Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

horloge tis rommel

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: horloge tis rommel

Oorspronkelijk geplaatst door Risto Bekijk bericht
    inderdaad de enige die werkt is het thierry boutsen model en is inderdaad ietskes duurder.

Risto
    Ietske duurder, de mijne heeft geloof ik met het blauwe bandje (dat door het zweet al naar een jaar kapot was), 16000fr gekost, en het metalen bandje dat ik er achteraf voor kocht nog eens een 2500fr? Bijna 20000 fr.
    Maar, onverwoestbaar met de metalen band!
    Ik weet niet wat je nu als dure casio bestempeld, maar toen 20000fr is nu wel al 30000fr.
    Overigens, is Rodania Belgisch? ik dacht altijd Frans?

Comment

Van oorsprong is Rodania Zwitsers, maar in België is 1 van de grootste distributiecentra van het merk, vandaar dat er ook een aantal "Belgische" modellen gemaakt worden.
      Groeten,

Polleke

Comment

Wat denk je van Nautica.
        Heb die twee modellen hier zo pas in mijn collectie.
        Mooi afgewerkt stalen kast en japans qwartsbinnenwerk.
        Als je online een horloge wilt bestellen. ik heb er al verschillende besteld bij http://wereldhorloges.nl/ en horloge is snel geleverd en goede service daar.

Last edited by jan van ginkel; 19 mei 2007, 20:07.
        Vanaf 11 januari 2009 bestaat Jan van Ginkel niet meer op dit forum.Wegens gebrek aan elke vorm van beleefdheid (RIP)
        Hier op dit forum.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Havezet Bekijk bericht
          Een relatief goedkoop maar zeer degelijk uitgevoerd horloge is Fossil http://global.fossil.com/nl/
          Doorgaans kosten die tussen de 50 en 100 euro, zijn zwaar uitgevoerd en lopen altijd goed.

(ik draag die zelf touwens niet, maar dat komt omdat ik als horlogeliefhebber liever iets exclusievrs draag)
          Ik ben zo 'n Fossil liefhebber. Ik draag al meer dan 15 jaar dagelijks Fossil. Veel mensen dragen de zeer dure horloges alleen op speciale gelegenheden, wat eigenlijk geen toetssteen is voor duurzaamheid van een horloge...

Ik zit sinds een paar jaar aan mijn tweede Fossil en eigenlijk alleen maar omdat ik graag eens een ander moddelletje had. Dit is de mijne: http://global.fossil.com/images/prod...ail/jr8209.jpg

Zo 'n "Conan-the-barbarian"-bandje heeft als praktische voordeel dat er niet zo heel veel kracht op de scharnier met het horloge zelf komt te staan, wat bij veel horloges toch een zwak punt kan zijn.
          Voeten hoeven de grond niet te raken voor wie in gedachten stapt.

Comment

Jajah,

en we zijn weer aan de gebakken pere ....
            Mijn Casio heeft het weer begeven na een kleine 5 maand.
            Ik stapte van de week uit de wagen en men horloge viel gewoon de grond op
            De pinnekes waren helemaal krom getrokken en de aanhechtingen aan het bandje waren uitgesleten.
            Ik terug naar de winkel en die maar kijken... en frunniken voor de restanten te verwijderen. Uiteindelijk nieuwe pinnen er ingestoken en tja garantie ! vergeet het maar alleen binnenwerk. Maar goed ik naar huis ondertussen miss wel 5 keer losgekomen pinnen waren te kort. Ik was om te ontploffen. Ik wat turnaviezen genomen da spel uiteen gegooid al die tandwieltjes en elektronica er uit gesmeten, naar men atelier getrokken den TIG genome en die kl*te ding vast gelast !!! Terug in een gestoken en wat aan het dremelen geweest. Hij loopt nog juist en je ziet het bijna niet heeft een kleine kleur verandering ondergaan tis een paar gram zwaarder en het ga nooit meer stuk (althans die aanhechting niet)
            D70 + Sigma 17-70 Macro, SB-800, SB-28, sigma 70-200, sigma 180 macro, lowpro computrekker,2 x manfrotto 190pro + 229 kop, Gitzo RA4 en RN4 kop een eenigte paraplukes en nog veel rommel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
              Rodania heeft zoals alle merken goedkope en dure dingen. Aan mijn pols hangt nu en dan zo'n Thierry Boutsen modelleke (nu vlotjes 12 jaar oud). Vroeger met een blauwe lederen polsband. Maar mijn zweetpollen zorgen toch ook dat die maar een dik jaar meegingen.
              Heb er dan maar de originele metalen polsband op laten monteren. Die houdt het langer vol...
              De enige slijtagesporen zijn het "bladgoud" dat links en rechts verdwenen is, maar voor de rest. Safierglas heeft blijkbaar inderdaad z'n voordelen.

Eigenlijk jammer dat er geen echte opvolger van dat modelleke geweest is. De "Eddy Merckx"-versie is van een veel mindere kwaliteit (maar ook een pak goedkoper).
              Met Rodania heb ik zelf nog geen echte problemen gehad.

Ik heb ook al 10-15 jaar zo'n Thierry Boutsen . Is inderdaad een zeer degelijk uurwerk. Ik heb er al jaren een titanium armband opzitten die waarschijnlijk langer zal meegaan dan het horloge zelf

Nikon EM - F801S - D2X en wat snelle Nikkors.

Comment

Tread uit 2007

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rikketik Bekijk bericht
                  Tread uit 2007
                  Horloges zijn tijdloos

Comment

Zonder extra horloge ben ik er nooit meer dan een half uur naast, zelfs zonder te kijken.
                    Ik draag een Canon 5d2, met minuten, uur, maand, jaartal, en originele draagriem.
                    Ben aan't denken aan zo'n bandje dat blijft zitten terwijl het toestel erover schuift.
                    Daar zou ook een kabeltje inzitten dat je niet kan oversnijden met een mes.
                    Maar dat is niet van titanium, vrees ik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bart de groot Bekijk bericht
                      en probeer een heel klein beetje aandacht aan je spelling te schenken...
                      Bokke is 23, schrijft dus SMS Nederlands, moeten we erbij nemen....
                      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                        't Is rommel, die sms-afkortingen en -gedichtjes.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                          Ja dat klopt en voor ons is dat een groot voordeel wand ik ben dyslectisch dus

Ondertussen heb ik na al die rommel een Rodania gekocht de Dakar versie (heeft een digitaal datum moet je niet elke februari maand verzetten). Heeft wel een dikke 180€ gekost maar ondertussen zie ik dat het van 2007 geleden is, dus jeeeeeej al bijna 4 jaar. Enkel het glas staat wel vol krassen maar daar is niet zoveel aan te doen.
                          D70 + Sigma 17-70 Macro, SB-800, SB-28, sigma 70-200, sigma 180 macro, lowpro computrekker,2 x manfrotto 190pro + 229 kop, Gitzo RA4 en RN4 kop een eenigte paraplukes en nog veel rommel

Comment

Working...
                          X