Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

horloge tis rommel

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: horloge tis rommel

Lang leve mijne Casio. Nu ongeveer 26 jaar oud. Geen enkel probleem met dat ding (heeft mij toen wel 2,000 BEF gekost).
    Er moet een kerncentrale inzitten: dat ding heeft maar om de 5 jaar een nieuwe batterij nodig.

Onlangs ben ik door een security beambte op de luchthaven in Frankfurt tegengehouden: "Maar meneer, dat ik antiek!".
    Dat we ze nog lang mogen "trekken".
    Nikon D4S - SB800 - 17-35 - 28-70 - 70-200VR - 50 1.4

Comment

moest ik zo lomp zijn gelijk u dan zouw ik die opmerking ook kunne maken
      waarvan akte.
      Last edited by bart de groot; 8 april 2007, 16:21.
      Bart

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bokke Bekijk bericht
        Hey, Ik heb weer vodden gemaakt voor de zoveelste keer al.
        Mijn horloge heeft het weer begeven, Altijd dezelfde problemen. De Bandjes.
        Op 2 jaar tijd heb ik al z'n 3 horloges en een hoop bandjes versleten. Ik werk graag dus ja je brijft al wel eens ergens achter haken of ge moet ergens tussen vringen en dan krak da bandje weer stuk. Ik dacht met de aankoop van tog wel een duur casio horloge met stalen bandje dat ga niet meer stuk! Vergeet het maar 7 maand later en dan was het gisteren Weer afgebroken op de kop dus niet te herstellen. En nu denkte duur ding en weer plasticke rommel. Is er dan zo geen goei stevig ding da tenminste een 2 jaar meega ofzo. Ik heb altijd casio's genome ik dacht zien er wel stevige dinge uit ook altijd de stevigste er uitgekozen maar tog ...........

Heeft er iemand zo iets goe ??
        maar dan ook weer niet onmenselijk duur
        Hallo Bokke,

Ik heb in het verleden ook enkele Casio's gehad, maar het probleem met de meeste Casio's is dat de KAST van RESIN is gemaakt, een soort kunsthars, dat ze nadien een metalen coating geven zodat het een metalen kast LIJKT.

Dit houdt echter in dat de "lugs" ( de "haakjes" van de kast waartussen de band zit ) ook van RESIN zijn.

Laat je het horloge vallen of krijgt het een tik, dan breken de lugs af en kan je er dus geen band meer aan bevestigen. Resultaat: horloge is goed voor de vuilbak.

Ik vermoed dat dit bij jou ook zo is gegaan.

Ik heb enige tijd geleden de CASIO HOTBIZ gevonden een Casio databank-horloge met 5 alarms, databank, chrino, backlight enz... dat bestaat uit een stalen kast en een stalen geïntegreerde armband.

Dus bij Casio opletten dat de kast van echt staal is en niet van RESIN...

Nu mocht dit niet het geval zijn geweest en is je armband zélf stuk geraakt; tja....

De armbanden van Casio, Seiko, zelfs Tissot enz... bestaan meestal uit "geplooid" staal en dit is bij lange niet zo stevig als een band uit massief staal.

Koop maar eens een metalen Casio-band en een metalen Breitling band.

Als je het al niet gemerkt hebt aan de prijs ( ) zal het het wel merken aan het gewicht; de soepelheid en de algemene afwerking. Het prijsverschil zit hem ergens....

Nu ik heb persoonlijk ook enkele uurwerken met een geplooide stalen band; als je er niet te ruw mee omgaat, gaan die dingen best wel een tijdje mee.

Maar ja, Stel je koopt een Breitling van 2000 euro....daar kunnen ze toch geen "peperkoeken" bandje aanhangen. Als dat lo$$$$$$t......

Als je een niet al te duur maar goed horloge zoekt, kan je bij Casio en Seiko best je ding vinden. Maar nogmaals, let bij Casio op dat je ze geen RESIN-kast aansmeren. Tissot is iets duurder maar in mijn ogen ook heel wat kwaliteit voor de betaalde prijs.

Kijk ook eens op www.monsterwatches.nl daar kan je zeer goede en betaalbare Seiko-duikers vinden.
        Qui multa scit, parum patientiae habet

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nickon Bekijk bericht
          Lang leve mijne Casio. Nu ongeveer 26 jaar oud. Geen enkel probleem met dat ding (heeft mij toen wel 2,000 BEF gekost).
          Er moet een kerncentrale inzitten: dat ding heeft maar om de 5 jaar een nieuwe batterij nodig.

Onlangs ben ik door een security beambte op de luchthaven in Frankfurt tegengehouden: "Maar meneer, dat ik antiek!".

WE WANT PHOTO'S !!!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Havezet Bekijk bericht
            Een relatief goedkoop maar zeer degelijk uitgevoerd horloge is Fossil http://global.fossil.com/nl/
            Doorgaans kosten die tussen de 50 en 100 euro, zijn zwaar uitgevoerd en lopen altijd goed.

(ik draag die zelf touwens niet, maar dat komt omdat ik als horlogeliefhebber liever iets exclusievrs draag)

Aha, nog een "getikte" !!!!
            En wat draag jij zal Hert ???

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
              Aha, nog een "getikte" !!!!
              En wat draag jij zal Hert ???
              Ha Alfa,

Ik wissel nog weleens, maar momenteel loop ik met een Tissot PR50 Titanium7

Zelf hou ik van eenvoudig uitziende horloges (classic) met een vleugje modern. Dit horloge past dus perfect bij me. Dit type (niet te verwarren met de gwone Titanium) is vrij moeilijk te vinden, maar ik heb het geluk gehad een zaak te vinden die zowel de heren als damesvariant konden leveren; mijn vrouw draagt nu dus hetzelfde type als ik.

En wat draag jij?

Hert
              Last edited by Havezet; 8 april 2007, 23:42.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nickon Bekijk bericht

Van foto's trekken gaat ie nie kapot e . Als ge wat ruw werk doet sneuvelen die zo !
                Canon eos 30D met L glas + Kodak z8612IS
                http://www.racenews.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Risto Bekijk bericht
                  Awel he:

Wij hebben in totaal 4 rodania's in huis.
                  Een belgisch merk niet al te duur...

Maar het zullen de laatste geweest zijn.
                  Het probleem met 3 van de 4 rodania's is het materiaal waarmee ze bepaalde elementen lijmen.

Bij madam haar horloge verdwijnen de bolletje die eigenlijk naar het uur verwijzen.Die beginnen dan rond te bollen in het horologe.Zoals die speelgoedjes van de kids waar je die 10 ballekes op hun plaats moet krijgen

Mijn horloge daar is een ringetje losgekomen en dat blokkeert nu alle wijzers.
                  Tweede keer de andere is al reeds verlijmt.

Geen van beide werkt hard ik bedoel we werken als bediende.
                  Dus van dat zal niet zijn.

Jammer volgende keer misschien een chinees product proberen
                  Risto

BTW de horloges sneller snuk dat de bandjes
                  Mijn eerste Rodania had dit ook: de indicatie voor 11 uur was gewoon losgekomen en slingerde rond in de kast. De tweede die ik kocht was ook een Rodania, uit de Titaniumserie. Nu twee jaar zonder problemen. En zeker de polsband houdt stand in alle omstandigheden.

"Niet te duur" is natuurlijk relatief. Ik heb het mijne bijna 400€ betaald.
                  Fullator
                  Fotostudio Candela Zone
                  website: http://www.chronax.be
                  website: http://www.marquisemodels.eu

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                    Hallo Bokke,

Ik heb in het verleden ook enkele Casio's gehad, maar het probleem met de meeste Casio's is dat de KAST van RESIN is gemaakt, een soort kunsthars, dat ze nadien een metalen coating geven zodat het een metalen kast LIJKT.

Dit houdt echter in dat de "lugs" ( de "haakjes" van de kast waartussen de band zit ) ook van RESIN zijn.

Laat je het horloge vallen of krijgt het een tik, dan breken de lugs af en kan je er dus geen band meer aan bevestigen. Resultaat: horloge is goed voor de vuilbak.

Ik vermoed dat dit bij jou ook zo is gegaan.

Ik heb enige tijd geleden de CASIO HOTBIZ gevonden een Casio databank-horloge met 5 alarms, databank, chrino, backlight enz... dat bestaat uit een stalen kast en een stalen geïntegreerde armband.

Dus bij Casio opletten dat de kast van echt staal is en niet van RESIN...

Nu mocht dit niet het geval zijn geweest en is je armband zélf stuk geraakt; tja....

De armbanden van Casio, Seiko, zelfs Tissot enz... bestaan meestal uit "geplooid" staal en dit is bij lange niet zo stevig als een band uit massief staal.

Koop maar eens een metalen Casio-band en een metalen Breitling band.

Als je het al niet gemerkt hebt aan de prijs ( ) zal het het wel merken aan het gewicht; de soepelheid en de algemene afwerking. Het prijsverschil zit hem ergens....

Nu ik heb persoonlijk ook enkele uurwerken met een geplooide stalen band; als je er niet te ruw mee omgaat, gaan die dingen best wel een tijdje mee.

Maar ja, Stel je koopt een Breitling van 2000 euro....daar kunnen ze toch geen "peperkoeken" bandje aanhangen. Als dat lo$$$$$$t......

Als je een niet al te duur maar goed horloge zoekt, kan je bij Casio en Seiko best je ding vinden. Maar nogmaals, let bij Casio op dat je ze geen RESIN-kast aansmeren. Tissot is iets duurder maar in mijn ogen ook heel wat kwaliteit voor de betaalde prijs.

Kijk ook eens op www.monsterwatches.nl daar kan je zeer goede en betaalbare Seiko-duikers vinden.
                    Een Breitling van 2000€? De laatste die ik heb gezien was exact tienmaal duurder!

Fullator
                    Fullator
                    Fotostudio Candela Zone
                    website: http://www.chronax.be
                    website: http://www.marquisemodels.eu

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fullator Bekijk bericht
                      Een Breitling van 2000€? De laatste die ik heb gezien was exact tienmaal duurder!
                      LOL... ja, je hebt Breitling van 20000, maar ze zijn er "al" vanaf ca 1500.

Comment

Ik heb een rodania, en ik kan exact zeggen hoe lang ik hem heb, tot op de seconde na:

nu exact 7jaar, 4maanden, 9 dagen , 10u en 37sec

Hij heeft toen een 12000Bef (300€) gekost. Nog nooit iets aan voorgehad, sinds vorig jaar een nieuw batterijtje, maar voord de rest nog niets (wel een met een metalen bandje) daarbij komt nog dat hij "in den bouw" gebruikt is, als ik slijpwerkeb moet uitvoeren, hou ik hem gewoon aan, ...

Een oerdegelijke horloge, wel heb ik sterk men twijfels of ze zo'n kwaliteit de dag van vandaag nog maken, ...
                        Eos 400D / EFs 18-55mm / EF-S 55-250mm F4-5.6 IS / 50mm f1.8 II / 28-135 f3.5-5.6 IS USM |

Comment

Ik heb een Suunto Vector aan mijn pols hangen. (KLIK) Echt een heel degelijk horloge.
                          Het kost wel wat (ongeveer 250€), maar het is dan ook veel meer dan een horloge: er zit een luchtdruksensor in, waardoor je een hoogtemeter en een barometer hebt. Daarnaast nog een temperatuursonde en een electronisch kompas (dat heel precies werkt). Hij is al 7 jaar oud, maar nog steeds niets aan.

Het nadeel: dat ding zuipt batterijen. Om de 7 maand moet er een nieuwe batterij in. Gelukkig kan je ze zelf veranderen

Ik heb hem een keer moeten terugsturen naar Finland omdat de bovenste plastieken ring was afgebroken. nu ja, als je die ring op je horloge laat zitten dan kan er niets mee gebeuren. Ik moest er hem zo nodig afhalen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Havezet Bekijk bericht
                            Ha Alfa,

Ik wissel nog weleens, maar momenteel loop ik met een Tissot PR50 Titanium7

Zelf hou ik van eenvoudig uitziende horloges (classic) met een vleugje modern. Dit horloge past dus perfect bij me. Dit type (niet te verwarren met de gwone Titanium) is vrij moeilijk te vinden, maar ik heb het geluk gehad een zaak te vinden die zowel de heren als damesvariant konden leveren; mijn vrouw draagt nu dus hetzelfde type als ik.

En wat draag jij?

Hert
                            Hallo Hert, Dat is een zéér mooie en handige !!!
                            Ik heb net dezelfde, maar dan van Breitling. ( Aerospace)

Hierzie:

Je kan een aantal klokken van mij vinden in de "oude" chitchat ( Shw me yr wtch....)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fullator Bekijk bericht

Fullator
                              De "goedkoopste" Breitlings zijn de horloges uit de "Colt"-serie, en dan de quartz.

Een doorsnee (catalogus-prijs) voor een Breitling schommelt tussen de 2.000 en de 5.000 euro.

Duurder is er ook ( Breitling for Bentley ).

Extreem duur ( alhoewel...) als je een gouden kast neemt ( wit, geel of rose..goud )

Maar Breitling is nog altijd geen "manufactuur".

Wil je bv. een Vacheron-Constantin Malte Minutenrepetition ( handopwind ! )kopen, wel een kastje in roségoud, tja... dan dok je 339.000 eurootjes af.....

Je bent dan wel zeker dat er op deze aardkluit maar 29 andere mensen rondlopen met hetzelfde klokje al jij.

Dus duur...tja het is relatief... is een 1Dn duur ???

En horloge is en blijft wel een luxpeproduct en iets dat je niet écht nodig hebt....

Comment

Ben nochtans een liefhebber van Casio. Nooit problemen mee gehad.
                                Een een Goedkope Kwarts loopt altijd preciezer dan een duurdere mechanische hoor.
                                Verzamel wel horloges (hoe ik daar mee begonnen ben weet ik zelf niet )
                                Maar toch plezant als je eens kan kiezen welke aan te doen.

Misschien zegt deze Tauchmeister iets (stevig horloge hoor )
                                Trendjuwelier biedt een groot assortiment sieraden en horloges van topmerken. Uitstekende kwaliteit, snelle levering en regelmatig nieuwe collecties. Ontdek nu de nieuwste trends!
                                Last edited by jan van ginkel; 9 april 2007, 19:45.
                                Vanaf 11 januari 2009 bestaat Jan van Ginkel niet meer op dit forum.Wegens gebrek aan elke vorm van beleefdheid (RIP)
                                Hier op dit forum.

Comment

Working...
                                X