis zijn. 't is niet omdat je onder windows zware hardware nodig hebt, om alle overhead van het os aan te kunnen, dat je dit op mac ook nodig hebt.


    Maar soit, 'k ben een mini mac gebruiker, ben eens benieuwd naar de comments.

    how, me hier mistypt..... moest zijn, ik ben GEEN !!!! mac mini gebruiker


    (binnekort wel een i-mac gebruiker)
    Last edited by jdm; 17 mei 2007, 13:47.
    To make your dreams come true, wake up

    Comment


    • #3
      Re: Mac Mini voor fotobewerking..

      Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
      Mac mini lijkt me ideaal om wat te surfen, wat tekst verwerking en nog wat "dagelijkese" taken. Alhoewel ik ze op sommige bedrijven al als werkstations zie denk ik toch niet echt dat dit ideaal is voor fotobewerking. Maar ja 'k kan mis zijn. 't is niet omdat je onder windows zware hardware nodig hebt, om alle overhead van het os aan te kunnen, dat je dit op mac ook nodig hebt.


      Maar soit, 'k ben een mini mac gebruiker, ben eens benieuwd naar de comments.
      Ik heb het topmodel van de mini, wel direct met 1GB geheugen. Ik heb nu trouwens ook een externe firewire schijf waar het OS op staat (werkt sneller dan interne harde schijf). Bibble Pro en Olympus Master 2 werken zeker voldoende snel, Capture One is echter zeer traag. Voor videobewerking of omzetten van EyeTV naar QuickTime merk je ook dat er eigenlijk te weinig geheugen is.
      Afhankelijk van je wensen zou ik dus zeker voor 2GB gaan. Voor gewoon gebruik is de snelste mini met 1GB echter zeker genoeg.

      Als je nog vragen hebt, stel ze gerust...

      Comment


      • #4
        Re: Mac Mini voor fotobewerking..

        Ik heb een tijdje geleden mijn pc buitengekegeld en vervangen door een mac.
        Voor dit te doen heb ik eerst leren werken met een mac op een mini,
        Voor gewone fotobewerking is de mac mini met 1 GB voldoende. Voor fims weet ik het niet.
        Wel vindt ik het noodzakelijk om minimaal een 20 ' breedbeeld scherm te bezitten.
        Vanuit dit standpunt is het misschien te overwegen om een imac 20 i te bekijken. Die zijn toch een stuk sneller

        Voor een mini met 1 GB, SATA schijf van 160 GB toetsenbord en muis betaal je 1177 eur. Voeg daar nog een 20 i scherm van ongeveer 300 eur bij en je zit aan 1477 eur.

        Voor de imac 20 betaal je 1529 eur
        Voor die ongeveer 50 eur meer krijg je een 2.16 core 2 duo processor, een 250 gb sata schijf en een x1600 videokaart ipv intel 950 geintegreerd.

        Lijkt mij een betere investering...
        Happy to be a MACcie
        Visit http://www.kurtwarlop.com for more

        Comment


        • #5
          Re: Mac Mini voor fotobewerking..

          Oorspronkelijk geplaatst door kurrywurry Bekijk bericht
          Ik heb een tijdje geleden mijn pc buitengekegeld en vervangen door een mac.
          Voor dit te doen heb ik eerst leren werken met een mac op een mini,
          Voor gewone fotobewerking is de mac mini met 1 GB voldoende. Voor fims weet ik het niet.
          Wel vindt ik het noodzakelijk om minimaal een 20 ' breedbeeld scherm te bezitten.
          Vanuit dit standpunt is het misschien te overwegen om een imac 20 i te bekijken. Die zijn toch een stuk sneller

          Voor een mini met 1 GB, SATA schijf van 160 GB toetsenbord en muis betaal je 1177 eur. Voeg daar nog een 20 i scherm van ongeveer 300 eur bij en je zit aan 1477 eur.

          Voor de imac 20 betaal je 1529 eur
          Voor die ongeveer 50 eur meer krijg je een 2.16 core 2 duo processor, een 250 gb sata schijf en een x1600 videokaart ipv intel 950 geintegreerd.

          Lijkt mij een betere investering...
          En als je nog een winkel zoekt: switch =
          garantie wordt opgetrokken naar twee jaar, vriendelijke mensen, zeer behulpzaam.
          Happy to be a MACcie
          Visit http://www.kurtwarlop.com for more

          Comment


          • #6
            Re: Mac Mini voor fotobewerking..

            De mini is geen snelheidsmonster, maar mits genoeg geheugen is het werkbaar als hobyist met een beetje tijd. Je gaat best naar een winkel waar ze een paar demomodellen staan hebben. Ze kunnen daar vaak wel een en ander laten zien, zodat je kan vergelijken.

            BDSizer zal je er niet op moeten draaien wegens niet compatibel.

            Oorspronkelijk geplaatst door Risto Bekijk bericht
            PS: Een imac etc is geen oplossing vanwege plaats gebrek.
            PS1: Ik heb reeds een 20" widescreen
            Een iMac neemt hoogstwaarschijnlijk minder plaats in dan een Mini + scherm. Persoonlijk zou ik voor een iMac gaan als het budgetair kan.
            Voeten hoeven de grond niet te raken voor wie in gedachten stapt.

            Comment

            Working...
            X